Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimH schreef:Als je paard dus op de weg poept daar kun je het eigenlijk niet ens opruimen want je kunt het nergens laten. (En ik begin echt niet aan die zak, m'n paard ook niet denk ik) Ik ben benieuwd wat voor oplossing ze daar voor kunnen vinden.
Huertecilla schreef:Veel sterkte Alane, Aldil, CharlieT et al.
Ik zie op basis van dit topic steeds meer argumenten voor een ´Verboden, tenzij´ voor paardrijden in de openbare ruimte.
hc (instructeur boodschappendressuur)
Cayenne schreef:Voor diegene die zich afvragen hoe het beste de poep op te ruimen: een poepzak kan uitkomst bieden. De paardenpoepzak of mest-opvangzak is een kunststof zak die de mest opvangt tijdens het mennen of rijden
Vippie schreef:en moeten eigenaren van honden die op straat schijten ook zo'n hoge boete betalen? Ohnee die betalen hondenbelasting dus dan mag je legaal op de stoep kakken.
En gaan ze van die geïnde boetes ruiterpaden aanleggen zodat de paarden niet meer op straat hoeven te poepen?
sokje87 schreef:Honden mogen ook niet op de straat 'schijten'. Dan krijg je als eigenaar ook een bekeuring. Waarom toch steeds het ene kwaad met het andere goedpraten? Dat slaat kant nog wal.
Ruiterpaden worden van belastinggeld aangelegd. Ook wegen worden daarvan aangelegd. Maar we kunnen natuurlijk wachten met de verbreding/verbetering van enkele knelpunten zodat een stel ruiters op een zandpad kunnen rijden.
randalinpony schreef:Tis ook maar net waaraan je je wílt ergeren, en het soort mensen dat gelijk de gemeente gaat bellen bij een hoopje poep, is meestal van het slag dat ook voor elkaar krijgt dat bomen worden gekapt (bladoverlast in de herfst), zandbakken voor kleine kinderen worden verwijderd (waait zand uit) en dat het zelfs voor elkaar krijgt dat de gemeente onderhoudswerkzaamheden moeten staken omdat zíj er overlast van hebben.
Citaat:"Boombladeren maken onze leefomgeving minder aangenaam en kan levensgevaarlijke situaties opleveren voor het verkeer", aldus b en w. van Bergen in een gemeentelijke publicatie aan de plaatselijke bevolking. Zij wijzen op een artikel in de Algemene Plaatselijke Verordening, die over het fenomeen boombladeren heel duidelijk is:
"De eigenaar van een boom, struik of andere bladverliezende plant is verplicht om ervoor te zorgen dat een plant zich niet ontdoet van afvallende groenmaterie op een voetpad, fietspad of andere voor publiek toegankelijke plaatsen. Mocht het toch gebeuren dan geldt een opruimplicht. Bij het niet nakomen wordt een boete van maximaal 2250,- euro per verontreiniging geriskeerd."
Citaat:"Boombladeren maken onze leefomgeving minder aangenaam en kan levensgevaarlijke situaties opleveren voor het verkeer", aldus b en w. van Bergen in een gemeentelijke publicatie aan de plaatselijke bevolking. Zij wijzen op een artikel in de Algemene Plaatselijke Verordening, die over het fenomeen boombladeren heel duidelijk is:
"De eigenaar van een boom, struik of andere bladverliezende plant is verplicht om ervoor te zorgen dat een plant zich niet ontdoet van afvallende groenmaterie op een voetpad, fietspad of andere voor publiek toegankelijke plaatsen. Mocht het toch gebeuren dan geldt een opruimplicht. Bij het niet nakomen wordt een boete van maximaal 2250,- euro per verontreiniging geriskeerd."
Jade schreef:kleine moeite?hoe zit het dan met de veiligheid als mijn hysterisch stuiterende paard de weg over heen en weer rent omdat er een poepzak achter zijn kont bungelt? met zo'n regel verbied je in feite gewoon het toch aardig bloederig zijnde sportpaard van tegenwoordig om nog van het erf af te gaan
nikita_benno schreef:en als ze niet weten van welk paard het mest is dat op de weg ligt gaan ze dan overal langs om te kijken doormiddel van dna van welk paard het is![]()
Tigarida schreef:Wat misschien wel een idee is is een zak die je aan je zadel kan bevestigen mocht je paard poepen.
Ik vraag me af of zón bungelende zak veilig is straks heb je een stuitend paard.