Poffie schreef:Nog even terugkomen op die Canadezen: Mijn ex-man is Canadees, hij is koeienboer ( vleeskoeien) Vond het ook vreemd dat wij Paardenvlees eten. Maarrr, wat kreeg ik voorgeschoteld toen ik eens op een nieuwjaarsfeest was? Eekhoornsoep!!! Ik vond het erg lekker, maar ik had er toch ook wel een vreemd idee bij.... Nu was die soep gemaakt van grijze eekhoorns en die zijn ongeveer zo groot als konijnen, dus niet van die kleintjes, zoals we die hier hebben. Ik eet wel paardenvlees en houd ook van wild, ook redeneer ik dat die dieren een beter leven hebben gehad, bovendien is de smaak ook beter. Ik zie bijna iedere morgen als ik naar mijn werk rijd van die grote vrachtwagens vol met varkentjes van de snelweg afkomen, op weg naar het slachthuis, als je die snuitjes ziet.... Dan voel ik mezelf echt hypocriet dat ik dat ook nog eet. Ik sta er dus ook wel eens naast en zie dan krassen en andere beschadigingen die waarschijnlijk tijdens het vervoer of al tijdens het laden zijn ontstaan en dat is niet mis soms. Ik heb ook een keer een vrachtwagen de bocht door zien gaan met een pootje dat uitstak uit een van die gleuven die er aan de zijkanten in zitten. En als je dan bedenkt hoe deze dieren al gehouden worden...Om te huilen soms.... Dan heb ik toch liever vlees van dieren die een wat beter leven hebben gehad... ( ik lust trouwens geen rundvlees, ik vind het stinken bij het bakken en die smaak proef ik ook als ik het eet)
Blijft terugkomen, dit onderwerp. Ik kan 'm blijkbaar niet wegklikken.
Maar nu ik dit lees, bedenk ik ineens dat ik elke dag zo in de bus zit... Van het Zernike complex naar het Centraal Station in Groningen. Zelfs met een extra dienstbus zit je nog als een stel sardientjes in een blikje op elkaar gestampt. (Elke tien minuten twee verschillende lijnen, een uitgevoerd met extra bus in het middaguur.) En de buschauffeur maar roepen: "Even doorlopen naar achteren."
Nee, een handvat heb je niet meer nodig, vallen doe je toch niet.
Iemand met een gebroken been die wil zitten? Prima, komt er wel iemand tegenover je te zitten, of zit er een stoeltje zo dicht op je dat je been niet eens recht kan houden bij wijze van spreken. Nee, zelfs een gezonde persoon (de wat langere uitvoering) kan niet normaal in een bus zitten, de stoeltjes zitten zo dicht op elkaar.
Natuurlijk is het OV een keuze (wel maatschappelijk verantwoord), en kan je ook met de auto gaan (wat minder maatschappelijk verantwoord). Maar schaam je niet te diep als je dit soort dieren eet... Ook al is die busrit (met heel veel beetje geluk) maar van korte duur.