'Brandmerken veel pijnlijker voor paarden dan chippen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:32

randalinpony schreef:
Volgens mij is het ook gemeengoed om dieren met medicijnen in hun lijf gewoon net zo lang op de weide te pleuren, totdat die medicijnen eruit zijn zodat ze 'schoon' geslacht kunnen worden....

Nuloptie voor slachtpaarden is ook dieronvriendelijk dus. ;) }:)

:P
geheel nuloptie heb je naturulijk niet, naar het slachthuis brengen om het paard te doden is natuurlijk altijd een mogelijkheid, echter is het vlees dan niet voor menselijke consumptie maar krijg je wel lijm om de foto's van je paardje in een boek te plakken...

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:11

Als er morgen een hier ondraaglijk lijdt, gaat ie onverwijld naar de slager of we laten hem op de wei afspuiten, of hij nou tot aan zijn oren onder de buut zit of niet.

Paarden die via de verzekering naar de slager worden doorverkocht hebben meer kans op een dergelijk lot. ;)
Als ze tenminste niet meer goed genoeg zijn voor maneges in Belgie, dan blijven die pijnkillers er gewoon ingaan hoor.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:21

iedereen heeft het ook wel leuk over die A, maar een beetje mens laat zijn afgekeurde paard gewoon inslapen.....
de meeste die worden afgekeurd, worden dat omdat ze pijn ergens hebben wat niet meer overgaat....
maar stel je voor dat je dan geen geld meer voor zo'n beestje krijgt.... die dieren zijn vaak beter af naar boven....

als het signalement gewoon beter wordt vastgelegd desnoods met ieder jaar een nieuwe foto erin ofzo, zal dat de handel ook al weer een stuk tegen gaan......

Cassidy

Re: 'Brandmerken veel pijnlijker voor paarden dan chippen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 00:08

Mag ik je even wakker schudden? Een eigenaar die zijn paard heeft voor de sport, en verzekerd heeft voor de sport zal, als het paard het uiteindelijk vanwege een blessure niet meer aankan, zijn paard laten afkeuren. Dat betekend niet dat het dier licht recreatiewerk niet meer aan zou kunnen of met de goede zorg heel oud zou kunnen worden. Moet een dergelijk paard dan ook maar meteen dood?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:13

quote:
Bij friezen en shetten werden er zelfs kunsten uitgehaald met de liptattoo's, weet niet hoe dat nu is geregeld inmiddels...

mijn shet heeft ook tatto in zn lip, had ie al toen ik hem kreeg, hoe doen ze dat... lijkt me ook niet prettig

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 11:21

Naar mijn idee is het beide niet helemaal 'je van het' allebei hun voor en nadelen. En wat dan het 'beste' is? geen idee.

Mijn haflinger heeft beide en ik moet iig bij dat brandmerk verdomd goed kijken om te zien wát voor brandmerk ze heeft zo onduidelijk is het nog maar te zien. Allicht dat het beter zichtbaar was toen het 'vers' was maar in de loop der jaren is het iig een stuk onduidelijker geworden. Dus tja, dan vraag ik je hoe goed is nu zo'n brandmerk? Maar goed die zwevende chips is natuurlijk ook niet geweldig. Alhoewel mijn shetlander een andere chip heeft dan mijn haflinger eentje die niet (zo snel) ging zweven.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 14:04

ik kan het brandmerk ook nauwelijks zien, het is dat er in het paspoort een plaatje van was anders wist ik het echt niet hoor!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 15:56

marieminime schreef:
quote:
Bij friezen en shetten werden er zelfs kunsten uitgehaald met de liptattoo's, weet niet hoe dat nu is geregeld inmiddels...

mijn shet heeft ook tatto in zn lip, had ie al toen ik hem kreeg, hoe doen ze dat... lijkt me ook niet prettig

Is ook verboden, net als brandmerken...
De friezen worden al langer gechipt, shetlanders weet ik niet...

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:08

marieminime schreef:

Met een tang (vol kleine naaltjes) knijpen ze een nummer in de onderlip
Daarna smeren ze het in met blauwe inkt
Veulen heeft daarna eventjes een hanglipje, maar heeft er al snel geen last meer van

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:34

imo hoor je toch nog veel verhalen van chip's die niet goed zijn ingebracht. Ook is het databank-systeem imo niet goed genoeg.
Tot de tijd dat dat goed voor elkaar is, zal ik iig geen voorstander zijn.

