Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miss87 schreef:Ik geloof dat er hier maar een iemand is die een hoop heisa maakt terwijl die persoon niet eens lid is van de KNHS... Maar vooruit.
Als mijn paard dood gaat wens ik ze veel plezier met de sectie, ik wil juist ook wel weten wat er aan de hand is. En als je wedstrijden onder de vlag van de KNHS rijdt zul je je aan hun regels moeten houden en ik vind het niet meer dan logisch dat er sectie gepleegd wordt op een paard wat op een wedstrijd die onder hun verantwoordelijkheid valt dood gaat.
Altijd dat eeuwige gezeik op de KNHS, het lijkt wel of ik de enige ben die er nog nooit problemen mee heeft gehad, of ben ik gewoon niet zo'n zeur? Alle beslissingen daar worden echt niet door de eerste de beste secretaresse genomen, daar zitten mensen die meer verstand van het hele gebeuren hebben dan heel bokt bij elkaar.
Esther schreef:Als het voor het welzijn van het paard wordt onderzocht waarom dan op een niet representatieve selectie uit het aantal (dode) paarden?
Ik denk dat er namelijk veel meer paarden onverwacht sterven dan die paar op wedstrijd.
Sport vriendelijker maken doe je niet door dode paarden te gaan onderzoeken. Dat doe je door strengere controle op het losrijterrein op de manier van rijden van mensen en de behandeling van het paard op de wedstrijd. En door van levende paarden bloed af te tappen voor controle op doping, dan kun je misschien nog wel voor zijn dat een paard dood neervalt.
Judje schreef:Imo maken ze behoorlijk wat misbruik van hun monopolypositie. Het is namelijk: of wedstrijden rijden via de KNHS, of geen wedstrijden rijden...
Libbylib schreef:Miss87 schreef:maar hoe serieus kan je als wedstrijdruiter genomen worden als je zegt ..dat je je paard nadat ie dood neervalt ff mee naar huis neemt zodat " de kudde " er afscheid van kan nemen
Esther schreef:Hoe serieus kan je als paardenliefhebber genomen worden als je je niet verdiept in het wezen paard en zijn instinctieve behoeftes en manier van leven. Ook een zgn. sportpaard is een paard met zijn instincten die ze vaak niet kunnen uiten...
Esther schreef:Miss87 schreef:maar hoe serieus kan je als wedstrijdruiter genomen worden als je zegt ..dat je je paard nadat ie dood neervalt ff mee naar huis neemt zodat " de kudde " er afscheid van kan nemen
Hoe serieus kan je als paardenliefhebber genomen worden als je je niet verdiept in het wezen paard en zijn instinctieve behoeftes en manier van leven. Ook een zgn. sportpaard is een paard met zijn instincten die ze vaak niet kunnen uiten...
Libbylib schreef:buiten al dat ..probeer maar eens een hartstikke dood en gelijk stokstijf paard van 600 kg in een trailer te stoppen ..kan denk ik alleen maar door 4 benen te breken
Miss87 schreef:LEER EERST EENS FATSOENLIJK QUOTEN! Ik heb dit dus nooit gezegd! Neemt niet weg dat ik het er totaal mee eens ben....
lanouska schreef:beste mensen
wat een gezeur allemaal, neem van mij aan (ik heb het meegemaakt mijn paard heeft zijn been gebroken tijdens een wedstrijd)
dat je helemaal niet nadenkt over hoe nu verder, want je wilt alleen het beste voor je paardje
je bent niet bezig met laten we zeggen onbelangrijke zakken zoals: het is mijn paard daar blijven ze met de tengels van af of hij moet nog afscheid nemen thuis
wij hebben ook de dierenarts laten komen op de wedstrijd en als de DA dan verteld dat ie 15 % kans heeft op herstel en daarna nooit meer kans heeft op pijnvrij in het land te lopen dan kies je ervoor om het paard te laten inslapen
ik vind het zo gezever dat jullie al 8 pagina's aan het vullen zijn over iets dat altijd al in het wedstrijdregelement heeft gestaan
wees blij dat er iets geregeld is en dat je niet op het wedstrijd terrein aan je lot overgelaten wordt met je vriendje die niet meer leeft daar wil je niet mee gaan zeulen
Ilzas schreef:Mensen roepen maar makkelijk aan "als ie een been breekt, weten we de oorzaak al", maar ook een paard met een gebroken been kan doping in zijn lijf hebben (en misschien dat ie daardoor wel zo hoog sprong en daardoor zijn been brak). Nu kun je doping met bloed wel aantonen, maar misschien kunnen ze dan toch nog iets afleiden uit het feit hoe het been gebroken is, of aan de huid zien of er smeersels op gedaan zijn en dergelijke..