Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Asyaa schreef:easygoing schreef:
Dus het zogenaamde vechten is niet erg als je paard een operatie moet ondergaan want omdat hij er dan beter van zou moeten worden (en de eigenaar uiteindelijk ook)is het ineens niet zielig?
Zie het als pijnstillers. Ik zou mijn paard nooit chronisch aan de pijnstillers zetten omdat ik te onvolwassen ben om de beslissing te nemen om paard te laten gaan, is het echter voor 2 weken en is er daarna een goeie kans dat hij opknapt, zou ik het zeker doen.
easygoing schreef:kyrkelover schreef:Uhm we dwalen hier eigenlijk wel van het artikel af.
Het gaat niet om het slachten vs euthenaseren, maar over het feit dat slachters ook gevoel hebben en er veel meer bij komt kijken bij het beroep slachter als de meeste mensen denken.
Oftewel dat je bijvoorbeeld ook de mensen moet kunnen steunen e.d.
Dat is ook wel zo maar bij het plaatsen van dit soort berichten kan je ervan uitgaan dat je weer een dergelijke discussie zal krijgen.
easygoing schreef:Asyaa schreef:
Zie het als pijnstillers. Ik zou mijn paard nooit chronisch aan de pijnstillers zetten omdat ik te onvolwassen ben om de beslissing te nemen om paard te laten gaan, is het echter voor 2 weken en is er daarna een goeie kans dat hij opknapt, zou ik het zeker doen.
En pijnstiller is toch wel een heel ander verhaal lijkt mij zo.

8nnemiek schreef:Volgens mij had je dat al eerder gepost..
Ik blijf erbij, de dierenarts heeft (misschien wel per ongeluk) het verkeerde middel gegeven, of een totaal verkeerde dosis. Want bij een middel dat goed op de spieren inwerkt KAN het hart gewoonweg niet blijven kloppen.
kyrkelover schreef:Uhm we dwalen hier eigenlijk wel van het artikel af.
Het gaat niet om het slachten vs euthenaseren, maar over het feit dat slachters ook gevoel hebben en er veel meer bij komt kijken bij het beroep slachter als de meeste mensen denken.
Oftewel dat je bijvoorbeeld ook de mensen moet kunnen steunen e.d.
Dat is ook wel zo maar bij het plaatsen van dit soort berichten kan je ervan uitgaan dat je weer een dergelijke discussie zal krijgen.

vanitymay schreef:Als we het dan toch over het artikel hebben: ddhr. van veen is beslist niet de enige paardenslager in nederland die iedere week paarden slacht. In oldenzaal zit ook een slager die iedere maandagmorgen de paarden laat komen, evenals haaksbergen en ongetwijfeld door het land nog vele anderen..
MamboBeach schreef:Inslapen lijkt mooi maar naar de slager is het beste, zijn ze in 1 keer weg.
8nnemiek schreef:Volgens mij had je dat al eerder gepost..
Ik blijf erbij, de dierenarts heeft (misschien wel per ongeluk) het verkeerde middel gegeven, of een totaal verkeerde dosis. Want bij een middel dat goed op de spieren inwerkt KAN het hart gewoonweg niet blijven kloppen.

uiltje001 schreef:Ik heb gister alle moed verzameld, en dhr van Veen gebeld. Donderdagavond komt hij mijn paard ophalen, en vrijdagmorgen gaat ze daar naar de paardenhemel. Ik hoop zo dat het NOS haar niet gaat filmen!
ik vind het wel dapper van je..Juliette86 schreef:Het is erg jammer dat een VA in Nederland niet meer mag schieten. In Engeland is het de normaalste zaak van de wereld dat een paard thuis door de VA geschoten wordt (vaak met een handwapen) en dan gewoon door de distructor wordt afgevoerd. Daar worden ze voor opgeleid en is het paard in 1 keer op een humane manier vanuit het eigen weiland/stal naar de eeuwige groene weide.
sheilarianne schreef:Juliette86 schreef:Het is erg jammer dat een VA in Nederland niet meer mag schieten. In Engeland is het de normaalste zaak van de wereld dat een paard thuis door de VA geschoten wordt (vaak met een handwapen) en dan gewoon door de distructor wordt afgevoerd. Daar worden ze voor opgeleid en is het paard in 1 keer op een humane manier vanuit het eigen weiland/stal naar de eeuwige groene weide.
Het rare is dat bij rundvee dit wel word gedaan zodra het dier niet meer vervoerd mag worden per trailer!