Hoe is het nu met …… Micky (de paarden van Marrum)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:32

Ik werd door een vriendin gewezen op dit topic. En moet na het doorlezen ervan toch echt even reageren. Het is natuurlijk niet mooi wat er drie jaar geleden is gebeurd en het is fijn dat de zes dames waaronder Micky de paarden hebben begeleid om op het droge te komen. Daarover niets anders dan lof +:)+ !

Wat ik jammer vind wanneer ik dit topic doorlees is om te lezen dat het om slachtpaarden zou gaan. Ik kan jullie vanuit de eerste hand vertellen dat dit absoluut niet het geval is :n . De paarden die de eigenaar heeft zijn niet bedoeld voor de slacht. Het klopt dat de paarden nog steeds in het natuurgebied de Noorderleeg lopen. Met de paarden gaat alles goed. Ze hebben een heerlijk paardwaardig leven. Zomers lopen ze in een gebied van ruim honderd hectare, ´s winters staan ze in groepsverband in grote kapschuren. Er is het een en ander verkocht. Maar in de kudde staan ook nog paarden die er drie jaar geleden ook bij waren. De paarden staan inmiddels weer binnendijks. Een deel staat nog lekker op het land een ander deel staat al op stal.

Onlangs zijn er inderdaad schapen verdronken in het gebied. Jammer en ook erg kwalijk vind ik dat hier minder bekendheid aan is gegeven. Het aantal schapen wat is verdronken is namelijk vele malen groter dan het aantal paarden dat destijds is verdonken. Het blijkt echter het geval dat mensen minder met schapen hebben dan met paarden.

Nummus

Re: Hoe is het nu met …… Micky (de paarden van Marrum)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 23:39

Dat vind ik heel jammer om te horen, Jinte, voor mij zijn schapen net zoveel waard als paarden. Het maakt niet uit welke diersoort ik nou leuker vind, het is hoe dan ook hard als er een stel dieren verdrinkt omdat de boel daar in dat gebied blijkbaar te makkelijk onderloopt.
Wel mooi dat je dat even hier neergezet hebt.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 08:45

9jinte9 schreef:
Ik werd door een vriendin gewezen op dit topic. En moet na het doorlezen ervan toch echt even reageren. Het is natuurlijk niet mooi wat er drie jaar geleden is gebeurd en het is fijn dat de zes dames waaronder Micky de paarden hebben begeleid om op het droge te komen. Daarover niets anders dan lof +:)+ !

Wat ik jammer vind wanneer ik dit topic doorlees is om te lezen dat het om slachtpaarden zou gaan. Ik kan jullie vanuit de eerste hand vertellen dat dit absoluut niet het geval is :n . De paarden die de eigenaar heeft zijn niet bedoeld voor de slacht. Het klopt dat de paarden nog steeds in het natuurgebied de Noorderleeg lopen. Met de paarden gaat alles goed. Ze hebben een heerlijk paardwaardig leven. Zomers lopen ze in een gebied van ruim honderd hectare, ´s winters staan ze in groepsverband in grote kapschuren. Er is het een en ander verkocht. Maar in de kudde staan ook nog paarden die er drie jaar geleden ook bij waren. De paarden staan inmiddels weer binnendijks. Een deel staat nog lekker op het land een ander deel staat al op stal.

Onlangs zijn er inderdaad schapen verdronken in het gebied. Jammer en ook erg kwalijk vind ik dat hier minder bekendheid aan is gegeven. Het aantal schapen wat is verdronken is namelijk vele malen groter dan het aantal paarden dat destijds is verdonken. Het blijkt echter het geval dat mensen minder met schapen hebben dan met paarden.

