Scandicnr1 schreef:Zo dan kan hier wel een slotje op tot dat we de orginele beelden hebben gezien, discuseren we dan verder, lijkt mij fair
mee eens, met even een aanvullinkje: en dan wel van begin tot eind training
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:De kern van de polemiek, de réden van de emoties, is het flexen niet. Wat de reacties oproept is de botsing van ´resistance is futile´-dressuur met passie voor paarden.
´Men´ vindt breed dat er om een andere manier met dieren omgegaan moet worden. Dat gaat verder dan FEI dressuurruiters, verder dan ruiterij. Dat raakt de bio-ethiek in de 21ste eeuwse westerse maatschappij.
Het niet daarop, willen?, reageren door de FEI; het jaren herhaalde recept van olie op de golven gooien door een onderzoek aan te kondigen is nu is als olie op het vuur gooien.
Peroonlijk denk ik dat de FEI pas bereid is dát inhoudelijk en concreet te adresseren wanneer het IOC dit als voorwaarde stelt.
Stewards vanuit de britse paardenbescherming in London lijkt me een helemaalidee voor een petitie
Maar goed dat is off topic.
Dierenmishandelen en bedreigen zijn strafbaar.
Ruiters die hun paard pijn doen; aangeven. Gepassioneerden die dreigbrieven schrijven; aangeven. Is wettelijk geen onduidelijkheid over.
kamsel schreef:Scandicnr1 schreef:Zo dan kan hier wel een slotje op tot dat we de orginele beelden hebben gezien, discuseren we dan verder, lijkt mij fair
mee eens, met even een aanvullinkje: en dan wel van begin tot eind training
Embe schreef:Wat ik mij serieus afvraag is in hoeverre dit soort topics bijdragen aan de hatemail die Patrick Kittel ontvangen heeft... Nederland is een groot paardenland en bokt.nl het grootste paardenforum in de wereld. Zou toch heel beschamend zijn als bokt.nl een aangever is voor zulke bedreigingen. Enige zelfcensuur is dan misschien een optie.
Huertecilla schreef:potverdikkie schreef:Om Uberhaupt mensen te bedreigen en te chanteren vind ik persoonlijk getuigen van een fikse tekortkoming in je eigen ontwikkeling.
Jij neemt daarbij aan dat dit zo ís.
.
Polaris schreef:En hadden ze er niet een iets leukere foto van scandic neer kunnen zetten?
Dit lijkt me een beetje een verkeerde momentopname.
MamboBeach schreef:Ik verbaas me er ook wel eens over dat het ene topic zonder meer op slot wordt gezet en het andere blijft draaien als een tierelier.
A_lette schreef:Gezien er wel vaker dressuurruiters zo worden neer gezet begin ik zo langzamerhand wel te twijfelen over de journalisten die zoiets neerzetten.
Bandida schreef:A_lette schreef:Gezien er wel vaker dressuurruiters zo worden neer gezet begin ik zo langzamerhand wel te twijfelen over de journalisten die zoiets neerzetten.
Ik niet, er verschijnen ook gewoon aan de lopende band beelden van deze dressuurruiters waar een gemiddelde dierenliefhebber zijn maag van omkeert. In een deel van de paardenwereld zijn ze schijnbaar blind geworden voor het effect van zo'n beelden, maar als je twijfelt leg je Scandic maar eens voor aan een niet-paardenmens. Rara wat er dan opgemerkt wordt..