8nnemiek schreef:Ik ken véél paarden die lekker van hun pensioen mogen genieten hoor! Bij ons op wei staat er ook eentje, was niet eens hun eigen paardje, beestje zou ook in de handel of slacht gaan, maar die mensen hebben hem voor een prikkie overgenomen en hij staat nu als grasmaaier op de wei. Wordt prima verzorgd, totdat hij eens echt op is of pijn krijgt, dan krijgt ie een spuitje. Prima toch?
Probeer jij nu niet gewoon een beetje goed te praten dat je jouw eigen paardje blijkbaar geen pensioen kan/wil geven?
Als je een paard wil kopen, maar vantevoren weet dat je dat paard niet tot aan zijn dood kan houden, dan verdien je niet eens paarden vind ik! Andere dieren koop je toch ook niet als je ze niet kan houden? Hoe vaak worden er wel niet jonge konijntjes gekocht.. biggetjes.. kuikentjes.. puppies.. want ze zijn zo schattig als ze klein zijn.. en dan een jaar later moeten ze weg omdat er geen plaats voor is. En dan moet je bokt eens horen.. Maar met paarden is dat wel allemaal oké?!
Het zijn geen levenloze dingen zonder gevoel, het zijn geen auto's die je gewoon weg doet als ie te oud wordt..
Nee 8nnemiek.. Ik heb mijn paard 7 jaar gehad, maar ook door de crisis en een aantal andere redenen heb ik ervoor moeten kiezen hem te verkopen, met pijn in mijn hart.. Hij werd echter op 1 been afgekeurd op de klinische keuring. Hadden die mensen hem niet alsnog gekocht, had hij naar de slacht gegaan.. Dat is altijd nog 100x beter als niet voor gezorgd te kunnen worden of de handel in te gaan met een slechte poot..
En normaliter had hij zeker tot zijn dood bij mij gebleven, echter, als je de financiele mogelijkheden er niet toe hebt, is dat dan eerlijk ten opzichte van het dier? Is liefde niet loslaten als het niet meer kan? En ik wist 7 jaar terug echt niet dat het op een dag minder zou gaan.. Hield er rekening mee, maar niet alles is te voorzien..
Ik heb mijn katten al 13 en 14 jaar, die gaan pas weg na hun laatste adem.. Je moet wel uitkijken met dit soort uitspraken..
Ik ken namelijk wel mensen die op deze wijze hun paard in pensioen hebben gedaan.. Helaas.. Heb paarden zien aftakelen..
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 31-08-10 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt