Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:51

Leinearthur schreef:
Ik zou er niet aan moeten denken om paardenvlees te eten.:S
natuurlijk zijn er vele mensen die het wel eten, maar ja dat is hun eigen keus. ik eet het niet.

Ik denk dat je het onbewust toch eet... in sommige simpele dingen zit het namelijk ook ;)

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:53

Cyntje schreef:
Leinearthur schreef:
Ik zou er niet aan moeten denken om paardenvlees te eten.:S
natuurlijk zijn er vele mensen die het wel eten, maar ja dat is hun eigen keus. ik eet het niet.

Ik denk dat je het onbewust toch eet... in sommige simpele dingen zit het namelijk ook ;)

Ja oke, Maar ik bedoel gewoon echt bewust.! van: jummmm... weer lekker een stukje paarden biefstuk :+
daar moet ik dus niet aan denken..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:55

Leinearthur schreef:
Ja oke, Maar ik bedoel gewoon echt bewust.! van: jummmm... weer lekker een stukje paarden biefstuk :+

Ik vind dat dus hetzelfde :+ of het nu in een frikandel zit of niet :')

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:57

Cyntje schreef:
Leinearthur schreef:

Ik vind dat dus hetzelfde :+ of het nu in een frikandel zit of niet :')

Inderdaad.! :o

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:58

ik vind bijna alle vlees wel lekker maar geen 'pure'paardenvlees
als het door een kroket ofzo zit dan lus ik het wel omdat daar ook andere dieren in zitten :+

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 22:59

R0oszs schreef:
ik vind bijna alle vlees wel lekker maar geen 'pure'paardenvlees
als het door een kroket ofzo zit dan lus ik het wel omdat daar ook andere dieren in zitten :+

ja, zelf eet ik ook gewoon frikandelen , daarin zit 2 %(als ik het goed zeg) paardenvlees.
hiermee geen moeite. maar puur paardenvlees. nee dankje :+

SjilliejJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:08

TesjeBesje schreef:
nou ik eet het nooit en hoef het ook niet ! , het kan me niets schelen als het gezond is ! , als je van paarden houd eet je geen paardenvlees!

Als je van paarden houdt eet je juist wel paardenvlees, in gezonde proporties!
Maar: ik ben tegen de massaproductie.

Zo bespaar je ze tenminste het transport naar Italië.
Zelf ben ik vegetariër, maar als ik vlees zou eten, dan zou ik ook voor paard gaan.

R0oszs

Re: Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:18

en waarom zou je eigelijk geen paardenvlees eten omdat je van deze dieren houdt maar wel andere dieren?
snap ik niet

gelft niet voor iedereen hier hoor ;)

sjorsias

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:25

ik kan echt geen paardenvlees eten! dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Eet dan ook geen frikadellen etc waar paardenvlees inzit. Wij hebben thuis speciale zonder paardenvlees :P

en ja ik eet wel koe/kip/varken, maar niet zo vaak..

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:27

Hmmm, ook ik eet liever geen paardenvlees. Kies ook altijd voor die puur rundvlees kroketten en frikandellen enzo.
En ja, waarom niet? Puur emotioneel. Ik eet ook geen hond, kat of mens... Sowieso hoef ik niet alles wat leeft op mijn bord te hebben. Ik eet ook geen eend, konijn, wild oid. Eerlijk is eerlijk, ik vind vlees wel lekker, beperk het zoveel mogelijk maar eet het dus wel. Maar dus niet zomaar klakkeloos alles.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:31

Toen ik een jaar of 10 was had me moeder zulke lekkere, goedkope biefstukjes gevonden bij de slager...
Ze waren lekker en we aten ze regelmatig... Kwam ze erachter dat het paardenvlees was daar heb ik dus echt om zitten huilen!!!

Ik weet niet koe, varken, vis en kip eet ik, maar paardenvlees kan ik niet over me hart verkrijgen!!!

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:34

Ik eet alleen kip. Ook omdat ik ander vlees niet lekker vind.
Paardenvlees zal ik nooit eten, gewoon het idee dat je op dat moment een deel van een paard naar binnen werkt lijkt me afschuwelijk.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:55

zolang ik weet ben ik al gek op paarden, en zo lang ik al gek op paarden ben eet ik geen (althans, niet bewust) paardenvlees, sinds een 4 a 5 jaar ben ik helemaal vegetarier :j.

ik eet helemaal geen vlees omdat ik me daar gewoon niet goed bij voel, maar ik kan me goed voorstellen dat je geen paardenvlees eet maar wel ander vlees. Het gaat er om hoe je je erbij voelt toch? Als iemand het niet over zijn/haar hart kan krijgen om paardenvlees te eten maar wel een lekker stukje kip naar binnen kan werken zonder schuldgevoel, waarom zou hij/zij dan geen kip meer mogen eten?

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:57

Ik eet absoluut geen paarden vlees , al is dat het laatste op aarde wat je kunt eten .

