Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:05

Citaat:
edit: ik vind het nu ook wel geen oplossing om alle quads te bannen van die wegen. Wij rijden soms roadbooks met de 4x4 en natuurlijk zijn daar een heleboel cowboys onder die op niets of niemand letten, maar er zijn er ook een hele boel die echt wel respect hebben! Wij gaan vaak op pad met de landrover club en als we paarden passeren worden gewoon alle auto's afgelegd..
Dit kon evengoed gebeuren op de baan met een auto, we kunnen nu eenmaal niet alles verbieden toch?!

Ik hoop van niet. Want er zijn ook genoeg asociale ruiters. Dan zijn wij dadelijk net zo goed verbannen naar alleen de bak. En ook al zijn we niet asociaal, als een paard een keer een metertje scheef loopt omdat hij iets eng vindt, zijn er genoeg mensen die vinden dat we de weg niet o[p mogen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:18

funnyhorses schreef:
als je met een quad het voormekaar krijgt om een paard alle 2 zn achterbenen te breken dan heb je nooit je voertuig onder controle gehad en hoor je ook niet met je kont op zo'n ding buiten te rijden.
Ga dan naar een afgesloten baan waar je je kunt uitleven en niet buiten.
Wat als je daar had gelopen met je kindje?Fijn even wandelen en dood terug komen.

Nou jullie aaien hem nog maar wat over zn bolletje,ik zou hem aan het spit rijgen!

Hij had waarschijnlijk ook even niet het voertuig onder controle. Als iedereen ten alle tijden zijn voertuig onder controle had, dan zouden er een stuk minder ongelukken zijn hoor! Iedereen kan een fout maken. Nu was het een grove fout inderdaad, maar hij heeft het vast niet met opzet gedaan. Wat heeft zo'n man er aan om daardoor voor de rest van zijn leven met een schuin gezicht aangekeken te worden???

Stel dat mijn 2 jarige dochter in een ongeluk om zou komen, zou ik ook door het lint gaan. Dat geef ik toen, maar dat is dan omdat ik niet meer rationeel kan nadenken en alleen maar emotioneel reageer.

Een oom van mij heeft met een vrachtwagen wel eens een kind doodgereden. Het ging per ongeluk en in die tijd waren er nog geen dode hoekspiegels. Natuurlijk gingen die ouders over de rooie en dat begreep hij. Hij deed het niet expres en is er zelf ook bijna aan onderdoor gegaan. Hij heeft echt psychische hulp nosig gehad en jarenlang slecht geslapen. Met vrachtautorijden is hij toen ook gestopt. Hem deed het meeste pijn dat mensen die hem niet kenden, de situatie rondom het ongeluk niet kenden en er dus niet bij waren geweest hem wel veroordeelden. Er werd over hem gepraat net alsof hij een misdadiger was. Al dat gespeculeer door mensen die totaal niets van de ware toedracht wisten en er niet bij waren geweest.

Ik vind dan reacties als ´´van mij mag die man bloeden´´ e.d. echt heel ongepast.

funnyhorses

Re: Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:51

Hard rijden kies je zelf voor!
Dan moet je ook de gevaren voor je rekening nemen!
En inderdaad!!!Als iedereen zn voertuig onder controle had zouden er zeer zeker minder ongelukken gebeuren!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 15:51

_sparta_ schreef:
Dat zullen ze nu wel uitzoeken Sammy.
Funnyhorses, wordt jij niet zelf ook een beetje moe van je ongenuanceerde uitlatingen?

Nee hoor!

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:43

Waarom wordt dit niet gesloten.
Ik vind de uitingen niet erg gepast meer, het is alleen nog maar modder gooien.
En vooral laten zien dat er mensen zijn die NOOIT fouten maken.
Wat ik mijn kinderen altijd mee geef is dat je helaas fouten moet maken in het leven om dingen goed te kunnen doen,helaas is het hier een heel stuk erger omdat er een paard is afgemaakt door een fout.
Maar denk je nou echt dat jezelf nooit iets gedaan heb wat niet mag om een voorbeeld te noemen zonder licht rijden op de fiets......
Dat is ook iets wat niet mag ( en heel gevaarlijk is want een automobilist ziet je echt niet)wat ik hier mee wil zeggen is dat iedereen wel dingen doet of heeft gedaan die niet mogen alleen niet met deze gevolgen.

