Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:02

Citaat:
Is er al iets bekend over de gezondheid van Totilas, ik heb wel gehoord dat hij luchtzuigt en nog iets in de benen heeft.
Dat hij lucht zou zuigen maakt niks uit voor de fokkerij. Ik zeg niet dat 'ie t doet, want daar weet ik niks van. Dat 'ie evt iets fouts aan het beenwerk heeft, dat geloof ik weer niet want dan werd hij nooit goedgekeurd door het KWPN. Dat is namelijk wel erfelijk.
Citaat:
En hij is alleen beschikbaar via diepvriessperma.
Logisch toch! Welke eigenaar wil nou het risico lopen dat zijn tophengst tijdens een van de dekkingen letterlijk voor zijn ballen geschopt wordt? Of geblesseerd raakt door een trap van een merrie?
Citaat:
De eigenaar wil alleen maar zo veel mogelijk geld verdienen aan hem
En al was dat waar, wat maakt dat nou uit. Het is niet zo dat 'ie zijn geld moet gaan verdienen met iets waar hij een hekel aan heeft ;-)! Als de hengst zelf mocht kiezen dan dekte hij een stuk liever dan dat hij in de ring liep.
Laatst bijgewerkt door Springert op 01-02-10 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:04

Exterieurmatig is er op die hengst best nog wel wat aan te merken, het perfecte paard bestaat niet en dat is Totilas ook niet ondanks zijn wereldprestaties met Gal, dus ik zou maar goed kritisch kijken als je je merrie door hem wilt laten dekken. Zijn veulens zijn geen garantie voor succes, hij moet zich als vererver nog flink waarmaken. Ik heb hier al reacties gelezen waarbij ik dan denk "OMG... Ik hoop dat het dekgeld flink hoog wordt" :+

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:05

Je verdedigt de situatie wel heel erg Liesje23, vertel... :)

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:06

sigrid1182 schreef:
nou ik wil wel speculeren over dekgeld...

ik denk dat hij tussen de 1500-2000 euro gaat kosten...

:o

Tel daar gerust nog maar eens 1500 euro bij op.................................

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:07

Lovely schreef:
Als het de eigenaren echter gaat om het zo snel mogelijik zo veel mogelijk aan hem te verdienen, dan komt er geen subjectieve dekbeperking en zal het bedrag hoog maar haalbaar blijven. Het maakt de eigenaren misschien niet zoveel uit dat er slechte Toto's van komen, als het er maar veel zijn.

liesje23 schreef:
wie zegt dat de eigenaren er zo snel mogelijk en zoveel mogelijk aan willen verdienen?
Wat een speculaties weer :Z

Lovely schreef:
Hoezo speculatie, het is toch de enige logische reden om hem nu de dekdienst in te duwen?? Vergeet niet dat er eerst heel dik gedaan werd over het niet inzetten van Totilas tot na de spelen enzovoort. Die uitspraak heeft het staartje van het vorige dekseizoen stand gehouden en niet langer. Goud blinkt, maar niet per se van een medaille.

Wie zegt dat dat nu de meest logische reden is voor de eigenaren.
Voor jou ja, in jou belevingswereld.
Misschien is de visie van de eigenaren wel heel anders.

En dan nog..

ilse86 schreef:
Liesje, dat wil niet zeggen dat Lovely dat zegt. Ze heeft dat gehoord en wil graag via dit middel achterhalen of dat waar is. Denk niet dat ze daar kwade bedoelingen mee heeft.

Dan moet ze even bellen met dhr Visser.
Via dit medium krijgt ze hierop echt geen antwoord hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:07

sandradeboer schreef:
sigrid1182 schreef:
nou ik wil wel speculeren over dekgeld...

ik denk dat hij tussen de 1500-2000 euro gaat kosten...

:o

Tel daar gerust nog maar eens 1500 euro bij op.................................

