WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:47

Het lijkt wel of ik gewend raak aan de bewegingen van totilas,was ik vorig jaar nog tot tranen geroerd dat heb ik nu niet meer al blijf ik ze geweldig vinden.
Daarnaast blijf ik de kur muziek van Imke super vinden,en ook hoe alles klopt !!!
En die spanjaard ach ,dit is showdressuur zorgt voor wat anders met gejuich en geklap,wie weet is dit de toekomst van de dressuur minder serieus.....wat mij betreft nee, niet mijn stijl..

gitje65

Berichten: 1303
Geregistreerd: 02-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:49

Moll zei:

Citaat:
wat velen niet kunnen onderscheiden is kwaliteid of show, wat de spanjaard heeft gereden kwa punten 81% kan niet worden afgewimpeld als niet goed


En zo is het maar net!! :D ;)

knollentuin
Berichten: 10413
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:53

Ik heb genoten,maar als anky de dancing queen is,wat is imke dan ? want sunrise loopt ook echt op de pianotoetaanslagen..ik geniet elke x weer van haar kur zo mooi samen op de muziek . ik had ook echt verwacht dat ze wel 3e werd..

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:54

Wauw zelfs zonder geluid is het geweldig om naar te kijken. Zou het helpen als ik een tvtje bij Kdies in zn box opang en dit de hele dag af laat spelen :D

rayoow

Berichten: 3462
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:55

Vippie schreef:
Wauw zelfs zonder geluid is het geweldig om naar te kijken. Zou het helpen als ik een tvtje bij Kdies in zn box opang en dit de hele dag af laat spelen :D


hahaha misschien wel xD
gewoon proberen xD hahahaa
hang er ook camera bij xD hoe Kdies er op reageert xD

BrankaZ

Berichten: 3910
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:57

knollentuin schreef:
Ik heb genoten,maar als anky de dancing queen is,wat is imke dan ? want sunrise loopt ook echt op de pianotoetaanslagen..ik geniet elke x weer van haar kur zo mooi samen op de muziek . ik had ook echt verwacht dat ze wel 3e werd..

Als Sunrise niet op de tonen had gelopen was er iets goed verkeerd gegaan. Die muziek is speciaal geschreven voor Imke en Sunrise.

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 15:59

kan je z'n kur ergens terug kijken??

BrankaZ

Berichten: 3910
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:00

Küren zijn terug te zien. In dit topic staat de link.

knollentuin
Berichten: 10413
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:00

BrankaZ schreef:
knollentuin schreef:
Ik heb genoten,maar als anky de dancing queen is,wat is imke dan ? want sunrise loopt ook echt op de pianotoetaanslagen..ik geniet elke x weer van haar kur zo mooi samen op de muziek . ik had ook echt verwacht dat ze wel 3e werd..

Als Sunrise niet op de tonen had gelopen was er iets goed verkeerd gegaan. Die muziek is speciaal geschreven voor Imke en Sunrise.


ja ,deuh dat snap ik ,en dan nog kan je naast de maat hoor ;)

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:18

BrankaZ schreef:
Küren zijn terug te zien. In dit topic staat de link.


Oké gezien. Toch maakte hij wel een grote fout :P

Colaaa

Berichten: 4122
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: Zorgvlied.

Re: WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:30

jeetje wat een kür GE-WEL-DIG !!

en die score 91% woow

koenborias

Berichten: 942
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:37

Net naast een wereldrecord!!!!
Wat mij opvalt is, hoe groter het concours hoe beter Toto Totilas gaan presteren.
alleen jammer van Adelinde anders had zij wel op die podium gestaan ;(

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Re: WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:40

Ja, Adelinde ja :(:) ;(

charlie_x

Berichten: 401
Geregistreerd: 19-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:46

Ze waren echt een prachtig plaatje <3

Pr_BillyBoy

Berichten: 2343
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Edam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 16:59

Jeeeeyy en dat is 3keer goud!!! *\o/* *\o/* *\o/*

ik vind Laura Bechtolsheimer en Mistral Hojris ook de 2de plaats super hebben verdiend! ik vind hun echt een top combinatie en ben helemaal weg van die grote vos !!

