Volgende maand het unieke Baroque Event in Coevorden

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Volgende maand het unieke Baroque Event in Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 22:54

Nog nooit op zo'n keurig georganiseerd evenment gereden.
Ga nog blij verslag in elkaar knutselen, maar ahum.. is nu wat laat.

Ton en Aletta, ontzettend bedankt en jullie vrijwilligers ook.
Het was echt top! Alles tot in de puntjes geregeld en meer!
Zelfs de rol tape voor mijn gesneuvelde rits van mijn rijlaars kwam van jullie!

De sfeer, de paarden, de mensen, het terein, het weer, ehhh alles..
Was super.

Tot volgend jaar!

Dagmar_1995

Berichten: 1267
Geregistreerd: 21-11-09
Woonplaats: Deventer

Re: Volgende maand het unieke Baroque Event in Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:09

Het was inderdaad geweldig!
Top locatie, top mensen, paarden, alles! Heb me zeer vermaakt vanaf de zijkant!

@sjolvir. Nu snap ik eindelijk waarom jou laars er zo uit zag!
Mooi gereden trouwens! Ondanks het kleine ongelukje..

baretta

Berichten: 215
Geregistreerd: 25-11-08
Woonplaats: Bijna waar we willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:19

Heej Dominique,

goed om te horen dat je een leuk weekend gehad hebt met Tobi, wat is hij trouwens leuk van dichtbij 8-) . (Btw Z.F.D.P. is toch een afkorting voor "Zeer Fraai Donker Paard" :D )
Jammer van je kür :(:) , maar de rest van de wedstrijden hebben jullie het geweldig gedaan *\o/* .
Heb je al weer nieuwe laarzen besteld. anders moet ik je nog wat tape toesturen :+

Grtz.

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 10:24

Naja ik was dus ook 3 dagen aanwezig, paard ook haha :))

Helaas elke dag om 6 uur eruit dus erg moe, maar het weer werkte goed mee en het was echt leuk om iedereen te spreken. Het terrein zag er super mooi uit en vooral de binnenbak was echt om te kwijlen, helemaal omdat ik er normaliter ook elke week in rijd en het dus niet zo gewend ben - Karel vond het ook wel shocking :')

Heb zaterdag- en zondag bij de KNHS geschreven en dat was wel erg leuk! Vooral de combinaties die beide dagen startten, sommigen maakten exacte dezelfde fouten, sommigen waren heel erg verbeterd.

's Middags met mijn knappe pony meegereden in de K2-kür, hij was zo onder de indruk dat 'ie een beetje terughoudend liep, maar hij heeft het super gedaan! Zaterdag 60,3% en zondag 63,6% *\o/*

Ook erg leuk was natuurlijk om Dominique [Sjolvir] en Karel's knappe achterachterneefje te zien, waren er achter gekomen dat ze toch wel erg veel op elkaar leken :))

Het was echt super gezellig en iedereen was helemaal onder de indruk geloof ik van Moravita :D

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:16

Toobs vanochtend...
Ging hem in de wei zetten, lag hij nog te snurken op stal, maar voor een appeltje wou ie wel op staan.
Afbeelding
Gokje, de organisatie en de vrijwilligers voelen zich nu ongeveer net zo?
En die konden niet gisteren om 18 uur al naar huis....

Foto's die mijn vader heeft gemaakt worden nu geladen op.
http://www.picasaweb.google.com/kuiper15j


En er staan er nog wat op http://www.picasaweb.google.com/sjolvir
Maar die zijn alleen voor de Knabbi lovers 8-)
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 11-10-10 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:29

Ik? Moe? Na zo'n weekend?? Ech nie! *stuitert rond* nog een keertje! :D

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:40

Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 11-10-10 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:47

Ik had graag mee willlen doen met mijn Lusitano x Arabier maar hij vind het toch nog een beetje te spannend in de trailer om er zo lang alleen in te staan en mijn volbloed Lusitano is niet echt een succes op een dressuurwedstrijd haha ze springt liever..
Misschien als het een keer dichterbij georganiseerd wordt!
Groetjes!