Die man moet hier meeleven en het meisje moet haar paard missen ik vind het allemaal zo triest en als je dan die verhalen/verwijten leest krijg ik er kippevel van hoe wreed mensen kunnen denken/zijn.
Zo gaat het er nu aan toe echt heel erg

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:31

oh wat erg! het zou je maar gebeuren.... :n
moet ik zeggen dat het ook wel heel erg dom is van die amazones om ieder naar een andere kant van het pas te gaan dan is het ook niet overzichtelijk voor zo'n iemand die net een bocht inrijd.
het zou kunnen dat de quadrijder alleen de amazone in de buitenbocht zag en dacht ik neem de binnenbocht en dan gebeurt dit.
expres zal het niet geweest zijn, niemand doet zoiets of er moet echt wel iets mis met je zijn....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:36

ik vind het echt walgelijk hoe bepaalde mensen hier praten _-:(

natuurlijk ga je door het lint als het je overkomt,logisch!
maar het overgrote deel van ons was er niet bij,en om zulke verwensingen in het rond te strooien vind ik ook heel erg en onvolwassen.

ik aai niemand over zn bol,maar ik vind het ontzettend ongepast hoe hier door sommigen gesproken word.

ik ga ook temmen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 19:40

funnyhorses schreef:
als je met een quad het voormekaar krijgt om een paard alle 2 zn achterbenen te breken dan heb je nooit je voertuig onder controle gehad en hoor je ook niet met je kont op zo'n ding buiten te rijden.
Ga dan naar een afgesloten baan waar je je kunt uitleven en niet buiten.
Wat als je daar had gelopen met je kindje?Fijn even wandelen en dood terug komen.

Nou jullie aaien hem nog maar wat over zn bolletje,ik zou hem aan het spit rijgen!

Ik ken een paard dat zelf zijn achterbeen brak door een keer flink achteruit te slaan tegen een balk.
Je weet nu geeneens hoe dat ongeluk is gebeurd.

Dus als iemand een ongeluk veroorzaakt mag diegene van jou nooit meer de weg op??

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 20:39

funnyhorses schreef:
Hard rijden kies je zelf voor!
Dan moet je ook de gevaren voor je rekening nemen!
En inderdaad!!!Als iedereen zn voertuig onder controle had zouden er zeer zeker minder ongelukken gebeuren!

Niemand weet of de bestuurder hard reed, wat hij op zn kilometerteller had staan.
Een achterbeen is gauw genoeg door midden als er een quad archterop zit.
Kortom, de enige feiten die we nu weten is dat er op een openbare zandweg in een bocht gereden werd, en de bestuurder schrok omdat hij ineens aan beide kanten van de weg een paard zag.
K*t voor alle betrokkenen, het meest voor de amazone.

Als iedereen zn voertuig onder controle had gebeuren inderdaad minder ongelukken...helaas is het menselijk brein nog niet vervangen voor een perfecte computer, en dus worden er fouten gemaakt. De een met grotere gevolgen als de ander. De ruiters hadden er voor kunnen kiezen achter elkaar te rijden, de quadrijder had er voor kunnen kiezen te remmen, langzamer de bocht in te gaan, enz... Achteraf is het altijd heel makkelijk met een vinger te wijzen :(:)

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:23

funnyhorses schreef:
Citaat:
En wie weet hoe die bestuurder zijn eige nou wel niet voeld??

Tot het jezelf eens overkomt,dan praat je anders!!

Zulke mensen kan ik echt verwensen. :(
Heb ook absoluut niet te doen met die kerel.
Tegenwoordig ben je helemaal nergens meer veilig door de bleudheid van een ander!
:( :(

En wie zegt dat ik zoiets niet heb meegemaakt dan??
Dat weet jij toch niet?? :(

Mijn tante heeft iemand aangereden, deze vrouw is helaas overleden!!
Het zijn naamgenoten van elkaar en ze woonden in hetzelfde dorp!! tevens is de vrouw die overleden is een moeder
van een vriendin van mij!!
Dus wil jij mij nu gaan vertellen dat mijn tante haar eige ook maar van kant moet gaan maken??

een ongeluk zit zoals velen hier al zeggen in een kleine hoekje!!
Ik heb meerdere mensen/ dieren verloren door een aanrijden dus ik weet hoe het voeld dat hoeft niemand mij uit
te leggen.

Vind het jammer dat er zo gereageerd wordt...

Kellytjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:34

en even voor de duidelijkheid funnyhorse mijn tante deed het niet met opzet voordat je dat zometeen nog gaat zeggen;)

bij deze is het misschien maar beter als dit toppic gesloten zou worden?!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:35

moet je even temmen.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:00

Vreselijk!
Ik denk niet dat ik in die situatie nog normaal had kunnen nadenken.
Ik denk wel dat ik die vent gegrepen had trouwens.

arm arm dier...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 18:32

Moderatoropmerking:
ik begrijp dat de emoties hier aardig hoog oplopen, het is ook niet niks wat er gebeurd is. Maar laat de verwensingen ed. achterwege en toon begrip voor elkaar. Bedankt.

SpeTTerDesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 19:33

Zo wat erg! |( Dan moet hij wel heel hard hebben gereden!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:49

Iemand in dit topic die regelmatig op een quad zit? En dan wel een harder dan 70 gereden? Je hebt geen idee hoe hard dat gaat op een klein open voertuig, hoe goed je moet opletten, hoe enorm instabiel zo een voertuig is en vooral hoe verrekt moeilijk het is om snel te remmen met zo een ding! Ik rijd regelmatig quad en ik kan jullie vertellen, je staat niet 123 stil, je moet al je gewicht in de strijd gooien voor de voetrem en heel hard knijpen voor de handrem, het is geen auto. En dan heb je ook nog een verschillende types, ik rijd met een all terrain vehicule, nog zwaarder dan een quad. 1 + 1= 2 wat denk je dat er gebeurd bij paniek?

Juist, ongelukken, ongeluk. Die zitten in een klein hoekje. Wat ongelooflijk onvolwassen en walgelijk dat er direct over opzet gespeculeerd wordt, die mensen moeten zich schamen! Er wordt in het ooggetuigen verslag toch duidelijk gemaakt dat die man het heel erg vond? Hou dan toch op met muggeziften! Mensen moeten een wat vaker rationeel schrijven ipv emotioneel. Niemand heeft zijn voertuig altijd 100% onder controle, noch zichzelf. Heel veel sterkte aan alle betrokkenen. Echt heel sneu maar dit soort dingen kunnen nu eenmaal gebeuren, ook al wil je het echt helemaal niet!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:53

Je hebt helemaal gelijk maar ook wel een kanttekening namelijk als je op zo'n ding rijd wat niet direct stilstaat en niet zo gemakkelijk te berijden is lijkt het me wel verstandig om niet te hard te rijden en al helemaal niet in onoverzichtelijk bochten.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:58

easygoing schreef:
Je hebt helemaal gelijk maar ook wel een kanttekening namelijk als je op zo'n ding rijd wat niet direct stilstaat en niet zo gemakkelijk te berijden is lijkt het me wel verstandig om niet te hard te rijden en al helemaal niet in onoverzichtelijk bochten.

Oh precies, dat zeg ik ook niet, dit was niet correct van die man, echt niet hij is schuldig en zit fout. Maar om hem ervan te betichtten dat het expres was? Nee, dat gaat te ver.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:31

Nee dat denk ik idd ook niet. al zijn er wel mensen die er gek genoeg voor zijn om paarden gek te laten worden en het dan op een gegeven moment niet meer in de hand hebben. Zeg niet dat het bij deze man ook zo was natuurlijk.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:27

tuurlijk dat is ook zo..........maar nogmaals die man heeft het vast niet expres gedaan. natuurlijk hij zat absoluut fout,maar dit vergeet je nooit meer,en reacties van mensen als gracita bewijzen maar weer hoe ongenuanceerd sommigen kunnen reageren............. :(

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:32

easygoing schreef:
Nee dat denk ik idd ook niet. al zijn er wel mensen die er gek genoeg voor zijn om paarden gek te laten worden en het dan op een gegeven moment niet meer in de hand hebben. Zeg niet dat het bij deze man ook zo was natuurlijk.

Natuurlijk je hebt er altijd wel kl**tzakken tussen zitten maar dat wil niet zeggen dat dat altijd zo is.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:36

Mijn ogen vallen bijna uit mijn hoofd van de opmerkingen die hier langskomen.
Stel je voor de quad-rijder in kwestie komt in dit topic terecht.. hoe moet hij zich dan voelen? :n
Ik vind echt niet dat je mensen zo makkelijk kunt veroordelen, ik hoop dat de bokkers in kwestie ooit zullen terugkomen op hun opmerkingen.
Niemand weet wat er gebeurt is, dus je moet daar gewoon niet over gaan oordelen. Punt.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:38

In mijn eerdere berichtje had ik zo'n mn twijfels over de quad rijder.
nu nog steeds maar ik snap niet dat mensen kunnen reageren alsof deze man het expres gedaan heeft.
Je hebt alleen het recht als je er zelf bij was en het heb gezien.
maar dat heeft niemand hier. dus oordeel aub niet te vroeg.
want dat slaat gewoon nergens op.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:41

Lotte1990 schreef:
Mijn ogen vallen bijna uit mijn hoofd van de opmerkingen die hier langskomen.
Stel je voor de quad-rijder in kwestie komt in dit topic terecht.. hoe moet hij zich dan voelen? :n
Ik vind echt niet dat je mensen zo makkelijk kunt veroordelen, ik hoop dat de bokkers in kwestie ooit zullen terugkomen op hun opmerkingen.
Niemand weet wat er gebeurt is, dus je moet daar gewoon niet over gaan oordelen. Punt.

Precies. Schaamteloos.

Radegonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:53

Mijn eerste reactie was ook :( "Eikel! Kun je niet uit je @#!!&*!-doppen kijken! Betaal jij je eigen maar helemaal blauw aan schadevergoeding!"
Maar misschien is die man ook wel een dierenliefhebber? Hij vindt het erg, hij heeft er spijt van, je zal maar in zijn schoenen staan. Beeld jezelf dat maar eens in, hoe het is als je zo'n ongeluk veroorzaakt. Iedereen hier die autorijdt kan ook zomaar over iemands kat heenrijden, zou je dan de moed hebben om de eigenaar van dat dier onder ogen te komen?