FEI geeft afbeeldingen vrij met toegestane nek- halshouding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:41

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:41

DDW1190 schreef:
dus jij wilt zeggen dat op bovenstaande afbeeldingen de houding schadelijk voor het paard is?

welke afbeelding heb je het over?

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:43

horseyfries schreef:
Langzaam? Als ik een paard laag en langzaam laat lopen in het begin van de opleiding, zal zijn gewicht eerder nog meer op de voorhand gaan Nombrado.....

echt?
wat voor paarden heb jij dan?
ook als je je handen los laat?

DDW1190

Re: FEI geeft afbeeldingen vrij met toegestane nek- halshouding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:44

de afbeeldingen in de OP

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:51

horseyfries schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Diagram II
foto: http://www.fei.org

Afbeelding

En dit vind ik helemaal geweldig, land dit paard eerder op haar voorbeen of niet?? Volgens jou is dit goed, dus let op wat je antwoord....

het losgaande paard, gaat hierbij een hoog tempo
met zijn neus eruit en land hierbij eerst op het voorbeen.
echter zonder een ruiter erop, wat hem dus geen schade zal toebrengen.
gaat de ruiter erop zitten, komt er gewicht bij op de voorhand
dús?

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:53

en welke sport beoefen jij? schaken?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:23

nombrado schreef:
Afbeelding

het losgaande paard, gaat hierbij een hoog tempo

Da's dus niet waar :+

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 16:56

nombrado schreef:
http://www.equethy.com/page12.htm

hilary clinton te paard
(op de link even naar beneden scrollen)

wordt ik niet blij van
(en het paard duidelijk ook niet)

Je hebt het al een paar keer over Hilary Clinton :D (= vrouw van Bill Clinton = ex president USA) Maar je bedoelt Hilary Clayton ... Ik snap wel wat je bedoelt, net zoals ik wel begrijp dat de foto´s van de hoofd/hals houding daar om gaat en niet over de benen... zucht... |( Of heb je hier ook weer een antwoord op en heb ik het helemaal mis :Y)

Priya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 08:55

nombrado schreef:
kzie nog steeds op de plaatjes een paard achter de loodlijn met de neus (behalve 1)

en nog steeds te diep waardoor de luchtpijp deels wordt afgeknepen ;(

Huh? Als een paard met zijn hoofd naar beneden gras staat te eten wordt zijn luchtpijp toch ook niet afgeknepen? En mijn paard houdt tijdens het eten uit devoerbak regelmatig zijn hoofd achter de ll. Hoe werkt dit dan?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:29

Priya schreef:
nombrado schreef:
kzie nog steeds op de plaatjes een paard achter de loodlijn met de neus (behalve 1)

Huh? Als een paard met zijn hoofd naar beneden gras staat te eten wordt zijn luchtpijp toch ook niet afgeknepen? En mijn paard houdt tijdens het eten uit devoerbak regelmatig zijn hoofd achter de ll. Hoe werkt dit dan?

:oo
Jou paard had (volgens nombrado) allang dood neer moeten vallen!!!
Je mag van geluk spreken dat ze nog leeft!!! :(:)

:+

Priya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:47

Hihi, ik snap het :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:47

Priya schreef:
nombrado schreef:

Je laat je paard eten en drinken achter de LL? Dierenmishandeling!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:15

nombrado schreef:
horseyfries schreef:
Langzaam? Als ik een paard laag en langzaam laat lopen in het begin van de opleiding, zal zijn gewicht eerder nog meer op de voorhand gaan Nombrado.....

echt?
wat voor paarden heb jij dan?
ook als je je handen los laat?

Je bent het achtste wereldwonder Nombrado, jij kan als enige mens ter wereld het paard zelfs in het begin van de opleiding al het gewicht naar de achterhand laten brengen, je hoeft er maar naar te kijken blijkbaar.....

