Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:14

Scandicnr1 schreef:
Zo dan kan hier wel een slotje op tot dat we de orginele beelden hebben gezien, discuseren we dan verder, lijkt mij fair :D

mee eens, met even een aanvullinkje: en dan wel van begin tot eind training

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:20

Huertecilla schreef:
De kern van de polemiek, de réden van de emoties, is het flexen niet. Wat de reacties oproept is de botsing van ´resistance is futile´-dressuur met passie voor paarden.
´Men´ vindt breed dat er om een andere manier met dieren omgegaan moet worden. Dat gaat verder dan FEI dressuurruiters, verder dan ruiterij. Dat raakt de bio-ethiek in de 21ste eeuwse westerse maatschappij.

Het niet daarop, willen?, reageren door de FEI; het jaren herhaalde recept van olie op de golven gooien door een onderzoek aan te kondigen is nu is als olie op het vuur gooien.

Peroonlijk denk ik dat de FEI pas bereid is dát inhoudelijk en concreet te adresseren wanneer het IOC dit als voorwaarde stelt.
Stewards vanuit de britse paardenbescherming in London lijkt me een helemaal +:)+ idee voor een petitie :P Maar goed dat is off topic.

Dierenmishandelen en bedreigen zijn strafbaar.
Ruiters die hun paard pijn doen; aangeven. Gepassioneerden die dreigbrieven schrijven; aangeven. Is wettelijk geen onduidelijkheid over.

een pennenstrijd tussen wetenschappers die zich bezig houden met ethische aspecten van menselijke ingrepen in het menselijk lleven zijn hier zeer zeker aan de orde, als ik de wetenschappers zou herkennen.....
het moge duidelijk zijn dat het absoluut buiten kijf staat dat het verwonden of erger van de paarden van Kittel erger is dan de manier waarop hij traint...
met dwang of geweld krijg je een paard niet zo gek te doen wat hetm/haar gevraagd wordt in de ring.... het spel tussen vraag en antwoord, het aanbieden en gebruiken maakt dat het paard op dat nivo zo kan presteren als de paarden het doen...
Die combinaties vergelijken met combinaties op B t/m Z nivo is appels met peren vergelijken...

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:23

kamsel schreef:
Scandicnr1 schreef:
Zo dan kan hier wel een slotje op tot dat we de orginele beelden hebben gezien, discuseren we dan verder, lijkt mij fair :D

mee eens, met even een aanvullinkje: en dan wel van begin tot eind training

Die is er niet (meer).. het gaat er bij epona om om iets te 'bewijzen', en dat doe je niet met vriendelijke beelden of de waarheid... maar tricky en vooroordelen.. ala roddelbladen journalistiek...

(even een woordje toegevoegd)
Laatst bijgewerkt door Alane op 07-11-09 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

kamsel

Re: Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:28

Daar heb je helemaal gelijk in. En he, ze hebben natuurlijk wel even genoeg aandacht van de rest van de wereld voor hun bedrijfje.

Je moet er wel een dressuurruiter voor onderuit halen, maar gratis reclame heb je..

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:34

Precies, en bokt.nl leent zich daar maar al te graag voor... beetje jammer als je je verlaagt tot zo'n niveau. Vandaar dat er in bepaalde kringen ook een beetje lacherig wordt gedaan over bokt. Vind ik persoonlijk jammer omdat er ook heel veel topics zijn waar je heel veel aan kunt hebben.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:46

Wat ik mij serieus afvraag is in hoeverre dit soort topics bijdragen aan de hatemail die Patrick Kittel ontvangen heeft... Nederland is een groot paardenland en bokt.nl het grootste paardenforum in de wereld. Zou toch heel beschamend zijn als bokt.nl een aangever is voor zulke bedreigingen. Enige zelfcensuur is dan misschien een optie.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:52

kamsel schreef:
Daar heb je helemaal gelijk in. En he, ze hebben natuurlijk wel even genoeg aandacht van de rest van de wereld voor hun bedrijfje.

Je moet er wel een dressuurruiter voor onderuit halen, maar gratis reclame heb je..

Beetje sneu, zou zo iemand niet eens willen, dat is spelen met vuur.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:57

Het is natuurlijk al erg genoeg dat bokt zelf niet beslist een slot te zetten op deze discussie, een discussie betreft ldr mag wat mij betreft gevoerd (ieder zijn eigen mening) maar laat het niet toe een discussie door te voeren ten nadelen van een ruiter ennnnn NEDERLANDS gefokt paard onze reclame dus! Tenzij ze de hele film kunnen plaatsen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 21:59

Embe schreef:
Wat ik mij serieus afvraag is in hoeverre dit soort topics bijdragen aan de hatemail die Patrick Kittel ontvangen heeft... Nederland is een groot paardenland en bokt.nl het grootste paardenforum in de wereld. Zou toch heel beschamend zijn als bokt.nl een aangever is voor zulke bedreigingen. Enige zelfcensuur is dan misschien een optie.

er zijn meer fora.. als ik het eerste topic bekijk, waren er inderdaad mensen die daar onvriendelijk waren...
censuur op een fora zou niet moeten, maar mensen die denken dat ze iets goeds doen, maar zich bezig houden met iets wat ze dan journalistiek noemen, zouden zich eens bewust moeten zijn van het butterfly effect, maar ook dat iets anders kan uitpakken dan ze zelf bedacht hebben....

