Zeer ernstig verwaarloosde Andalusiër uit lijden verlost

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

irmadehoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:13

Ik was verleden week in Sevilla, daar lopen allemaal andalusiers voor koetsjes voor touristen. Prachtige dieren en ze zagen er allemaal picobello uit. Als je deze arme stakker dan ziet......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:31

Neee dat laatste filmpje had ik echt niet moeten kijken.
Wat ongelofelijk triest is dit zeg..

Mando

Re: Zeer ernstig verwaarloosde Andalusiër uit lijden verlost

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:33

Ik zit hier met tranen in mijn ogen... mijn god wat een leed en dan er niets aan doen..
Te schofterig voor woorden.

Gelukkig heeft hij geen pijn meer en heeft hij rust.

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:37

Ik hoop dat Freedom nu echt vrijheid heeft en weer mooi kan galoperen op de eeuwige groene weide!!

Ik hoop dat het met het kleine ventje ook goed gaat komen!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:48

Ik krijg er tranen van in me ogen, dit is vreselijk, hoe kon het zover komen? arme paarden.

Ik snap er niets van, neem dan geen paard als je er niet voor wil en of kan zorgen.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:50

Ja hoor ik kan hier wel om janken.... maar ook om andere mensen die hun beest willens en wetens door een hel laten gaan. Of omdat het ze niet interesseert, omdat ze geen afscheid kunnen nemen of omdat ze te stronteigenwijs zijn om toe te geven dat ze ongelijk hebben. Ik heb ze allemaal gezien en wordt er nog steeds kotsmisselijk van.
Als je hier niet om kunt janken (dat een mens een dier zoiets aan doet) ben je m.i. wel wat te hard geworden....

Larachel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:52

Echt vreselijk hoe dit paard heeft geleden.
Hopelijk komt het met mr. Jackson ook helemaal goed.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:06

Achja blijkbaar is het abnormaal om te janken om dierenleed.... je kunt beter nog een flinke tijd het leven van het beest rekken om je gelijk te halen (ook even lekker generaliserend :D )

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:25

jeetje wat ontzettend triest. Die mensen die dat een paard aandoen mogen ze van mij vierendelen. Net als in de middeleeuwen.....Mogen ze ook nog mijn paard voor gebruiken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:33

Ingenioso is boos dat we geen geld gedondeerd hebben. Ergens kan ik mij wel voorstellen dat ze verontwaardigd is.

Als ik met Brookes Hospital aankom bij paardeneigenaren, dan wuiven ze allemaal weg, een eenmalige donatie is dan gewoon te veel. Een goed bekendstaande organisatie, waar mensen bij gaan huilen als ze het op tv zien.

Over het paard in het topic, die hoeven zijn zo vergroeid dat komt nooit meer goed, ook niet als je er een jaar lang mee gaat bekappen en alle andere dingen. Gewoon veel te laat.

Met dit weer hoop ik ook trouwens elke dag maar weer dat mijn paarden niet bevangen worden.

Ook kan ik mij niet voorstellen dat er mensen zijn die negatief kunnen praten over paarden, er niets mee hebben is oke, maar er ronduit negatief over doen. Er zijn nou eenmaal mensen die totaal niets met dieren hebben en als je zulke mensen als buren hebt, dan zullen die ook nooit aan de bel trekken als ze een paard zien hinkelen en dat bedoelde ik met mijn eerdere post.

Heel triest, maar eigenlijk zouden die buren ook beboet moeten worden zoals in het Strafrecht, kennis hebben over een strafbaar feit zonder er melding van te maken is strafbaar.

Dierenleed moet in het WvS worden opgenomen, dan gaat er pas heel wat veranderen in dit land.

beebie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:37

mijn hemel.....het kippevel staat op mn hele lijf. Wat vreselijk dit... ;( ;( ;(

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:42

Tjesus dat arme beest. |( Alweer een die ze moeten laten inslapen omdat niemand iets doet. :( Je kunt wel alles melden alleen wordt er niets mee gedaan. Ja pas als het te laat is. Ik blijf me afvragen waarom er niet sneller ingegrepen wordt. Het is en blijft een schande. Heb ook een keer gemeld, en er wordt echt niets aan gedaan. :( Toevallig ligt er dan net DIE dag wat hooi en staat er water. Maar verder? Nee ze gaan niet nog een keer terug want ze staan er toch goed bij? Om het maar grof te zeggen " Echt om schijtziek van te worden". Wat dat betreft ben ik echt van mening dat er meer gedaan moet mogen worden door de dierenbescherming enz. Voor lullige dingen staan ze bij de mensen op de stoep maar als er echt ingegrepen moet worden om erger te voorkomen dan zie je ze niet. :Z Slaap lekker verder. Pfff kan er zo giftig om worden en met mij velen anderen.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:51

Oooh wat vreselijk! Wat is de mens soms toch enorm wreed! De tranen rollen me over m'n wangen.....

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:00

ik vind dat men tegenwoordig net als bij een rijbewijs een test moet doen of men wel in staat is om voor een paard of welk dier dan ook te zorgen!
en wijk je daar dan in de toekomst op zo'n vieze manier vanaf dan moet je een levenslang verbod krijgen om überhaubt nog een dier te mogen houden!!
Dit zijn onnodige situaties en zeker in een land als nederland!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:32

Vreselijk. Arm dier...zoals hij moeite doet om te bewegen, het slaan met zijn staart bij elke beweging. Wat meot dit dier geleden hebben.... Heel verdrietig. Arme kleine pony ook.