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:55

Sjolvir schreef:
Roane schreef:
Ik? Moe? Na zo'n weekend?? Ech nie! *stuitert rond* nog een keertje! :D


Dan vraag ik me af, wat ze in jouw drinken hebben gedaan!!! ;)


Ik heb alleen maar een paar blikjes energydrink op... }:0

NadjaHu

Berichten: 520
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:23

Jeetje..... Ik ben he-le-maal op!
Heb ook alle 3 de dagen meegeholpen. Iedere dag er erg vroeg uit en laat naar huis en vanochtend gewoon weer aan het werk....

Vond het echt supersupersuper gaaf en had het absoluut niet willen missen! Heb heel wat bokkers voorbij zien komen, met veel leuke mensen gepraat en genoten van hele mooie paarden!
Heb het hele weekend op het secretariaat gezeten en zaterdag en zondag middag geschreven bij de kur. Was erg leuk!

Zo, en nu ga ik eindelijk mijn eigen paardje weer rijden en daarna SLAPEN! :+

Cyrina

Berichten: 3214
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Volgende maand het unieke Baroque Event in Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:14

Ik ben zondag geweest, s'ochtends KNHS proefje gereden met Cantaor. Ging best lekker, op wat eigen slordigheidjes na, maar tevreden met mijn 190 punten . Vriend met paard naar huis gestuurt en zelf gebleven om de Kuren te bekijken. Zaten hele mooi bij! Ook vind ik het leuk om al die verschillende barokke paarden te zien met zowel de overeenkomsten als de verschillen.
ook de jury die alleen het rijden/ zit beoordeelden vond ik een goed initiatief!

baretta

Berichten: 215
Geregistreerd: 25-11-08
Woonplaats: Bijna waar we willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:35

45 uur Moravita in 3 dagen gaat je niet in de koude kleren zitten, maar ik was vandaag gelukkig "roostervrij" :D
Maar WAT EEN GAAF WEEKEND !!!!!
Gelukkig willen ze het volgend jaar weer doen *D 8-)
Heel veel leuke mensen leren kennen en veel bekenden gezien en gesproken die allemaal hetzelfde vonden; Gaaf, Mooi, Super. +:)+ en dat was helemaal terecht.
De wedstrijden liepen super, de ruiters waren top, de paarden geweldig <3 en het weer leek wel besproken te zijn, zo mooi.
Ja, en dan de show op zaterdagavond.....................
Als je erheen HAD gekunt en je hebt dit gemist, daar houd je je leven lang spijt van dat je hier niet bij was......... Zulke gedreven,leuke paardenmensen, met zo'n mooie kundige show. Met alle barokke rassen op een rij, bovendien allemaal aansprekende, geweldig geschoolde paarden.
Het applaus duurde terecht minutenlang *\o/* *-:) _/-\o_ .
De filmpjes op YouTube en de foto's *-:) spreken voor zich, maar elke barokke paarden liefhebber is het met mij eens als ik zeg dat dit een TOP weekend was. :j +:)+

Grtz.

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:53

Haha, volgens mij alleen maar (oké, lichtelijk vermoeide :D ) blije mensen hier! Het was echt helemaal top :D

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:51

Soms krijgt een organisatie wat hij verdiend!
In dit geval kregen ze het, stralend weer!
Om hun harde werken luister bij te zetten.

p.s. rijbroek is nu nog niet helemaal ontdaan van leemlaag,
maar na halve bus vanisch cif oxy huppeldepup rondje wasmachine
en middag in de efgawit en ossegalzeep, is het aceptabel.

Idee voor troostprijs volgend jaar, voor vliegende ruiters..
Stickje ossegalzeep met flesje efgawit in leuk folie met strikje erom :+
Ik hoop overigens dan niet voor deze prijs in aanmerking te komen.

BabbieB

Berichten: 2041
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:10

Haha, ik moest vanmorgen weer helemaal terug op aarde komen na een weekend Baroque Event. Voelde echt alsof ik een week op vakantie ben geweest.

Wat was het gááf!! *\o/*

Mindfields

Berichten: 6512
Geregistreerd: 16-12-05
Woonplaats: Omgeving Rotterdam

Re: Volgende maand het unieke Baroque Event in Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:52

Het was echt prachtig! Gezellig, prachtige paarden, supermooie show van Hofreitschule Buckeburg en mooie kuren op de zondag! Heb nog een paar oude bekenden gesproken uit Duitsland, was echt tof allemaal! Wat een mooi evenement, complimenten aan Aletta en Ton en het gehele Moravita team!

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Volgende maand het unieke Baroque Event in Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:12


Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Volgende maand het unieke Baroque Event in Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:36

Die hofreitschule was echt top! Nog nooit in Nederland vertoont zoiets +:)+

Weten jullie wie uiteindelijk die `extra` prijs heeft gewonnen? Voor de meest sympathieke combinatie.

orion_

Berichten: 1169
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:01

Fantastisch weekend was het!!! 100% genieten!! +:)+ :):)
Helaas eist het hele weekend meehelpen wel zijn tol; nu snotterend ziek thuis....
Maar dat was het helemaal waard. Ik had het voor geen goud willen missen!!
Allemaal knappe barokke paarden, gezellige mensen... top sfeer... De zon straalde het hele weekend *D
De voorstelling van Hofreitschule Bückeburg, en de kuren op zaterdag en zondag..... zoveel kippevel momenten!!!

Wat was het gáááááf!!! Op naar volgend jaar *\o/*

Lipizz_AH
Berichten: 41
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:00

WAUW !!

Wát een weekend bij Moravita. Ben nog niet bij van alle indrukken. Geloof me, ik heb veel (baroque-)evenementen gezien, loop al wat jaartjes mee, heb zelf aan héél véél meegedaan, maar dit was helemaal TOP.

Organisatie, terreinen, tijdsschema, atmosfeer, enthousiasme, afwisseling en natuurlijk al die deelnemers uit alle windstreken, waaronder zelfs iemand uit München!

Wat gaaf om nu eens in Nederland een "aflevering" van dat barokke dressuurcircuit uit Duitsland mee te maken. Met zoveel afwisseling in niveau en uitvoering tijdens de Kür. En al die heerlijke barokke paarden!

En natuurlijk het superhoogtepunt: de galavoorstelling op zaterdagavond van de Hofreitschule Bückeburg.
We waren al eens zelf in Bückeburg http://www.die-hofreitschule.de/ geweest en erg onder de indruk. Maar wat ze zaterdagavond, en nu eens niet in een oude rijhal, maar "gewoon" in de binnenmanege van Moravita lieten zien.... grandioos. Klassieke rijkunst, zoals de oude meesters het ooit bedoelden, met stijl en elegantie. Wat een sfeer en klasse weten deze mensen neer te zetten!

Ton en Aletta Duivenvoorden & team, heel hartelijk dank voor dit geweldige evenement! Chapeau!

baretta

Berichten: 215
Geregistreerd: 25-11-08
Woonplaats: Bijna waar we willen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:43

Foogul schreef:
Weten jullie wie uiteindelijk die `extra` prijs heeft gewonnen? Voor de meest sympathieke combinatie.


Rosalie Nijssen (met Rustico) *\o/* en volkomen verdiend, zo'n ontwikkeling in zo'n korte tijd met barokke paarden mag terecht beloond worden 8-) +:)+

Grtz.

mirjam_kl

Berichten: 849
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:24

Yeah Rosalie :D Super nette kur ook. Gewoon een goed team met rustico: wederzijds respect!

houding en zit heeft Iris immink gewonnen, de meeneem paddock van roflex.

