Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:43

Abeltje77 schreef:
Veel mensen denken nog steeds dat een paard bijt van voren en schopt van achteren. Dus het respect/angst is er in de meeste gevallen.

Intimidatie en geweld. Exact de kern. Inzet van het paard als geweldsmiddel.

Bedenk even dat we het hier over oproer van een menigte hebben. Dan ligt het gelijk nooit zwart-wit.
Inzet van geweldsmiddelen roept reactie van tegengeweld op. Legitimeert dit zelfs want het ´gelijk´ is niet zwart-wit.
Inzet van paarden als geweldsmiddel houdt reactie tegen paarden in. terecht of niet is het punt niet.
Het punt is dat de ínzet een keuze inhoudt voor accepteren van verwondingen van het paard.
Dát vind ík niet goed.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:47

ik ben voor paarden en mensenwelzijn, en dan vind ik in sommige gevallen dieren misschien idd wel de ondergeschikte van de mens (al krijg ik nu waarschijnlijk heel bokt over me heen..) maar als ik kan kiezen tussen het redden van een mensenleven of een dierenleven, dan ga ik toch voor de mens. (tenzij dat een zware crimineel is, maar dat zie je meestal niet aan de buitenkant) maar in dit geval gaat het om het beschermen van de samenleving door politieagenten.

maar om een agent op een quad een nekslag te geven of er vanaf te trekken heb je maar 2 man nodig hoor, niet eens een hele groep, en met een waterkanon verdeel je wel de grote groep, maar hou je ook nog steeds kleine groepjes over.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:57

Lisette03 schreef:
ik ben voor paarden en mensenwelzijn, en dan vind ik in sommige gevallen dieren misschien idd wel de ondergeschikte van de mens (al krijg ik nu waarschijnlijk heel bokt over me heen..) maar als ik kan kiezen tussen het redden van een mensenleven of een dierenleven, dan ga ik toch voor de mens. (tenzij dat een zware crimineel is, r.

Euh, even terug op aarde; we hebben het over het met paarden intimideren van, inrijden op mensen :)*

Over de keuze van de inzet van paarden als geweldsmiddel bij oproerbestrijding.

Ik ben lid van de Proteccion Civil en ben zélf met mijn paard(en) de bereden eenheid hier. Dat is de rol van het paard als reddingspaard.
Dat doé ik, optomingsloos:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-C74Q6OKD.jpg

We hebben zelfs een kleine handblusser met water welke ik op de rug kan nemen. Idem een ehbo-kit.
Het paard is de 4 x 4 x far én de publieke opinie is er positief naar.
Ik vúl de rol van het paard positief in. Ik bén de reddingseenheid te paard hier :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 09:57

Huertecilla schreef:
russel schreef:
HC je weet nog steeds niet wat de insteek is voor de inzet van paarden.

Waarom lees je niet wat ik schrijf?

De inzet van paarden bij rellen is mijns inszien een verkeerde insteek.

De inzet van paarden als geweldmiddel is mijns inziens een verkeerde insteek.

Een ´charge met paarden tegen menigtes´ is mijns inziens per definitie een verkeerde insteek.

Ik heb ook al geschreven wat wél de juiste insteek is volgens mij.
Geef het paard een pósitieve rol en gebruik bij oproerbestrijding de VELE technische hulpmiddelen welke de politie ook ter beschikking HEEFT.

Jij hebt blijkbaar mijn insteek niet door; die is vóor het paardwelzijn.

HC de paarden waren er in eerste instantie aanwezig voor de ontruiming, pas daarna ontstonden er rellen en toen waren de paarden er al. Dat paarden gewond raken tijdens in zet is nl niet iets wat altijd zo is. Paarden zijn er ook altijd bij als er voetbalwedstrijden zijn..en juist daardoor loopt het vaak niet uit de hand.

En als ik dan uitleg dat materieel een agressieve uitstraling heeft en juist een geweldsspiraal ontwikkeld, wil jij weer niet lezen...

Dus zo blijven we in herhaling treden.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:07

russel schreef:
Huertecilla schreef:

Jij hebt blijkbaar mijn insteek niet door; die is vóor het paardwelzijn.

HC de paarden waren er in eerste instantie aanwezig voor de ontruiming,

Dat is het verschil in het fundament.

