easygoing schreef:scoxxx schreef:Bepaalde mensen die tegen rollkur zijn, hebben het wereldje en meerdere(!) beoefenaars van de rollkur van dichtbij meegemaakt, voordat ze daadwerkelijk een mening vormen.
Jullie ook?
Ehmm ja ik toevallig wel en nee ik deel je mening over het geruisloos uitmesten niet!
Ook heb ik gezien met welke deskundigheid en begrip voor de paarden er getraind werd.
En ik ook, dus blijkbaar ben jij ook niet op de topstallen geweest waar ik heb meegemaakt met hoeveel geduld, liefde voor het dier en inzicht in hun aard elke dag verder werd gewerkt aan het verfijnen van de hulpen en reacties.
Misschien moet jij jezelf dan eens gaan afvragen of het aan de methode lag of aan de mensen die hem uitvoerden?
Ik heb ook op een klassieke dressuurstal dingen gezien die ik hier niet wil navertellen, maar gelukkig ben ik slim genoeg om te beseffen dat wat daar mis ging niets met de voorschriften van klassiek te maken hadden, maar met de uitvoering ervan door die persoon....
HC, als je klassiek fout uitvoert krijgt een paard kissing spines, daarmee is het potentieel gevaarlijk en reeds bewezen gevaarlijk, dus dat mag nu als eerste afgeschaft worden volgens jouw principes dan?