Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:48

Coot schreef:
Goed, heb ik voor jullie een vraag.. Waarom concluderen jullie nu al dat Javi het niet aan zou kunnen?
Als het positief uitvalt horen we jullie niet meer...
Laten we nou eerst afwachten wat voor effect het heeft in plaats van direct conclusies trekken.. Dit paard is niet zielig..
Nogmaals.. een paard is niet van suiker gemaakt en kan echt wel wat hebben.. Tegenwoordig worden paarden als porseleinen olifantjes behandeld..
Dat hoeft echt niet...

helmaal mee eens en voor alle twijfelaars kom naar horse event en zie het zelf
annemarie wel weet wat ze wel en niet kan doen

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:49

Mieke_Cunna schreef:
Goed dat ze zo'n dier een tweede kans geven, belachelijk dat ze zo'n dier gelijk voor de leeuwen gooien tijdens horse event.

Door ons is ze niet voor de leeuwen gegooid, dat was anders letterlijk haar lot in roemenie

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:50

Nou dat moge duidelijk zijn! Beest heeft al zoveel meegemaakt, dan kan 'dit er ook nog wel bij' ...
Vind t alleen zo vreemd dat als er mensen zijn met vraagtekens over het hoe en waarom, er dan zo narrig gereageerd wordt?
Is toch geen afwijzing op iemand persoonlijk, alleen vraagtekens?
Snap dat men alles voor het goede doel over heeft en men ook soms wat spastisch wordt van alle vragen, terwijl men het zelf allemaal al uitgevogeld heeft..maar het staat nou eenmaal openbaar en sja.. ; )
Niemand concludeert hier of hij het wel of niet aankan, er wordt enkelt het waarom gevraagd..dat antwoord hebben we inmiddels en ieder denkt het zijne erover..ook goed toch? Het gaat toch ook niet om annemarie haar kunde, of die van PVD die ook al jarenlang ervaring heeft met dergelijke dieren?

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:53

Coot schreef:
Goed, heb ik voor jullie een vraag.. Waarom concluderen jullie nu al dat Javi het niet aan zou kunnen?
Als het positief uitvalt horen we jullie niet meer...
Laten we nou eerst afwachten wat voor effect het heeft in plaats van direct conclusies trekken.. Dit paard is niet zielig..
Nogmaals.. een paard is niet van suiker gemaakt en kan echt wel wat hebben.. Tegenwoordig worden paarden als porseleinen olifantjes behandeld..
Dat hoeft echt niet...

Dat kan niemand concluderen. Dat moet blijken op het event zelf. Maar waarom dit beestje zoiets aandoen?
Als het toevallig goed gaat, vind ik het nog steeds niets.

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:58

Oh, maar met vraagtekens is niets mis..
Niemand weet hoe Javi gaat reageren, PVD niet, ik niet, jij niet, zelfs Annemarie niet. En we hebben allemaal hoop dat het goed gaat.
Het is Javi's laatste kans.. Ik hoop dat Javi een eyeopener is voor de meeste mensen. Als PVD of Annemarie hier niet voor 100% achter staan zou het echt niet gebeuren.. Ik weet ook zeker dat zij niet de gedachte hebben: 'Ach het dier heeft toch al zoveel meegemaakt, dit kan er ook nog wel bij'
Ik weet zeker dat ze dit echt doen voor Javi, en dat dat ook het hoofddoel is.

mikster

Re: Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:59

En die laatste kans kan niet zonder publiek?

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:01

Naar HE komen om te kijken? Mensen met dat soort vragen begrijpen dus mijn punt niet echt. Ik ga toch niet mee doen aan iets dat ik verwerpelijk vind?

Verder denkt ieder er maar het zijne van, ik kan er ook niets aan doen.
Ik kan alleen maar hopen door aandacht te vragen voor dit soort circus gedoe dat van hogerhand in dit soort evenementen verandering komt. Dat we maar niet meer klakkeloos met dieren mogen doen wat we willen.

De werkpaarden-problematiek in arme landen is ernstig, maar ik begrijp niet waarom je daar zonder zelf een paard in een circus te plaatsen geen aandacht voor zou kunnen vragen.

jantjeb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:04

Coot schreef:
Niemand weet hoe Javi gaat reageren, PVD niet, ik niet, jij niet, zelfs Annemarie niet. En we hebben allemaal hoop dat het goed gaat.
Het is Javi's laatste kans.. Ik hoop dat Javi een eyeopener is voor de meeste mensen. Als PVD of Annemarie hier niet voor 100% achter staan zou het echt niet gebeuren.. Ik weet ook zeker dat zij niet de gedachte hebben: 'Ach het dier heeft toch al zoveel meegemaakt, dit kan er ook nog wel bij'

Ik geloof ook best dat men het beste met dit paard voor heeft, maar om dat nu op zo'n groot event te doen. Is het hoofddoel dan javi of om je zelf te laten zien.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:05

Tja eigenlijk is alles verwerpelijk wat op paardengebied gebeurd hè? Vooral dat erop gaan zitten en dat ijzer in de mond :j ;)

