Veel mysteries rond gezadeld paardenskelet in Amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 02:26

Wat erg!

Mischien was de eigenaar een fokker, en was een ander paard ontsnapt ofzo?
En dat hij in alle haast een dekje vergat en het paard struikelde?
& dan de gedachte dat daar ook nog een mens kan liggen!:O

Dan ga je je paard toch zoeken?

zwelgje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 02:27

Iemand heeft gewoon halster en zadel bij het skelet gelegd toen ie het zag liggen, stond wel leuk haha :+

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 02:28

zwelgje27 schreef:
Iemand heeft gewoon halster en zadel bij het skelet gelegd toen ie het zag liggen, stond wel leuk haha :+

En die persoon ligt nu dubbel om alle tumult. :')

Cahill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:18

Moet natuurlijk niet vergeten dat Amerika GROOT is en Californie een zeer uitgestrekt gebied! Zeker rond 1970 zal er weinig 'bewoonbaar' gebied geweest zijn. Er word al gezegd dat het paard gevonden is bij een groot, zwaar bebost terrein. Als je je paard kwijt raakt, ga het maar eens zoeken. Zeker als er aaseters in de buurt zijn, heeft een (tam) paard weinig kans. En als je zoekt op een verkeerde plek, dan word het 40 jaar later pas gevonden.

Bij de foto van het halster staat: 'it was put on backwords'...... bedoelt hij binnenstebuiten? Als je een halster pakt en je ziet dat niet, dan doe je hem zo om. En als je het wel ziet, wat maakt het uit, doe je het toch gewoon om.....(blijkbaar gemaks zucht). Kijk eens naar een western film, doen de cowboys er een pad onder, onder het zadel? Nee!!

Wel interessant om te weten hoe hij aan zijn einde gekomen is, maar 100% zeker weten, daar komt niemand achter.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 10:40

Misschien is het paard vermoord en in stukken gesneden. Is bij mensen ook al gebeurd. Misschien heeft een seriemoordenaar geoefend op dit paard }:)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 11:57

Misschien is het dier wel onderweg ziek geworden (of ziek gebleken),
en misschien was hij wel al overleden daar. Ja, waarom je hem dan laat liggen; i don't know.
Maar niemand weet hoe het allemaal gebeurd is, dus wie weet wat voor reden er was hem/haar
te laten liggen mét harnachement om.

Ben heel erg benieuwd hoe dit verder gaat.

aurae_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:04

Interessant is het zeker, je houdt er veel vragen aan over. Wat Sjeik zegt over die koeien en paarden zegt klopt helaas. Doodgeboren kalfjes, oude koeien, paarden en zelfs de huishond wordt nar de bush gebracht waar ze het achter laten. Waar ik ben geweest noemden ze het de Boneyard %) .

Ik denk eigenlijk dat er niet heel veel bijzonders is gebeurd. Het was een paard zonder dek en met een hoofdstel dat verkeerd was omgedaan. Misschien heeft iemand onevaren het paard opgezadeld met de bedoeling het mee te nemen en door te verkopen oid.
(Het eerste dat in mij opkwam was eerlijk gezegd : PENNYALARM IN DE SEVETIES :+)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:12

Oliiviia schreef:
Eén ding snap ik niet echt.
Had het paard nu een een hoofdstel aan of een halster?
Omdat ze zeggen dat het halster gedraaid zat maar dat het paard ook een hoofdstel had.

Dus had het paard allebei aan?

Dat is daar doodnormaal als men een buiterit gaan maken om het halster onder het hoofdstel te hebben, als ze dan gaan rusten hoeven ze alleen het hoofdstel af te doen en dan kan het paard normaal grazen met alleen zijn halster om, gebeurd hier ook veel hoor met buitenritten.

Anoniem

Re: Veel mysteries rond gezadeld paardenskelet in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:14

ik denk dat de ruiter is gevallen en het paard de benen heeft genomen en dat de ruiter het paard niet meer terug kon vinden... Vreemd is trouwens wel het halstertouw... zo mooi zien die dingen er niet meer uit na zoveel haar. Ik weet niet eens of die toen al bestonden. ( 22 jaar geleden bestonden ze wel)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:18

breezy302 schreef:
ik denk dat de ruiter is gevallen en het paard de benen heeft genomen en dat de ruiter het paard niet meer terug kon vinden... Vreemd is trouwens wel het halstertouw... zo mooi zien die dingen er niet meer uit na zoveel haar. Ik weet niet eens of die toen al bestonden. ( 22 jaar geleden bestonden ze wel)

Zoals ik een pagina terug ook al zei, zou het kunnen dat het echt indigo is????

