Citaat:
...... Gezien de omvang van het dierenleed in deze sector, is dat niet langer te verantwoorden.
Wat is die omvang, waar hebben we het over?
Citaat:
...... De manier waarop veel paarden en pony’s worden gehouden in Nederland is het tegenovergestelde daarvan. De dieren staan het grootste deel van de tijd alleen in een kleine box.....
Citaat:
...... Veel paarden worden te jong ingezet en te slecht getraind
Citaat:
...... Veel paarden worden te jong ingezet en lopen levenslang met blessures.
Citaat:
......Bij de eventing cross country, een raceparcours met vaste hindernissen, lopen paarden vaak ernstige blessures op
Citaat:
......Voor dressuur worden paarden met behulp van pijnlijke methodes vaak in houdingen gedwongen
Citaat:
......Uit angst voor blessures laten de meeste eigenaren hun sportpaarden nooit in de wei
Wat is veel? Wat is vaak? Wat is meeste?
Het gaat de hele tijd over veel en vaak, maar waar praten we nu eigenlijk over? Tuurlijk gebeuren er wel dingen (en dat praat ik echt niet goed, daar moet wat aan gedaan worden), maar denk juist dat dat heel erg meevalt. Dit is gewoon roepen en dan komt het wel aan. Om discussie los te krijgen is het leuk (en kijk, het werkt
), maar gefundeerd hier iets over zeggen is hier niet aan de orde.
Bovendien:
Cayenne schreef:......Springpaarden krijgen tijdens trainingen metalen palen tegen hun benen geslagen als ze over een hindernis
hier wordt niet eens vaak, veel of meeste genoemd, hier lijkt het een feit, nou dat mag helemaal wel eens aangetoond worden, want dit geloof ik echt niet, dan zou ik het al vaak gezien moeten hebben, maar nee, dat is niet zo.
Wat ik zie is dat de meeste mensen die een eigen paard hebben hier in de buurt een stal, maar ook een weide hebben en dat hun paarden dagelijks in de wei komen en zeker niet in de stal. Ze worden gereden en soms ook niet (die staan dan weer wel meestal alleen maar buiten
) En de meeste paarden hebben geen blessures en zijn niet mishandeld. Het zal allemaal best wel gebeuren, maar vaak en veel en meestal, dat lijkt me niet (of de cijfers moeten het aantonen, maar ik heb ze nog niet gezien.)
Bovendien, het gaat over regels, maar mishandeling heeft nog nooit gemogen, dus ook zonder welzijnsbeleid voor paarden, kom je daar niet mee weg.