nickyu schreef:uhhhhhh lijkt me nog al wiedes !!!???
minimale wat ze kunnen doen is als ze idd zo overtuigd zijn van de veiligheid
inzake de keren dat er iets niet goed gaat de schade te vergoeden
in ruimste zin vh woord.
Er is toch een protocol voor, niet voor een belgië gechipt paard.
Wat jij doet is dingen door elkaar gebruiken, in België gechipt, naar Nederland gehaalt, chip niet te lezen... migreerd, verplaatst en lost op in het niets...
nickyu schreef:uhhhhh
idem voor de volgende reacties die je eronder geeft
in belgie werkt het iig nog alles behalve foutloos
zelfs bij een in belgie geregistreerd paard ..
En dat is dan de schuld van de NL wetgeving????
nickyu schreef:paard staat nu in nl
kan NIET uitgeschreven worden in belgie
maw als ik m nu hier registreer .. bestaan er eigenlijk 2 indentieke paarden
1 in nl en 1 in betoch leuk hoe dat werkt
Verdiep je eens in de regels mbt import/export...
nickyu schreef:Citaat:jacobus schreef:
chip is geen oplossing mbt diefstal
behalve dat bij baasloos paard eigenaar terug te vinden is, en dat diefstal onaantrekkelijker wordt als paarden te identificeren zijn.
uh nee dus ,,.. maakt geen hol uit
word net zo makkelijk gestolen en doorverkocht en doorverkocht en ...
word door injectie gedood en kassa voor de geen die m op dat moment als schade
post opgeeft ..werkt zooo simpel
en op die manier verdwijnen er zoooveel paarden ..
Dat mensen zich niet aan de regels houden, is niet de schuld van de I&R regeling....
En wederom wordt de I&R regeling onder uit geschoffeld door illegale praktijken, etc etc..
Zou het in jouw geval anders zijn geweest als het paard een brandmerk had?
Kijk eens hoeveel paarden er rond lopen met een brandmerk waarvan de oorsprong niet te achterhalen is...
Leuk voorbeeld van hoeveel je aan een brandmerk kunt hebben was hier te lezen op bokt...
Dat springpaard dat in Duitsland was gestolen als veulen/jaarling???
nickyu schreef:ja vertel eens waarom koeien oormerken hebben ipv chips![]()
(was iets met uiterlijk kenmerk en voedselveiligheid en uhh ook iets met die chip ...
tja wat was het ook alweer.. )
Een rund zit net iets anders in elkaar dan een paard,en bij een rund kan de transponder wel gaan migreren, daarnaast mag een rundveehouder niet zelf een transponder zetten en moet er iemand op het bedrijf komen, wat dan weer de nodige kosten met zich meebrengt...
nickyu schreef:en oja .. alle verhuizingen binnen nl was ook nog een punt
word leuk als ze dat bij paarden ook ooit willen doen
zeker als er ergens ziekte uitbreekt
en ze willen weten welk paard waar geweest is
oja .. was dat niet het hele idee erachter ?
Lees en leer.... een paar post eerder heb al linkjes geplaatst over de regelementen en het hoe en waarom... en dat is niet omdat ik dat zo leuk vind, maar europese richtlijnen, kun je op je kop gaan staan,en het geloven of niet...
nickyu schreef:idd alane lees en leer ... das hele goede
zou zeggen , begin alvast met lezen , wie weet leer je nog wat
kom op zeg
laten we elkander nu geen mietje noemen
Ben je anders aardig mee bezig met je neerhalende ondertoon....
nickyu schreef:alle gevallen van problemen met chips worden in de doofpot gestopt !
als iemand EIGEN geen horen zeggen maar EIGEN ervaringen heeft
word dat ook volkomen genegeerd
tuurlijk, de mensen zijn mondiger dan ooit.... maar als het op paardenmensen aan komt,dan laten ze alles in de doofpot stoppen.... Zelfs onze allerliefste bokkers hullen zich in stilzwijgen ....
nickyu schreef:op de site tegen chippen worden meer voorbeelden gebnoemd
een site waar de meeste mensen het bestaan niet van af weten
Neuh, de meeste mensen hebben internet, gebruiken google maar het woord chip of transponder kunnen ze niet typen.... veulenschetsers die spontan hun mond houden, dierartsen etc etc... dat zal wat kosten om die allemaal monddood te maken en te houden... en allemaal laten ze zich de mond snoeren...
kom op zeg...