OneFellSwoop
Berichten: 592
Geregistreerd: 05-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 17:57

van het hele gezin hier: gefeliciteerd edward en totilas!
wat een top prestatie! wie nu nog durft te beweren dat totilas een circus paard is mag zich laten nakijken!
wat een top combinatie *\o/*

nikki160287

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:48

Cayenne schreef:
Relaxed schreef:
Anky had toch ook altijd een laatste lijn passage met 1 hand? Vond dat die spanjaard da weer een beetje overdreven deed.. :+


nope, Anky heeft het nooit gedaan.
Sven Rothenberger wel :)

Trouwens opvallend dat de liefhebbers van de Barokke Paarden de kur van de Spanjaard wel mooi vonden, en de meeste anderen het juist minder :D Best interessant :)


Ik ben geen liefhebber van Spaanse paarden, maar ik vind de spanjaard met Fuego wel heel erg verfrissend! Oke ze zijn wat hectischer in de bewegingen, maar Fuego beheerst alle gangen en hoe! Vind het heel knap wat hij bereikt met zo´n hittepetit. Bovendien zijn de wissels erg goed en die passage *D Als ze wat meer ervaring krijgen en de proef wat meer afwerken kunnen ze zeker nog groeien.

Verder Totilas is Totilas... wat moet je daar nog van zeggen!

Laura vond ik erg goed, maar vond het wel iets tam ogen. Steffen met Ravel vind ik een erg sympathieke combinatie, kijk er altijd graag naar en vind ze terecht brons. Imke erg mooie kur, maar mis persoonlijk toch wat.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:52

Idra schreef:
Grappig dat mensen het showgehalte van Fuego en Juan "er over" vinden, komaan mensen, mag het er nog wat minder stijf aan toe gaan? Het is net leuk dat hij er zo'n element aan toevoegt, het moet toch allemaal niet te serieus worden hoor...
Als Edward zoiets had gedaan, hadden de sceptici hier het vast helemaal geweldig gevonden... Maar omdat het een "ander" paard is uit een "ander" land, kan het weer niet :roll:

Voor wie Fuego nog niet gezien had: Op http://www.topiberian.com zal je straks zeker de kür van Fuego zien.

Ik vind Juan en Fuego top, hij wordt zo fijn voorgesteld! Met een lichte aanleuning en netjes bovenin, niet met die valse knik die je ziet bij paarden als Warum Nicht...


Hier is hij!

helaas krijg je niet door hoe gek het publiek werd, dat kreeg verder niemand voor elkaar! :D .

http://www.topiberian.com/es/galeria-de ... nk&id=1542

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 18:59

Ik ben al veel links van Edward en Totilas tegengekomen, maar heeft iemand ook een link van Imke? :)


lollypony

Berichten: 290
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:27

Echt super!!
En wat is Totilas toch een knappe hengst zeg!

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: WEG Dressuur: Edward en Totilas WERELDKAMPIOEN kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:33

leuk zeg die pre. Leuk ook dat Spanje trouw blijft aan zijn eigen soort paard, voor hun natuurlijk ook makkelijk om maar naar een kwpn te grijpen, maar dit is toch wel erg authentiek.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58076
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:41

Anky heeft wel degelijk piaffes met 1 handje gereden en ik meen ook passages. ;)

Wat ik grappig vind is dat men vind dat de spanjaard te veel show had om punten te scoren maar dat het geheel terecht is dat Totilas won. :)) Wil men dan beweren dat die er niet een hoop show in heeft zitten?
De spanjaard zette een hele fijne proef neer, er moet nog heel wat afgewerkt worden voor hij richting podium plekken kan rijden. Maar IMO deed hij het lang niet zo slecht als sommige hier er van maken.

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 19:47

Ach joh, sommige moeten nog wennen dat de PRE dit ook kan!

Maar als je 81 % haalt dan zegt dat nog al veel en dat paard speelt gewoon met de oefeningen, geen rijter die hte er in hoeft te wringen! En ja hij maakte er een hele show van, maar dat was toch pure blijdschap dat ze dit gehaald hadden, mag hij!

Als we de dressuur meer op TV willen zien hebben we paarden als Fuego en Totilas nodig, want dat is voor iedereen leuk! Ook voor niet paardenfans.

mimeslosydy
Berichten: 2600
Geregistreerd: 18-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:08

TOPPERS!!

al had ik ook niet anders verwacht :+