Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardenhandelaar daagt Alberto Stegeman voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:24

Pfff, ga zondagavond ook zeker kijken.
En het is mij inmiddels ook wel duidelijk om wie het gaat, was ook wel te verwachten eigenlijk...

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:25

we wachte 16 mei wel af.
ben erg benieuwd om wie het gaat.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:29

Peperplant schreef:
Smaad en Laster zal ze ten laste worden gelegd met alle vervelende gevolgen van dit

ben erg benieuwd in hoeverre ik mijn gram kan halen, heb aangifte tegen haar gedaan wegens: smaad/smaadschrift en laster.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:34

hoop dat er wat mee gebeurt met je aangifte.
het programma zou wel eens in je voordeel kunnen meehelpen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:35

@Sherif
Dan moet je een rechtszaak starten, alleen aangifte doen is dan niet voldoende.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:43

Er staat al duidelijk een mod opmerking dat er niet gespeculeerd mag worden over en dat er geen verwijzingen gegeven mogen worden naar de naam....

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:48

Alane schreef:
Peperplant schreef:
Deze handelaar werkt met VALSE paspoorten,(keuringbewijzen) keuringspapieren van niet bestaande veeartsen die gekeurd zouden hebben en tevens in het complot zitten, emotionele verhalen, valse namen,valse verklaringen van handlangers en noem maar op.
Door instanties als bv KWPN wordt geen hulp geboden bij vragen over de dieren bij bv de aankoop, dus pas wanneer je het dier in bezit hebt en er blijkt stront aan de knikker,willen ze je helpen met info....TE LAAT dan meestal.
Geloof me ...deze vrouw en sympathieke ex bokker is tuig van de 1e orde.
Opmerkingen over keuren, geen leuk gezond paard kunnen kopen voor een schijntje etc etc. voegen niks toe aan het gedane feit en leed dat ze veroorzaakt.
En neem van mij aan dat het niet alleen om paarden die een schijntje kosten gaan!
Er is veel geld betaald ( Lees: 10.000den euro`s) voor paarden waarvan niets bleek waar te zijn ,wat op de valse papieren beloofd werd.

Als je denkt Totilas of Shutterfly te kopen voor 10.000 euro, dan denk je te kopen voor een appel en ei....
Je schuift de schuld nu alle kanten op.... het is terecht dat je geen info krijgt over paarden waarvan jij de eigenaar niet bent van stamboeken....
PAspoorten en transpondernummers zijn gewoon op te vragen, je eigen DA kan je daar ook over informeren.

Peperplant schreef:
Ja...noem ons gedupeerden maar "naief", stom,goedgelovig en rancuneus !!!
Prijs je gelukkig met het feit dat jij slimmer bent dan wij....en hoop dat het je nooit overkomt!

Het feit blijft dat er moedwillig dierenleed plaatsvind!
Dat er mensen zijn die anderen, over de ruggen van weerloze dieren, financieel en emotioneel belazeren, om het gat in hun hand te proberen dichten.
Helaas hebben sommige oplichters geen handen.

Succes met de uitzending,
ik zit klaar met een potje bier en zak popcorn te genieten van , hoop ik de val en ondergang van een misselijkmakend en zielig stuk ellende....

Laat andere louche handelaren er een voorbeeld aan nemen, en stoppen met hun sjoemelarij!

liegen en dingen verzwijgen hoort niet, maar een handelaar hoeft evenmin antwoorden te geven op vragen die niet gesteld zijn of worden.

Ik praat het werk van die handelaar absoluut niet goed, maar praat enkel en alleen uit eigen ervaring als ik zie wat en hoe sommigen paarden kopen, alle advies in de wind slaand, alles beter wetend en dan de verkoper de schuld geven van hun eigen akties...

