Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:19

Wat een nachtmerrie en wat goed dat je je hoofd koel hield en dat er ook naar je geluisterd werd. Ook belangrijk, voor hetzelfde geld hadden ze je weg gehaald daar.

Ik ben vooral verbijsterd over de toeterende vrachtwagens en joelende jongens die langs reden. Wat denken die mensen?!

Je vooroordelen over mensen die in een wat duurdere auto rijden vind ik overigens erg kort door de bocht. Maar goed, dat is bijzaak in deze nare situatie. Heel veel sterkte!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:20

wow heel veel sterkte toegewenst. dit wil niemand mee maken, de grootste nachtmerrie die je kan bedenken..

en degene die zo nodig passeerde en moesten lachen moeten zich idd diep, diep schamen, dan heb je geen fatsoen in je donder, zulke mensen zou ik graag eens letterlijk op de vingertjes willen tikken, en dan druk ik me nog zacht uit...:(

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:20

Er rijden mensen onder treinen door een laagstaande zon, dat doen ze ook vast niet met opzet.

Wat een discussie hier. Niemand weet precies wat er gebeurd is en waarom die man die trailer niet zag. Ongelukken gebeuren nu eenmaal en zoiets kan iedereen overkomen.
De gevaarlijkste mensen op de weg zijn de mensen die denken dat hun zoiets nooit zal kunnen overkomen imho.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:24

hopelijk komen jullie er weer bovenop en kunnen jullie de auto en aanhanger vervangen, buiten alle positieve of negatieve reacties hier om, ik zeg zelf altijd ; een auto is maar blik , hoe vervelend ook als hij in de prak zit maar de mensen en in dit geval ook het paard hebben het er naar verhouding goed afgebracht en dat is wat telt, gelukkig maar.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:24

ThePast03 schreef:
Er rijden mensen onder treinen door een laagstaande zon, dat doen ze ook vast niet met opzet.

Wat een discussie hier. Niemand weet precies wat er gebeurd is en waarom die man die trailer niet zag. Ongelukken gebeuren nu eenmaal en zoiets kan iedereen overkomen.
De gevaarlijkste mensen op de weg zijn de mensen die denken dat hun zoiets nooit zal kunnen overkomen imho.

Dit vind ik heel mooi omschreven, ben het helemaal met je eens!

Odieta

Re: Bokker met trailer en paard aangereden op de snelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:25

Jeetje wat heftig dit. is inderdaad de aller ergste nachtmerrie !!!

Wat ongelovenlijk knap dat je zo kunt handelen. dit had je zeker niet beter kunnen doen. respect voor hoe je ermee om gegaan ben, nog veel stertke beterschap ook voor het paard. !!

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:26

Wat een nachtmerrie. Hoe is het mogelijk. Ik bener helemaal stil van.
Wat een topper ben jij Bianca. Dat je zo vreselijk prof heb gehandeld en dat jij eingelijk de gehele operatie heb geleid.
Ik heb dat jij en je hengst volledig herstellen en geen nare dingen overhouden aan dit zeer ernstige ongeval.

Reflection

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:27

Jeetje zeg, heel veel sterkte nog. :\

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:29

jemig, ik zou volledig in paniek zijn geweest! echt top dat je zo heb kunnen handelen heb respect voor je.

heel veel sterkte verder...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:30

Goed gehandeld. Wàt een nachtmerrie.

Voor de brief heb ik geen enkel begrip. Of mensen expres trailers aanrijden :?

Ik krijg er als paardenliefhebber plaatsvervangende schaamte door. Geen representatief verhaal voor een paardrijder :n

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:31

Dat gezever over ongeluk, schuld etc. kunnen we nu wel achterwege laten lijkt me...

TS: Heel erg knap van je wat je gedaan hebt. Meteen actie ondernomen, hoofd koel gehouden en nagedacht!