Ik zou blij zijn als er een goede databank zou zijn die ook zou helpen tegen het stelen en doorverhandelen van de paarden.

Als je makkelijk kan opzoeken dmv een chip-nr, op gestolen paarden, dan is elke koper verplicht om dit te contoleren óf neemt een groot risico om het paard alsnog aan de rechtmatige eigenaar kwijt te raken.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:58

weet je wat het is...

je hoort vaak alleen de nare verhalen.. het is bewezen dat zulke verhalen beter blijven hangen.

de chips die niet goed worden gezet zijn er echt niet zo gek veel hoor.

zeker bij paarden, omdat tie in de spier wordt gezet kapselt het makkelijker in.
bij honden en katten gaat het iets vaker mis (volgens de DA) omdat het hier onder de huid geplaatst wordt.

ik werk in een dierenkliniek, en ik heb misschien 1 of 2 gevallen gezien waarbij de chip was gaan zwerven.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:11

unamie schreef:
marieminime schreef:

Met een tang (vol kleine naaltjes) knijpen ze een nummer in de onderlip
Daarna smeren ze het in met blauwe inkt
Veulen heeft daarna eventjes een hanglipje, maar heeft er al snel geen last meer van

tot er een stout mens voorbij komt, pony ontvreemd en met mes de tatoo eruit snijdt/beschadigd...

als ik de reacties lees:
gaat een chip inbrengen dan nog minder pijn doen als de database klopt, of er geen enge verhalen meer verteld worden..
of gaat het chippen pijnlijker worden als er nog meer enge verhalen verteld worden.

vwb database, alle chipnummer van in nederland gechipte paarden zijn, mits de paarden correct gechipt zijn incl adminstratieve verwerking, terug te vinden in 1 database, die je dan verteld bij welke PUI, dit nummer geregistreerd staat... en die kan je dan bellen voor verdere gegevens.

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:44

vwb database, alle chipnummer van in nederland gechipte paarden zijn, mits de paarden correct gechipt zijn incl adminstratieve verwerking, terug te vinden in 1 database, die je dan verteld bij welke PUI, dit nummer geregistreerd staat... en die kan je dan bellen voor verdere gegevens.

Hoe komt het dan dat er zovele chipnummers niet terug te vinden zijn, dat Belgische paarden met Belgische chip, brandmerk, Belgisch paspoort een gewoon neutraal paspoort krijgen in Nederland van bepaalde stamboeken. Vele Belgische eigenaars vragen een neutraal paspoort aan met een eventueel Belgische chipnummer. Kontrole en nog eens kontrole dat alleen kan de fraude met de paarden en de chip of brandmerken tegengaan.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:11

ag als alles straks gechipt en geregistreerd staat, zal er wel paardenbelasting ingevoerd gaan worden, ontken dan nog maar eens dat het je geen paard hebt.

als je paard gestolen word en bij een slager word aangeboden, word hij niet eens eerst gescannend op een chip om te controleren of dit dier vermist word. ik vind het een onding

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:33

Alane schreef:
tot er een stout mens voorbij komt, pony ontvreemd en met mes de tatoo eruit snijdt/beschadigd....

Maar dit vind ik dan weer heel duidelijk...
Bij verkoop zal bij mij gelijk de bellen gaan rinkelen. Ook met een "goed" verhaal zou ik in zo'n geval toch alles gaan nazoeken.
Imo kun je dan niet zeggen "dat wist ik niet"

Van die belasting zou ik ook niet verbaast zijn. We mogen overal tig x belasting op betalen...
Bij aankoop, bij het onderhoud (zowel op stro/hooi als op je spullen)
En de belasting op paarden zal dan wel voor "de ruiterpaden zijn"
Zoals nu de hondenbelasting is voor de zakjes etc langs de weg - mits je gemeente daar daadwerkelijk voor zorgt - en zelfs wanneer je je hond op eigen grond laat schijten, mag je ervoor betalen.. :(

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:56

Adri schreef:

Hoe komt het dan dat er zovele chipnummers niet terug te vinden zijn, dat Belgische paarden met Belgische chip, brandmerk, Belgisch paspoort een gewoon neutraal paspoort krijgen in Nederland van bepaalde stamboeken. Vele Belgische eigenaars vragen een neutraal paspoort aan met een eventueel Belgische chipnummer. Kontrole en nog eens kontrole dat alleen kan de fraude met de paarden en de chip of brandmerken tegengaan.

regels en maatregelen vallen en staan met de naleving ervan...