Ieuw en dan die dekens....brrrr ;) (als grap bedoeld :D)
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 12-08-09 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:07

Het maakt niet uit dat mensen vraagtekens hebben bij het feit dat ze naar HE gaat. Maar dat het bij Annemarie puur om de commercie gaat geloof ik absoluut niet, Javi gaat daar voor minimaal een maand op stal voor verdere training en dat doet ze gratis. Toen ik Annemarie mailde over Javi had ik binnen 2 uur een superenthousiaste Annemarie aan de telefoon die dolgraag met Javi aan de gang wil.
Ik denk, of weet wel zeker dat Javi HE zal overleven hoor, ze is sterk en donders intelligent. Zij redt zich wel. Of de mensen eromheen het redden hahahaha das nog maar de vraag.
Nee maar echt we hebben al zoveel met haar geprobeerd, of nou ja PVD in de afgelopen 10 maanden, dat we echt met onze handen in het haar staan, Annemarie is onze enige hoop nog voor Javi en we hebben echt zoiets van wat moet dat moet anders is het einde verhaal en dat willen we ook niet.

Overigens gaan wij daar dus niet heen om onszelf te laten zien, maar om o.a. ervoor te zorgen dat mensen eindelijk eens door krijgen wat voor misstanden er nog overal op de wereld zijn met paarden en andere dieren.
Ik hoef echt niet zo nodig in de publiciteit en blijf ook liever gewoon buiten de ring staan.

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:09

Die misstanden kun je toch ook zonder de paarden uit te buiten aan de kaak stellen?

Brooke hospital stelt de zielige werkpaarden toch ook niet tentoon op grote evenementen?

Waarom moet het paard hier de dupe van worden? Toon videobeelden!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:10

Coot schreef:

dan wil ik hier stiekem nog wel op inhaken..over wat ik eerder zei "dat kan er ook nog wel bij" ..ze had nl ook bij jullie thuis kunnen komen..maar het moet op een event..daar is het om te doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:14

Gezien de foto's is Annemarie allang thuis geweest Amy. Zo zorgvuldig wordt Javi echt wel behandeld.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:16

Ik heb elke pagina doorgelezen, maar ik heb geen foto's? (helaas, kan op 1e pagina de foto ook niet zien)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:18

tjonge jonge, er staat zelfs bij dat Annemarie bij me thuis is geweest. Dus daar hoef je geen foto's voor te hoeven kunnen zien, hoef je alleen maar goed voor te kunnen lezen :D

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:18

Waarom wordt dat dan niet gewoon thuis voortgezet?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:19

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:20

Nee, dat weet ik, maar het tussendoor nog naar een HE te brengen, nogmaals, het is een fantastische kans en hoop zo voor javi en de mensen om hem heen dat het gaat lukken..jammer dat de foto's niet zichtbaar zijn *gaat gauw naar het andere topic, mss staat daar wat?*

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:20

Ik vraag me af of het paard werkelijk geholpen is met al die 'goede' bedoelingen. In mijn ogen is het paard pas echt geholpen met een einde te maken aan zijn ellendige leven.
Er zijn zat paarden die minder triest zijn en hulp nodig hebben en ook veel meer kans maken op succes.
Dat men het paard naar zo'n event mee neemt vind ik belachelijk. Kunnen we allemaal ooch en aach roepen en zien hoe 'goed' de behandelaars zijn. :n

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:21

öchjezus..ja die kan ik wel zien!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:21

Jitske_ schreef:
Die misstanden kun je toch ook zonder de paarden uit te buiten aan de kaak stellen?

Brooke hospital stelt de zielige werkpaarden toch ook niet tentoon op grote evenementen?

Waarom moet het paard hier de dupe van worden? Toon videobeelden!

Je hebt nu al binnen 2 uur 3 keer op Brooke's Hospital gewezen. Kun je daar misschien een ander topic over openen? Lijkt me dat je er enorm veel over weet. Maar vind het wel een beetje veel voor dit topic waar het daar niet om gaat ;) :D

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:22

hopla schreef:
Ik vraag me af of het paard werkelijk geholpen is met al die 'goede' bedoelingen. In mijn ogen is het paard pas echt geholpen met een einde te maken aan zijn ellendige leven.
Er zijn zat paarden die minder triest zijn en hulp nodig hebben en ook veel meer kans maken op succes.
Dat men het paard naar zo'n event mee neemt vind ik belachelijk. Kunnen we allemaal ooch en aach roepen en zien hoe 'goed' de behandelaars zijn. :n

bedoel je mij hiermee?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:23

Ach gelukkig hoeft niet iedereen het ermee eens te zijn dat het gebeurd. Helpt ook niet want het gaat gewoon door :D

Kan ook goed begrijpen dat sommige mensen ervan gruwen. Maar die kennen de achtergrond en betrokkenen ook niet.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:24

en zo is het maar net..zoveel mensen , zoveel meningen..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:24

ik vind het net positief dat het op HE wordt gedaan
mensen zijn overal daar moet ze ook aan wennen