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:47

Vreselijk dit zeg. Ik hoop echt dat dit andere paarden bespaard blijft. Zoveel dierenleed overal. Hoe kun je het zo ver laten komen, heb je dan gewoon helemaal geen gevoel in je flikker?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:40

Ik vind het nog belangrijker hoe de wereld met mensen omgaat.

Maar het gaat hier om een verwaarloosde Andalusiër dus er wordt behoorlijk off topic gegaan!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:44

ik ziet hier met tranen in mijn ogen. ;(
Deze mensen zouden ze vast moeten zetten!
verschrikkelijk, hoe kun je het zover laten komen :(

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:01

:( -:(- HOE KUN JE!!!!! -:(- -:(- HOE kan het zijn dat mensen dit niet gezien hebben als ze er zelfs mee aan het wandelen waren..........
HOE kan je als eigenaar je paard zo laten lopen..........ontwetendheid gaat hier niet op........dat je zoiets op je geweten DRUFT te hebben.
(en partij voor de Dieren.........heb er niet echt een hoge pet van op. Elke keer dat gel*l dat ze niets kunnen en niks erdoor krijgen in Den Haag...........je bent een partij die daar voor zou moeten staan. Vuist op tafel en ballen hebben, daar ontbreekt het nogal eens aan.)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:01

Gadver, bah, mijn hart deed zeer...echt letterlijk zeer.

@ Arabesk: hoe weet jij dat de mensen in dit topic die dit zielig vinden niet al zelf actief zijn voor een beter dierenwelzijn??

Wie ben jij om hen te beoordelen?

Ja ik stem Partij voor de Dieren
Ja ik eet biologisch vlees
Ja ik ben lid van de DB en WNF en Partij voor de Dieren
Ja bij mij staat het welzijn en welbevinden van een paard/hond/kat altijd voorop

En JA vind ik het Nederlands Wetboek op het gebied van dierenwelzijn een verdrag uit de Middeleeuwen.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:04

Onvoorstelbaar dat mensen dit doen! Zij verdienen geen liefde van dieren!

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:10

wat triest zeg..

@ abaresk, een boer houd van zijn vee en ook al worden ze voor de opfok gebruikt om later lekker op het bord te liggen er komt op elk bedrijf regelmatig veearts, aid, inspectie enzovoort. In NL zitten dieren ook al jaren niet meer in donkere krappe hokken, en ik spreek uit ervaring. Als de consument meer voor het vlees betaald en niet voor een paar cent vlees uit het buitenland haald waar dieren geen goed bestaan hebben zullen de boeren in Nederland nog iets meer gaan verdienen (als de tussenhandel niet alles voor hun neus weg pikt) en zullen de dieren het nóg beter hebben!

Ik stem overigens niet partij voor de dieren, omdat ik vind dat deze partij door draait. Al vind ik wel dat het dierenwelzijn in europa over het algemeen beter kan.

Een voorval als dit vind ik dan ook zeer triest, maar dit heeft niks te maken met de bio industrie daar lopen de beesten er echt NIET zo bij. Daar is controle. Maar mensen die een Paard hond kat of koe behandelen als een stuk vuil daar heb ik echt geen begrip voor en die mensen mogen van mij ook best een fikse straf krijgen.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:16

Bijzonder triest verhaal. Wie krijgt er geen tranen in de ogen van zulke filmpjes? (nou ja, blijkbaar de eigenaar).

Arabesk ik vind echt dat je teveel generaliseert. En dat draagt niet bij aan je doel. Iedereen maar aanvallen en als schuldig aanwijzen brengt defensie teweeg. Wil je verbeteren? Stimuleer dan alles wat zovelen al goed doen.

Er zijn in Nederland nog veel paarden als deze! Laten we allemaal onze ogen open houden en actie ondernemen waar nodig.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:34

Jee, wat triest.....

*Zet zich nu nog harder in voor zulke trieste gevallen....*

Weet je wat?
Ik had laatst de Duitse DB aan de telefoon na een melding via email, maar ze houden de eigenaar ook nog een hand boven het hoofd, omdat het zo moeilijk is om een smid te krijgen. :r
Grrrrrrrrrrr. wordt daar zo ziek van.

Gelukkig hebben de mijne een hemel op aarde, ben liever 2 x teveel dan 1 x te weinig. ;)

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:39

er wordt zovéél gezien,zovéél gezegd en ja er wordt echt wel geluisterd.....maar niemand kan wat doen, de bekende gaten in de wetgeving van: ja, als er een dierenarts bij geweest is , is de eigenaar degene met het laatste woord !!!!
In veel gevallen was er een da bij geweest , in het beginstadium.....maar niet op de lange duur !!!
Ook ik heb ze zien liggen, niet meer kunnen gaan staan, broodmager en liggend wachten op de dood....gewoon omdat de eigenaar er niks meer aan wou doen, géén extra kosten meer.....einde verhaal !!!
Gewoon een 112 voor dieren voor deze extreme gevallen en ja ik gaf mijn naam en tel'nr belde waar het maar kon en werd zelfs naar de partij voor de dieren gestuurd.....hoe ver moet je gaan ZONDER HULP TE KRIJGEN WAAR DAN OOK !!!!

JA, ER ZITTEN GATEN IN DE WET EN VEEL DIEREN ZIJN ER DE DUPE VAN !!!
MAAR OOK DE MENSEN DIE ALTIJD MAAR BELLEN , ZONDER GEHOOR TE KRIJGEN !!!