Hilary Clayton is een wetenschapper, ik begrijp niet wat haar paardrijkwaliteiten met haar wetenschappelijk onderzoek te maken hebben maar dat zal geheel aan mij liggen.... :z

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:06

horseyfries schreef:
Je bent het achtste wereldwonder Nombrado, jij kan als enige mens ter wereld het paard zelfs in het begin van de opleiding al het gewicht naar de achterhand laten brengen, je hoeft er maar naar te kijken blijkbaar.....

er is volgens jou alleen voor of achter?
is er geen 4 benen? gelijk verdeelt op 4 benen?
ik zet nergens dat ik een paard naar de achterhand breng (dat zou al een verzameling zijn, en met een jong paard, die daar de bespiering nog niet voor heeft niet echt verstandig, overigens voor het merendeel van de gp paarden gaat dit ook op)
het trainen van een jong paard, gebeurd op eigen benen, komt het paard teveel op voorhand, neem je tempo terug (met zit!) het tempo in deze is dus heel belangrijk en helemaal het toestaan in je handen
neusje mooi naar voren en laag.
een langzaam tempo is geen paard op de achterhand plaatsten , je traint daarmee de draagkracht van de achterhand.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:09

horseyfries schreef:
Hilary Clayton is een wetenschapper, ik begrijp niet wat haar paardrijkwaliteiten met haar wetenschappelijk onderzoek te maken hebben maar dat zal geheel aan mij liggen.... :z

heel simpel
als je als wetenschapper, een plaatje van je eigen rijden erop zet als voorbeeld, die totaal tegen het bewegingsmechaniek en balans van een paard indruist (JUIST als wetenschapper)
heb je het niet echt begrepen of je ziet het niet.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:24

Priya schreef:
nombrado schreef:

misschien eens belangrijk wat er gebeurd met het eten bij een paard. (kan je gewoon op googlen of in een boek opzoeken) kauwen en ademhalen.

hmmm..vreemd , zelf ga ik ook niet hardlopen en eten.... :+

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 15:34

waar haal je dit allemaal vandaan dan nombrado?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:40

Misschien moet je een paard en zn eetgewoonten, luchtpijpen kin op de borst niet vergelijken met een mens. Het gaat een beetje ver om te zeggen ik heb het zelf geprobeerd en ik kan wel/geen ademhalen met mijn kin op de borst en dus het paard ook wel/niet :n en het hardlopen ook; ik eet ook niet tijdens het hardlopen _O-

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:45

DDW1190 schreef:
waar haal je dit allemaal vandaan dan nombrado?

wat

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:48

Bandida schreef:
sporter schreef:
De Robert Cook die zelf onderzoekjes doet en die gebruikt om zijn eigen hoofdstellen te promoten. Nee Dankje dat soort boeken zit ik niet op te wachten. Misschien zou je wat meer moeten rijden en wat minder boeken moeten lezen.

Daar gaan we nog eens..
Gelieve Cook zijn cv eens te downloaden voor je zoiets uitkraamt. De arme man, nochtans een gewaardeerd wetenschapper met een bijzondere carrière achter zich, wordt hier zo langzaamaan alleen nog maar vereenzelvigd met een vage doorslag van verkeerde interpretaties van zijn kennis.

Bijzonder wel hoor, deze hele 'discussie'. Blijkbaar voelt een hele groep sporters zich hier gelijk geroepen om die prentjes te verdedigen, en en passant nog eens naar alle alternatieven te schoppen. Alsof vergelijken met iets onvergelijkbaar nog zoden aan de dijk zet. 't zit precies nog even hoog als maanden terug :+

Een sport (als je het dat al kan noemen) die op deze kinderlijke manier haar eigen top weer tot de orde moet roepen (jawel, het gaat NIET om de basissporters) is ten dode opgeschreven. Die manier van omgaan met paarden is steeds minder van de tijd. Ik kijk met voldoening naar de stuiptrekkingen van het einde van die 19de eeuw, jaartje of tien en nog wat schandalen tussenin schat ik zo :z :Y)

Een sport die ten dode is opgeschreven? Mischien eens een keer buiten de deur kijken de tribunes hebben nog nooit zo vol gezeten }:0
De CV van onze dokter Cook boeit me niet. Al heeft hij ik weet niet wat onderzocht. Zijn bitloos onderzoeken deugen niet.
Laatst bijgewerkt door sporter op 14-05-10 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:49