Bedankt voor je post Jinte! Ik heb in mijn verhaal daarom ook geschreven dat er veel onwaarheden toentertijd werden gezegd en geschreven. (in de openingspost) Zo ook over het slachtpaarden verhaal. Ik heb daarom ook mijn boek geschreven om alles een keer zwart op wit te zetten zoals het is. Ook heb ik in mijn boek het slachtpaarden verhaal aangehaald. Wij hebben die tijd de eigenaar van de paarden geprobeerd in het daglicht te zetten zoals het is. Het is ongeloofelijk wat de media voor een invloed heeft en een verkeerd beeld kan neerzetten.
Fijn dat er nog steeds mensen zoals jij zijn die het verhaal zoals het is neerzetten.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:13

Even een hele andere vraag.
Ik heb het boek boek voor mijn verjaardag gevraagd en nu wilde mijn vriend deze bestellen, dit heeft hij gedaan bij Banda (de link die eerder is aangegeven).
Nu is dit jammer genoeg al een week geleden, is er nog geen boek en is er ook nog geen geld afgeschreven, op mails krijgt hij ook geen antwoord.
Weet iemand waar het boek in de winkel te bestellen is?
Ik heb alleen gegoogeld maar daar kom ik alleen uit op de site van Banda.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

9jinte9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 14:47

Diesel54 schreef:
Bedankt voor je post Jinte! Ik heb in mijn verhaal daarom ook geschreven dat er veel onwaarheden toentertijd werden gezegd en geschreven. (in de openingspost) Zo ook over het slachtpaarden verhaal. Ik heb daarom ook mijn boek geschreven om alles een keer zwart op wit te zetten zoals het is. Ook heb ik in mijn boek het slachtpaarden verhaal aangehaald. Wij hebben die tijd de eigenaar van de paarden geprobeerd in het daglicht te zetten zoals het is. Het is ongeloofelijk wat de media voor een invloed heeft en een verkeerd beeld kan neerzetten.
Fijn dat er nog steeds mensen zoals jij zijn die het verhaal zoals het is neerzetten.

Dank je. Ik kan ook niet anders. De eigenaar is een lieve man met hart voor zijn dieren. Maar het is net zoals jij al aangeeft echt ongeloofelijk wat voor invloed de media kan hebben. Ze zitten er bovenop. Nog steeds. Ook dit jaar was Omrop Fryslan weer van de partij bij het binnenhalen van de paarden.

Ik heb je boek niet gelezen maar erg fijn om te horen dat je, zowel in je boek als toendertijd, hebt geprobeerd weer te geven zoals het echt is.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 19:38

Ik wil dat boek ook hebben dus als iemand weet waar je hem kan bestellen dan hoor ik het graag.

shackle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:28

meissielief schreef:
Ik wil dat boek ook hebben dus als iemand weet waar je hem kan bestellen dan hoor ik het graag.

milkystar schreef:
jury schreef:
o, zijn er 2 boeken, had inderdaad over het fotoboekje, een dunner exemplaar.

Dit haal ik uit het profiel van diesel54
Afbeelding

En hier heb ik het boek besteld

http://banda.nl/?pag_id=4005&site_id=49

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 01:31

@ shackle:

Daar heeft mijn vriend nu bijna 2 weken geleden het boek besteld, nog niks binnengekregen, geen geld afgeschreven en er word niet gereageerd op emails.

@ meissielief: bij die link zou ik het boek dus niet bestellen.
Op www.selexyz.nl is het boek verkrijgbaar voor €15.95
Succes met bestellen.

lollypopluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:52

Dit is mijn mama *\o/*

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:42

Ik heb het boek net besteld bij selexyz,na een hele lange zoektocht :+ dus bedankt voor de tip!
Hoop dat ik het snel binnen heb...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:42

lollypopluna schreef:
Dit is mijn mama *\o/*

nou, je kan heel trots zijn op zo'n stoere mama!! :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:46

lollypopluna schreef:
Dit is mijn mama *\o/*

Jij hebt dan een hele stoere mama inderdaad :j

Tja, het boek heb ik al gelezen direct nadat het uitkwam, heb altijd alles op de voet gevolgd en wacht met smart op de film :j
Het is zo iets speciaals geweest en treurig tegelijk dat ik soms nog weleens het filmpje van de redding terugkijk. Het blijft fascinerend!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:13

Ik heb het boek voor sinterklaas gevraagt. ben er heel nieuwschierig naar maar helaas hadden ze hem niet in de bieb