Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alane schreef:Peperplant schreef:Deze handelaar werkt met VALSE paspoorten,(keuringbewijzen) keuringspapieren van niet bestaande veeartsen die gekeurd zouden hebben en tevens in het complot zitten, emotionele verhalen, valse namen,valse verklaringen van handlangers en noem maar op.
Door instanties als bv KWPN wordt geen hulp geboden bij vragen over de dieren bij bv de aankoop, dus pas wanneer je het dier in bezit hebt en er blijkt stront aan de knikker,willen ze je helpen met info....TE LAAT dan meestal.
Geloof me ...deze vrouw en sympathieke ex bokker is tuig van de 1e orde.
Opmerkingen over keuren, geen leuk gezond paard kunnen kopen voor een schijntje etc etc. voegen niks toe aan het gedane feit en leed dat ze veroorzaakt.
En neem van mij aan dat het niet alleen om paarden die een schijntje kosten gaan!
Er is veel geld betaald ( Lees: 10.000den euro`s) voor paarden waarvan niets bleek waar te zijn ,wat op de valse papieren beloofd werd.
Als je denkt Totilas of Shutterfly te kopen voor 10.000 euro, dan denk je te kopen voor een appel en ei....
Je schuift de schuld nu alle kanten op.... het is terecht dat je geen info krijgt over paarden waarvan jij de eigenaar niet bent van stamboeken....
PAspoorten en transpondernummers zijn gewoon op te vragen, je eigen DA kan je daar ook over informeren.Peperplant schreef:Ja...noem ons gedupeerden maar "naief", stom,goedgelovig en rancuneus !!!
Prijs je gelukkig met het feit dat jij slimmer bent dan wij....en hoop dat het je nooit overkomt!
Het feit blijft dat er moedwillig dierenleed plaatsvind!
Dat er mensen zijn die anderen, over de ruggen van weerloze dieren, financieel en emotioneel belazeren, om het gat in hun hand te proberen dichten.
Helaas hebben sommige oplichters geen handen.
Succes met de uitzending,
ik zit klaar met een potje bier en zak popcorn te genieten van , hoop ik de val en ondergang van een misselijkmakend en zielig stuk ellende....
Laat andere louche handelaren er een voorbeeld aan nemen, en stoppen met hun sjoemelarij!
liegen en dingen verzwijgen hoort niet, maar een handelaar hoeft evenmin antwoorden te geven op vragen die niet gesteld zijn of worden.
Ik praat het werk van die handelaar absoluut niet goed, maar praat enkel en alleen uit eigen ervaring als ik zie wat en hoe sommigen paarden kopen, alle advies in de wind slaand, alles beter wetend en dan de verkoper de schuld geven van hun eigen akties...
mirgino schreef:ik ga er ook voor zitten
![]()
maar als het diegene is die ik denk ,heb ik geen slecht paard gekocht bij haar
paard was zonder gebreken maar had wel een dominantie probleem,maar ik ben zelf bij de keuring geweest
zat wel een verhaal aan het paard vast kwam ik later achter en dat is een rechtszaak geweest die zij verloren heeft![]()
maar ik heb er een goed paard aan gehad.
qwa persoon vond ik haar niks niet sympathiek![]()
en tja mensen laten zich vaak inpakken en belazeren.
ben erg benieuwd wat er te zien is zondag
M_D_H schreef:of je het paard laat keuren ja of de nee is een tweede,
maar dat je een paard koopt waarvan de eigenarrese zegt dat het paspoort(geloof ik) en het keuringsrapport nog in de verhuisdozen zit. en dat de verkoper die dan nog maar even moet gaan zoeken,
sorry hoor maar die neem ik pas mee op het moment dat madam alles heeft gevonden!!
en ik moet de meeste mensen hier wel gelijk geven,
je koopt geen goed sportpaard voor een kwartje!!
als dat zo is, dan weet je haast wel zeker dat er iets mis is met het dier!!
(stond laast ook nog een artikel over in het bit)
ten tweede, mijn vader en ik (toen nog leken op het gebied van paarden kopen)
hebben eerst goed uitgezocht wat onze rechten waren,
vervolgens wat voor een type paard we wilde,
toen wat het bedrag was wat bij dat type paard hoorde,
toen zijn we naar dat type paard gaan zoeken en hebben we die ook daadwerkelijk gevonden!!
vervolgens hebben we informatie gezocht over de handelaar!!
en toen dat ons allemaal beviel
hebben we het paard gekocht EN laten keuren!!
M_D_H schreef:alleen maar goed als het uitgezonden word!!
aan de andere kant, je laat je paard toch keuren?
amsterdam_30 schreef:Ken helaas wel verhalen (van heeel dichtbij) van goedkeurde paarden (incl rontgen keuring!!) die binnen een paar maanden van dressuurpaard dus naar totaal afgekeurd gingen waar niemand meer op mocht. Zelfs door een bekende kliniek..
(info alleen per pb).
Ben het daarom niet helemaal eens met je uitspraak.
Het ging hier overigens om bewijs van voor de koop uiteindelijk, dus niet iets wat is ontstaan na de koop.
Hoop verder idd dat het wordt uitgezonden!M_D_H schreef:alleen maar goed als het uitgezonden word!!
amsterdam_30 schreef:Ken helaas wel verhalen (van heeel dichtbij) van goedkeurde paarden (incl rontgen keuring!!) die binnen een paar maanden van dressuurpaard dus naar totaal afgekeurd gingen waar niemand meer op mocht. Zelfs door een bekende kliniek..
(info alleen per pb).
Ben het daarom niet helemaal eens met je uitspraak.
Het ging hier overigens om bewijs van voor de koop uiteindelijk, dus niet iets wat is ontstaan na de koop.
Hoop verder idd dat het wordt uitgezonden!M_D_H schreef:alleen maar goed als het uitgezonden word!!
amies100 schreef:amsterdam_30 schreef:Ken helaas wel verhalen (van heeel dichtbij) van goedkeurde paarden (incl rontgen keuring!!) die binnen een paar maanden van dressuurpaard dus naar totaal afgekeurd gingen waar niemand meer op mocht. Zelfs door een bekende kliniek..