Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taormina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:40

Ik zou niet zo snel concluderen dat Coby van Baalen en Henk Krooswijk ervan wisten dat de pony niet goed was, er staat dat ze erkennen dat de familie Fokker geloofde een gezonde pony gekocht te hebben, er staat niet dat hun wisten dat dit niet zo was. Ze getuigen dat de familie Fokker goed van vertrouwen was, meer kun je van die zin niet maken denk ik.

Als je pony op het EK behandeld wordt ben je daar als eigenaar echt wel van op de hoogte niet alleen als amazone/eigenaar maar ook als trainster.Je haalt toch zelf de DA erbij als je ponys iets mankeert.En je wordt ook verteld wat er wordt toegediend,je kunt dan zelf aangeven of je daarmee akkoord gaat.

DeKoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:31

russel schreef:
DeKoning schreef:
Dus Power & Paint is in beslag genomen !

Wie is de beslaglegger ?

Denk maar eens na (:)

Nou dat lijkt mij duidelijk, niet?

Is toch een gerechtelijke uitspraak geweest? Dan ook een gerechtelijk vooronderzoek.

Maar nu de uitspraak is gedaan, wordt hij vrijgegeven.

Wat een vreemde opmerking. Of de koper of de verkoper moet om dit beslag hebben gevraagd.
Verder er is helemaal geen uitspraak gedaan. Er is slechts een tussenvonnis gewezen waarin beide partijen
nogmaals de kans krijgen om hun stellingen, aan de hand van de röntgenopnames, te bewijzen.

Als de familie Pasch om de beslaglegging heeft gevraagd is waarschijnlijk de koopsom niet, dan wel niet volledig
betaald.
Laatst bijgewerkt door DeKoning op 25-12-09 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:32

Vreemd verhaal hoor... En vraag mij af of hier de gezondheid van het dier niet erg op de proef is gesteld... Zonde. Arme dier heeft ondanks zijn blessure, waar hij tig keer voor behandeld is, blijkbaar erg diep moeten gaan. Ook sneu voor de Fokkers dat ze, zoals uit dit verhaal blijkt, mooi voor de gek zijn gehouden.

Enige wat ik hoop is dat het welzijn van deze pony wordt gewaarborgd. :j Maar als ik eind v/h stukje lees zit dat wel goed.

Tarn

Re: Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 18:20

De partij van Pasch heeft om de beslaglegging gevraagd en is ook gelukt omdat hij niet/niet volledig betaald is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:30

Zo dat verklaard wel een hoop zeg.. Dat dit allemaal zo moest lopen. En waar gaat het om, puur om geld... :n

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 22:34

Nou ja, 160.000 euro is ook best wel veel geld... Dat je dan waar voor je geld wilt zien (en dus eerst een aanbetaling doet of niet gelijk overmaakt), snap ik eerlijk gezegd wel...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:40

Het draaid allenmaal om geld en niet om het welzijn van Power!
Als mijn pony (gelukkig nog nooit) of de rijpaarden iets mankeerd worden die niet gespoten nee dan moet dat genezen EN GOED!! (als dat kan natuurlijk)!
Eerst da gezeik over die training (rollkur) nou ik persoonlijk vind het veel erger dat ze deze pony zo hard hebben laten werken terwijl hij kapot is!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 21:01

Het klinkt allemaal wel als dat de familie Fokker te goedgelovig was. Misschien waren ze bang dat de koop niet door zou gaan als ze zouden twijfelen aan het keuringsrapport? Uiteindelijk wilden ze natuurlijk niet dat P&P aan hun neus voorbij zou gaan en hebben ze daarom dit risico genomen?

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:03

We zullen het allemaal wel horen. Feit is dat een koper een onderzoeksplicht heeft en een verkoper een meldingsplicht. Zoals het nu in de media naar voren komt hebben beide partijen daarin niet juist gehandeld. Als die pony echt jarenlang op de been gehouden is met allerlei toeters en bellen is dat voor het dier natuurlijk afschuwelijk. En voor de kopers die denken een zeer goede leerpony gekocht te hebben en nu met een onbruikbaar dier en een verdrietige dochter zitten. Mooi rottige toestand. Maar laten we niemand opknopen voordat de waarheid boven tafel is.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:46

Sientje schreef:
Nou ja, 160.000 euro is ook best wel veel geld... Dat je dan waar voor je geld wilt zien (en dus eerst een aanbetaling doet of niet gelijk overmaakt), snap ik eerlijk gezegd wel...

Als je zo dom wil zijn dat uit te geven aan een dier, een levend wezen wat in theorie op dag 2 steendood kan vallen, moet je achteraf ook niet komen zeuren.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:58

Moderatoropmerking:
Ik heb enkele offtopic reacties verwijderd.
Graag ontopic blijven reageren.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:14

Ik heb Powie nog behandeld toen hij met die verrokken pees zat.. Heeft hele tijd eind 2006 alleen gestapt. Is dan naar kliniek in kerke gegaan en gezond verklaard. Heb hem toen nog beetje los gelaten en gelongeerd..
Over die rollkur affaire, ik geloof absoluut niet dat het de bedoeling was Powie zo te longeren. Ik heb enkele maanden intern bij DVB verbleven en heb echt nooit geweteen dat een paard zo werd gelongeerd! DVB is tegen rollkur..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:23

renatevb schreef:
Ik heb Powie nog behandeld toen hij met die verrokken pees zat.. Heeft hele tijd eind 2006 alleen gestapt. Is dan naar kliniek in kerke gegaan en gezond verklaard. Heb hem toen nog beetje los gelaten en gelongeerd..
Over die rollkur affaire, ik geloof absoluut niet dat het de bedoeling was Powie zo te longeren. Ik heb enkele maanden intern bij DVB verbleven en heb echt nooit geweteen dat een paard zo werd gelongeerd! DVB is tegen rollkur..

tja, maar je snapt toch zelf ook dat als je de boel strakt trekt het paard een zeepaard wordt.

en als P&P doping kreeg, lijkt het me dat van Baalen toch wel moets weten dat dat gebeurden.
anders had de dierenarts een hoop uit te leggen, als zijn opeens aankwam.

vind het nog steeds een stom eind van zo'n prachtpaard.
heeft zulke geweldige resultaten behaald en wordt daarvoor kapot gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:26

renatevb schreef:
Over die rollkur affaire, ik geloof absoluut niet dat het de bedoeling was Powie zo te longeren.

