Twee paarden doodgehongerd in het Gelderse Batenburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:54

yvonnedv schreef:
Rianneke schreef:
En toen het mis was is de AID geweest en hun stellen met de eigenaar een plan op... Dan ga je toch niet (en zeker als je je naam er eigenlijk niet aan wilt verbinden) al die media nog aanhalen? Waar is dat dan goed voor? Om heel nederland te laten zien hoe erg die beesten er aan toe was? Om iedereen maar ahhh en zielig te laten zeggen? Want daar los je niks mee op. Dat oplossen moet de AID doen!

De AID heeft in deze gefaald anders waren die paarden nu niet dood geweest of misschien wel maar dan op een paardwaardiger manier en dat is misschien wel de reden dat Ellen de media ingeschakeld heeft. Als zij dat al zelf gedaan heeft, media staat ook zo maar ineens op je stoep.

En nu stop ik er verder mee want je schijnt toch niet te willen/kunnen begrijpen wat mensen bedoelen met een paardwaardig bestaan.

Ellen nogmaals hulde voor wat je gedaan hebt.

Stybba schreef:
Rianneke schreef:
Ik zeg toch ook niet dat zijn manier van paarden houden mijn manier van paarden houden is?

Jij durft dit nog manier van paarden houden te moemen? :x Eerder een manier van paarden verwaarlozen. Paarden redden van de slacht is een heel nobel gebaar áls je de paarden een betere kwaliteit in leven kán geven. Doodhongeren is gewoon vele malen bruter dan een paard afmaken.

_/-\o_ stybba en yvonnedv, mijns inziens slaan jullie de spijker op zijn kop! _/-\o_

Het is nu te hopen dat óf de man binnen de deadline van de AID de gestelde eisen inwilligd óf als dat niet gebeurd de paarden een paardwaardig plekje weten te vinden.
En ik denk dat dát een punt is waar we het wel allemaal mee eens zijn.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:23

Ik weet dat er heel veel vrijwilligers zijn die zulke dieren opvangen en echt proberen de situatie te verbeteren.....de besten wat nog weer wat kan worden ,vaak met papieren gaan naar een ander adres....de eerste groep komt op het land, de 2e groep krijgt meer luxe....zijn mensen met kennis van zaken, nemen géén paard dat niks meer zal worden...niks opleverd bij handel of slacht....selectief dus !!!
Waar kwamen die andere paarden ineens vandaan ? Heeft deze man zich aangeboden als opvang-vrijwilliger ? Komen deze paarden daar via het de db of het aid ?
De 1e groep zijn vaak de kneusjes (lich.en/of psych) en de 2e groep de paarden die nog geld opbrengen....die gaan vaak direkt de handel in.
Weten jullie zeker dat deze paarden niet door het AID zijn gebracht ?
Het is heel pijnlijk maar er zijn vrijwilligers die hun land daarvoor lenen....of het paard knapt op of het sterft op die plek.....en ja ,dat is meestal in de herfst/winter/lente... als het gras minder voedingswaarde heeft en het paard extra ondersteuning nodig heeft met bijvoeren (hooi, vitamines,mineralen enz) maar ook een droge hoek om te kunnen liggen, een deken die het warm en droog houdt....want ze hebben soms géén vet meer op de ribben....aanpassingen als het gebit slecht is (slobber).....als dit achterblijft is het onherroepelijk....einde verhaal.....

Ze staan het hele land door hoor, daarom valt het niet zo direkt op....maar er staan er nog velen zo.....je kan de db bellen (is niet meer gratis hoor !)
het AID....en weet je wat je dan voor antwoord krijgt ???
Sluit je aan bij de partij voor de dieren...dit is inderdaad een kwestie van de wetten veranderen....de eigenaar heeft het laatste woord, dus da staan vaak ook met de rug tegen de muur.....db ook....AID neemt de meest extreme dingen in beslag, dan kunnen ze eigenlijk niet meer op de benen staan....
gerecht moet bepalen of het terecht is en soms moeten ze weer naar de eigenaar terug....en als ze dan dood zijn of verkocht ???
Een vicieuze cirkel dus tot het gerecht beslist wat er gebeurd is het paard van NIEMAND !!!
DIE PROCEDURE DUURT SOMS 1 1/2 TOT 2 JAAR.....DUS OOK HET AID STAAT DAN WET DE RUG TEGEN DE MUUR !!!
DE WETTEN MOETEN AANGEPAST....DIERENARTSEN, DB EN AID WETEN OOK HEUS WEL WAT HET PROBLEEM IS MAAR OOK ZIJ KUNNEN WEINIG !!!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:31

Rianneke weet jij hier meer van ? Zijn het opvangpaarden ?
Waar komen ze vandaan ?

Merry98

Re: Twee paarden doodgehongerd in het Gelderse Batenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:51

jeetje wat een gedoe.
en wat een verschrikkelijke foto.
die bruine
arm dier.
(die andere ook hoor)

ellenstuart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 13:50

broadway schreef:
Ik weet dat er heel veel vrijwilligers zijn die zulke dieren opvangen en echt proberen de situatie te verbeteren.....de besten wat nog weer wat kan worden ,vaak met papieren gaan naar een ander adres....de eerste groep komt op het land, de 2e groep krijgt meer luxe....zijn mensen met kennis van zaken, nemen géén paard dat niks meer zal worden...niks opleverd bij handel of slacht....selectief dus !!!
Waar kwamen die andere paarden ineens vandaan ? Heeft deze man zich aangeboden als opvang-vrijwilliger ? Komen deze paarden daar via het de db of het aid ?

Het lijkt mij dat als deze man zich al als vrijwilliger heeft opgeworpen, de DB of de AID daarvan op de hoogte zou zijn... De DB zegt deze man wel te kennen, maar niet in de positieve zin v/h woord, en van de AID weet ik dat deze man voor hen geen paarden opvangt.
Als hij vrijwilliger zou zijn zou hij er voor moeten (willen) zorgen dat de paarden opknappen en ze meer moeten bieden dan de vorige eigenaar bij wie ze dan zijn weggehaald. Deze paarden hebben een prachtig weiland, maar verder ook niets; geen voer, geen smid, geen verzorging, geen aandacht. Ben wel met je eens dat het grote probleem de wetten en regels zijn..Deze maken het onmogelijk snel in te grijpen als dat nodig is, en daar zijn de dieren de dupe van. DAT MOET ECHT ANDERS !

AnnetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:31

yvonnedv schreef:
En nu stop ik er verder mee want je schijnt toch niet te willen/kunnen begrijpen wat mensen bedoelen met een paardwaardig bestaan.

Ellen nogmaals hulde voor wat je gedaan hebt.

Blijkbaar, ze denkt dus nog steeds dat er een goede kant is aan het laten verhongeren van paarden. :Z

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 15:00

Storm76 schreef:
Moderatoropmerking:
Ik ga een aantal offtopic reacties verwijderen. En dames, ruzie ed willen we niet zien hier op bokt, dus vecht dat liever ergens anders uit of gebruik de pbknop, de rest van de bokkers hoeven niet mee te genieten. Alvast bedankt en ik hoop dat het verder ontopic blijft hier.

Ik plaats hier een slotje, ik denk dat er nu wel genoeg is gezegd.