Wat een emoties zullen jullie nu te verwerken hebben, nagaan dat het echt heel weinig had gescheeld dat jullie er allemaal niet meer zouden zijn. Dat jullie of overleden zouden kunnen zijn, of hele erge verwondingen hadden kunnen hebben.

Probeer het dan ook positief te bekijken:
je hebt alleen maar materiele schade (en natuurlijk ook mentaal om dit allemaal te verwerken). Als het goed is komen jullie er alle 3 weer bovenop (jij, vriendin en paard).

Wat kan jou die auto en trailer schelen? Jullie leven nog!
Dat is toch het allebelangrijkste? Daar gaat het om!!

Als ik flink aangereden zou worden met 120 km per uur en mijn auto zou total loss zijn, dan zou ik erg balen om mijn auto maar ik zou zo dankbaar zijn, echt zo enorm DANKBAAR dat ik nog in leven zou zijn zonder ernstige complicaties...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:34

Ik heb dat stukje in de Metro gelezen, begrijp ik nou goed dat jullie geen gegevens van de "dader" hebben?

Moet ook eerlijk toegeven dat het stukje niet echt meewerkt aan welwillendheid van de veroorzaker imo. Als ik dat was geweest en niet in mijn dure leasebak reed (ook al leek die erop! :D ) , maar in de auto die betaald is van mijn zuur verdiende centen (als veroorzaker in deze) en ik word en plein public zo (ver-)(be-)oordeelt om vervolgens wel om coulance gevraagd te worden, denk ik dat die ver te zoeken is.

Misschien heeft de "dader" er ook wel een flink trauma en schuldgevoel aan overgehouden. En wie weet helemaal geen nieuwe leasebak, maar weer maanden krom liggen voor een andere auto...

Bovenstaande volledig off-topic, vind verder dat je ijzersterk gehandeld hebt! Heel veel sterkte!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:35

ok, en hoeveel mensen hier hebben nog nooit zitten bellen achter het stuur?? eerlijk antwoorden AUB.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:37

Moderatoropmerking:
Dames het kan een stuk respectvoller, zowel tegen de dader als slachtoffer, we weten immers niet in welke toestand de dader achter het stuur zat. Verder graag ontopic blijven. :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:38

Jeetje, wat heftig zeg! Ken dat stuk snelweg goed, en was toen mijn paarden nog in Zwolle stonden 'klant' bij kliniek De Veluwe. Je paard is daar in goede handen, dat zijn hele fijne, vaardige artsen.

Veel sterkte met het verwerken hiervan, dit zal je niet in de kouwe kleren gaan zitten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:39

Michael1104 schreef:
ok, en hoeveel mensen hier hebben nog nooit zitten bellen achter het stuur?? eerlijk antwoorden AUB.

Ik heb weleens zitten bellen achter het stuur, ik heb ook wel eens een noodstop moeten maken al weet ik niet eens meer waarom. Kan beter direct mijn rijbewijs inleveren :+

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:40

Jeetje, wat verschrikkelijk zeg.
God zij dank gaat het goed met het paard.
sterkte de komende tijd. :(:)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:44

jeetje zeg, wat een nachtmerrie om mee te maken!
net de foto's bekeken, maar bizar om te bedenken dat die trailer met 80 km per uur op zijn kant is gevlogen, 150 meter verder is beland, en paard er gewoon nog inzit!
hoop dit zelf nooit mee te maken!
veel sterkte met eventuele verwondingen en ik hoop echt dat je nog wat terugkrijgt voor de trailer. echt zuur dan.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:49

TS: heel veel sterkte met jezelf en je paard.
Knap dat je zo rationeel hebt kunnen blijven denken.

Snap je frustraties direct, en idd deze meneer mag van mij ook terug naar het CBR om weer eens wat lessen: 'hoe richt ik mijn aandacht enkel en alleen op het verkeer' te nemen.

