Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jericho91 schreef:Dag Funnyhorses, zo'n kwaaie buurvrouw ben ik nou ook weer niet hoor!
Jericho91 schreef:Thanks!!! Ben er niet trots op, hoor! Maar ik werd/was zo verschrikkelijk boos op dat onmens....
Bandida schreef:Ik ben er als archeoloog redelijk in thuis, HC heeft gelijk. Er zijn 0 hoefijzers uit betrouwbare contexten ouder als de 11de eeuw.
Alane schreef:andere betrouwbare bronnen melden vondsten daterende van 294 n. Chr, men kon niet bewijzen dat de gevonden hoefijzers, dus het ijzer an sich van die tijd stamt, en houdt men het op de vroege middeleeuwen...
Jericho91 schreef:Dank voor je reactie. Bottom line is dat er heel veel andere onderwerpen aan de orde komen dan alleen het welzijn van deze dieren, bijv. hoefijzers uit de 11e eeuw.... Waar hebben we het over???
Graag alleen reacties/discussies over het welzijn van de paarden en honden van mevr. de Kok!
funnyhorses schreef:HC keien in een paddock?zie ik echt niet zitten tenzij je graag je paarden kreupel hebt?!
Jericho91 schreef:Tja, en dat gaat niet gebeuren.... Dat druist namelijk in tegen haar idee over het houden van dieren! Dacht dat dat nu wel duidelijk was?? Het gaat al ruim 6 jaar op deze manier.
NOGMAALS: als het aan mevr. de Kok ligt blijft de situatie zo, want zo horen paarden en honden te leven!!!!!!!!!!!!
Marigold schreef:@HC, op welke gronden zijn er nu 2 in beslag genomen dan.
er zijn wel regels voor het houden van paarden dacht ik.
zo in diepe blubber laten staan met een lekke stal en gammel hekwerk, dat is gewoon niet goed.
ze zouden het altijd nog op overlast kunnen gooien misschien.
nathalie25 schreef:Er zijn geen regels op het houden van paarden volgens mij! (werdt er nou op korte termijn wel aan gewerkt weet iemand dat?)
Alves schreef:Ik vind het allemaal toch wat overdreven alle reacties!
Ok het kon er opgeruimder uitzien en een verhard stuk is geen overbodige luxe.
De paarden staan samen, hebben genoeg beweegruimte (ik vind dit nog beter dan 22 uur op stal), er hangt een hooiruif, er is water! Beter dan 22 uur op stal!!!
Hoe denken jullie dat de haflingers in oostenrijk erbij staan? Gewoon in de sneeuw hoor!
Ik vind het gewoon allemaal heel erg opgeblazen en vind dit echt niet leuk voor de mevrouw in kwestie!
Haar adres, naam en gezicht wordt tot schande gemaakt!
Vind maar is een stuk land in de omgeving Den Haag voor jezelf! Misschien is dat wel het probleem en is de buurt haar liever kwijt dan rijk! En de gemeente zet er het liefst nog meer huizen op!
Nee ik vind het heel erg overdreven en zou zeker een rechtzaak hierover beginnen als ik de eigenaresse was! Haar paarden zijn in beslag genomen, haar adres, naam en gezicht is bekend gemaakt! Totaal publiekelijk veroordeeld en in een kwaad daglicht gesteld! Bah!
En je zo laten uitkafferen op tv door een buurvrouw! Dit had ik echt niet genomen!
Alves schreef:Hoe slechter het kan?
Die beesten in Oostenrijk vinden de sneeuw heerlijk!
En ja 22 uur op stal (alleen) vind ik nog erger! Kan de dierenbescherming meteen even alle paarden van menigeen manege/ pensioenstal in beslag nemen! Ik kan er wel wat opnoemen!