Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:29

piezze schreef:
Tja het zegt meer over Anky en Sjef dan over de organisatie van het Sportgala vrees ik... Komt op mij heel onsportief over. Als je zelf dan niet wint kun je toch blij zijn voor degene die wel wint of is het zo erge haat en nijd onder elkaar bij sporters? Beetje jammer.


Dat is niet wat zij er mee willen zeggen. Zoals je hier kunt lezen: http://www.knhs.nl/News.asp?ID=16852&pCatID=230&CatID=

:) :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:46

Oprtalj schreef:
pharagirlke schreef:
:x Voetballers trainen natuurlijk niet he :+ Stuk voor stuk natuurtalenten die niet hoeven te trainen :D


Ja, ze trainen wel, maar denk je dat wielrenners dat niet doen dan? Die steken op de dagen dat ze geen wedstrijden hebben zeker 2 a 3 keer zoveel tijd in hun training als een voetballer namelijk.

Dat durf ik te betwijfelen maar goed. Het zal wel.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:52

pharagirlke schreef:
Oprtalj schreef:
Ja, ze trainen wel, maar denk je dat wielrenners dat niet doen dan? Die steken op de dagen dat ze geen wedstrijden hebben zeker 2 a 3 keer zoveel tijd in hun training als een voetballer namelijk.

Dat durf ik te betwijfelen maar goed. Het zal wel.


Alle topsporters trainen, en veel!
Dat is een conclusie. Sven Kramer schaatst volgens mij 6 uur op een dag. Dacht ik laatst te horen bij de wedstrijden.
Wielrenners zullen echt niet minder trainen, en voetballers zullen ook de hele dag met hun sport bezig zijn.

Zo simpel is het, en elke sport vergt andere oefeningen van het lichaam, geen sport is te vergelijken. Maar sport in het algemeen betekend simpelweg: TRAINEN!

Helaas vinden mensen sommige sporten minder goed te begrijpen dan andere sporten. En dat is logisch ook.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 19:45

Eerlijk stuk van Anky, ze zag er vorig jaar wel echt prachtig uit zeg :oo

Enniewee, Erica, een uitslag is nooit voor iedereen bevredigend. Ik ben nog nooit IETS tegengekomen waar iedereen het mee eens is, wat iedereen leuk vindt. Etc.

Dat van Marianne Timmer heb ik toen nog niet mee gekregen, maar dat ze niet eens is genomineerd is toch niet normaal!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:55

Janine: komt een beetje over alsof je denkt dat wielrennen minder vind dan voetbal... Hoop dat je dat niet denkt want dat is niet zo. Ik denk dat alle sporten uiteindelijk even veel vragen maar gewoon op andere gebieden. :) (andere spiergroepen, techniek, mentaal ....)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:01

pharagirlke schreef:
Janine: komt een beetje over alsof je denkt dat wielrennen minder vind dan voetbal... Hoop dat je dat niet denkt want dat is niet zo. Ik denk dat alle sporten uiteindelijk even veel vragen maar gewoon op andere gebieden. :) (andere spiergroepen, techniek, mentaal ....)


WAAR HAAL JE HET WEG?!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:02

eh caps laten op staan?
Ik zeg enkel maar dat het een beetje zo over komt. :+ Je had ook gewoon kunnen zeggen "neen hoor helemaal niet" :+

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:04

Nou het spijt me zeer, maar ik krijg toch sterk andere gevoelens bij het lezen van jouw reactie.

Als je goed leest kom ik voor elke sport op... Ik ken zelf een aantal wielrenners en ik weet hoe dat werkt :(:)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:39

Dat spijt mij ook want dat was geheel niet de bedoeling. Bovendien vind ik mijn bericht ook absoluut niet aanvallend "komt een beetje over alsof..." "ik hoop dat..." "want..." " :)"

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 00:12

pharagirlke schreef:
Dat spijt mij ook want dat was geheel niet de bedoeling. Bovendien vind ik mijn bericht ook absoluut niet aanvallend "komt een beetje over alsof..." "ik hoop dat..." "want..." " :)"


Oké, gelukkig maar :)
Dan zijn we er weer uit ;)