Ik hoop dat de verzekeringen eruit kunnen komen, en je een bedrag terug krijgt waarmee je je materiele kosten kunt tenietdoen. En ik hoop dat je ooit weer de durf vind om met een trailer de snelweg op te gaan, zonder een hartslag van 200.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:52

Wat een vreselijke nachtmerrie, dit hoopt niemand mee te maken die met trailer en paard op stap gaat :n Ik hoop echt dat alle betrokkenen er uiteindelijk ongeschonden uitkomen...

Waar ik wel enorm van sta te kijken, zijn de reacties hier soms :oo Natuurlijk zat de bestuurder vreselijk fout door de trailer over het hoofd te zien. Maar ik mag aannemen dat dit geen bewuste fout was en zakenman met dikke leasebak of niet, niemand kiest hiervoor, ervan uitgaande dat deze man gewoon de toegestande snelheid reed en dus geen onnodig risico nam.

We kunnen ons allemaal enorm goed verplaatsen in de situatie van Bianca1980, en terecht, maar andersom wordt deze man verschrikkelijke dingen toegewenst en worden conclusies getrokken die nergens op gebaseerd zijn. Ja, waarschijnlijk was de man er met zijn hoofd niet bij, anders kun je een trailer niet over het hoofd zien, lijkt me. Maar misschien zat hij niet met zijn neus in een dikke offerte, maar met zijn gedachten thuis, waar hij een ziek kind had liggen, of kwam hij net van een crematie of...vul zelf maar in.

Niemand maakt mij wijs dat hij/zij tijdens het autorijden niet in gedachten de dag doorneemt, aan dingen denkt. Dit is menselijk, en gelukkig komen we daar 9 van de 10 keer mee weg. Maar de mensen die, zoals eerder genoemd, wel eens in en fractie van een seconde ineens op de achterkant van een andere auto zaten, zullen kunnen beamen dat het sneller gebeurt dan je beseft, hoe netjes je ook reed, hoe keurig je je ook aan de regels hield :)

Ik praat het feit dat deze man dit ongeluk veroorzaakt heeft en mogelijk doden had kunnen veroorzaken niet goed, maar soms is enige nuancering nodig. Wij kennen namelijk wel de kant van het verhaal van de betrokken bokker, maar niet de kant van de man die dit veroorzaakt heeft, en die dan wel fout zat, maar die net zo goed zou hebben gewild dat dit niet gebeurd was.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:53

Vreselijk voor je.... hopelijk komt alles op zijn pootjes terecht!

En ja, ik kan me in tegenstelling tot menigeen een goede voorstelling van het 'type' maken dat ts omschrijft.
Heel wat 'vertegenwoordigers' in 'grotere bakken' rijden volstrekt onverantwoordelijk, te snel, teveel met andere zaken bezig, en dus is het een kwestie van tijd voordat er iets misgaat.
Degenen die echt niet weten dat dit soort gasten de weg dagelijks onveilig maken zitten blijkbaar niet heel veel op de weg (godzijdank, want veel is er niet aan...). Of het hier inderdaad zo'n 'tiep' betreft weet niemand, maar de keren dat ik mijn hart vasthield op de weg bij de capriolen van dergelijke mannetjes zijn niet meer te tellen.

Nogmaals: sterkte!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:54

@laetitia - dat besef over dankbaar zijn dat je er zo vanaf bent gekomen, zal echt wel komen of er zelfs al zijn.

De frustratie van TS snap ik echt wel. Zij is door toedoen van iemand anders wel een tijdje zoet voor ze alles weer op de rit heeft, zonder dat zij er zelf schuld aan heeft. Al dat geregel met verzekeringen e.d., op zoek naar een andere auto en trailer.

Kort door de bocht gezegd: de andere bestuurder stapt zo over in een andere auto en zijn leven gaat door.

Wat betreft de ingezonden brief, daar lees ik in dat de beste man nog geen contact heeft opgenomen met Bianca om de schade te regelen, laat staan excuus aan te bieden of te vragen hoe het met hen gaat.