JessicaD88 schreef:
Misschien moet je een paard en zn eetgewoonten, luchtpijpen kin op de borst niet vergelijken met een mens. Het gaat een beetje ver om te zeggen ik heb het zelf geprobeerd en ik kan wel/geen ademhalen met mijn kin op de borst en dus het paard ook wel/niet :n en het hardlopen ook; ik eet ook niet tijdens het hardlopen _O-

als je heeeeeeeeeeeeeeeeel goed kijkt naar paarden die onderling spelen en rennen, kan je zien, dat ze niet slikken of eten tijdens het rennen.
Ze moeten dan hun luchtpijp goed kunnen gebruiken tijdens het rennen :+
gek genoeg hebben we allemaal zuurstof nodig om te kunnen leven
dus gaat het mij absoluut niet te ver, een mens te vergelijken met een paard.
misschien zouden meer mensen dat eens moeten doen ;(

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:54

nombrado schreef:
horseyfries schreef:

heel simpel
als je als wetenschapper, een plaatje van je eigen rijden erop zet als voorbeeld, die totaal tegen het bewegingsmechaniek en balans van een paard indruist (JUIST als wetenschapper)
heb je het niet echt begrepen of je ziet het niet.

Dan kan dokter Cook ook wel stoppen.
Bovendien wil ik dan ook wel rij foto;s van jou zien want met al die onzin die je loopt te verkondigen moet dat wel iets heeeeeeeeel bijzonders zijn.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:43

hihi ik kwam weer eens in dit topic kijken en het niveau is ver gedaald :+

ik zal mijn mening er nog eens in gooien (en ik ben maar een fjordenruiter :+)

-jong paard moet enigszins tempo maken, om recht te kunnen richten, denk maar eens aan jezelf, hoe langzamer je fietst, hoe eerder je omzal vallen, dus met meer tempo kan je ze beter begleiden

-zo lang het paard zonder dwang gereden wordt, kunnen naar mijn idee alle houdingen voor komen, want anders zou het paard er wel tegen in komen (als bijv de luchtpijp afgesloten wordt) helaas is het alleen zo dat rollkur e.d. vaak door veel ruiters wél afgewongen wordt en híer gaan ze dan tegenwoordig dus hopelijk wat aan doen!

-mijn luchtzuiger komt ook wel eens ver achter de LL als ze een happie lucht neemt DOOR DE LUCHTPIJP dus ik denk dat het idd ook wel mee zal vallen met die afgesloten pijp

-ik ben voorstander van paarden zo natuurlijk mogelijk houden, ik heb zelf gelukkig ruime stallen met paddocks eraan waar mijn paarden 24/7 zelf kunnen bepalen of ze binnen of buiten staan
met 24/7 hooi (dus geen eiwit rijk kuil) tot hun beschikking
ik vind het dan ook onzin dat mensen daar dingen voor verzinnen als 'in de randstad kan dat niet' want dan moet je geen paard nemen, of pleitten voor paddocks, want een paard hoort gewoon geen 20 uur (of meer) op stal

ik denk verder ook dat de plaatjes iets te serieus genomen worden wat het beengebruik betreft :j
(het gaat tenslotte om die hoofd/hals verhouding :j

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:58

nombrado schreef:
JessicaD88 schreef:

als je heeeeeeeeeeeeeeeeel goed kijkt naar paarden die onderling spelen en rennen, kan je zien, dat ze niet slikken of eten tijdens het rennen.

Nou ik eet liever geen gras en hooi, dus ik denk dat wij onszelf totaal niet moeten vergelijken met een paard.
is hetzelfde om jezelf met een koe te vergelijken..
ik snap niet waar je dit vandaan haalt? heb je nou zo'n grote fantasie of kijk je teveel Discovery?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:11

DDW1190 schreef:
nombrado schreef:

Nou ik eet liever geen gras en hooi, dus ik denk dat wij onszelf totaal niet moeten vergelijken met een paard.
is hetzelfde om jezelf met een koe te vergelijken..
ik snap niet waar je dit vandaan haalt? heb je nou zo'n grote fantasie of kijk je teveel Discovery?

Uhm, Discovery vergelijkt helemaal geen mensen met paarden, of andere dieren. Hoogstens in meetbare waarden als bijvoorbeeld bijtkracht of topsnelheid