Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Nemurin schreef:Gelukkig maar dat hier in Europa dan minder ernstige varianten zijn...
Vorige zomer waren er hier in de provincie bij onze paardenkliniek 4 gevallen van WNV...3 v d 4 stierven....enkel Negro overleefde...waarschijnlijk dan wel omdat ik de Amerikaanse arts erbij haalde en zijn therapie toepaste (aangevuld ook met rescue remedy) 
Jannepauli schreef:...
De nieuwste en tot nu toe succesvolste vaccin voor WNW is PreveNile (heb géén aandelen van Intervet!!) met een éénmalige, jaarlijkse enting. http://www.prevenile.com/why.asp
Jannepauli schreef:Hmm.... die van Intervet is voor zover ik weet ook gemaakt op basis van een iets afwijkend virus..?
En daarom komt het niet naar NL. Als Intervet wat hier op de markt wil brengen, zal het vergelijkbaar zijn met die van Fort Dodge (gedood virus), en daarom 2x enten met 3-4 weken tussen, daarna jaarlijks. Chikiboy schreef:Nemurin schreef:Gelukkig maar dat hier in Europa dan minder ernstige varianten zijn...
Nou het is maar hoe je het bekijktVorige zomer waren er hier in de provincie bij onze paardenkliniek 4 gevallen van WNV...3 v d 4 stierven....enkel Negro overleefde...waarschijnlijk dan wel omdat ik de Amerikaanse arts erbij haalde en zijn therapie toepaste (aangevuld ook met rescue remedy)