Travel_me

Berichten: 1279
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:45

Ik weet bijna wel zeker dat wielrenners intensiever met hun sport bezig zijn dan voetballers. Dagen van 6 uur achter elkaar is geen uitzondering en daarnaast is het alleen maar rusten. Hoe vaak je voetballers wel niet op een premiere of iets dergelijks zijn...
Ik denk trouwens niet dat Kramer 6 uur per dag schaats, dat is veelste veel en daar wordt je ook niet beter van. De meeste schaatser trainen wel 2x/3x per dag een aantal uur, maar dan verschillende trainingen. (krachttraining/schaatstraining/fietstraining)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:47

macho_pino schreef:
Ik weet bijna wel zeker dat wielrenners intensiever met hun sport bezig zijn dan voetballers. Dagen van 6 uur achter elkaar is geen uitzondering en daarnaast is het alleen maar rusten. Hoe vaak je voetballers wel niet op een premiere of iets dergelijks zijn...
Ik denk trouwens niet dat Kramer 6 uur per dag schaats, dat is veelste veel en daar wordt je ook niet beter van. De meeste schaatser trainen wel 2x/3x per dag een aantal uur, maar dan verschillende trainingen. (krachttraining/schaatstraining/fietstraining)


Onzin dat wielrenners intensiever sporten dan voetballers! Voetballers zijn populairder bij het publiek en zie je daarom vaker op zulke dingen. Waar baseer je het op?

Wat betreft Kramer, daar doelde ik dus ook op, per ongeluk schaatsen getypt ipv trainen ;)

Travel_me

Berichten: 1279
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 14:55

Van verhalen die ikzelf tijdens trainingen wel eens opvang. Mensen met kennissen die voetballers zijn. Ook die varhalen die je toen bij feyenoord hoorde, dat ze geen 2 keer per dag wouden trainen. De trainingen te zwaar vonden. Ik geloof dat er echt wel voetballers zijn die ook heel intensief met hun sport bezig zijn, maar er is ook een groot gedeelte die dat niet doen.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:05

macho_pino schreef:
Van verhalen die ikzelf tijdens trainingen wel eens opvang. Mensen met kennissen die voetballers zijn. Ook die varhalen die je toen bij feyenoord hoorde, dat ze geen 2 keer per dag wouden trainen. De trainingen te zwaar vonden. Ik geloof dat er echt wel voetballers zijn die ook heel intensief met hun sport bezig zijn, maar er is ook een groot gedeelte die dat niet doen.


In elk sportwereldje wordt gepraat. Je moet niet alles geloven wat je hoort :+ Om op topniveau te voetballen ben je heel wat uurtjes per dag kwijt aan het trainen. En dat is bij hun dan geen 6 uur per dag op het veld staan, maar ook krachttraining, conditietraining. Een jongen uit m'n oude klas voetbalde bij FC Groningen, in het jeugdteam, hij kreeg een speciaal programma op school. Die was als junior al meer dan een uur per dag aan het trainen.

Travel_me

Berichten: 1279
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:08

Janine1990 schreef:
macho_pino schreef:
Van verhalen die ikzelf tijdens trainingen wel eens opvang. Mensen met kennissen die voetballers zijn. Ook die varhalen die je toen bij feyenoord hoorde, dat ze geen 2 keer per dag wouden trainen. De trainingen te zwaar vonden. Ik geloof dat er echt wel voetballers zijn die ook heel intensief met hun sport bezig zijn, maar er is ook een groot gedeelte die dat niet doen.


In elk sportwereldje wordt gepraat. Je moet niet alles geloven wat je hoort :+ Om op topniveau te voetballen ben je heel wat uurtjes per dag kwijt aan het trainen. En dat is bij hun dan geen 6 uur per dag op het veld staan, maar ook krachttraining, conditietraining. Een jongen uit m'n oude klas voetbalde bij FC Groningen, in het jeugdteam, hij kreeg een speciaal programma op school. Die was als junior al meer dan een uur per dag aan het trainen.

Meer dan een uur per dag trainen doe ik ook ;) en heb nog bijna nooit wedstrijden gereden. Maar we hebben bij de club al 2x per week 1,5 uur en 1x per week 1 uur training. Daar komen vooral mensen die het gewoon voor hun plezier doen en geen wedstrijden rijden. In de zomer heb ik in iedergeval 2x 2 uur training en 1x 1 uur. Daarnaast fiest/loop ik voor mezelf ook nog elke dag. :P

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:17

Nou, zou het dan voor een voetballer op topniveau wel haalbaar zijn om minder te trainen dan? Waarschijnlijk niet.

xShellie
Berichten: 1416
Geregistreerd: 01-10-07
Woonplaats: Brabant

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:29

ik denk niet dat de vergelijking tussen voetballers en wielrenners veel met het onderwerp van het topic te maken heeft...