Ik zie de rol van het paard niet aan de kant van intimidatie en geweld.
Ik zie de rol van het paardrijden in dienst van de mens maar niet met de risicos van de inzet als geweldsmiddel.
Ik neuzel daar niet theoretisch over maar bén de bereden reddingseenheid hier. Ja, daar zet ik mijn paard in voor het redden van mensen. Dat doé ik en ze lopen daar meer risico bij dan in een zandbak in een hal. Daar leid ik mijn paarden éxtra voor op. Met HEEL veel persoonlijke inzet. Ik doé het; S.A.R. te paard.

Nogmaals; wij verschillen blijkbaar fundamenteel in hoe we de rol van het paard zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:13

Het paard wordt niet ingezet als geweldsmiddel. Dat worden nl de honden en daar zit een geweldsinstructie aan vast en als de hond daarvoor is ingezet moet een geweldsrapport worden opgemaakt.

De ruiters zijn als strategisch middel bedoelt. NIET als intimidatie of geweldsuitstraling.

Dat heeft materieel juist weer.

Paarden zijn wendbaar, snel, die kun je snel en makkelijk door menigtes sturen om bv aan de andere kant te komen, dat gaat niet met materieel...dan komen de eerste berichten op de voorpagina, politie rijdt over burgers heen..... :D

Dus hierdoor is er snel overzicht, hierdoor kunnen straten overzien worden, zijstraten in strategisch overzicht genomen worden om daar bv een groep op te vangen met een peloton, of juist te verdrijven omdat ze de woongedeeltes zoveel mogelijk moeten weren...om winkelstraten af te sluiten, want dat wil je helemaal niet.....galoperend met een paard over de straten ben je snel....met een groot log ME voertuig is dat niet te doen....

In een kleine straat met weerskanten auto's, panden, een waterkanon te zetten is ook iets wat moet kunnen, denk eens aan de kracht die zo een straal heeft, zal maar door je voorruit komen....je zal er maar achter staan....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:21

russel schreef:
Het paard wordt niet ingezet als geweldsmiddel. Dat worden nl de honden en daar zit een geweldsinstructie aan vast en als de hond daarvoor is ingezet moet een geweldsrapport worden opgemaakt.

De ruiters zijn als strategisch middel bedoelt. NIET als intimidatie of geweldsuitstraling.

Dus nu weer niet voor ´charges te paard tegen mensenmenigtes´?? Jouw citaat.

Je draait gewoon om de hete brei heen.
De paarden waren bij de ontruiming inderdaad strategisch ter indimidatie. Compleet met extra lange wapenstok etc. om deze niet te gebruiken :?
Paarden intimiderend inzetten is wat míj betreft exact de eerste brug te ver. Intimidatie is een geweldsrol. De rest is een geweldsspiraal.

We verschillen binair van mening en geef invulling daaraan.

Ik ben tegen paarden risico laten lopen door een geweldsrol.
Ik ben tegen paarden inzetten tegen mensen.

Ik ben vóór welzijn. Van mens én paard.
Ik zet mijn paard(en) in voor mensenwelzijn.
Ik doé dat.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 10:32

russel schreef:
Paarden zijn wendbaar, snel, die kun je snel en makkelijk door menigtes sturen om bv aan de andere kant te komen, dat gaat niet met materieel...dan komen de eerste berichten op de voorpagina, politie rijdt over burgers heen..... :D
Dus hierdoor is er snel overzicht, hierdoor kunnen straten overzien worden, zijstraten in strategisch overzicht genomen worden om daar bv een groep op te vangen met een peloton, of juist te verdrijven omdat ze de woongedeeltes zoveel mogelijk moeten weren...om winkelstraten af te sluiten, want dat wil je helemaal niet.....galoperend met een paard over de straten ben je snel....met een groot log ME voertuig is dat niet te doen....

Dat is een goede omschrijving van de militaire kant van de cavallerie bij een conflict tussen overheid en menigtes.
Dat is 6000 jaar al zo.
De kern van de zaak is of het ethisch verantwoord is anno nu om daar het paard voor in te zetten.
Er zijn ruimschoots technische alternatieven welke zeker zo goed zijn.
Zoals ik al schreef zet het leger al een halve eeuw geen paard meer in voor dit soort taken en dan niet om ethische redenen.

Waar het om BLIJFT draaien is of we het paard als middel tégen de mens, met de logische verwondingsrisicos voor het paard, anno nu vinden of niet.
Ik vind van niet en geef daar op een pósitieve manier invulling aan.