Wat ik weet van belgische chipnummers is dat die in het verleden (en dat is voor de officiele invoering/verplichting) dezelfde waren als die van huisdieren (katten en honden) en dat die database niet voldeed, incl het paspoort dat niet voldeed aan de EU eisen.
België is een inhaalslag begonnen door alles te chippen, zonder overgangsregelingen, of daardoor fouten zijn gemaakt/database nog niet correct of helemaal niet gekoppeld zijn?
In het begin was dat in NL ook zo, kon je heel moeilijk en vooral moeizaam chipnummers opzoeken/nakijken, dat is inmiddels aangepast.

En een neutraal paspoort?? Op alle paspoorten zit een logo... van de PUI, en die lijst staat wel op de site van www.nl-paardenpaspoort.nl

Hoe nl omgaat met importpaarden die in een ander land gechipt zijn, daar moet ik je een antwoord op schuldig blijven, normaliter zou je dat chipnummer in de NL database terug moeten kunnen vinden...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:44

Citaat:
In het begin was dat in NL ook zo, kon je heel moeilijk en vooral moeizaam chipnummers opzoeken/nakijken, dat is inmiddels aangepast.

:') grapjas :D
Citaat:
Hoe nl omgaat met importpaarden die in een ander land gechipt zijn, daar moet ik je een antwoord op schuldig blijven, normaliter zou je dat chipnummer in de NL database terug moeten kunnen vinden...
...

zou moeten zijn .. dat is m op de kop af

is namelijk niet ..

daag je uit mijn paard te vinden in zowel nl als belgie
ben erg benieuwd waar je mee af komt :D
oja .. uh beide chipnummers (de een is namelijk helemaal nergens geregistreerd
iets wat ik dus niet begrijp dat als je WEET dat er 2 zitten
en ze OOK beide af te lezen zijn (met alleen de nieuwste aparatuur dat scheelt misschien) dat ze dus NIET beide worden genoteerd
in noch nl noch in be

dus zou zeggen
kom langs , vind beide chips , noteer ze en ga op zoek :Y)

ach ja hij / mijn paard staat er en ik heb de hoop opgegeven
ale vertrouwen zeker voor nu verloren
misschien dat dat in de loop der jaren ooit nog goed komt
.. al is dat dan in het database systeem , niet in de chip
die hoop is verloren

maar allee
mensen vragen regelmatig om EIGEN verhalen uit 1e hand
daar alle problemen horen zeggen verhalen zouden zijn
maar ook eigenhand misstanden wil men niet van horen
en mag asap de doofpot in ..

weltrusten mensen slaap rustig verder
wat u niet gebeurt bestaat niet
mag hopen dat u niks gebeurt ... 8-) :z

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:02

Beste Nickyu, alle andere manieren van identificatie zijn mislukt, waarom door eigen handelen van mensen... nl list en bedrog.

Wat ik schreef over niet of moeilijk te vinden chipnummers, doelde ik op online zoeken... via de PVE/PVV waren alle chipnummers op te vragen en kreeg ik keurig naam/adres en telefoonnummer van de PUI. Niets aan het handje...

Door de jaren heen je verhaaltjes gelezen over het chipgebeuren van jou paarden, en telkens malen heb je het over je DA...
Als je DA niet bevoegd is om te mogen chippen, en/of niet voor de juiste registratie zorgd, etc etc etc etc... dan ligt dat niet aan de invoering en verplicht stellen van chippen van paardachtigen maar de mens die het niet volgens de regels doet... en had je hetzelfde probleem gehad met bijv. DNA vastleggen, brandmerken of wel systeem je had gekozen..

Daarnaast wisseld je verhaal zo vaak van inhoudt door de jaren heen... dan is de transponder gemigreerd tot aan de hoef, om vervolgens op de foto te verschijnen in het achterbeen van je hond.... >;)
Dan is de transponder spoorloos, verwijs ik je naar een protocol op de site van virbac, en dan is het weer een in België gechipt paard.... :(:)
Dan heeft is je paard 3 X gechipt, dan weer 5 X... allemaal doordezelfde DA... die uiteraard geen fouten maakt maar wel de NL regering die het chippen van paarden verplicht heeft in NL, en je paard in België gechipt is, ooit een keer... Dat iemand dan opmerkt dat wanneer een transponder niet terug gevonden kan worden, dat mischien de transponder niet eens in het paard terecht is gekomen, dat bestaat al helemaal niet...