Nu is het nog mogelijk om mee te kijken achter de schermen, bij een training/losrij ring... zou toch jammer zijn dat het uit veiligheidsoogpunt niet meer mogelijk is/verboden wordt...
Iets wat openlijk wordt gedaan is te controleren, te bekijken, te zien en bijna tastbaar.... wat achter gesloten deuren gebeurd niet meer....
en het ergste daarvan is dan weer de speculaties die dan weer openbaar gemaakt worden....

ik zie het filmpje van epona zo: ze zeggen dat Patrik Kittel 90 minuten tot 120 minuten zijn paard in deze houding heeft gereden... en zij als sensatie beluste journalisten, filmen daarvan maar 9 minuten?????
en van die 9 minuten zomen ze regelmatig in richting Anky van Grunsven... hoe betrouwbaar is dan hun versie????
dan schoppen ze nog even fijntjes richting stewards/ringmeesters..... dat die aangaven er niets aan te doen omdat iedereen zo rijdt???? wat je dan net, über super toevallig, niet ziet op die 9 minuten.... terwijl dat dan weer juist een bewijs zou zijn....
stel je voor.. 90 minuten opnames, en 9 van de 10 ruiters die HF rijden... het grotendeel...... alleen Patrik Kittel had waarschijnlijk niet door dat ze aan het filmen waren en laat zich 'betrappen'.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:02

Ik verbaas me er ook wel eens over dat het ene topic zonder meer op slot wordt gezet en het andere blijft draaien als een tierelier.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 22:29

Huertecilla schreef:
potverdikkie schreef:
Om Uberhaupt mensen te bedreigen en te chanteren vind ik persoonlijk getuigen van een fikse tekortkoming in je eigen ontwikkeling.

Jij neemt daarbij aan dat dit zo ís.
.

Hallo :? Staat toch in de openingspost :? patrik Kittel ontvangt haat -en dreigmail.
Of moet ik dan aannemen dat het een verzonnen topic is?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:15

Wat ik niet snap he.

Kijk, op het filmpje ziet iedereen hetzelfde als in het echt. Als wij op een filmpje zien dat er een tong uithangt, blauw, kan dat niet goed zijn. Of je het nou in het echt ziet of niet; het is niet goed!
Daarvoor hoef ik echt niet live naast hem te staan hoor, echt niet.

Mogen wij geen mening vormen, zonder dat we hem gezien hebben in het echt?
En; waar baseren jullie je positieve mening op? Jullie hebben hem zeker allemaal in het echt gezien? :D

--
Nu vind ik dreig & haatmail wel weer erg kansloos hoor, dat heeft gewoon geen enkel nut !

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:25

ik vind dit wel erg ver gaan voor een tong.
zo ver ik kon zien verbeterde hij meteen.

waarom weer zo'n phoehaa er om heen. of wij nooit onze tong uitsteken!

vind wel dat hij te diep loopt

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:44

Polaris schreef:
En hadden ze er niet een iets leukere foto van scandic neer kunnen zetten?
Dit lijkt me een beetje een verkeerde momentopname.

Ik snapte er ook al niks van. De teugels hangen notabene in een boogje op die foto, helemaal geen enkele druk op het bit en dat bij zo'n topruiter, dit is echt een heel fout fotomoment, hier krijg je heus niet nog eens 90 pagina's reltopic mee vol. :)*

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:30

dreigmail gaat wel erg ver :S
het gaf idd geen fraai beeld, maar het zorgde er blijkbaar wel voor
dat mensen niet verder gingen kijken dan hun neus lang is.
een 'normale' training ziet er bij hem gewoon zo uit:
http://www.youtube.com/watch?v=GObzYvF5elM

maar daar wordt dan niet naar gekeken. Vervelend... zeker voor hem.

hoewel ik absoluut geen voorstander ben van S&T neem ik dit de ruiter
niet kwalijk!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:40

Ik denk dat er niet voor niets een onderzoek zal komen (of geweest meschien inmiddels)
Wat mijzelf aangaat denk ik het word wel eens tijd dat ook topruiters van hun voetstuk afvallen en onder de loep genomen worden.
Wat sommige op trainingsfilmpjes vertonen, zo hoef je hier bij de plaatselijke vereniging echt niet te rijden.
Als iemand niets te verbergen heeft en het goed doet, dan hoeven ze toch niets te vrezen of zie ik dat verkeerd?

Bedreigen over mail of via brieven vind ik walgelijk en doet niets goeds aan deze zaak.