Dat denk ik ook ja. :D

ilse86

Re: Moorlands Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:08

@Liesje
Het zou het proberen waard kunnen zijn. Als iemand dat nou ook gehoord heeft en daar meer van weet...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:09

MarcelDufour schreef:
Dat hij lucht zou zuigen maakt niks uit voor de fokkerij. Ik zeg niet dat 'ie t doet, want daar weet ik niks van. Dat 'ie evt iets fouts aan het beenwerk heeft, dat geloof ik weer niet want dan werd hij nooit goedgekeurd door het KWPN. Dat is namelijk wel erfelijk.

En hij is alleen beschikbaar via diepvriessperma.
Citaat:
Logisch toch! Welke eigenaar wil nou het risico lopen dat zijn tophengst tijdens een van de dekkingen letterlijk voor zijn ballen geschopt wordt? Of geblesseerd raakt door een trap van een merrie?

Eeeh sorry? Er bestaat ook nog altijd zoiets als KI. Gewoon met vers gekoeld sperma insemineren. Zoals hier in heel Nederland gedaan wordt. Onder welke steen leef jij??
Totilas is alleen beschikbaar via diepvries en dat is toch een belemmering voor veel fokkers. Minder kans op dracht, intensievere dekbegeleiding etc.

En om op het eerste terug te komen: Luchtzuigen is wel erfelijk. (mocht hij het doen, geen idee)
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 01-02-10 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:10

voyou schreef:
Mytens schreef:
Daarnaast staat in de openingspost al aangegeven dat ze selectief te werk zullen gaan.

Volgens mij staat er niet dat ze selectief te werk gaan maar dat hij beperkt ingezet zal worden. Misschien wel wie het eerst komt wie het eerst maalt. Dus geen kwaliteitselectie. Of het dekgeld zo hoog dat er selectie plaatsvindt, maar dat is dan ook geen kwaliteitsselectie.

Wat is trouwens wel een goede merrie voor Totilas? Wat zijn jullie meningen daaroer?

Een merrie die langelijnde paarden geeft en mooie, lange(re) halzen in ieder geval en zelf ook goed bewegen en correct gebouwd, aangezien er nog niks bekend is van de eigenschappen die de hengst zelf doorgeeft. :)

ibikus

Re: Moorlands Totilas dit jaar nog beschikbaar voor dekdienst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 17:13

Wat ik er nu van weet is dat het 5500 euro moet kosten.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:14

Suzanne F. schreef:
En om op het eerste terug te komen: Luchtzuigen is wel erfelijk. (mocht hij het doen, geen idee)

KAN mogelijk erfelijk zijn. Stalgebreken zijn niet erfelijk, gevoelige maag en gevoelig karakter waardoor het stalgebrek ontstaat dan vaak weer wel.

@Sjuimpje: Hoe kom je aan die informatie?
Laatst bijgewerkt door Lante op 01-02-10 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:15

Ik hoop dat het dat bedrag is, dan krijgt hij betere merrie's denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:15

ilse86 schreef:
@Liesje
Het zou het proberen waard kunnen zijn. Als iemand dat nou ook gehoord heeft en daar meer van weet...

Dank je. Daar gaat het natuurlijk ook om. Daarbij is het imo helemaal geen punt of probleem, maar voor fokkers die voor Totilas willen kiezen misschien wel.
Marcel, van luchtzuigen wordt wel gedacht dat het een genetische basis heeft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:16

Sjuimpje schreef:

Terecht denk ik. Enigste manier om het exclusief te houden. Dat in combi met het diepvries is heel redelijk.

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:17

Sjuimpje schreef:

Ok, dat remt de meesten wel af... wat een geld zeg, pff. Ga eerst maar eens voor een halfbroertje van Totilas.. :D . Of liever nog een halfzusje en dat mag gerust een vos zijn :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:23

5500 euro zou ik knap dekgeld vinden!
Dat zal de mensen die alleen met hem willen dekken omdat hij zwart is en goed beweegt wel flink afschrikken.

