Chaos schreef:Het gaat misschien niet om de hondenstront maar om het principe.
Zolang het merendeel van de mensen hier te beroerd is zijn hondenstront op te ruimen, ga ik ook geen moeite doen. Klinkt misschien kort door de bocht maar zo simpel is het.
En dan is het echt niet zo dat ik niet begrijp dat het hinderlijk is. Ik zal ten alle tijde proberen het in de berm te doen, of zoveel mogelijk naar de kant, maar soms is het niet anders.
Denk idd dat niemand expres midden op het fietspad of straat gaat staan om zijn paard op het gemakkie te laten poepen,automatisch stuur je richting berm wanneer je het voelt aankomen,daarna gauw weer uit de berm zodat mn paard niet in de hondenshit staat!
Dan erbij je blijft stappen dus hoe breed is een paardendrol,hoe breed is een fietsband en hoe breed is een fietspad,dan moet je toch wel heel raar fietsen om op je bekkie te gaan bij het ontwijken van een paardenmopje,en als fietser hoor je ook gewoon vooruit te kijken waar je fietst en opletten in het verkeer,dus een tegenligger zie je ruimschoots aankomen en een opstakel op de grond ook oh en niet te vergeten wanneer er gevaar dreigt er zit gewoon een rem op je fiets hoor!
Die "ongelukken"die gebeuren zijn vaak door kletsende niet oplettende fietsers,die blindelings een pad volgen of hardrijdende met een waas voor het oog hebbende mafkezen die zonder te remmen zo snel mogelijk hun ritje willen rijden.!
En wat is er nou vies aan paardenpoep? Een samengeperst balletje van granen,grassen,tarwe,zaden,zemelen en maiskorreltjes,niks is sneller biologisch afbreekbaar,dus zie het probleem niet!
Dat men zich maar eens meer gaat bekommeren om het zwerfvuil wat iedereen zomaar op straat of in de berm gooit,of hele zakken afval in de polder dumpt,je komt zelfs TV's e.d tegen,kapotgegooide bier of wijnflessen,leeggegooide asbakken!
Op het ruiterpad hier in de buurt die naar het bos leidt,hele tassen en zakken vol puin,kapotte paraplu's,kapotgeslagen houten kasten enz en dan tegen ons zeuren dat we de berm of de kant in moeten,nou rij eerst zelf maar eens naar de stort of dichtstbijzijnde prullenbak/container zou ik zeggen!