Nogmaals, ik weet dat Bokt als ruiterforum zijnde inherent niet zo pro paardwelzijn is, doch dénk er eens over.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:13

Sjaap schreef:
Wedden dat waterkanon danwel traangas effectiever is? Paard ongedeerd, politie buiten bereik, doel behaald. Alleen jammer dat er bij de politie een hoop incompetente mensen rondlopen die het niet goed weten te gebruiken, maar dat is een andere discussie.

Misschien moet je eens beter lezen! De politie kan niet zomaar besissen of die middelen worden ingezet. Als het ineens uit de hand loopt, moet je toch wat!
Er is die avond overigens traangas gebruikt, kennelijk heeft dat niet genoeg effect gehad.
Jammer dat je het op incompetente mensen gooit, volgens mij heb je geen idee hoe het eraan toegaat bij de politie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:24

Sjaap wat ben jij een zielig hoopje mens... :(:)

HC het etische vraagstuk zal wellicht na een aantal op een volgende incidenten ook binnen de politie besproken gaan worden.

Immers de samenleving is voortdurend in beweging en kennelijk is het de laatste tijd steeds meer een normaal goed geworden om politie naar het leven te gaan staan en kennelijk zijn er genoeg zijlijners die er ook van mee genieten en er op kikken. Daarnaast niet alleen de politieman ook de hond en het paard en dan zullen er vast wel andere methoden gehanteerd worden.

Zal ook een moeilijk proces worden, immers als een diender in Nederland een waarschuwingsschot afvuurt, dan ligt heel Nederland plat van kritiek en als het mogelijk is een oproer, eveneens als iemand neer gehaald wordt en een ongelooflijk slechte reputatie heeft is het ineens een stille toch waard.....dus als men met groter materieel aankomt, zoals de Fransen het zo goed weten te doen, dan zullen er grotere groepen naar dergelijke ontruimingen komen en dan zullen de vernielingen groter worden, dan zullen er mensen gewond raken die niet tot de relgroepen behoren, maar daar wonen....dan zal het een fik in de pan gaan worden.

Waar m.i. de oorzaak ligt in te weinig respect voor gezag omdat de strafmaat in Nederland een lachertj is en het vernederen en uitdagen van een politiemens als een recht gezien wordt.

Niemand wil natuurlijk toekijken of dieren gewond raken en als dingen behandelt worden. Weet dat de begeleiders van honden en ruiters erg aan hun dieren gehecht zijn...en als het een normaal straatbeeld gaat worden, dan zullen ze niet ingezet gaan worden.

IPV dat het mensen wakker schud, "Dit mag niet zo gebeuren" verdoet iedereen zich met kritiek op de politie en sympatiseert men zich met krakers......

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:34

Sjaap schreef:
Dus? Het uit elkaar drijven van een menigte is in eerste instantie je doel neem ik aan, de aanhoudingen volgen later en daar helpt je paard je niks bij. Kan het heel erg mis hebben hoor, ben godzijdank geen agent te paard, maar ik blijf van mening dat het dier daar niks te zoeken heeft.

Op het paard heb je overzicht en kan je raddraaiers er sneller uitpikken.

Sjaap

Re: Drie politiepaarden gewond bij Amsterdamse krakersrellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:47

russel: jouw opmerking zegt denk ik veel meer over jou dan over mij. Roep je even als je mensen wel in hun waarde kan laten? Dan kunnen we de discussie weer aan gaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:48

russel schreef:
IPV dat het mensen wakker schud, "Dit mag niet zo gebeuren" verdoet iedereen zich met kritiek op de politie en sympatiseert men zich met krakers......

Pardon?? ´Iedereen´??

Een conflict tussen overheid en de krakersbeweging of voetbal-fans is irrelevant. Dat erbij blijven trekken is alleen off topic polariserend en volstrekt onnodig verwarrend.

´Dit mag zo niet gebeuren´ met ´dit´ het inzetten van paarden als geweldsmiddel op zích is het ENIGE waar ík het over heb.

De hardste foeirroepers naar krakers hier rijden zelf met bit/spoor/zweep en doen NIETS om invuling te geven aan de keuze tussen paardenwelzijn en dierenwelzijn zoals Lisette03 zo stoer op meent te moeten gooien.
Het zal echter helaas wel wéér een punt zijn wat van buíten de ruiterij opgebracht zal moeten worden. Dan kan op Bokt weer de PvdD lacherig bekritiseerd worden.