En wat voor concrete voorbeelden staan er dan op?
1 van een niet goed ingebrachte transponder, die met die ontsteking, dat soort wonden zie je vaker met inentingen 9is ook verplicht als je aan wedstrijden wilt deelnemen, heeft dat ook te maken met sponsoring van de KNHS te maken? ).... heeft niets met de transponder an sich te maken.
Het veulen van iemand anders, fokker zegt dat er niets aan de hand is... verzorger wel...
Zou dit wel eens als topic willen zien op bokt... komen er gelijk woorden ala penny bladiebla...
Dan dat pard dat een dag na het chippen kreupel liep....Klinieken die ataxie roepen maar niet weten wat het is en wat er aan te doen??? Is wel ahndig om een transponder dan de schuld te geven...
Rijtechnische problemen of niet opgenomen worden in het stamboek... is ook handig om de transponder de schuld te even in plaats van je eigen tekortkomingen....
Dan nog het groene klei verhaal... fabeltjesland/fabeltjes krant... (hoe geloof waardig is dan de rest op de site?)
tuiger en de stamboekopname.... ook handig om de transponder de schuld te geven...
nickyu schreef:friezen .. ja voor de wagen .. hoeveel zouden er heel veel last hebben van minder kunne inbuigen
en word dat ook nog gezien als ze voor de wagen of als recreatie paard lopen ?
zolang en zoveel word er niet op hoger dressuur niveau gereden met deze paarden
idem voor fjorden
dus dat daar minder problemen worden gemeld kan ik me iets bij voorstellen ja
Nee,friezen lopen alleen maar dom hun rondje zondags voor de wagen.... en alleen paarden die hoger dressuur lopen hebben last van die transponder???
En de wedstrijdpaarden dan die op hoog nivo lopen??? Zijn dat de uitzonderingen?
Om op hoognivo dressuur te kunnen rijden, zul je wel een ruiter moeten hebben die dit ook kan, en ook voor dat er uberhaupt nagedacht werd over transponders waren er al meer paarden niet geschikt voor het hogere werk dan anderen.....
nickyu schreef:en hoe bewijs je jaren nadien
dat paard niet lekker los kan dressuuren door een chip of dat die gewoon
weg niet zo geschikt is daarvoor ?? word er uberhaubt dan wel overnagedacht dat
het misschien wel andere reden dan domweg stijve knol kan zijn?
Er worden ook paarden verpruts door onkundige rijerij maar daar hoor je niemand over... het is gewoon prettiger om een transponder de schuld te geven dan te moeten toegeven dat je iets te kort komt...
nickyu schreef:bij friezen zie je wel vaker mindere manen groei thv de chip
bij fjorden valt het niet op door de boog
túúrlijk...
Alleen kom ik die friezen niet tegen... wel eens eentje die onder een voerhek door gegeten hebben en daardoor kale plekken hebben....
maar wederom langleve de intelligente transponders...
nickyu schreef:daarbij is de verplichting tot chip en geen alternatief of of etc
idd IN STRIJD MET DE EU WETGEVING
lees en leer....
nickyu schreef:ach laat maar
praat toch tegen muur
word er ondertussen simpel van
Beste Nickyu jij was al anti chip eer je peerd, hond, kat, konijn en cavia, gestolen ontvoerd of wat dan ook werden... had je eigen DA volgens jou zeggen geen weet van hoe en wat betreffende de I&R regeling, maak jij met jouw beesten meer mee dan een gehele bevolkingsgroep in hun hele leven....
