Volgens mijn piercer is de buik de minst gevoellige plek voor dat soort dingen bij mensen. Er zijn nl ook heel veel mensen die bv navelpiercings nauwelijks voelen en mijn MD's zitten vlak boven mijn navelpiercing.
Verdovende creme is niet goed genoeg, geloof me maar. Dat hebben we nl voor de lol getest en dat gaat niet diep genoeg

Da's echt voor oppervlakkige dingen, het enige verschil is dat je dan het eerste prikje niet voelt en dat de échte pijn dubbel zo hard op je over komt omdat er geen enkele waarschuwing is. Heb die verdovende creme trouwens onder mijn sleutelbeenderen gesmeerd en mijn vriend op zijn pols, maar dat merk je nauwelijks dat je er creme op hebt. (zijn toch twee totaal verschillende plekken kwa pijn) Sowieso hebben paarden veel meer haar en het is dus vrijwel onmogelijk (tenzij je gaat kaalscheren enz) om het goed op hun huid te krijgen... Dus bij paarden zal het nog nuttelozer zijn. Het moet om echt te werken nl op je huid en dan liefst nog minstens een uur afgeplakt zijn. Dat hebben wij dus ook netjes gedaan maar ik voelde geen verschil tussen MD 1 en MD 2 (enige verschil tussen beide MD's was dat de ene onder mijn linkersleutelbeen zat en de ander onder mijn rechtersleutelbeen

) dus dat doet echt niets af.

Ik denk dat menig minister ten eerste meer geld zag in de chip en ten tweede nog nooit zelf zo'n dikke naald met een lichaamsvreemd voorwerp in zich heeft gevoeld

Dat wondje op zich is niet groot, maar net doordat er een lichaamsvreemd voorwerp in zit duurt de genezing langer en is die pijnlijker dan bij een 'ordinaire brandwonde'.
Mijn arm was trouwens voor een klein stukje 3e graads

(het middelste deel was 3e graads, zijn naar de dokter gegaan omdat het eerst zwart was en daarna ineens heel grauw

)
Aanvullend ken ik ook mensen die een branding (heeft veel weg van een brandmerk maar gaat nog minder snel omdat ze geen kant en klaar ijzertje hebben en het figuur dus getekent moet worden) hebben en die beweren dat het minder pijn doet dan hun implants.... Zelf heb ik dat niet.