Wie zegt er hier dan dat de "kopers" alle adviezen in de wind heeft geslagen, geen adviezen gekregen maar een heleboel leugens en gebakken lucht enz.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:53

mirgino schreef:
:D ik ga er ook voor zitten :j

maar als het diegene is die ik denk ,heb ik geen slecht paard gekocht bij haar
paard was zonder gebreken maar had wel een dominantie probleem,maar ik ben zelf bij de keuring geweest

zat wel een verhaal aan het paard vast kwam ik later achter en dat is een rechtszaak geweest die zij verloren heeft :7

maar ik heb er een goed paard aan gehad.

qwa persoon vond ik haar niks niet sympathiek :n
en tja mensen laten zich vaak inpakken en belazeren.

ben erg benieuwd wat er te zien is zondag :Y)

ik wil even melden dat mijn bericht vergeten mag worden ;) ik ben vanalles terug gaan lezen :7 en degene die ik dacht is het gelukkig niet :+
dus mijn verhaal gaat niet over deze handelaar waar het topic nu over gaat.
al heb ik geen naam genoemd......weten velen toch wie ik bedoelde :j

ik hoef ook geen pb meer :D

newnails

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:53

M_D_H schreef:
of je het paard laat keuren ja of de nee is een tweede,
maar dat je een paard koopt waarvan de eigenarrese zegt dat het paspoort(geloof ik) en het keuringsrapport nog in de verhuisdozen zit. en dat de verkoper die dan nog maar even moet gaan zoeken,
sorry hoor maar die neem ik pas mee op het moment dat madam alles heeft gevonden!!

en ik moet de meeste mensen hier wel gelijk geven,
je koopt geen goed sportpaard voor een kwartje!!
als dat zo is, dan weet je haast wel zeker dat er iets mis is met het dier!!
(stond laast ook nog een artikel over in het bit)

ten tweede, mijn vader en ik (toen nog leken op het gebied van paarden kopen)
hebben eerst goed uitgezocht wat onze rechten waren,
vervolgens wat voor een type paard we wilde,
toen wat het bedrag was wat bij dat type paard hoorde,
toen zijn we naar dat type paard gaan zoeken en hebben we die ook daadwerkelijk gevonden!!
vervolgens hebben we informatie gezocht over de handelaar!!
en toen dat ons allemaal beviel
hebben we het paard gekocht EN laten keuren!!

Ben blij voor jou dat dit jou NOOIT zal overkomen.
Maar er bestaan ook andere mensen die dit wel overkomt, dat heb je als een oplichtster erg goed kan lullen, liegen en huilen, en de mooiste verhalen verteld.
Wees jij dan maar blij dat dit jou NOOIT overkomt.
En wat dat kwartje betreft..... Voor al die kwartjes moet heel hard gewerkt worden. Het gaat hier namelijk niet over een klein prijsje voor een sportpaard/pony!
Niet zomaar je conclusies trekken aub!
Laatst bijgewerkt door newnails op 11-05-10 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:54

Ken helaas wel verhalen (van heeel dichtbij) van goedkeurde paarden (incl rontgen keuring!!) die binnen een paar maanden van dressuurpaard dus naar totaal afgekeurd gingen waar niemand meer op mocht. Zelfs door een bekende kliniek..
(info alleen per pb).
Ben het daarom niet helemaal eens met je uitspraak :o .
Het ging hier overigens om bewijs van voor de koop uiteindelijk, dus niet iets wat is ontstaan na de koop.
Hoop verder idd dat het wordt uitgezonden!

M_D_H schreef:
alleen maar goed als het uitgezonden word!!
aan de andere kant, je laat je paard toch keuren?
Laatst bijgewerkt door amsterdam_30 op 11-05-10 14:56, in het totaal 2 keer bewerkt

kyam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:54

Als ik denk dat ik weet wie het is dan zijn wij er ook gedupeerde van!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:58

amsterdam_30 schreef:
Ken helaas wel verhalen (van heeel dichtbij) van goedkeurde paarden (incl rontgen keuring!!) die binnen een paar maanden van dressuurpaard dus naar totaal afgekeurd gingen waar niemand meer op mocht. Zelfs door een bekende kliniek..
(info alleen per pb).
Het ging hier overigens om bewijs van voor de koop uiteindelijk, dus niet iets wat is ontstaan na de koop.

