Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:37

Wie heeft het over de hele race stil leggen?
Ik nergens hoor.

Maar wel voor die man als hij wat gevoel in zijn donder heeft.
En de rest kan gas terug nemen op die plek.

En ja zap, zijn auto heeft ook remmen en kan zo stil gaan staan aan de kant.
Heel moeilijk hoor.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:37

@Zap: waarom denk jij dat het nuttig is om dergelijke filmpjes te bekijken?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:40

Rhodos schreef:

Precies zoals ik al schreef ;)

Zo kan je precies zien wat er nu WERKELIJK gebeurt in plaats van wat men DENKT wat er gebeurt.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:41

vorame schreef:
Dus dat andere zo asociaal zijn dat ze door karren is het maar heel gewoon geworden?

Mooie wereld ;(

Ik denk dat ik maar eens een bordje op mijn achterraam plak, ik rem niet voor mensen.

Ja anders ben je niet serieus :o hihihi

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:41

zap schreef:
Rhodos schreef:

Zo kan je precies zien wat er nu WERKELIJK gebeurt in plaats van wat men DENKT wat er gebeurt.

Zodat men nog wat meer kan af harden in het kijken van verschrikkelijke beelden en geen medeleven meer kunnen tonen omdat het zo gewoon is geworden.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:42

@ vorame Waarom moet die man stoppen, paard heeft er niks aan. Niemand weet hoe hij verder gereageerd heeft of verrot zich voelt nadat hij het heeft gehoord.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:44

vorame schreef:
En ja zap, zijn auto heeft ook remmen en kan zo stil gaan staan aan de kant.
Heel moeilijk hoor.

Je hebt duidelijk geen verstand van een rally. Niet erg, maar daardoor zeg je wel domme dingen. ;)

Vraag me af hoe leuk je je sticker "ik rem niet voor mensen" nog vindt als je ouders of andere dierbaren worden doodgereden. Vraag me ook serieus af of je dat dan net zo erg zou vinden als een paard dat wordt doodgereden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:45

vorame schreef:
zap schreef:

Zodat men nog wat meer kan af harden in het kijken van verschrikkelijke beelden en geen medeleven meer kunnen tonen omdat het zo gewoon is geworden.

En dit slaat op....?

Wie toont hier geen medeleven? Weetje, misschien is het juist wel een idee om toch maar het filmpje te bekijken, want dan kunne veel mensen eens medeleven tonen voor de courours in plaats van blijven roepen dat zij schuld blamen :)*

Je hoeft het filmpje niet te zien, maar kom dan niet met rare ideeen over remmen :Z (niet persoonlijk opvatten)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:46

zap schreef:
Rhodos schreef:

Maar dat ik kan zien wat er werkelijk gebeurt heeft toch geen nut? Ik heb geen mening over het gebeurde (want ik heb het niet gezien) maar wel over het feit dat ik het bespottelijk vind dat mensen blijkbaar de behoefte hebben hier naar te kijken. Dat begrijp ik werkelijk niet.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:47

Ik heb het filmpje ook niet bekeken, geloof jullie direct!
Dit is een werkelijk noodlottig ongeval, en ik ben blij dat de andere paarden zoals ik begrijp zo schrokken dat ze omdraaide!
Gelukkig bleef het er dus bij 1!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:48

Wie geeft nu eens op de vraag het er het nu van geweest was als de coureur gestopt was?
Met een mens gebeurd trouwens precies hetzelfde.
*denkt aan michael schumacher die niet mocht stoppen toen zijn broer bewusteloos in de auto zat*

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:48

colinneke schreef:
@ vorame Waarom moet die man stoppen, paard heeft er niks aan. Niemand weet hoe hij verder gereageerd heeft of verrot zich voelt nadat hij het heeft gehoord.

omdat hij niet eens weet wat hij heeft aangereden, misschien zat erwel een ruiter op.
En als normaal mens stop je als je zoiets groots op je auto krijgr, als reactie.
Maar nee dat kost tijd.
Dat is toch walchelijk.

waarom kan een rally wagen niet stoppen?
Nee niet binnen een halve meter, maar hij heeft gewoon remmen, het is geen afgesloten baan, dus hij kan gewoon stoppen en zijn wagen naast de baan zetten.
Die auto is een auto met remmen en een stuur, net als die van ons.
Niet willen is een ander ding dan niet kunnen

Natuurlijk zou ik het niet leuk vinden als mijn dierbaren om gereden worden.
maar als mijn paard omgereden wordt zonder emotie ben ik ook woest.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:50

vorame schreef:
colinneke schreef:

omdat hij niet eens weet wat hij heeft aangereden, misschien zat erwel een ruiter op.
En als normaal mens stop je als je zoiets groots op je auto krijgr, als reactie.
Maar nee dat kost tijd.
Dat is toch walchelijk.

waarom kan een rally wagen niet stoppen?
Nee niet binnen een halve meter, maar hij heeft gewoon remmen, het is geen afgesloten baan, dus hij kan gewoon stoppen en zijn wagen naast de baan zetten.
Die auto is een auto met remmen en een stuur, net als die van ons.
Niet willen is een ander ding dan niet kunnen

Natuurlijk zou ik het niet leuk vinden als mijn dierbaren om gereden worden.
maar als mijn paard omgereden wordt zonder emotie ben ik ook woest.