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 15:33

YouthReiner schreef:
ik denk niet dat de vergelijking tussen voetballers en wielrenners veel met het onderwerp van het topic te maken heeft...


Het ging er over dat door andere sporters onze sport (met name op topniveau) wordt ondergewaardeerd. Zodoende kwamen we hierop, en met het oog op het sportgala een best logisch onderwerp.

Anoniem

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:33

het gaat hier niet om de prijs voor de hardst trainende sporter, of de sporter die het meest hart voor zijn sport heeft.

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:40

Janine1990 schreef:
YouthReiner schreef:
ik denk niet dat de vergelijking tussen voetballers en wielrenners veel met het onderwerp van het topic te maken heeft...


Het ging er over dat door andere sporters onze sport (met name op topniveau) wordt ondergewaardeerd. Zodoende kwamen we hierop, en met het oog op het sportgala een best logisch onderwerp.



Vergelijken is een zinloze actie.
Ik sluit me aan wat Xenophon daarover, over de inspaning van cavaleristen in vergelijking met athleten, in zijn´Hipparchicus´ schrijft. Toen al klaagden de ruiters namelijk :P

edit: typo
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 12-12-09 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:51

Huertecilla schreef:
Vergelijken is een zinloze actie.


Die zullen we onthouden :)

ilse86
Berichten: 3220
Geregistreerd: 16-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 10:36

YouthReiner schreef:
ik denk niet dat de vergelijking tussen voetballers en wielrenners veel met het onderwerp van het topic te maken heeft...


Elke sport heeft zo z'n moeilijkheid. Daar mag je onderling ook niet over oordelen vind ik. Dat moet je gewoon respecteren. Je kunt er pas over oordelen als je t zelf ook beoefend hebt. Dan nog kunnen de meningen erover verschillen.

Wat ik wel vind is dat een sms-systeem voor de sportman, -vrouw of -ploeg van het jaar moet uitblijven. Ik blijf bij mijn vermoeden dat dan alle prijzen naar de voetbalheren, hockeyvrouwen en schaatsers gaan. Dit zijn, denk ik, nationaal de grootste sporten. Paardrijden, en dan met name dressuur, wordt niet begrepen door het grote, commerciële publiek. Kennis van de sport is noodzakelijk om de kunst ervan te zien en de prestatie te kunnen beoordelen. Bij springen ligt dat nog weer iets gemakkelijker. Fouten (balk, weigering, tijdsoverschrijding) zijn gewoon strafpunten. Dat snappen de meeste mensen wel.

Ik weet niet hoe jullie als collega-bokkers hier over denken, maar ik denk dat bij een sms-systeem de relatief kleine sporten jaar in jaar uit het onderspit gaan delven.

zipje71
Berichten: 1074
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 11:03

De springruiters waren twee jaar geleden ook genomineerd en hebben ook niet gewonnen

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:32

ow jawel hoor ik heb het stuk zeker wel gelezen, nu 2x zelfs maar ik kan er niets anders van maken dan dat ze vinden dat door niet te gaan zij aangeven dat ze het niet eens zijn over de manier van prijzen verdelen.
Dat komt op mij niet sportief over. Sorry maar in deze wereld gaat mens en dier dood van de honger of dorst, worden mensen en dieren gemarteld en worden de oerbossen massaal omgekapt. Deze mensen hebben meerdere gouden plakken gewonnen, hoeveel erkenning van je kunnen heb je nog nodig (denk ik dan). Verder veel respect voor hun sportieve prestaties hoor maar dit komt niet sympathiek over. Je hoeft het niet met me eens te zijn hoor, geen probleem.

reactie op Michael1104:
piezze schreef:
Tja het zegt meer over Anky en Sjef dan over de organisatie van het Sportgala vrees ik... Komt op mij heel onsportief over. Als je zelf dan niet wint kun je toch blij zijn voor degene die wel wint of is het zo erge haat en nijd onder elkaar bij sporters? Beetje jammer.

heb jij het stuk wel gelezen? dat is de strekking helemaal niet...

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:19

Ik heb haar gisteren gezien bij Pauw en Witteman en ik moet zeggen dat ze het goed verwoordde, eigenlijk kan ik ze ook wel begrijpen, die foute grappen over paardrijden zit inderdaad niemand op te wachten. Ze deed het echt goed.