Jij bent tegen chippen, no problemo... ieder zijn eigen... maar ga geen onzin verkondigen over (en dat bedoelik niet persoonlijk anar jou toe maar gewoon in het algemeen naar die mensen die niet willen chippen....)
nickyu schreef:JA MEESTAL gaat het goed
en soms .. helaas gaat het soms ook fout
en dan kan je NERGENS aankloppen ..
Jawel hoor....

nickyu schreef:je mag het melden bij virbac
maar ondertussen weet ik dat dat absoluut geen zin heeft
iig niet voor de eigenaar noch dier
in jouw geval niet nee, belgisch gechipt, 16 jaar geleden....
nickyu schreef:en als men ZO overtuigd is van hun product
dan is schadeloos stellen bij problemen
toch wel het allerminste wat ze kunnen doen ..
Doen ze toch ook... en ze zijn nog steeds niet failliet.

faculteit Utrecht... horen en zien niets...
DAP's horen en zien niets....
nickyu schreef:buiten het punt dat ik TEGEN een lichaams vreemd voorwerp in een dier ben
en indien niet medisch noodzakelijk in een mens ook
druist het plan van onze regering
tegen alle normen waarden en de eu wetgeving in
Niet tegen de Eu wetgeving, jij bent erop tegen... sportpaarden fokkers zien er minder problemen in, die chippen immers ook, en al voor het wettelijk verplicht werd.... Niet alleen in NL maar ook in bijv. Duitsland...
nickyu schreef:wil wat met mijn blackie (draver .. die groep ben je vergeten
word ook al jaaaaaaaren gechipt , de baanlopers althans ..
zat minimaal 1 chip in , in mijn toen onozelheid er 3 bij laten plaatsen zijn er 2 uit gezweerd, en nieuwe eigenaren hebben er nog 1 bijgeplaatst )
per keer is je verhaal anders... dan heb je hem 1 X laten chippen en was de chip ontvindbaar bij verkoop en nu heb je hem 3 X laten chippen... en zijn de transponder er spontaan uitgezweerd????
nickyu schreef:en mijn pablo ( 2 chips eerst ene kant stijf en mindere manen groei nu andere zijde ook stijver
ach loopt die recht) en mijn chico (hond .. worden ook al jaren gechipt.. chip thv knie ..
leuk die chip vor als die de weg kwijt raakt .. niet dat men bij een 74cm hoge hond ooit
daar zal zoeken ..) niet herhalen
raar toch dat je hierover nooit iets hoort bij de DA.... heb een paar jaar terug een kudde puppy's laten chippen, no problemo... DA verwees alles naar het land der fabelen.... botchip etc,
je vergeet trouwens je paard nog met de transponder ergens bij zijn hoef..

nickyu schreef:zal andere ervaringen (gelukkig ook veel goeie maar ook een paar minder goede die ik in de jaren tegen gekomen ben niet meenemen in het betoog ..maar vergeet ze niet)
en dat risico wil ik ABSOLUUT NIET lopen
En ik hobbel al jaren rond op wedstrijdterreinen op diverse stallen/ bij diverse fokkers... en niets nakkes nada.. een ieder is er tevreden over, geen problemen.
nickyu schreef:hoe ga ik aan mijn zoontje uitleggen als het wel fout gaat ??
ja sorrie schat maar de regering ...
denk dat die spontaan zijn koffers pakt en eist dat we gaan emigreren
net zo als je een kind kunt uitleggen dat haar pony overleden is omdat er iets mis ging met scannen,en als je dan een beetje geluk hebt in ieder geval het veulen nog hebt die op dat moment 14 dagen oud was.... (is al weer een paar jaar geleden,maar goed)
nickyu schreef:weet je wat ik hoop
dat ze als alternatief bijvoorbeeld de keuze geven
tussen OF vriesbranden OF brandmerken OF tatoeeren
waardoor zo'n paard direct uitgesloten word van de voedsel keten
hele probleem opgelost ... zo simpel kan het zijn ..
zo simpel is een brandmerk over te branden, veelal niet te herkennen, vriesbrand idem en nog maar te zwijgen over uitgesneden tongen en lippen bij tattoo's bij paarden... PLUS verboden bij wet....