Leuk van je vorderingem met je paard, dat wel !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paardentango schreef:Uh.... LDR /Roll kur is géén hulpteugel, het is het gebruik van de twee bitten en de bijbehorende teugels op een hele 'speciale' manier. Een optoming die hoort bij het niveau van rijden en het gebruik daarvan door een aantal ruiters.
Leuk van je vorderingem met je paard, dat wel !
geerke schreef:er zijn toch ook goede resultaten geboekt zonder rollkur?
niet iedereen rijdt toch zo?(mag ik hopen)
Bulck....vindt jij het er dan prettig uitzien?
Die twee fotos bedoel ik,want dat is volgens mij rollkur....en volgens mij ook iets heel anders dan LDR.
Laag Diep Rond zie ik niet in een rollkur.
Dat is meer Hoog/Opgekropt/Ongemakkelijk.
Paardentango schreef:Bulck toch...je hebt nog een hoop te ontdekken.
Vooral je zin 'dat is nu eenmaal het lot' maakt me nogal aan het grijnzen.
geerke schreef:er hoeft niets verboden te worden,het is al verboden....op het wedstrijdterrein.
Die laatste zin begrijp ik helemaal niet....er is pas sinds niet zo lang de hype om rollkur toe te passen bij de training.
Er zijn genoeg paarden in het verleden te noemen die hoog in de dressuursport liepen en niet getraind werden met deze methode.
En nu kunnen we in ene niet meer zonder?
geerke schreef:tjs en dan vraag ik....wanneer is training overtrainen en waneer is een ruiter of trainer's nivo wel hoog genoeg .....lekker duidelijk dus...
Paardentango schreef:Eerst vragen jongen, altijd eerst vragen en eventueel jezelf voorstellen voor je in het wilde weg conclusies trekt. Da's niet zo netjes namelijk.
Misschien ben ik wel twee keer zo oud als jij, en heb een leven extra in de paarden meegemaakt. Toen jij het woord 'paard' nog niet kon zeggen was ik vast ergens iets aan het doen. Mogelijk wel met paarden....![]()
Maar ieder mag een eigen mening hebben, alleen het lot van paarden is denk ik niet wat hier wordt bedoeld. Dat s wel makkelijk om te zeggen, maar niet helemaal juist. Of is dat hetzelfde als zeggen dat een politieman die beschoten wordt daar zelf voor heeft gekozen?
Of de vrouw in het minirokje zelf vraagt om...
Etc. etc. ontloop je verantwoordelijkehden niet. Die hebben we als mens, wij kunnen kiezen en kunnen verstandige en minder verstandige keuzes maken.
Aan U de keus...
@Geerke, sorry, maar het is niet verboden, het is toegestaan en dààr gaat het nu juist om....
Nogmaals: Long deep and round riding is accepted (hyper flexion of the neck) There is a danger when copied by unskilled trainers and riders !!!!!!! There is a fine line between training and overtraining !!!!!!!
Vooral de 7 uitroeptekens, die er echt staan, en de vaagheid van deze regel geeft bedenkingen.
Paardentango schreef:Ja, dat is waar Zipje71 en er zijn nog véél meer dingen waar over gedebatteerd kan worden.
Anderzijds maakt dat het nu juist zo interessant, om te proberen te begrijpen wat anderen denken en waarom.
Daarom laat ik me ook steeds afleiden door dit forum en schiet mijn boek bv iets minder snel op...
The happy Athlete = zien wat je wil zien, of is het ècht 'happy me' en zie ik het ook verkeerd...
Paardentango schreef:Bulck zou dat niet allemaal met elkaar te maken hebben, als een grote samenhang in een verband?
De (vermeende) top als voorbeeld, waar misschien principe keuzes gemaakt zouden moeten worden. Zoals mishandeling in de reglememnten is opgenomen. De FEI als graadmeter. Al was het maar als voorbeeld voor diegenen die starten met paardrijden?
Niet dat alle probleen daarmee zijn opgelost, maar goed voorbeeld doet vaak volgen.
Zou dat er mee te maken kunnen hebben denkt u?
Citaat:Mensen leerden het echte rijden op 'leerpaarden', nu moet het allemaal snel, mag het niets kosten en bieden maneges die mogelijkheid. Toch is dat vorming en idd is dat de belangrijkste stap, maar dat staat los van trainingstechnieken, hoewel het wel een beter inzicht zou creeeren denk ik