Zijn de Eu regels er schuldig aan dat mensen de mutatieformulieren niet invullen conform de regels toen je paard ontvreemd is... en zo kan ik nog even doorgaan. :list:

het levensnummer van paarden is al sinds er internet is en het levensnummer begint met een landcode op te vragen waar het paard geregistreerd is, internationaal. -:)

In zoverre je verhalen uit eigen hand, die zelfs niet vermeld staan op de antichipsite _O-

Maar wederom offtopic: brandmerken is dus pijnlijker volgens de onderzoekers....

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:34

wahhahhahaaha alane toch
sorrie maar geloof dat je denkt dat ik in al die jaren slechts
1 paard gehad heb en nooit ben verhuist oid

1 hond en 2 paarden hebben we het hier over
en 6 verschillende dierenartsen / chippers

waarvan 1 da reeds jaren gestopt is - gaat hier om het paard blackie
1 chip had er reeds moeten ziten volgens paspoort ,
deze was niet vindbaar bij controlle
daar ik graag endurancd wilde starten met haar
heben we een chip laten plaatsen .. uiteindelijk wij hebben er 3 inlaten zetten 2 zijn er weer uitgekomen 1 spoorloos
en nieuwe eigenaar heeft toen dus ook weer laten chippen
daarna zijn we haar helaas uit het oog verloren
in dit paard zouden dus iid minimaal 5 chips gegaan zijn

------------

1 da niet bekend is wegens het ontbreken van de papieren
(hond .. weet alleen dat het in rdam/hoogvliet ergens geweest moet zijn geweest .. hond was opvanger
dus tja en gelukkig zitten er daar niet veel dieren artsen :') dus dan ga je zoeken naar "een da"die ergens nu 9 jr terug gechipt heeft
.. ) deze chip zat thv knie , chico hebben we helaas paar maand terug in laten slapen
op een mooie leeftijd van ruim 9 jr (voor een grooote dober een mooie leeftijd)

------------

1 da in belgie die daar 17 jr terug gechipt heeft (heb stand en land afgezocht chip staat nergens geregistreerd
krijg geen info meer dan "belgische chip 17 jr oud ")
+ da die dus 2 jr terug gechipt heeft ook in belgie omdat volgens haar het andere nr niet geregistreerd mocht worden
ivm oud nummer niet door iedere reader af te lezen (tja daar waren we wel al achter 8-) )
daarbij af te lezen aan de verkeerde kant vd hals
lokatie 1e chip is duidelijk te zien aan paard , manen groei duidelijk verminderd thv chip
en had moeite met inbuigen naar rechts , ach nu met ok een chip aan de andere kant
loopt die weer recht , toch :+ (lijkt overigens van 2e chip stuken minder last te hebben dan van de 1e)
dit gaat om pablo , deze staat nu weer bij ons op de wei en mag met alle liefde gecontroleerd worden op waarheid achter het verhaal

Citaat:
het levensnummer van paarden is al sinds er internet is en het levensnummer begint met een landcode op te vragen waar het paard geregistreerd is, internationaal.

wederom daag je uit .. met het originele levens nummer
heb jaren gezocht dus wie weet kan jij dingen die ik niet kan ! :Y)

---------

daarbij hebben hier tientallen paarden en paar honden de revue gepasseerd
niet alle waren gechipt
die wel gechipt zouden moeten zijn volgens de papieren (waarvan 1 paard de papieren heleaal voor geen meter klopte
me god weet wat daar gebeurt is maar hebben der ook niet als gestolen kunnen vinden )
waren niet alle chips waren traceerbaar in data base en enkeling niet vindbaar bij paard ,
maar was ook niet belangrijk reed toch geen wedstrijden :o

het gaat dus vaak ook goed :Y) helaas soms dus niet ..