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:36

twas die meid uit Flicka... ze hebben haar helemaal niet gevonden, maar ze is opgevreten door die puma op het einde :')

ow nee, Flicka was niet gezadeld toen ze er mee op hol sloeg zeker??

nee serieus, alles samen doet mij vermoeden dat dit gewoon een ondoordachte actie was van iemand. snel snel een zadel erop, dan nog fouten maken in het optuigen enz... onderweg er misschien afgevallen en paard kwijt of paard gewond en daarom te voet verder moeten? en in je uppie ben je daar al snel verdwaald hoor...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:46

Misschien worden kalfjes, oude koeien en zieke paarden in amerika wel "gewoon" in de bossen gedumpt(dat geloof ik zo)
Maar je laat je zadel toch niet achter :+ Geen idee wat het zadel kost, maar dat behoud zijn waarde wel.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 12:59

Goh, apart zeg ! Vind sommige stukken wel een beetje apart, maar hoop dat ze het uit kunnen zoeken.
Kan iemand mij misschien uit leggen hoe je het verschil kan zien tussen een merrie of een hengst door enkel de botten te zien?

kynshiri schreef:
twas die meid uit Flicka... ze hebben haar helemaal niet gevonden, maar ze is opgevreten door die puma op het einde :')

_O-

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 13:11

Dat zie je aan de bekken, net als bij mensen zit daar een verschil in, omdat vrouwen kinderen moeten baren en mannen niet

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:18

Ik moest eerst aan Shergar denken, maar toen bedacht ik mij dat, dat onmogelijke toeval zou zijn :Y) .

Ach ik denk eerlijk gezegd dat het niet al deze ophef waard is, anderzijds ben ik toch benieuwd of er nog meer achter zit dan alleen een dood paard :+ .

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 16:40

Effe 'Bones' bellen, die is er zo achter... Én CSI misschien 8-)

Serieus: Ik vind het wel interessant, met alle technologien zullen ze toch wel een verhaal weten te krijgen? 100% krijg je het verhaal nooit rond.

Dit westernzadel is wel van goede kwaliteit, bit ook! ;)

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 18:26

Ja , echt een raadsel ...
Als hij maar niet achtergelaten is ofzo !!

afram

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:21

ik zet even een stipje...... ben benieuwd hoe dit afloopt..
wat een vreemd raadsel....

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:23

Misschien komen ze zn ruiter ook nog tegen! :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 19:43

baroen schreef:
prachtig verhaal voor een film, diverse scenarios mogelijk, maar het begint met, uitzonderlijk mooi en geliefd paard gestolen, diep bedroefde familie, zeer intensieve zoektocht, daar door heen verweven, wat het paard zo bijzonder maakte, het was nl de steun en toeverlaat van hun blinde dochter, die na de verdwijning weer terugviel in haar isolement en uiteindelijk op dramatische wijze een einde aan haar leven maakt, jaren na dato........... het paard, Pearl... wordt gevonden, op nog geen km afstand van het huis van de familie. daar was de zoektocht niet op gericht... de resten van Pearl worden bij het graf van de dochter gevoegd.

of zoiets... ik ben benieuwd of er nog duidelijkheid komt, lijkt me interessant om daar mee bezig te zijn.

Dit is een hele mooie dramascenario. Kan zo de bios in :')

kynshiri schreef:

_O-

Waar is ook alweer die Animalfarm? :+

(stuk grond voor oa FBI agenten om te leren hoe lichamen onder verschillend omstandigheden ontbinden. Zijn zowel menselijke als dierlijke specimen :) )

Kayleewonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:13

MarvanTom schreef:
Dit is inderdaad wel een mysterie.
Zo te lezen doen speculaties alweer aardig de ronde hier, nog eentje erbij: misschien heeft het paard zijn ruiter afgeworpen en is er vandoor gegaan.
En nooit meer gevonden dus, tot recent.
Ben wel erg benieuwd of het mysterie wordt achterhaald! :j

En dan niet mensen roepen om mee te helpen zoeken? :S

Dat vind je dan waarschijnlijk wel als je gewoon van het pad afgaat !

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:14

Even lezen KayleeWonder in dit topic, dan snap je dat dat in Amerika iets anders ligt..
Is iets te groot om even te zoeken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:15

Kayleewonder schreef:
MarvanTom schreef:
Zo te lezen doen speculaties alweer aardig de ronde hier, nog eentje erbij: misschien heeft het paard zijn ruiter afgeworpen en is er vandoor gegaan.

Een stad als New York is al even groot als Nederland, hmmmmmmmmmm, succes met zoeken :D

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:18

Kayleewonder schreef:
MarvanTom schreef:

het was een groot bos ofzo toch?

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 20:19

Wat vreemd.. Heel vreemd. :oo