Daar zijn de marshals voor.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:51

Rhodos schreef:
zap schreef:

Maar dat ik kan zien wat er werkelijk gebeurt heeft toch geen nut? Ik heb geen mening over het gebeurde (want ik heb het niet gezien) maar wel over het feit dat ik het bespottelijk vind dat mensen blijkbaar de behoefte hebben hier naar te kijken. Dat begrijp ik werkelijk niet.

Dit vind ik nu eens een fijn antwoord :j. Het is aan een ieder persoonlijk om te beslissen of hij/zij zo'n filmpje wil zien. Maar ik vind dat je zonder het filmpje te zien niet realistisch kan oordelen en ik vind het dan ook zeer 'kwalijk', om maar even een naam te noemen, dat mensen wel zeer uitgesproken meningen hebben over het gebeuren zónder zich erin te verdiepen. Daar stuit ik heel erg op. Wil je het filmpje niet zien, prima, maar wees dan genuanceerd zonder wijzend vingertje in je mening :)

Waarom ik het filmpje wilde zien? Omdat ik toch graag wilde weten wat er nu werkelijk gebeurt is :). En ik moet zeggen dat ik na de beschrijving in eerste instantie ook niet op het filmpje heb geklikt, maar de eerste reacties mij deden besluiten dat het wel te doen was.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:51

zap schreef:
En dit slaat op....?

Wie toont hier geen medeleven? Weetje, misschien is het juist wel een idee om toch maar het filmpje te bekijken, want dan kunne veel mensen eens medeleven tonen voor de courours in plaats van blijven roepen dat zij schuld blamen :)*

Je hoeft het filmpje niet te zien, maar kom dan niet met rare ideeen over remmen :Z (niet persoonlijk opvatten)

Ik heb het filmpje gezien!!!!!!!
Maar wil jij lezen!
Dank je wel :)

remmen NA de aanrijding schrijf ik.
Ik schrijf nergens dat het voorkomen had kunnen worden of dat ze schuld zijn.
Ik zeg enkel dat ik het van de idiote vind dat ze DAARNA doorrijden, voor de punten of de tijd.
Dan heb je geen gevoel in je donder vind ik.
Dan ben je eenn harteloos mens die er alleen maar is voor de winst

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:52

dit zijn dingen waar ik niet te veel over na wil denken. getverderrie zeg

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:53

Idd even stoppen had wel gemogen! Maar ego heertjes hè! Alles voor de overwinning...

Lyonesse

Re: Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:55

Ik mag mezelf niet quote helaas, maar nogmaals:

Wat had stoppen voor zin?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:55

Heb zowel in een military als in een springconcours gezien dat er een loslopende hond overhoop werd gereden?
Dacht je dat die ruiters stopte om te kijken hoe het met die hond was?

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:57

ThePast03 schreef:
Heb zowel in een military als in een springconcours gezien dat er een loslopende hond overhoop werd gereden?
Dacht je dat die ruiters stopte om te kijken hoe het met die hond was?

Zo te horen niet, maar dan vind ik het net zo klootzakken als deze coureurs.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:00

Wat als tijdens de olympische spelen met eventing een hond ook onder een paard terecht komt. Hond overleeft het ook niet. Dan durf ik ervoor te wedden dat de ruiter ook niet stopt.
Wat moeten ze dan doen volgens jullie?
Stoppen en kans op medaille laten schieten of doorrijden voor het goud?

Edit dan bedoel ik vooral degene die vinden dat de man had moeten stoppen.
Laatst bijgewerkt door colinneke op 18-08-09 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:01

vorame schreef:
Zo te horen niet, maar dan vind ik het net zo klootzakken als deze coureurs.

Dat heeft niets met klootzakken te maken. Bij dit soort wedstrijden zijn er gewoon andere mensen die dit soort zaken regelen.
Het is niet zo dat zo'n dier aan zijn lot wordt overgelaten zoals bijvoorbeeld bij een aanrijding op de snelweg (waar het overigens ook niet altijd mogelijk is om te stoppen zonder jezelf of andere mensen in gevaar te brengen).

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:03

@Zap, ja nieuwsgierigheid kan een drijfveer zijn.

Daarnaast kan ik me de reactie van sommige bokkers heel goed voorstellen hoor. Het gaat om levend wezen waar, als ik de discussie zo volg, relatief makkelijk over gedacht wordt. Doorrijden na een ongeval omwille van de sport.. Ja soms gaat men over lijken dat klopt en dan ben ik blij dat ik dat niet zou kunnen. Heeft het zin om te stoppen? Nee, maar getuigd wel van moreel besef. Is moreel besef belangrijker dan winnen? Ja, voor mij wel. Blijkbaar voor vele anderen niet. Tja.. meningen verschillen.

Zoo... ik heb geloof ik wel alles gezegd wat ik wilde zeggen. Plezierige discussie nog verder, ik ga op bed! :wave:

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:04

@ThePast03
We verschillen daar gewoon in mening.
Persoonlijk zou ik echt nooit door kunnen rijden als ik in een parcours wat om zou rijden.
Als ik het zou moeten dan zou het nog slecht gaan omdat mijn gedachte dan niet meer bij het parcours zou zijn.
Kan ik ook maar beter stoppen. :)
En nee ik kan niet begrijpend at mensen wel zonder pardon door kunnen rijden, echt niet.
Ik vind dat werkelijk ongelooflijk.
Het is een dier!
Geen omgewaaide prullenbak die ineens in je route ligt.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 22:05

Lyonesse schreef:
Ik mag mezelf niet quote helaas, maar nogmaals:

Wat had stoppen voor zin?

Fatsoen, mededogen, evt hulp inschakelen? Dat maakt je je tenslotte tot mens!