Professor schreef:Weet u wat u mist, verstand,
Niet verstand, maar geloof.
Mooi voorbeeld is Philipe Karl, ik heb z'n boeken gelezen en toch werd veel meer duidelijk met z'n DVD's. Analoog hier aan: Je kunt oude boeken lezen en pogen te interpreteren, het blijft niet meer als dat, interpreteren. Je kunt geen life beelden zien, je kunt alleen je verbeelding gebruiken om er een "plaatje" van te maken. Op het moment dat dat oude boek je religie wordt, is het geloof geworden en het nadeel daaraan is dat je niet meer openstaat voor andere interpretaties. Dat is wat ik van jou lees!
Professor schreef:er zijn meer ruiters olympisch kampioen geworden zonder LDR als met LDR.
En wat zegt dat??? En hoe weet jij hoe ze reden en trainden?? En waar haal je de overtuiging vandaan dat het beter was???
Professor schreef:Bartels heeft geprobeerd de Duitse en de Franse methode door elkaar te halen, en gaat nu met Sjefke mee.
En ze geeft aan dat het rijden op een hoger plan is gekomen.
Professor schreef:Er is één mannier van rijden en dat is de goede.
Van alle dooddoeners...
Professor schreef:Hij doet voorkomen dat je alleen met LDR je paard echt kan rijden
Volgens de artikelen en interviews wordt NIET gezegd dat het iets is voor iedereen. Zeker niet voor de basis.
Professor schreef:En het gekke is, diegene die normaal moderne klassieke dressuur rijdt moet dat verdedigen??????????
Dat is al een aanvechtbare stelling, wat is "normaal", wat is "klassiek"? En waarom zouden daar geen vragen bij gesteld kunnen worden? Is het buiten elke twijfel verheven? Een beetje kortzichtig om te denken dat als het over welzijn zou gaan, enkel LDR op de agenda zou staan. Klassiek is niet synoniem met beter.
Professor schreef:Nee meneer Sjefke, rij jij maar eens zo als Klimke gereden heeft. Met minder getalenteerde paarden als Anky.
Ik vindt Klimke een goede ruiter, het is aan de andere kant ook weer niet moeilijk om uit dit youtube voorbeeld 'snapshots' te halen die een minder fraai beeld zouden laten zien. Ik denk dat het talent van het paard niet slechter was, het is duidelijk wel een ander type paard. Niet beter of slechter, anders.
Professor schreef:Dat was meer paarden welzijn.
"meer paarden welzijn" suggereert dat het niet goed was, je maakt je daar alleen maar belachelijk mee!!!