en ja ook ik doelde op de online en niet online kunnen traceren via pvv en pve + in belgie

en ja iedere methode valt of staat bij de naleving van deze

toch ben ik van mening dat voor de leken de vriesmerken toch makkelijker
controleerbaar zijn dan de chips
uiteraard is deze ook veranderbaar , zoals alles
waterdcht is geen een systeem ,simpel weg omdat er altijd mensen zullen zijn
die zich er niet aan houden of vuil spel wilen spelen en het dan ook doen
daar ontkom je domweg niet aan .. we kunnen het ze wel minder makkelijk maken

vriesmerken is voor de paarden dit een misschien iets minder prettige maar zeker
veiligere methode en dat in combi met een ACCURATE omschrijving paard
(maw een goede schetser ..en evt in combi met een foto in het paspoort)
zal daarbij altijd makkelijk controleer baar zijn

en dat laatste uiteraard onder voorbehoud dat er geen mensen zijn geweest
die willens en wetens dingen hebben veranderd aan dat vriesmerk + papieren

zucht .. edit .. als we dan toch persoonlijk gaan worden
nee idd heb deze niet gemeld aan de anti chip site

echt doe stinkend mijn best als zware disleect zijnde dingen duidelijk te omschrijven voor je
en je haald het bloed onder mijn nagels vandaan , doe zeer mijn best om beleefd te blijven
maar je maakt het heel erg moeilijk

heb je vorig jaar al uitgenodigd om te komen controleren :Y)
maar nee .. hard roepen dat het niet waar kan zijn doe je wel
maar komen checken niet, de hond is ondertussen dus niet meer te checken
het paard nog wel

heb me voorgenomen niet meer te reageren op jouw berichten
of het moet een pb of mail zijn dat je alsnog komt checken :D

kijk jij maar verder via je roze bril van de perfecte er kan nooit iets mis gaan wereld :Y) \
als je dat red met die sterkte door die betonnen plaat heen ergens daar diep dierp in het zand

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:15

Ben blij dat je nog lachen kunt om je eigen onduidelijkheden als je iets schrijft
en wederom pas je je versies aan, aan het commentaar van een ander :)

Als je een levensnummer hebt, op papier heb je ook de instantie die het geregistreerd heeft, levensnummer staat niet op/in of onder het paard... alleen op papier, en op het papier staat ook de uitgevende instantie vermeld...

Citaat:
1 chip had er reeds moeten ziten volgens paspoort , deze was niet vindbaar bij controlle daar ik graag endurancd wilde starten met haar heben we een chip laten plaatsen ..

en het zou nooit bij je opgekomen zijn dat paard en paspoort niet bij elkaar horen? Maar die vraag heb ik je al eerder gesteld volgens mij...
Dat er volgens het paspoort een transponder hoorde te zitten, had je DA je kunnen vertellen dat er toen al een protocol bestond, dat het regelmatig gebeurd dat een transponder uit de naald valt voor het paard geprikt is, resultaat geen transponder te vinden.

vwb je hond... iedere willekeurige DA kan adhv het transponder navraag doen wie geimplanteerd heeft... hoef je niet alle DA's voor af te kleppen... en maakt het vwb migratie geen drol uit wie de chip gezet heeft... je eigen DA kan en hoort je daarover te informeren...

Moderne readers, en dan heb ik het over NL, voor België kun je je laten informeren door de bevoegde instanties, zijn ook de oude en buitenlandse transponder af te lezen, en is adhv het nummer te achterhalen wie de transponder geplaatst heeft, en dan heb je het over 17 jaar geleden.... is het dan de schuld van de transponder dat de mens het nummer niet kan registreren uit een tijd dat transponders nog niet verplicht waren?

En wederom voor de zoveelste keer: het maakt niet uit aan welke kant je staat met je reader, de transponder is aan beide zijdes af te lezen, zelfs als je je hand ervoor houdt :D

vwb het UELN, zet het nummer hier maar neer, in dit topic...
voor NL beginnen de nummers met 528
www.nl-paardenpaspoort.nl
en dan op contact klikken, krijg je een lijst met PUI, en onder iedere PUI staat de begin cijfers UELN per PUI.
internationaal:
http://www.ueln.net/

Vwb andere methodes... of de schetser niet goed of minder goed is.. hoe ziet een sok binnenkant oplopend eruit?
het papier is te lezen zoals jezelf wilt, die methode hebben ze jaren geprobeerd, maar bleek niet afdoende te zijn...
en wederom als het papier niet klopt, wil niet gelijk zeggen dat er een fout is gemaakt bij het schetsen, kan ook zomaar zijn dat paard en papier niet bijelkaar horen...
de transponder is nergens anders voor dan paard en paspoort te koppelen, niet voor wedstrijdrijden, niet voor stamboekpapieren... alleen paard en paspoort koppelen.

