Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:48

Gentlegiant schreef:
leeeeeeeeees!

die vrouw heeft d'r paard ingeruilt en 3000 euro bijbetaalt voor dat paard wat ze nu heeft!

Waar staat dat? Zie het nergens in de tekst staan.
Heb het stukje gisteren ook op TV gezien, maar daar werd niets gezegd over het inruilen van een paard en 3000 euro bijbetalen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 12:49

nadita schreef:
Gentlegiant schreef:
leeeeeeeeees!

die vrouw heeft d'r paard ingeruilt en 3000 euro bijbetaalt voor dat paard wat ze nu heeft!

Heb het stukje gisteren ook op TV gezien, maar daar werd niets gezegd over het inruilen van een paard en 3000 euro bijbetalen.

Het staat in een duidelijke link in de beginpost en verder in dit topic wordt het ook meerdere malen aangehaald.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:49

nadita schreef:
kohtje schreef:
Voor 3000 euro een paard voor de hogere dressuur?

Dat was ook het eerste wat ik dacht. En dan zo'n paard kopen op een handelsstal?
Lijkt me een niet erg waarschijnlijke stap om aan een goed dressuurpaard te komen. Helemaal niet voor 3000 euro...

Dus een goed paard moet je altijd bij een particulier kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:50

Pashon schreef:
marloes als je op een programma als in "das je goed recht" halve informatie geeft snijd je jezelf gigantisch in de vingers als het lijd tot een eventuele rechtzaak.

Misschien is het wel gezegt maar eruit geknipt, dit zou nl voor minder tv zorgen want het klinkt misschien dan minder spectaculair. Daarbij knippen ze zeker de helft er toch wel uit..

Maargoed aan dit gezeur heb je niets, ik zou liever hebben dat Kim der verhaal hier deed. Die bron neem ik iets serieuzer dan de uitzending of het gespeculeer hier.

@ Nadita; ze bedoelt het hele topic lezen, daar is 100 keer gezegt (gequote eigenlijk) dat Kim der paard had geruilt en 3000 euro bijbetaalt had ;)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:51

schoentje schreef:
nadita schreef:

Dat was ook het eerste wat ik dacht. En dan zo'n paard kopen op een handelsstal?
Lijkt me een niet erg waarschijnlijke stap om aan een goed dressuurpaard te komen. Helemaal niet voor 3000 euro...

Niet noodzakelijkerwijs. Maar bij sommige handelsstallen zet ik toch wel vraagtekens....

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:56

nadita schreef:
schoentje schreef:

Niet noodzakelijkerwijs. Maar bij sommige handelsstallen zet ik toch wel vraagtekens....

Klopt.
Maar er zijn wel degelijk goede handelstallen.
Bij de meeste (inter)nationale stallen kunnen ze niet eens komen zonder handel te doen. Deze stallen zijn dan toch ook niet meteen slecht?

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:59

Het is altijd moeilijk om hier een mening over te geven. je bent niet exact op de hoogte van termijnen wanneer zij het paard heeft laten keuren.

Ik vind wel een paar dingen vreemd, een paard voor 3000 euro voor het hogere werk m/z. Dat zet je toch al aan het denken. Ik zie nergens staan dat ze iets heeft ingeruild en wat heb je dan ingeruild, je 8 jarige z paard, kreupel, je haflinger pony of wat???

En je laat je paard toch eerst door je eigen DA of een DA die je daar in buurt zelf hebt gevonden keuren voor je over gaat tot koop. Of ben ik zo veel eisend als ik een paard koop.

Sorry ik denk dat beide partijen niet juist hebben gehandeld.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:07

nadita schreef:
kohtje schreef:
Voor 3000 euro een paard voor de hogere dressuur?