Scheer mij niet over jouw subjectieve kam Russel. Ik ben nota bene één van de héél weinigen die er op positieve wijze daadwerkelijk invulling aan geeft zeg. Ik ben de bereden reddingseenheid van 1-1-2.
Dat heeft NIETS met krakers van doen; alleen met op pósitieve manier inzetten van het paard in dienst van mensenwelzijn.
Je kan het uiteraard totaal oneens zijn met wat ik doe/vind doch ik ik doé wat ik schrijf, geef daar concreet invulling aan. Wie nog meer?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:51

Wat ben jij ontzettend aanvallend HC!
Dat jij bitloos rijd voor de bereden 112, nou helemaal top.

Maar jou manier van communiceren naar andere vind ik ook heel naar :n.
Ik ga hier niet eens meer op in.

Paarden (en honden) leveren perfect werk bij de politie.
Dat is het enige wat ik hier nog kwijt wil.
Laatst bijgewerkt door Amber_ op 04-10-10 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:53

zipje71 schreef:
Sjaap schreef:
Dus? Het uit elkaar drijven van een menigte is in eerste instantie je doel neem ik aan, de aanhoudingen volgen later en daar helpt je paard je niks bij. Kan het heel erg mis hebben hoor, ben godzijdank geen agent te paard, maar ik blijf van mening dat het dier daar niks te zoeken heeft.

Op het paard heb je overzicht en kan je raddraaiers er sneller uitpikken.

Niemand ontkent de voordelen van een bereden eenheid.
Diezelfde taak is ook met technisch hulpmiddelen in te vullen en minstens zo goed zelfs.

Het punt economisch en ethisch.

De hamvraag is simpelweg hoé belangrijk je het paardwelzijn vindt. Daar blijft hier tekenmale vrijwel iedereen omheen draaien.
´Ja maar....´ en dan komt er weer een niet terzake ´Nee, want....´.

De vraag is en blijft of het ethisch acceptabel is om verwondingen van het paard in te calculeren bij inzet tégen groeperingen in de samenleving.
Ja? Zeg dat dan.
Ik zeg nee en laat zien hoe het ook kan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:54

Amber_ schreef:
Dat rij bitloos rijd voor de bereden 112, nou helemaal top.

Dank u.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:57

Grappig, ik geef mijn mening over de (bereden) politie, er gaan een aantal mensen steigeren en ik ben gelijk een zielig hoopje mens. Mijn ervaring met de politie en hun handhaving van de orde is niets anders dan slecht. Het feit dat ze er paarden bij gebruiken die onbedoeld slachtoffer worden maakt ze bij mij alleen maar minder geliefd. Jammer dat een aantal mensen zich daardoor gelijk aangesproken voelen, het inzetten van paarden willen verdedigen en daarbij onaardig worden. Jammer hoor.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 11:59

Sjaap schreef:
Grappig, ik geef mijn mening over de (bereden) politie, er gaan een aantal mensen steigeren en ik ben gelijk een zielig hoopje mens. Mijn ervaring met de politie en hun handhaving van de orde is niets anders dan slecht. Het feit dat ze er paarden bij gebruiken die onbedoeld slachtoffer worden maakt ze bij mij alleen maar minder geliefd. Jammer dat een aantal mensen zich daardoor gelijk aangesproken voelen, het inzetten van paarden willen verdedigen en daarbij onaardig worden. Jammer hoor.

Dat heb je zelf in de hand.
Je zal het wel verdiend hebben.

En dan maar zeuren zeker, als er ze niet binnen 5 minuten ter plaatse zijn als je ze nodig hebt.

Ik snap niet waarom er zo gefit word op de politie, als jullie het allemaal zoveel beter weten, doe er is wat aan.
Hoe zou het met NL zijn, zonder politie. Nou maak je borst maar nat.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:03

:') Meen je dat?

Nooit zelf slachtoffer geweest, maar het regelmatig van dichtbij mee gemaakt. Ik heb het hier overigens over het handhaven van de orde, niet over het feit dat ik ook graag heb dat ze er snel zijn als er ingebroken is oid. Wel goed lezen dus, voordat je gaat roepen.

Ik heb niks tegen de politie op zich, maar het handhaven van de orde, bijvoorbeeld bij evenementen, of een demonstratie, gebeurt naar mijn mening niet op de juiste manier.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:10

Amber_ schreef:
Ik snap niet waarom er zo gefit word op de politie, als jullie het allemaal zoveel beter weten, doe er is wat aan.
Hoe zou het met NL zijn, zonder politie. Nou maak je borst maar nat.

En wéér een afleidingsmanouvre....