M_D_H schreef:

daarhoop ik ook op.
stegeman zal wel genoeg verzameld hebben om alles hard te maken

kyam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:06

ja dat is ze!!!!!!!!!! wij zijn ook paard en geld kwijt in duizend euries

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:07

Hoe weet jij dat??

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:07

Ik had een aantal vermoedens maar degene die het blijkt te zijn had ik dus niet verwacht!
Zo zie je maar weer dat je dus door leuke lieve bokt topics helemaal op het verkeerde been gezet kan worden.....

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:08

amsterdam_30 schreef:
(info alleen per pb).

M_D_H schreef:

En dat vind ik dus nog het trieste dat een bekende kliniek daar aan mee werkt.
Weet welke kliniek het is en dacht dat ze een naam hoog te houden hadden...... maar niet dus

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:09

Als het zeker weten is wie ik vermoed, heeft ze mij gister nog een hyves berichtje gestuurd over deze rechtzaak..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:10

zo kan je je dus ook weer weer vergissen in een kliniek.
waarvan je denk dat die het beste met de dieren voor hebben

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:11

Is dit de handelaarster welke een 2-letterige naam had voor haar bedrijf en dit nu heeft veranderd sinds een (aantal) jaar?
Heb regelmatig haar naam voorbij zien komen en een paar mensen die bij haar zij wezen kijken gehoord over haar praktijken.

Aan de ene kant is het goed dat deze praktijken (oplichting in de paarden algemeen) eens in beeld gebracht worden, aan de andere kant vind ik het behoorlijk naïef dat iemand een paard koopt zonder aankoopkeuring of achtergrondinfo van het dier.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:12

Nee die is het niet.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:12

Moderatoropmerking:
Nogmaals, het is niet de bedoeling om in dit topic over allerlei namen te gaan speculeren. Op 16 mei is de uitzending en daarin zullen vast namen genoemd worden. Voor alle duidelijkheid, als er op Bokt discussies over bedrijven gevoerd worden, dan worden alleen ervaringen uit de eerste hand geaccepteerd en is het ook niet de bedoeling ongefundeerde beschuldigingen te plaatsen.
De regels staan niet toe om personen, op welke manier dan ook, zwart te maken. Ongeacht wat deze personen zelf doen.

Het is ook niet de bedoeling om mensen op te roepen om een pb te sturen voor de naam of te verwijzen naar een ander forum waar de naam genoemd wordt.

Er zijn als gevolg van die speculaties een aantal berichten verwijderd en inmiddels ook een flink aantal off topic berichten.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:16

amies100 schreef:
amsterdam_30 schreef:

in mijn ogen ben je dan ook een zeer naïeve koper... je laat een paard toch altijd keuren door een DA die je zelf uitzoekt!? als je dat niet doet dan is het eigen schuld dikke bult. gebeurt ook vaak zat bij particuliere verkoop

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:24

We kunnen toch gewoon over de uitzending praten wat we verwachten etc zonder namen?? Ook niet met: die en die is het niet.. Heeft helemaal geen nut en zo gaat dit topic alleen maar op slot.

Ik wil nog wel hier over kunnen praten, zeker als ik het zondag wel gezien heb :)

Maar goed ontopic: Ik blijf het jammer vinden dat er nog steeds mensen zijn die paarden als geld zien en niet als levend dier.. Ga dan in auto's handelen.. Doe je tenminste niemand echt pijn.. ( of beter.. handel eerlijk)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:26

Ik snap dat Bokt niet wil dat iemand beschuldigd wordt, terwijl de uitzending nog niet is geweest..... Het jammere is dat het nu wel gebeurd, juist ómdat je naam niet genoemd mag worden....
Daarmee worden nu allerlei andere mensen/stallen genoemd die er niets mee te maken hebben.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:27

Heb je helemaal gelijk in, maar die berichten zijn inmiddels al verwijderd. Ach, zondag weten we allemaal hoe en wat dus zullen we gewoon daarop wachten?