Idd zit een ongeluk in een klein onoplettend hoekje, als ik de veroorzaker zou zijn van zo'n ongeval zou ik op zijn minst contact zoeken wetende dat die mensen ontzettend boos op mij zouden zijn en misschien geen boodschap aan mijn excuus hebben. Daar zou ik alle begrip voor hebben, IK keek toch niet uit mijn doppen en zadel daarmee een ander met problemen op!

@Bianca, gelukkig zijn jullie er allemaal nog! Ik weet niet of ik zo had kunnen handelen zoals jij hebt gedaan. Ik hoop ook dat het mij nooit overkomt, mocht dat toch op mijn pad liggen, hoop ik dat jouw verhaal mij weer te binnen schiet zodat ik het ook tot een goed einde zou kunnen brengen!

Let op die whiplash, laat je goed voorlichten wbt de uitbetaling van de schade, niet alleen van auto en trailer, zijn er inkomstenderving, vervangend vervoer, oppas voor kinderen, trainen van je paard (omdat je het zelf niet kan bv), de dierenartskosten voor de hengst etc etc.

Al met al een hoop extra werk en geregel..............ik wens je sterkte!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:58

Super gehandeld!

Maar het oordeel tov de veroorzaker vind ik erg kortzichtig....

Wat betreft de schade. Je vervoerde het paard van een ander, ik neem aan ook 'in opdracht' van de eigenaar. Waarom komt hij/zij je niet tegemoet in de schade?
Dat verzekeraars bij ongelukken alleen de dagwaarde uitkeren is algemeen bekend, en dat je daar geen vergelijkbare combinatie voor terug krijgt ook.
Het lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk dat de 'opdrachtgever' je deels tegemoet komt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:00

pri_lady schreef:
@laetitia - dat besef over dankbaar zijn dat je er zo vanaf bent gekomen, zal echt wel komen of er zelfs al zijn.

De frustratie van TS snap ik echt wel. Zij is door toedoen van iemand anders wel een tijdje zoet voor ze alles weer op de rit heeft, zonder dat zij er zelf schuld aan heeft. Al dat geregel met verzekeringen e.d., op zoek naar een andere auto en trailer.

Kort door de bocht gezegd: de andere bestuurder stapt zo over in een andere auto en zijn leven gaat door.

Wat betreft de ingezonden brief, daar lees ik in dat de beste man nog geen contact heeft opgenomen met Bianca om de schade te regelen, laat staan excuus aan te bieden of te vragen hoe het met hen gaat.

Zoiets heet een ongeluk. Bij heel veel ongelukken heeft er maar een partij schuld. Niemand weet wat er gebeurd is en toch gaan de meeste er vanuit dat hij wat anders zat te doen. Zoals ik al zei: mensen rijden onder treinen vanwege een laagstaande zon.

De schade wordt gewoon door de verzekering geregeld. Wat ik in de brief lees is dat die briefschrijver wil dat de veroorzaker ook nog eens van zijn eigen geld zorgt dat TS een nieuwe trailer kan kopen. Persoonlijk vind ik dat wel erg ver gaan, vooral ook omdat er gewoon vanuit gegaan wordt dat die veroorzaker dat makkelijk kan betalen.

Ik vind het jammer dit soort discussies bij ongelukken. Het heet niet voor niets een ongeluk.
Voor wat betreft die brief: daarvan krijg ik ook plaatsvervangende schaamte.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 00:03

Goed gehandeld! En ik begrijp je frustraties! Maar om zo over de bestuurder te praten zonder enige bewijzen gaat mij te ver! Dit kan iedereen overkomen, het is heus niet zo dat die man dacht 'laat ik vandaag eens bij een trailer achter op rijden'. Denk ook niet dat hij voortaan in een auto stap, zonder over dit ongeluk na te denken. En dan de dagwaarde van je auto en trailer.. BIG DEAL je leeft nog! Je paard leeft nog! de man die achter op reed leeft nog! Er zijn geen omstandigers gewond geraakt! Je bent echt niet de enigste die met dit soort problemen kampt, dus probeer jezelf wat waardiger te gedragen en ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt!