tja Samber een jeugdliefde van mij en mn merries natuurlijk....... was helmaal gek van die hengst! wat een fantastische leeftijd heeft hij bereikt zeg!
nou mag hij van zijn welverdiende rust genieten en heerlijk grazen op de eeuwige weide's
Samber je was een fantastisch paard en je hebt je steen bijgedragen aan goede nakomelingen ik zal je missen!
Sterkte voor alle mensen die hem naast stonden.
trisca
Geplaatst: 27-12-09 10:29
Altijd fan geweest van deze fantastische hengst die zijn geweldige karakter en goedheid doorgaf aan zijn nakomelingen. Wil je een goedzak, neem een Samber... Geweldige paarden. Hij heeft een mooie leeftijd gehaald en zal nooit vergeten worden.
Respect voor zijn leeftijd! Heb hem lang geleden een keer mogen ontmoeten en ben altijd grote fan van hem geweest. Rij nu een PedroxSamber (tjah ik heb haar niet gefokt) en je merkt wel dat Samber er 2 keer in zit.. Sterkte voor de familie
hellahola
Geplaatst: 27-12-09 12:27
Mooie leeftijd voor een prachtig paard Knap hoor hoe oud dit paard is geworden, dit doen niet veel paarden hem na.
Tijdens de eerste bezichtiging zaten we in Zuidlaren op de tribune met dat gangetje erachterlangs. Iedereen die de mogelijkheid had draaide zich om om te kijken naar wat er in dat gangetje werd aangevoerd. 'Een bonte, een bonte!' hoorde je steeds harder mompelen.. Niemand keek nog naar wat er in de ring zelf gebeurde. En toen werd Samber voorgesteld, en begon te bewegen .. Applaus van de tribunes! En toen hij doormocht gegil uit de fan-hoek! Het staat me bij als de dag van gister.
Monique vertelt altijd dat Samber zo gemakkelijk in de omgang was. Als ze met hem naar een wedstrijd ging moest ze soms eerst nog even langs een merrie om te dekken. En dan gewoon verder door en wedstrijd rijden. In haar eentje. Kom er maar eens om, met die hengsten van nu.
Wow daar schrik je dan toch in een keer van als je dat hoort. Hoewel hij toch een hele mooie leeftijd heeft mogen bereiken!
Goofke
Geplaatst: 28-12-09 11:21
Samber is gefokt uit de merrielijn van onze merrie (haar overgrootmoeder was zijn moeder) dus altijd een speciaal gevoel bij hem gehad. Erg mooi dat hij zo'n geweldige leeftijd heeft kunnen bereiken! En zoals heel erg veel hier al zeiden, het is een hengst die niet snel vergeten zal worden!
Ik had het er vanmiddag met de eigenaresse van Tsarina nog over. Zonde dat haar opa nu echt weg is, maar ik denk dat hij heel veel geluk gehad heeft met zo'n mooie leeftijd.
Yvonne86
Geplaatst: 29-12-09 09:57
Tophengst!! Echt jammer dat hij is overleden!
Gelukkig heb ik een nakomeling van hem, dan kan ik toch nog indirect van Samber genieten!
Ontzettend jammer dat hij er niet meer is, geweldige hengst. Maar wat een prachtige leeftijd heeft hij bereikt
lindaotten79
Geplaatst: 01-01-10 23:46
In de paardenkrant stond een "rouwadvertentie" ik heb deze bewaard, ik heb een 16 jarige nakomeling van Samber, en inderdaad karakter een 10, allround en nog helemaal topfit, jammer dat deze hengst zich niet meer kan voortplanten, maar hij heeft een goed leven gehad, ik hoop dat mijn Samber ook nog 33 word, gezond en wel!