@ Schoentje
Dat vond ik ook al een rare reactie... Er is niks mis met handelsstallen. Over het algemeen zijn de verkopers wat slimmer en maken ze gebruik van wat je juist NIET weet. Dat is niet alleen zo in de paardenhandel. Maar een handelsstal is een onderneming die een naam hoog moet houden. Slachtpaarden verkopen draagt niet echt bij aan het opbouwen een goede reputatie, lijkt me.
Plus dat een koper zich eerst eens beter moet verdiepen in zijn rechten, voordat ie overgaat tot aanschaf. Met een goede stal kun je altijd afspraken maken, omdat je altijd bepaalde rechten hebt.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:13

schoentje schreef:
nadita schreef:

Klopt.
Maar er zijn wel degelijk goede handelstallen.
Bij de meeste (inter)nationale stallen kunnen ze niet eens komen zonder handel te doen. Deze stallen zijn dan toch ook niet meteen slecht?

Nee hoor, mijn paard komt ook van een handelsstal. Maar wel eentje waar ik navraag over had gedaan...
Mss als de dame in kwestie ook navraag had gedaan over de handel en wandel van deze W., dat ze dan nooit met hem in zee was gegaan.

Maar goed, dat is achteraf...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:16

Citaat:
Over het algemeen zijn de verkopers wat slimmer en maken ze gebruik van wat je juist NIET weet. Dat is niet alleen zo in de paardenhandel.

Dat vind ik nou weer een vreemde reactie, want een stal die écht een naam hoog wil houden, zal juist de kopers informeren over die dingen die kopers niet weten: o.a. over de dingen waarvoor in principe een onderzoeksplicht bij de koper geldt, en over de rechten van de koper.
En zo'n stal zal ook redelijkerwijs tegemoet komen aan mensen die zich toch teleurgesteld voelen.

Waarom?

Alleen in dat geval zal de koper een tevreden klant blíjven en jouw stal ook aanraden. In het andere geval zal hij zich toch, in het beste geval, niet zo netjes behandeld voelen.
Zie het voorbeeld van schoentje die een paard terugnemen dat bij eerste beoordeling gewoon goed was: hadden ze niet hoeven doen, maar nu is de klant wél tevreden naar huis gegaan.

Ik vind trouwens ook dat je in principe uit mag gaan van een objectieve beoordeling door IEDERE veearts.

Ja, er zitten frauderende exemplaren tussen, maar de meesten zullen toch ook echt hun goede naam willen behouden en dat lukt vrij slecht als je jezelf verbindt aan handelaren die er malafide praktijken op nahouden.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:21

randalinpony schreef:
Citaat:
Over het algemeen zijn de verkopers wat slimmer en maken ze gebruik van wat je juist NIET weet. Dat is niet alleen zo in de paardenhandel.

Dat vind ik nou weer een vreemde reactie, want een stal die écht een naam hoog wil houden, zal juist de kopers informeren over die dingen die ze niet weten: o.a. over de dingen waarvoor in principe een onderzoeksplicht bij de koper geldt, en over de rechten van de koper.
En zo'n stal zal ook redelijkerwijs tegemoet komen aan mensen die zich toch teleurgesteld voelen.

Waarom?

Alleen in dat geval zal de koper een tevreden klant blíjven en jouw stal ook aanraden. In het andere geval zal hij zich toch, in het beste geval, niet zo netjes behandeld voelen.
Zie het voorbeeld van schoentje die een paard terugnemen dat bij eerste beoordeling gewoon goed was: hadden ze niet hoeven doen, maar nu is de klant wél tevreden naar huis gegaan.

Ik vind trouwens ook dat je in principe uit mag gaan van een objectieve beoordeling door IEDERE veearts.

Ja, er zitten frauderende exemplaren tussen, maar de meesten zullen toch ook echt hun goede naam willen behouden en dat lukt vrij slecht als je jezelf verbindt aan handelaren die er malafide praktijken op nahouden.

Ik bedoelde hiermee geen zaken die te maken hebben met lichamelijke kwaaltjes enzo hoor. Daarmee gooien ze inderdaad hun eigen glazen in. Ik bedoel meer zaken als karakter en dat soort dingen. Daar kun je makkelijk over babbelen of juist niks over zeggen, lijkt me.
Ik moet zeggen dat ik de manier van schoentje ook erg prijzenswaardig vind hoor ;)
Excuses voor mijn onvolledigheid in eerste instantie.

kaatje77

Re: Confrontatie met "malafide paardenhandelaar" op tv *clip*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:25

Mijn ma zei het net tegen me: Heb je gister nog tv gekeken?

Ik ga het filmpje zo bekijken, ben zo blij dat ik niet voor hem ben gaan werken...........ben gelukkig op tijd gewaarschuwd. :Y)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:25

3000 euro zo of 3000 euro als bijbetaling bij inruil van een paard. Ik blijf het een groot bedrag vinden hoor, maar iedereen blijft zich zo vasthouden aan dat bedrag. Al had het paardje niet verder gekomen dan L, dat kan je op voorhand toch nooit echt met zekerheid vaststellen. MAAR wat je wel vast kan stellen is dat het paard dus niet in orde was. Wat gewoon inhoud dat Kim niet heeft gekregen wat haar beloofd was. Ze zou echt niet met het paard terug gegaan zijn na 2 jaar als ze was blijven steken in M2 ofzo...
Wat ik bedoel te zeggen is, het maakt niet uit met wat voor motivaties Kim dat paard gekocht had en of dat het aan haar eisen voldeed, het gaat er hier om dat er op voorhand kennis was van een gebrek aan dit paard en dat het verkocht is als een gezond paard. Buiten al dat is er gesjoemeld met gezondheidsverklaringen. Zijn deze niet afgekekend door een DA? Dus is deze niet mede aansprakelijk dan?
Als ik een paard koop van 500 euro en er word mij gezegd dat het gezond is en ik kom er later achter dat het een duidelijk gebrek had, dan zou ik me ook bedonderd voelen en als mensen dan zeggen, tja, wat verwacht je voor 500 euro? Wel ik verwacht dat ik een eerlijk product koop van een eerlijke handelaar. Nou moet ik wel zeggen dat toen ik las dat hij ook auto handelaar was moest ik wel even lachen, bedoel maar te zeggen, de reputatie van paardenhandelaren is vaag, maar die van autohandelaren HELEMAAL!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:27

Denk dat er maar weinig echt frauderende dierenartsen zijn. Risico is veel te groot.
Denk wel dat er artsen zijn die een paard niet goedkeuren omdat de koper dat wil. Zodat ze dan nog wat van de prijs af kunnen krijgen. Maar dat is dus eigenlijk ook fraude.

@Nadita, het is natuurlijk altijd goed om navraag te doen als je een paard koopt. Dat had deze dame idd een hoop ellende kunnen besparen.
Maar je zei het een beetjes anders in je eerdere post :)

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:32

LecyTinker schreef:
3000 euro zo of 3000 euro als bijbetaling bij inruil van een paard. Ik blijf het een groot bedrag vinden hoor, maar iedereen blijft zich zo vasthouden aan dat bedrag. Al had het paardje niet verder gekomen dan L, dat kan je op voorhand toch nooit echt met zekerheid vaststellen. MAAR wat je wel vast kan stellen is dat het paard dus niet in orde was. Wat gewoon inhoud dat Kim niet heeft gekregen wat haar beloofd was. Ze zou echt niet met het paard terug gegaan zijn na 2 jaar als ze was blijven steken in M2 ofzo...
Wat ik bedoel te zeggen is, het maakt niet uit met wat voor motivaties Kim dat paard gekocht had en of dat het aan haar eisen voldeed, het gaat er hier om dat er op voorhand kennis was van een gebrek aan dit paard en dat het verkocht is als een gezond paard. Buiten al dat is er gesjoemeld met gezondheidsverklaringen. Zijn deze niet afgekekend door een DA? Dus is deze niet mede aansprakelijk dan?
Als ik een paard koop van 500 euro en er word mij gezegd dat het gezond is en ik kom er later achter dat het een duidelijk gebrek had, dan zou ik me ook bedonderd voelen en als mensen dan zeggen, tja, wat verwacht je voor 500 euro? Wel ik verwacht dat ik een eerlijk product koop van een eerlijke handelaar. Nou moet ik wel zeggen dat toen ik las dat hij ook auto handelaar was moest ik wel even lachen, bedoel maar te zeggen, de reputatie van paardenhandelaren is vaag, maar die van autohandelaren HELEMAAL!

Tja, sommige mensen willen ook gewoon voor de gek gehouden worden.
Als je er altijd maar klakkeloos van uit gaat dat het waar is wat een verkoper zegt...

Je gelooft zeker ook dat de ab-trainer van tell-sell je een fantasisch lichaam bezorgt, omdat zij dat zeggen?
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 08-02-10 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:32

hihi schoentje :P wat een voorbeeld ;) maar t is wel waar

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:34

lecytinker je weet helemaal niet of er wel of niet gefraudeerd is met het keuringsrapport!

speculeren heeft geen zin als je geen feiten weet. en jammer genoeg weet niemand hier feiten zijn het allemaal "ik heb gehoord" verhalen of "een vriendin van mij" en ga zo maar door.
dan heb je de gedupeerde zelf als ze al zo genoemd moet worden want sorry ik weit het aan haar eigen doen en laten.
hoe dan ook zij zal zelf haar verhaal "moeten" doen willen wij hier enige duidelijkheid krijgen en dan nog komt er om de hoek kijken wat is waar, de gedupeerde dekt zichzelf natuurlijk in. ik heb geen fouten gemaakt dus alle schuld gaat naar de handelaar.

nogmaals waar 2 vechten zijn 2 schuld.

dat de zaakjes van de handelaren een vreemd luchtje met zich mee dragen is hier verder niet te sprake. (andere zaken behalve deze)

Schoentje doet die dat niet dan? heb er net een gekocht :+

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:36

grappig dat iedereen zijn oordeel klaar heeft,
ik ga ervanuit dat een erkend dierenarts niet sjoemelt met keuringen

toen ik mijn nieuwe paard trots liet zien aan een kennis binnen 2 dagen
werd mij geadviseerd een herkeuring te doen ivm dat hij al eerder nare ervaringen gehad zou hebben
met de zelfde handelaar.

en heb ook nog eens een bloed mooi 7 jarige sportpaard in geruild op het
ervaren paard het gaat dus om veeeeel meer dan 3000,-

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:37

Fijn dat je een reactie geeft! Erg moedig met al die vooroordelen! :j

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:40

Pashon schreef:

Natuurlijk wel, dat zeggen ze toch! :P

Jiperdepip, fijn dat je er bent. Nu hoeft niet meer iedereen te speculeren hoe het gegaan zou kunnen zijn.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:44

schoentje schreef:
Pashon schreef:

Natuurlijk wel, dat zeggen ze toch! :P

gelukkig dan ben ik zeer binnenkort s'wereld bekendste foto model met een droom lichaam hahah

jiperdepip, waarom heb je het paard voorheen niet laten keuren? dus voordat je het kocht en je zogezegde bloedmooie paard inruilde?
Het is imo niet van de laatste jaren dat men 9 van de 10 keer bij hun eigen DA het aan te kopen paard laten keuren.

en het bedrag zegt niks, al word beweerd dat het véééél meer is dan €3000,- een paard is waard wat de gek er voor wil geven.

Sorry jiperdepip wil niet zeggen dat je liegt, maar vind het een raar verhaal die zeker 2 kanten heeft.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:45

nadita schreef:
Gentlegiant schreef:
leeeeeeeeees!

Ik heb net het filmpje bekeken en ze zegt echt dat ze het paard heeft ingeruild. Over 3000 euro bij betalen wordt volgens mij niets gezegd, maar dat lijkt me dan logisch.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:45

tja het paard zou gezond zijn en is dit dus absoluut niet

daar gaat het om

het bedrag speelt eigelijk geen eens een rol
al begrijp ik dat je voor 3000,- moeilijk z2 paard van 10 vind ;)

pashon ik weet toch wat ik betaald heb

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:46

Pashon, daarmee suggereer je dat Jiperdepip dus een verhaal heeft verteld wat niet klopt.

Ook je, 'zogezegde bloedmooie merrie'...
Als ik Jiperdepip was zou ik niets meer zeggen...

Beeeeeeeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:46

Inderdaad moedig dat je reageert Jiperdepip!