Nee, dat gebeurd per ongeluk }:0

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:35

Lia_ schreef:
renatevb schreef:
Over die rollkur affaire, ik geloof absoluut niet dat het de bedoeling was Powie zo te longeren.

Nee, dat gebeurd per ongeluk }:0

Joh, dat kan toch best :D
DVB heeft niet zoveel ervaring met paarden toch? :+

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:12

waarom moet DvB nou zo belachelijk gemaakt worden?! :@
oke, zij hebben Power and Paint op stal gehad voor een hele lange tijd zij kennen hem het beste, maar hoe lang hebben zij al wel niet ervaring met paarden?! hoeveel goede resultaten hebben zij al behaald en er zitten volgens mij van geen enkele dressuurstal/trainer (enzo) zóveel ruiters/amazones in de nationale kaders! dus volgens mij weten ze wel hoe ze met paarden om moeten gaan! :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:34

Waarschijnlijk omdat juist iemand met zoveel ervaring een pony te strak bijzet, en vervolgens zegt dat het per ongeluk ging ;) Net zo goed dat het apart is dat het paardje medicatie kreeg, die hij niet had mogen krijgen en toch in wedstrijden gestart werd.
Niet dat ik nu weet hoe het allemaal precies zit, maar apart vind ik dit verhaal wel. Ben benieuwd of ook ooit de waarheid naar buiten komt. (Nu horen we het van 1 kant)

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:36

we horen het dan wel van 1 kant maar ik zie ook sommige dingen hier op bokt en daar heb ik ook zo mijn bedenkingen bij hoor! (ik denk nog wel meer)

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 11:24

Ik vind dat niet alleen de kwestie rond Mw. Pasch en Fam. Fokker een treurende zaak is, maar ik vind ook dat Mw. van Baalen en de KNHS hun handen hebben vies gemaakt. In de wetenschap dat er peesletsel bij de pony is, en toch een EK laten starten. Dat is een erg slecht visitekaartje voor beide partijen. Daarna word de pony voor een extreem belachelijk hoog bedrag verkocht en dan blijken er verborgen verbreken te zijn. Triest hoor.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 16:26

Wij hebben in aanloop naar het EK destijds Angela veel zien trainen met Power en de pony was topfit! Niks geen blessure. Dat hele verhaal van een peesblessure is ook onzin. er wordt hier beweerd dat daar röntgenopnamen van zouden zijn en ook latere röntgenopnamen waarop littekenweefsel te zien zou zijn. Sorry hoor, maar sinds wanneer zijn de weke delen überhaupt op röntgen te zien???? Denk even na.

Wij vinden het schandalig dat zulke verhalen de wereld in worden geholpen en er zeer kundige en betrouwbare mensen worden zwart gemaakt met onzin!

delabas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:01

Tarn schreef:
De partij van Pasch heeft om de beslaglegging gevraagd en is ook gelukt omdat hij niet/niet volledig betaald is.

Inderdaad en dat was heel verstandig van Pasch. Fokker dreigde toen toch failliet te gaan? er was volgens de berichten al beslag gelegd op hun hele hebben en houden en dan was de kans groot dat de nog niet betaalde pony in het faillisement zou verdwijnen. Misschien is dat meer de reden van deze actie moddergooien naar Pasch.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:26

Tja - 160.000 euro gaan ze er in de huidige staat nooit meer voor krijgen natuurlijk. Dus in hoeverre een beslag op Power and Paint ze financieel gaat helpen lijkt me nog te bezien.

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:27

delabas schreef:
Tarn schreef:

Inderdaad en dat was heel verstandig van Pasch. Fokker dreigde toen toch failliet te gaan? er was volgens de berichten al beslag gelegd op hun hele hebben en houden en dan was de kans groot dat de nog niet betaalde pony in het faillisement zou verdwijnen.

Klopt helemaal!

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:28

Prrrr schreef:
Tja - 160.000 euro gaan ze er in de huidige staat nooit meer voor krijgen natuurlijk. Dus in hoeverre een beslag op Power and Paint ze financieel gaat helpen lijkt me nog te bezien.

Dat maakt niet uit. Ze zijn overeengekomen dat bedrag ervoor te betalen dus dat moet gewoon betaald worden.

delabas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:41

Tarn schreef:
Prrrr schreef:

Dat maakt niet uit. Ze zijn overeengekomen dat bedrag ervoor te betalen dus dat moet gewoon betaald worden.

Dus als er iemand slachtoffer is lijkt dat Pasch te zijn. Pony verkocht, maar niet betaald. En als ze een jaar later moeten voorkomen dat hij mogelijk in een faillisement verdwijnt is hij inmiddels bij de koper geblesseerd geraakt. Iets met een griffelbeen ofzo. Zal inderdaad de vraag zijn of Pasch uiteindelijk betaald gaat worden.