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:23

Citaat:
Eeeh sorry? Er bestaat ook nog altijd zoiets als KI. Gewoon met vers gekoeld sperma insemineren. Zoals hier in heel Nederland gedaan wordt. Onder welke steen leef jij??

Dan vraag ik weer onder welke steen jij woont, want het is toch logisch dat het dieprvriessperma wordt! Of verwacht jij dat ze hem iedere paar dagen laten springen om maar voor vers. sperma te zorgen? Ze zouden wel gek zijn. Gewoon diepvries, en een ieder die dat niet leuk vindt die laat zn merrie maar lekker door een ander dekken. De grootste markt wordt toch het buitenland.
Citaat:
van luchtzuigen wordt wel gedacht dat het een genetische basis heeft.
Dat heb ik nog niet eerder gehoord of gelezen. Volgens mij is het verveling of gestoord zijn.
Laatst bijgewerkt door Springert op 01-02-10 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:25

Zoooo,weg speculaties!

Citaat:
“Omdat we de fokkers dit genetische materiaal niet willen onthouden, hebben we besloten Moorland’s Totilas nu al op beperkte schaal in te zetten voor de dekdienst”, zeggen eigenaren Kees en Tosca Visser enthousiast.

De zwarte Gribaldi-zoon werd vorig jaar al erkend bij het KWPN. Ter dekking zou hij echter pas komen na zijn sportcarrière. “We zijn het afgelopen jaar door ontzettend veel fokkers benaderd en hebben daarom besloten aan deze wens tegemoet te komen”. Totilas zal slechts beperkt ingezet worden en is alleen beschikbaar via diepvriessperma.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:26

MarcelDufour schreef:
Dan vraag ik weer onder welke steen jij woont, want het is toch logisch dat het dieprvriessperma wordt! Of verwacht jij dat ze hem iedere paar dagen laten springen om maar voor K.I. sperma te zorgen? Ze zouden wel gek zijn. Gewoon diepvries, en een ieder die dat niet leuk vindt die laat zn merrie maar lekker door een ander dekken. De grootste markt wordt toch het buitenland.

Oke dan begrijpen we elkaar. Toch is diepvries voor veel fokkers een belemmering, en dit tesamen met de kosten kan het dekaantal toch iets drukken.

Qua luchtzuigen zijn er van bepaalde hengsten beduidend meer luchtzuigers gekomen dan van andere hengsten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:27

liesje23 schreef:
Zoooo,weg speculaties!

Dit stuk was al gepost.
En trouwens, dit zou je toch zelf ook zeggen? Niemand zal toch tegen de pers openlijk vertellen dat ze geld willen zien??

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:30

Sjuimpje schreef:

Heel goed!

Blijft het exclusief :j!

Springert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:30

Citaat:
Oke dan begrijpen we elkaar. Toch is diepvries voor veel fokkers een belemmering, en dit tesamen met de kosten kan het dekaantal toch iets drukken.
Qua luchtzuigen zijn er van bepaalde hengsten beduidend meer luchtzuigers gekomen dan van andere hengsten.

Dat het mensen afschrikt zal geen probleem vormen want de vraag zal het aanbod sowieso enorm overstijgen.
Is dat zo van bepaalde hengsten dat die meer luchtzuigers brengen dan anderen? Weet je toevallig ook welke dat zijn?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:31

MarcelDufour schreef:
Dat hij lucht zou zuigen maakt niks uit voor de fokkerij. Ik zeg niet dat 'ie t doet, want daar weet ik niks van.

Oooh het is natuurlijk puur toeval dat zoveel nakomelingen van 007 luchtzuigers zij. ;)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:31

Henkjan schreef:
Ik hoop dat het dat bedrag is, dan krijgt hij betere merrie's denk ik.

Ik sluit mij hier volledig hierbij aan!
Het zou echt zonde zijn als hij slechte/matige merries aangeboden zou krijgen, door een lagere prijs. (niet dat ik een lage prijs verwacht had ;))

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 17:32

ben benieuwd naar het bedrag!
leuk dat hij nu al in de dekdienst gaat ;)