Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:een gewone weg idd wel. Maar dit is een autoweg. Dat houd in dat er geen paarden, brommers, landbouwvoertuigen en nog wat dingen op mogen. Wat ze deed was dus gewoon tegen de wet. Op een gewone stadsweg/dorpsweg mag je dus wel met het paard maar niet op een autoweg. Een autoweg word aangegeven met een speciaal bord (staat de pagina hier voor) Een bord dat ook voor deze tunnel staat.
Dit bord geeft dus aan dat het een autoweg is en daarmee geeft het ook de beperkingen aan. Dus welke voertuigen er wel en niet mogen komen. Paarden mogen er niet.Dat is wat anders dan een gewone weg dus. Bij een gewone weg ben je idd verplicht om op de weg te gaan rijden gezien je als ruiter als bestuurder gezien word. Maar op een autoweg mag je gewoon helemaal níet komen met een paard. Zelfs niet met een brommer.
Ik krijg echt het idee dat ik gewoon tegen mezelf aan't praten ben... Ik hoop dat jullie niet op de baan komen
Fien__ schreef:oh,maar een gewone baan mag wel toch?
geen drukke,gewone autobaan,
of mag dat ook niet,
k snap er echt niks meer van
Billy schreef:Wat mij betreft moet ze de boete krijgen voor het in gevaar brengen van medeweggebruikers en niet voor het betreden van de tunnel...
Huertecilla schreef:Dit is een beetje dezelfde rare kronkel als met betrekking tot rustig rijden met je auto. Dan ben je ook gelijk een gevaar op de weg omdat hasters dan gaan duwen en inhalen. Duh.... dan zijn die duwers en inhalers gevaarlijk.
Huertecilla schreef:Billy schreef:Wat mij betreft moet ze de boete krijgen voor het in gevaar brengen van medeweggebruikers en niet voor het betreden van de tunnel...
Ho.
Ik weet de details van de belgische wet niet. Als de weg en tunnel geen verboden toegang zijn voor bestuurders te paard, dan is niet ZIJ het gevaar maar de eventuele onoplettende anderen![]()
Ik zou ook gewoon door een smalle tunnel rijden. Reflectievest aan, verlichting op het paard en rijden, hop in galop uit sociale overweging om zo min mogelijk te hinderen. Het is míjn verantwoordelijkheid dat ik mijn rijdier veilig bestuur en dat is in orde.
Laat het overige verkeer dat ook maar doen.
Dit is een beetje dezelfde rare kronkel als met betrekking tot rustig rijden met je auto. Dan ben je ook gelijk een gevaar op de weg omdat hasters dan gaan duwen en inhalen. Duh.... dan zijn die duwers en inhalers gevaarlijk.
Nogmaals, ik weet niet wat er in deze in de Belgische verkeerswet staat, maar als het weg is waar zij rijden mag en zij haar rijdier beheerst zie ik het probleem van het gevaar niet bij háár.
Mag het niet; terecht bekeurd.
hc
quera schreef:hoe moet je dat dan doen als je met een koets/kar bent? in de berm gaan rijden ofzo. dan moet je toch ook door die tunnel heen
Authentic schreef:IndianLady schreef:Ja dus? Geem berm, voetgangerstunnel slecht idee dus gaat ze netjes over de rijbaan is het weer niet goed. Wat willen ze nou?
Mijn idee, ik weet niet hoe het daar zit met de wet. Hier moet een paard officieel op de weg, geen gek die 't doet. Doet iemand 't en dan is 't weer niet goed want dan hinder je het verkeer enzo, joh.
Bonita_Bon schreef:quera schreef:hoe moet je dat dan doen als je met een koets/kar bent? in de berm gaan rijden ofzo. dan moet je toch ook door die tunnel heen
Er niet doorheen gaan? En als je echt, echt, echt aan de andere kant wil komen, dan huur je een trailer met oplader. Of je laat inderdaad in samenwerking met de politie op een bepaald tijdstip op een bepaalde dag voor meerdere combinaties ofwel de tunnel 'reserveren' of de snelheid aanpassen. hebben ze hier ooit bij beverwijk gedaan, snelheid werd paar keer per jaar terug gebracht naar 30. Kon het hele mengezelschap naar de andere kant (overigens was dat omdat de paaltjes op het fietspad niet los konden (was een klein defect haha).
Huertecilla schreef:Billy schreef:Wat mij betreft moet ze de boete krijgen voor het in gevaar brengen van medeweggebruikers en niet voor het betreden van de tunnel...
Ho.
Ik weet de details van de belgische wet niet. Als de weg en tunnel geen verboden toegang zijn voor bestuurders te paard, dan is niet ZIJ het gevaar maar de eventuele onoplettende anderen![]()
Ik zou ook gewoon door een smalle tunnel rijden. Reflectievest aan, verlichting op het paard en rijden, hop in galop uit sociale overweging om zo min mogelijk te hinderen. Het is míjn verantwoordelijkheid dat ik mijn rijdier veilig bestuur en dat is in orde.
Laat het overige verkeer dat ook maar doen.
Dit is een beetje dezelfde rare kronkel als met betrekking tot rustig rijden met je auto. Dan ben je ook gelijk een gevaar op de weg omdat hasters dan gaan duwen en inhalen. Duh.... dan zijn die duwers en inhalers gevaarlijk.
Nogmaals, ik weet niet wat er in deze in de Belgische verkeerswet staat, maar als het weg is waar zij rijden mag en zij haar rijdier beheerst zie ik het probleem van het gevaar niet bij háár.
Mag het niet; terecht bekeurd.
hc
Bonita_Bon schreef:Ze mocht daar niet rijden het was een autobaan!
Citaat:Ik vind jouw redenering overigens kant noch wal raken. Zelfs als men ergens 60 mag en jij gaat in galop over het harde, gladde asfalt (kun je dus nooooit hard gaan) kun je op je gekst misschien 20 km/ph... dan hinder je aan alle kanten verkeer (kun je nog lelijke kopstaart-botsingen mee veroorzaken), nog afgezien van de kijkers. Want als vrachtwagenchauffeur passer je niet dagelijks een paard en ruiter in een tunnel waar stevig doorgereden word, zonder enige mogelijkheid van uitwijken. Nee daarvoor hou ik iets teveel van mijn eigen leven en die van mijn paard. Ik ga er niet vanuit dat mijn medeweggebruikers maar opletten, omdat het anders sukkels zijn. Want als zij niet opletten, ben ik deel van het asfalt en daar teken ik niet voor!
Billy schreef:het mocht dus niet.
HAd je geweten als je behoorlijk gelezen had...
Bonita_Bon schreef:Ik ga ervanuit dat het bij jullie, anders is dan in NL. NL is niet paardvriendelijk, over het algemeen.