Al met al een super (lang) weekend! Ik was er als vrijwilliger en ik moet zeggen het bewaken was s nachts behoorlijk koud maar de zon overdag en de prachtige combinaties + sfeer maakten de kou meer als goed :)

Sjolvir

Berichten: 25321
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:41

Het grootste compliment voor het evenement komt geloof ik van mijn vader.

Die op zaterdag eerst nog teleurgesteld zei, goh, ik dacht dat het veel groter zou zijn....
(hij dacht 8 ringen of zo.. :D en hij heeft dus niets met paarden, behalve mij... :Y) )
Zegt hij aan het einde van zaterdag (die dag had ik hem uitgenodigd, met de show),
zal ik zondag ook komen??

Nou van mijn paps ("ik heb niets met paarden kant") is dat het grootste compliment dat
je als organisatie kan krijgen. (aangezien hij zich dus blijkbaar zeer vermaakt had!)
En ook de zondag heeft hij genoten en is de hele dag gebleven.

Overigens is van mijn gezicht die grijns nog steeds niet af te slaan, vond het echt top weekeind.

moravita

Berichten: 884
Geregistreerd: 12-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:12

Wat een prachtige complimenten... :o :D

En wat hebben ook wij enorm genoten!! het was echt een droomweekend. Ik geloof niet dat ik in woorden kan vatten wat de gevoelens hierbij zijn.. Als ik jullie allemaal hoor en lees zijn we echt intens gelukkig dat dit ook bij jullie zo is binnengekomen!!

Morgenavond zullen er bij ons op de site ook nog foto's en sfeerimpressies komen. Zodat we nog heel lang kunnen nagenieten.

Wij zullen vanaf begin november ons weer gaan voorbereiden op het Baroque Event 2011 :D Mensen nog tips en goede ideeen? Graag!

Heel veel liefs en een warme omhelzing van ons allemaal. 1000 maal dank voor jullie woorden, knuffels, warmte en openheid. Het was een weekend om nooit te vergeten. Passie en liefde was letterlijk voelbaar...

Ton, Aletta en het hele Moravita team

mirjam_kl

Berichten: 849
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 20:51

hihi ik herken het bericht van sjolvir.

Mijn familie heeft niet heel veel met paarden, toch had ik er 3 uitgenodigd. Van mijn broertje wist ik zeker dat ik er hem geen plezier mee ging doen.

Laat ik even omschrijven wat ze met paarden hebben:

Mijn vader: Vind paarden autistisch want ze reageren niet als je ze roept. (is honden gewend.) Springen en eventing vind hij dan wel weer mooi want dat snapt hij en het is geen jury sport.

mijn Moeder: Vind paarden mooi, vooral friezen, maar moeten niet te dicht in de buurt komen vooral niet als ze groot zijn. Des al niet te min heeft ze eerder wel eens mijn (verzorg) paarden verzorgt en heeft zelfs met een ijslander in een buitenbak gestaan. :)

Mijn Zus: Iets te positief heb ik die ooit op een ijslander gezet...hmmm was geen succes. Ze was zo verstijfd dat het ten eerste al 10 minuten kostte om haar erop te krijgen en toen ze er eenmaal op zat kon ze alleen maar schreeuwen dat ze eraf wilde want hij was zo groot (1.38....)

Mijn Zusje: Die heb ik aan mijn zijde haha. Ze rijd paard al vind ze dressuur niets aan. Ze crost het liefst in het bos, maar rijd zo'n 2 a 3 keer per week.


En wat was hun reactie op de gala avond? ->

Ze vonden het helemaal geweldig om de geschiedenis te zien van de rassen. Vonden de presentatie super, zelfs mijn zusje die mega dyslectisch is kon door de mimiek en de paarden alles begrijpen van het Duits. Ze waren echt helemaal onder de indruk :D

Nou had ik ze al eerder meegenomen naar Moravita en dat vonden ze ook leuk maar ze snapten nog niet veel van al de verschillende paarden en al helemaal niet van dressuur. Mede door de gala avond zijn ze dus iets meer ingewijd en beginnen ze het leuk te vinden :P