Wat ik jammer vind wanneer ik dit topic doorlees is om te lezen dat het om slachtpaarden zou gaan. Ik kan jullie vanuit de eerste hand vertellen dat dit absoluut niet het geval is
. De paarden die de eigenaar heeft zijn niet bedoeld voor de slacht. Het klopt dat de paarden nog steeds in het natuurgebied de Noorderleeg lopen. Met de paarden gaat alles goed. Ze hebben een heerlijk paardwaardig leven. Zomers lopen ze in een gebied van ruim honderd hectare, ´s winters staan ze in groepsverband in grote kapschuren. Er is het een en ander verkocht. Maar in de kudde staan ook nog paarden die er drie jaar geleden ook bij waren. De paarden staan inmiddels weer binnendijks. Een deel staat nog lekker op het land een ander deel staat al op stal.Onlangs zijn er inderdaad schapen verdronken in het gebied. Jammer en ook erg kwalijk vind ik dat hier minder bekendheid aan is gegeven. Het aantal schapen wat is verdronken is namelijk vele malen groter dan het aantal paarden dat destijds is verdonken. Het blijkt echter het geval dat mensen minder met schapen hebben dan met paarden.

dus bedankt voor de tip!