Dat is het punt niet. Weer ga je volslagen van het onderwerp: gewonde politiepaarden af.
Het punt is:
´Charges met paarden tegen mensenmenigtes´ en het incalculeren van verwonding bij die paarden.
Er zijn voor ALLE militante paardentaken geschikter! technische hulpmiddelen.

Of/dat de politiek de politie meer middelen moet geven daarvoor is ook niet het punt nu.
Dat punt komt aan de orde nadat de publieke opinie kiest dat dergelijke inzet van paarden ethisch niet acceptabel is.

Hoe voor paardwelzijn is de ruiterij, -is Bokt?
Zíjn verwonde paard acceptabele spaanders bij oproerbestrijding of niet?
Beken kleur!
Vóór paardwelzijn kiezen heeft NIETS te maken met de taak van de politie of een mening over groepen in de samenleving.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:11

Amber_ schreef:
als jullie het allemaal zoveel beter weten, doe er is wat aan.

Dat doe ik :)* en jij?

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:15

Krakers zijn geen slechte mensen! ok, er zitten mss rotte appels tussen, maar evengoed zitten er rotte appels tussen het 'gewone' volk..
Ikzelf als kraker zijnde, was erbij in Amsterdam en Nijmegen..

Heel de demo in amsterdam en zowel in Nijmegen verliepen bijzonder rustig, er was een relaxt sfeertje, we volgden de uitgestippelde route etc..
Toen besloten we een andje te kraken tegenover het politiebureau, dit alles verliep ook rustig zonder schade toe te brengen aan het pand!
hierna besloten we de demo voort te zetten, maar ineens blokkeerde de politie de weg.. wij besloten dus om te blijven staan en eventueel terug te keren, maar daar sloten ze ons ook al in.. een menigte van 300 mensen of meer, ingesloten door politie in een nauwe straat!
De onrust begon en ineens, kwam de politie al knuppelend op ons toe gerend! (filmpje beschikbaar op indymedia.nl) tuurlijk vechten we terug! na een tijdje escaleerde het al helemaal toen de politie met zijn toch oo zoo dierbare paardjes meermaals in volle galop oip de menigte ingestormd kwam! paarden scheerden langs mijn zijde en mensen gingen ten onder! hulpeloos lagen ze daar onder die kletterende hoeven.. de politie had dit helemaal Niet moeten doen! als er paarden gewond zijn is het wel hun eigen schuld!

De demo in Nijmegen begon ook vreedzaam! De meesten mensen die ik tegenkwam die ik Amsterdam waren en gewoon de aanwezige krakers in het algemeen zeiden dat ze gewoon geen zin hadden in rellen.. iedereen wou het rustig aan, gewoon laten zien waarvoor we staan, en weer net zoals in amsterdam, escaleerde de situatie pas toen de politie naar ons toe chargeerde! weer zijn zij al knuppelend op ons ingerend.. waarom zouden we onszelf dan niet mogen verdedigen? moeten we dan rustig blijven als ze ons op het hoofd en in de nek beginnen te slaan met hun knuppels?
het geweld van onze kant kwam pas nadat zij geweld tegen ons begonnen in te zetten!

wet of geen wet, kraken gaat door!
idealen ontruim je niet!

voor mensen die de ECHTE betekenis van kraken niet kennen en ons slecht bekijken hier wat uitleg:

kraken is bedoeld om leegstand te voorkomen en woningsnood te beperken.. moest elk leegstaand pand 'benut' worden is er geen woningsnood!
kraken verloopt meestal erg rustig, ok in principe 'breek je in', je belt de politie zegt dat het gekraakt is, zij komen kijken of het inderdaad bezet is/word (tafeltje, stoeltje en een bed moet er aanwezig zijn)
de politie kijkt dan of het and 'kraakbaar' is, als het pand een jaar leegstaat en de eigenaar niet kan aantonen dat er plannen zijn met dat bepaalde pand, kan je er blijven en is het gekraakt.. meestal neem je zelf nog contact op met de eigenaar en bvb buren, omwonenden om te zeggen wat je plannen zijn..
Het geld dat wij niet aan huur betalen, spenderen wij om het pand weer bewoonbaar te maken, ook zoals alle normale mensen betalen wij gewoon water, gas en electriciteit, woonbelasting etc..
alleen behouden wij die mooi oude panden, die ze anders slopen of in mekaar zakken en in de plek een lelijk vierkant blok neerplanten!
moest de eigenaar ineens besluiten van 'heej jongens, ik wil het gaan verhuren/verbouwen/.., vraagt hij een bevel van uitzetting aan (meestal niet eens) en dan vertrekken wij ook vrijwillig! alleen nu sinds 1 oktober zijn we crimineel.. kraken is verboden! daarmee zet je zowat 10 000 mensen op straat!
Waar moeten wij naartoe? velen van osn zijn studenten, zonder studiefinanciering of rijde ouders die alles betalen.. werken is onmogelijk door intensieve studies, geen werk vindbaar (nooit genoeg werk beschikbaar voor elke nederlander), .. kraken is voor ons een oplossing,
we vinden het belachelijk om het geld uit ons te laten zuigen, terwijl er duizenden panden leegstaan, zonder enig doel, staan te verkommeren! Waarom nieuwe huizen bouwen? waarom opeengepropt in een appartementje gaan zitten terwijl er zoveel leegstaat! Wat voor jullie een doorn in het oog is, is voor ons onze thuis!
Wij doen er tenminste wat aan!