Men_Sven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 00:59

en toch blijf ik dat filmpje echt niet leuk vinden om naar te kijken... bah |(

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:02

MamboBeach schreef:
Ik verbaas me er ook wel eens over dat het ene topic zonder meer op slot wordt gezet en het andere blijft draaien als een tierelier.

Niet elke mod is elke avond online?

De dreigmail gaat wel heel erg ver. Over Patrik Kittel heb ik eigenlijk nog nooit rare dingen gelezen en verbaas me wel over dit bericht. Gezien er wel vaker dressuurruiters zo worden neer gezet begin ik zo langzamerhand wel te twijfelen over de journalisten die zoiets neerzetten.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:06

Gezeur etc houd je toch,
Er is een uitspraak voor, ''De beste stuurlui staan aan wal '' ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:07

A_lette schreef:
Gezien er wel vaker dressuurruiters zo worden neer gezet begin ik zo langzamerhand wel te twijfelen over de journalisten die zoiets neerzetten.

Ik niet, er verschijnen ook gewoon aan de lopende band beelden van deze dressuurruiters waar een gemiddelde dierenliefhebber zijn maag van omkeert. In een deel van de paardenwereld zijn ze schijnbaar blind geworden voor het effect van zo'n beelden, maar als je twijfelt leg je Scandic maar eens voor aan een niet-paardenmens. Rara wat er dan opgemerkt wordt..

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:10

Bandida schreef:
A_lette schreef:
Gezien er wel vaker dressuurruiters zo worden neer gezet begin ik zo langzamerhand wel te twijfelen over de journalisten die zoiets neerzetten.

Ik niet, er verschijnen ook gewoon aan de lopende band beelden van deze dressuurruiters waar een gemiddelde dierenliefhebber zijn maag van omkeert. In een deel van de paardenwereld zijn ze schijnbaar blind geworden voor het effect van zo'n beelden, maar als je twijfelt leg je Scandic maar eens voor aan een niet-paardenmens. Rara wat er dan opgemerkt wordt..

Daar heb je zeker een punt. Maar als ik dat omdraai daar de andere kant, bijvoorbeeld een dier wat laag over de grond heen sjokt - wordt niet altijd een opmerking geplaatst, terwijl dat ook bij lange na niet altijd goed is.

Ja er verschijnen wel goede dingen van journalisten, alleen het onderzoek wat er wordt gedaan is gewoon zo nu en dan - in mijn ogen - onder de maat. Misschien dat ik het ook vanuit een ander oogpunt bekijk, dat kan natuurlijk ook.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:12

bandida........... van jou kunnen ook bijzonder dieronvriendelijke foto's gemaakt worden......... evenals van mij, van jip en van janneke........... de enige waar dit niet bij mogelijk is, is HC volgens zijn zeggen........

gelukkig is iedereen anders gewoon mens, en mogen wij gewoon echt wel eens heel croocked op een paard zitten, of een paard hinderen, of zelfs eens vreselijk in zn mond trekken op een ongelukkig moment..........

dat is allemaal onderdeel van de ruiterij.......

zou je van ons (jij en ik) van de afgelopen 20 jaar onze paardenbloopers in een filmpje zetten.......... dan krijg je een afgrijselijk beeld van hoe wij paardrijden en dat wel 10 minuten lang.........

mensen moeten dingen leren relativeren en op waarde in leren schatten

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:15

Blijf het knap vinden hoe jullie in staat zijn om over een ''ver van je bed'' ruiter hele topics vol te krijgen. Op de één of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om ook maar een zinnig woord over het totaalplaatje te zeggen: er wordt blijkbaar aan filmpjes geknutseld, je ziet ze niet/amper achter de schermen, er worden veel onwaarheden verkondigt, vrijwel ieder argument wordt onderuitgehaald met 'doe jij het maar eens na' of 'het is een momentopname' of 'jij hebt hem niet in het echt gezien' of iets in die trant (wat vervolgens uitloopt op een ''welles/nietes'' verhaal). Ik heb het gevoel dat dergelijke discussies maar op losse schroeven staan? :+

En nee mijn post voegt inderdaad niet bijzonder veel toe, maar wilde het wel even kwijt.. :z
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 08-11-09 01:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:16

KiWiKo, je verwoord het allemaal net wat beter dan wat mijn gedachten waren :j

Het filmpje geeft gewoon een eenzijdig beeld en dat is gewoon niet de bedoeling in de journalistiek. Ja het is kritisch enzovoorts, alleen dat het weerwoord nu pas komt, dat had al in het item moeten zitten. Daarom heb ik in zulke journalisten geen vertrouwen. Het klopt gewoon niet wat ze doen op deze manier.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 01:17

Daar heb je wel een punt kiwiko, als ik terugdenk, ben ik ook wel eens narrig tegen de paarden, als daar dan een foto van gemaakt zou worden, zou ik er ook niet voordelig van af komen, dat is zeker waar .
Die Jip en Janneke stijl dat lijkt me wel wat.