Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninx schreef:toot schreef:Moet je nagaan dat sommige paarden misschien eerst weken op transport moeten voordat ze komen te overlijden,
Ik heb weleens een documentaire gezien dat 6 van de 10 paarden de reis niet eens overleefen.
Je kan wel een petitie tekenen dat er niet meer geslacht mag worden in canada maar dan moeten de paarden nog verder op transport.
Teken dan een petitie dat er in amerika mag worden geslacht maar wel 1 op 1.
je kan dit natuurlijk nooit allemaal controleren , maar de reis erheen is de paarden in ieder geval bespaard.
1: slachtverbod in de US opheffen.
2: geen paardenvlees in NL snacks meer eten.
3: meer toezicht aanstellen in slachthuizen.
toot schreef:Ik ben niet tegen slachtten zoals dat hier in nederland gaat,
zoals op de filmpjes te zien is is schandalig.
Heel youtube kan je zulk soort filmpjes vinden en zelfs dat de paarden
in een rij staan en ze met een mes neer gestoken worden en dan prikt meneer
de slager nog eens 3 keer mis.
Dit is onhumaan.
Maar zoals het hier in nederland gaat vind ik er niets ergs aan.
En volgens mij is het een groot fabeltje dat het vlees uit mexico komt
aangezien alle slachterij van paarden op het randje van faiiliet staan.
MEnsen in nederland eten geen paardenbiefstuk meer , zo nu en dan een keertje een
paardenworst.
Organen mogen niet meer als veevoer gebruikt worden.
En rest afval gaat de krokette in.
Knert schreef:dit gebeurt echt niet alleen bij paarden hoor. Een varken of een koe is er echt niet minder om. Zoiets moet in zijn totaliteit aangepakt worden. Die stichtingen moeten gesteund worden. Dan ben je pas een dierenvriend! Persoonlijk vind ik het net lijken dat bij paardenvolk het paardenleed vaak echt veel gevoeliger aankomt...wie komt er op voor 'gewone' varkentjes? Is die groep dan net zo groot?
Ik betwijfel soms wel eens af of er echt zoveel snelle reacties stonden wanneer het fazanten of vissen betrof?(of heb ik dat mis?)..
En ja, ik ben voor (juist) paardenslacht! waarom niet? waarom de koe wel en een paard niet? *mits op een humane wijze uitgevoerd uiteraard*
toot schreef:o dat wist ik niet dat ze het vlees voor de snacks uit mexico halen. . .
Er lek nu een filmpje uit over een maand is iedereen het vergeten.
toot schreef:o dat wist ik niet dat ze het vlees voor de snacks uit mexico halen. . .
Jolliegirl schreef:toot schreef:o dat wist ik niet dat ze het vlees voor de snacks uit mexico halen. . .
Amen.
Laten we ook eerst wat doen aan Nederland hierzo... Hier is nog genoeg dierenleed.
Ben erachter als we de actie doorzetten dit dus geen enkele zin heeft. slachterij sluit? en dan? gaan ze rustig ergens anders verder.
Laten we eerst met zn alle zorgen dat de beesten hier FATSOENLIJK op transport gaan!
Dat alle slachthuizen fatsoenlijk met de dieren omgaan
Dat de legbatterijen stoppen, de nertsenfokkerijén.
Dat mensen hun paarden niet meer 24 ur per dag op stal houden.
honden en katten in een asiel niet meer gedumpt worden.
en zo kan ik nog wel effe doorgaan.
toot schreef:Ik ben het wel met knert eens:
het gaat nu om de paarden.
Iedereen is gelijk geschokt en misselijk.
Maar vissen worden ook bruut van hun zuurstof ontdaan en stikken langzaam.
Katten en honden in china hebben ook niet bepaald een mooi einde.
Kreeften die levend gekookt worden dat ze gillen..
en ga zo maar door.
toot schreef:Ja maar sorry hoor,
heb je de prijsen wel een bekeken van biologich vlees?
Een supermarkt biefstuk is 4,00 en een bioglogich biefstukje kan soms wel oplopen tot 7,00.
Het is sneu voor de beesten dat ze zo aan hun einde komen maar ik kan er toch niets aan doen..
Ik geloof er niet in dat als ik me vleesje laat staan en duur vlees ga kopen dat de slachterijen onmiddelijk gesloten worden.
Er is een groter publiek nodig om dit te berijken...