Ik hoop dat wij niet verder in het slechte daglicht worden gezet! Moge kraken altijd blijven bestaan en doorgaan!
Niet alle krakers zijn slechte mensen, net zoals alle 'gewone mensen' niet altijd goed zijn!
Laatst bijgewerkt door adoratie op 04-10-10 12:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:22

Nou ik vind dat ze gelijk heeft. Jij discuseert op een rot manier.

@adorati: Je moet gewoon niet kraken. Dan kan je dit soort dingen verwachten, klaar.
Gewoon zielig dat je er überhaupt aan meedoet. Dat je erbij was zegt genoeg.

Huertecilla schreef:
Amber_ schreef:
als jullie het allemaal zoveel beter weten, doe er is wat aan.

Dat doe ik :)* en jij?

Ik loop in het blauw.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:26

adoratie schreef:
Krakers zijn geen slechte mensen! ok, er zitten mss rotte appels tussen, maar evengoed zitten er rotte appels tussen het 'gewone' volk..
Ikzelf als kraker zijnde, was erbij in Amsterdam en Nijmegen..

Heel de demo in amsterdam en zowel in Nijmegen verliepen bijzonder rustig, er was een relaxt sfeertje, we volgden de uitgestippelde route etc..
Toen besloten we een andje te kraken tegenover het politiebureau, dit alles verliep ook rustig zonder schade toe te brengen aan het pand!
hierna besloten we de demo voort te zetten, maar ineens blokkeerde de politie de weg.. wij besloten dus om te blijven staan en eventueel terug te keren, maar daar sloten ze ons ook al in.. een menigte van 300 mensen of meer, ingesloten door politie in een nauwe straat!
De onrust begon en ineens, kwam de politie al knuppelend op ons toe gerend! (filmpje beschikbaar op indymedia.nl) tuurlijk vechten we terug! na een tijdje escaleerde het al helemaal toen de politie met zijn toch oo zoo dierbare paardjes meermaals in volle galop oip de menigte ingestormd kwam! paarden scheerden langs mijn zijde en mensen gingen ten onder! hulpeloos lagen ze daar onder die kletterende hoeven.. de politie had dit helemaal Niet moeten doen! als er paarden gewond zijn is het wel hun eigen schuld!

wet of geen wet, kraken gaat door!
idealen ontruim je niet!

Nou, dat is nog eens een lichtend voorbeeld van inschattingsvermogen zullen we maar zeggen....

Er is een tijd om pandjes te kraken, en er is een tijd om vooral NIET pandjes te kraken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:27

adoratie schreef:
na een tijdje escaleerde het al helemaal toen de politie met zijn toch oo zoo dierbare paardjes meermaals in volle galop oip de menigte ingestormd kwam! paarden scheerden langs mijn zijde en mensen gingen ten onder! hulpeloos lagen ze daar onder die kletterende hoeven.. de politie had dit helemaal Niet moeten doen! als er paarden gewond zijn is het wel hun eigen schuld!

Bedankt voor dit verslag uit de eerste hand.
Compliment ook voor de moed dit te schrijven op een openbaar forum en dan ook nog een ruíterforum.

Dit is een waardevolle bijdrage in een discussie die vooral door tv-kijkers en achterban van de bereden politie vanachter het toetsenbord gevoed wordt.

Ziedaar de ´charge met paarden op een mensenmenigte´ zoals Russel deze beschreef, gerapporteerd door iemand in die menigte.

Het enige standpunt wat ik hier inneem is dat vóór de paarden.
Ik vind dat paarden NIET als geweldsmiddel ingezet horen te worden in een zichzelf beschaafd en ontwikkeld vindend Nederland.