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:00

IK eet ook absoluut geen paardenvlees. Je eet toch ook geen hond of kat. Eet ook geen frikandellen en let op in de supermarkt met wat ik koop of er paardenvlees inzit.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:04

Ik eet helemaal geen vlees, kan geen dieren door mijn strot krijgen, hoor! Word daar serieus niet goed van, de gedachte alleen al hoe die dieren aan hun einde zijn gekomen. Laatst zag ik op de snelweg een veewagen met varkens, lijkt me duidelijk dat die voor de slacht zijn. Ik werd er echt misselijk van, kon daarna gewoon niet meer eten. :o Zelfs al hoefde ik geen vlees te eten (wat ik dus sowieso al niet doe)! Die onschuldige, nieuwsgierige, roze neusjes door de raampjes. ;(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:12

R0oszs schreef:
en waarom zou je eigelijk geen paardenvlees eten omdat je van deze dieren houdt maar wel andere dieren?
snap ik niet

gelft niet voor iedereen hier hoor ;)

Om dezelfde reden dat je geen hond of kat eet. Ik snap niet wat daar niet aan te begrijpen valt.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:20

Ik heb ook wel eens hond gegeten... Ik heb nou eenmaal Chinese familie en die koken alles wat eetbaar is. Was trouwens best lekker. (ze hebben me wel achteraf pas verteld dat het hond was, ze waren bang dat ik het anders niet zou eten).

Heb ook geen probleem met paardenvlees, maar ben wel zo hypocriet dat als een paard dat ik gekend heb naar de slacht is gegaan ik de eerste periode daarna zeker geen paardenbiefstuk of zo zal halen. Het idee dat ik een dier dat ik gekend heb zit op te eten gaat me net even te ver.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:30

Maar er zijn mensen die wel snappen dat je geen hond eet maar niet dat je geen paard eet... :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 01:59

ik houdt van paarden :j
zowel levend als op mijn bordt :)

het is en blijft zo dat wij alles eten :) en ben zelf gek van kippen, ik kan geen kip ongeknuffelt laten.
maar voor een kippen pootje kun je me wakker maken :j

heel tegenstrijdig maar ik vindt het gewoon lekker.
en de kans dat je een bekendpaard op je bordt hebt liggen is zooooooooooooooo klein,,
nee hoor voor mij gewoon een paardenbiefstukje :j

ik heb als kind mn oma vervloekt dat ze me paardenvlees gaf, achteraf moet ik laggen om deze penny actie.

daarbij komt dan wel, dat ik bij 9 van de 10 maaltijden mijn stukje vlees afsta, omdat ik gewoon simpel weg niet gek ben op vlees ( kip en vis daar gelaten )want dat vindt ik wel erg lekker.

ag ik wil iedereen in zn waarde laten en begrjp het ook best als je geen vlees eet :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 02:27

Een paard dat niet in eigen land geslacht wordt gaat op transport.
Levend op transport.
Naar Italie of Frankrijk, met teveel paarden in een vrachtwagen.
In het ergste geval zonder tussendoor rust of eten of drinken.
Een hel voor een paard, met veel paarden in een veel te kleine vrachtwagen, bij veel te warme temperaturen.
Wie van een paard houdt, bespaard hem die laatste reis naar Frankrijk, of Italie.
Die zorgt dat het leven van een paard, dat voor de slacht is bestemd, in eigen land snel beeindigd wordt.
Maar dat gaat alleen in eigen land gebeuren als er in eigen land genoeg navraag is naar paardenvlees.
En niet alleen de frikandellen of het stoofvlees, maar ook de biefstuk en het paardenrookvlees.
Als je van paarden houdt, zorg je voor een korte lijdensweg van de paarden die voor de slacht bestemd zijn.
Als je van paarden houdt, zorg je dat de paarden in eigen land snel en humaan uit hun lijden verlost worden.

Dus mensen: eet meer paardenvlees!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 02:31

Cayenne schreef:
Voor de mensen die geen paardenvlees eten:
waarom eten jullie geen paard maar wel andere dieren? :)

tja, waarom eet jij een koe en geen hond? tenminste ik ga er vanuit dat je dát ook een brug te ver gaat? of een lekker hapje kat? gewoon princiepe denk ik. En als je sinds je 4e roept IK EET GEEN PAARD! en iedere frikandel etc mét paard uitspuugt is het best moeilijk om dat jaren later nog te veranderen.

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:49

Ik vind de vergelijking tussen het eten van paarden, honden en katten zo ontzettend dom, er worden hier al eeuwen paarden gegeten, net als koeien, kippen, schapen en varkens.
Waarom dan die vergelijking met honden en katten?
Omdat ze allemaal gedomesticeerd zijn?
Wat een onzin zeg. Dat je je eigen paard niet opeet kan ik nog inkomen, maar willekeurig paardenvlees uit de slager, dat vind ik echt raar om te vergelijken met een hond, kat, kanarie of wandelende tak.

Enneh, maartje1990, wat had jij al een verfijnde smaak zeg met 4 jaar, slikte je frikandellen met alleen kip erin wel door dan??

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:51

Ik hoef het niet hoor, ik wil het niet leren.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:57

Die vergelijking kun je misschien dom vinden, maar zo is gewoon mijn gevoel. Ik heb dat ook al van kinds af aan. Ik eet geen huisdieren, dus ook geen paard. En voor mij vallen paarden onder huisdieren.
Bovendien eten ze in sommige landen wel hond en zelfs aap. Ligt er dus maar net aan waar je zelf je grenst trekt.