vwb traceren, eerder waren er de normale dierendatabases waar je paarden terug kon vinden, nu kan het via chipnummer.nl
daar staat zelfs een link naar internationaal zoeken :D

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:51

Alana, voor Belgie is het niet alleen 981, het ligt gewoon aan de doorverkopers van de chip welke zij gebruiken. In Belgie kan je navragen doen bij de bevoegde instanties, wel één grote drommwereld van U, word elke dag geconfronteerd met deze materie, niets, noppes, vindt U het chipnummer niet, dan zeggen ze, geen resultaten voor Uw zoekopdracht.
Alana, aub neem het van mij aan, de wet op het chippen is helemaal niet up to date ivm opzoekingen van chips.
Belde verleden week naar de Confederatie van het Paard in Belgie, vroeg aan de bediende het tel.nr van Virbac, zij hoorde het in Keulen donderen, zij vroeg mij doodleuk, wat is dat???????
Moet U de bewijzen zwart op wit hebben, ook van de neutrale paspoorten, wel lees dan het verhaal op mijn site van Wiseguy teruggevonden in Belgie, met neutraal paspoort, zelfs het BWP brandmerk was niet vermeld in het paspoort : een bruine ruin met witte bles, dat is gemakkelijk, maar geen exacte beschrijving of tekening.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:25

Beste Adri, ik snap niet precies wat u bedoelt met neutraal paspoort..
Geen idee of ik in een droomwereld leef, mocht dat zo zijn dan hoop ik spoedig wakker te worden, want zo leuk is mijn wereld evenmin
Daar staat wel tegenover dat ik veel met paarden te doen heb, en tot op heden weinig tot niets meegemaakt wat ik als negatief ervaar vwb het chippen van paarden...

Als ik een telefoonnummer nodig heb van het een of het ander, dan kijk ik eerst op virbac...
[quote]Om ons te contacteren, klik op "Contacteer Virbac" onder deze tekst of bel 010/47.06.35.

Dat een brandmerk soms, niet of nauwelijks zichtbaar is als je niet weet dat er een brandmerk is, dat weet jij net zo goed als ik.. het verhaal van Kelly en Queen is ook bij jou bekend.

[VN] Diefstal paard na 9 jaar ontdekt
Dat in België de databases niet up to date zijn zegt niets over de regeling an sich...

Ik kan alleen spreken voor Nederland, en daar dienen de nummers van de transponders allemaal met het landnummer te beginnen...
De cijfers uit de link naar www.nl-paardenpaspoort.nl
zijn levensnummers, de registratienummers zoals ze bij de paspoortuitgevende instanties geregistreerd staan...
Dat betekend dus dat alle levensnummers van de paarden die bij de KNHS geregistreerd worden beginnen met 528027
en dat zegt niets over het chipnummer.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:45

vwb het paard wiseguy:
transponder is uitgegeven door: easy trac-id
----------
UELN: 056-002-W00184730
vader: pik solo
moeder: Keline
vind het chipnummer alleen terug in België, is even koffiedik kijken wat men met de NL registratie heeft gedaan, is die gewist omdat het paard dubbel gereigstreerd stond dan kan ik die in NL niet terug vinden.

wat ik er wel bijvermelden wil is dat de aftekeningen zoals vermeld zeer onduidelijk zijn.

btw kan je zelfs het adres geven van de eigenaar zoals die nu geregistreerd staat .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:25

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:37

Alane schreef:
vwb het paard wiseguy:
transponder is uitgegeven door: easy trac-id
----------
UELN: 056-002-W00184730
vader: pik solo
moeder: Keline
vind het chipnummer alleen terug in België, is even koffiedik kijken wat men met de NL registratie heeft gedaan, is die gewist omdat het paard dubbel gereigstreerd stond dan kan ik die in NL niet terug vinden.

wat ik er wel bijvermelden wil is dat de aftekeningen zoals vermeld zeer onduidelijk zijn.

btw kan je zelfs het adres geven van de eigenaar zoals die nu geregistreerd staat .

Neutraal paspoort is bij het vinden van Wiseguy (was gestolen) ingehouden door de recherche/Politie. Wiseguy had zelfs bij de diefstal een Belgisch paspoort uitgegeven door BWP U weet toch dat alle easy-trac chips beginnen met een ander nr. dan het nummer voor Belgie 981.
In Belgie en Nederland zijn nog vele chipnummers niet terug te vinden, zelfs gechipt over 3/4 maanden.