Tegenstanders chippen teleurgesteld in nieuwe regelgeving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:37

nickyu schreef:
uhhhhhh lijkt me nog al wiedes !!!???

minimale wat ze kunnen doen is als ze idd zo overtuigd zijn van de veiligheid
inzake de keren dat er iets niet goed gaat de schade te vergoeden
in ruimste zin vh woord.

Er is toch een protocol voor, niet voor een belgië gechipt paard.
Wat jij doet is dingen door elkaar gebruiken, in België gechipt, naar Nederland gehaalt, chip niet te lezen... migreerd, verplaatst en lost op in het niets...

nickyu schreef:
uhhhhh
idem voor de volgende reacties die je eronder geeft

in belgie werkt het iig nog alles behalve foutloos
zelfs bij een in belgie geregistreerd paard ..

En dat is dan de schuld van de NL wetgeving????

nickyu schreef:
paard staat nu in nl
kan NIET uitgeschreven worden in belgie
maw als ik m nu hier registreer .. bestaan er eigenlijk 2 indentieke paarden
1 in nl en 1 in be :D toch leuk hoe dat werkt

Verdiep je eens in de regels mbt import/export...

nickyu schreef:
Citaat:
jacobus schreef:
chip is geen oplossing mbt diefstal

behalve dat bij baasloos paard eigenaar terug te vinden is, en dat diefstal onaantrekkelijker wordt als paarden te identificeren zijn.

uh nee dus ,,.. maakt geen hol uit
word net zo makkelijk gestolen en doorverkocht en doorverkocht en ...
word door injectie gedood en kassa voor de geen die m op dat moment als schade
post opgeeft ..werkt zooo simpel
en op die manier verdwijnen er zoooveel paarden ..

Dat mensen zich niet aan de regels houden, is niet de schuld van de I&R regeling....
En wederom wordt de I&R regeling onder uit geschoffeld door illegale praktijken, etc etc..
Zou het in jouw geval anders zijn geweest als het paard een brandmerk had?
Kijk eens hoeveel paarden er rond lopen met een brandmerk waarvan de oorsprong niet te achterhalen is...
Leuk voorbeeld van hoeveel je aan een brandmerk kunt hebben was hier te lezen op bokt...
Dat springpaard dat in Duitsland was gestolen als veulen/jaarling???

nickyu schreef:
ja vertel eens waarom koeien oormerken hebben ipv chips :D

(was iets met uiterlijk kenmerk en voedselveiligheid en uhh ook iets met die chip ...
tja wat was het ook alweer :D .. )

Een rund zit net iets anders in elkaar dan een paard,en bij een rund kan de transponder wel gaan migreren, daarnaast mag een rundveehouder niet zelf een transponder zetten en moet er iemand op het bedrijf komen, wat dan weer de nodige kosten met zich meebrengt...

nickyu schreef:
en oja .. alle verhuizingen binnen nl was ook nog een punt
word leuk als ze dat bij paarden ook ooit willen doen
zeker als er ergens ziekte uitbreekt
en ze willen weten welk paard waar geweest is

oja .. was dat niet het hele idee erachter ?

Lees en leer.... een paar post eerder heb al linkjes geplaatst over de regelementen en het hoe en waarom... en dat is niet omdat ik dat zo leuk vind, maar europese richtlijnen, kun je op je kop gaan staan,en het geloven of niet...

nickyu schreef:
idd alane lees en leer ... das hele goede
zou zeggen , begin alvast met lezen , wie weet leer je nog wat

kom op zeg

laten we elkander nu geen mietje noemen

Ben je anders aardig mee bezig met je neerhalende ondertoon....

nickyu schreef:
alle gevallen van problemen met chips worden in de doofpot gestopt !
als iemand EIGEN geen horen zeggen maar EIGEN ervaringen heeft
word dat ook volkomen genegeerd

tuurlijk, de mensen zijn mondiger dan ooit.... maar als het op paardenmensen aan komt,dan laten ze alles in de doofpot stoppen.... Zelfs onze allerliefste bokkers hullen zich in stilzwijgen ....

nickyu schreef:
op de site tegen chippen worden meer voorbeelden gebnoemd
een site waar de meeste mensen het bestaan niet van af weten

Neuh, de meeste mensen hebben internet, gebruiken google maar het woord chip of transponder kunnen ze niet typen.... veulenschetsers die spontan hun mond houden, dierartsen etc etc... dat zal wat kosten om die allemaal monddood te maken en te houden... en allemaal laten ze zich de mond snoeren...
kom op zeg...
En wat voor concrete voorbeelden staan er dan op?
1 van een niet goed ingebrachte transponder, die met die ontsteking, dat soort wonden zie je vaker met inentingen 9is ook verplicht als je aan wedstrijden wilt deelnemen, heeft dat ook te maken met sponsoring van de KNHS te maken? ).... heeft niets met de transponder an sich te maken.
Het veulen van iemand anders, fokker zegt dat er niets aan de hand is... verzorger wel...
Zou dit wel eens als topic willen zien op bokt... komen er gelijk woorden ala penny bladiebla...
Dan dat pard dat een dag na het chippen kreupel liep....Klinieken die ataxie roepen maar niet weten wat het is en wat er aan te doen??? Is wel ahndig om een transponder dan de schuld te geven...
Rijtechnische problemen of niet opgenomen worden in het stamboek... is ook handig om de transponder de schuld te even in plaats van je eigen tekortkomingen....
Dan nog het groene klei verhaal... fabeltjesland/fabeltjes krant... (hoe geloof waardig is dan de rest op de site?)
tuiger en de stamboekopname.... ook handig om de transponder de schuld te geven...

nickyu schreef:
friezen .. ja voor de wagen .. hoeveel zouden er heel veel last hebben van minder kunne inbuigen
en word dat ook nog gezien als ze voor de wagen of als recreatie paard lopen ?
zolang en zoveel word er niet op hoger dressuur niveau gereden met deze paarden

idem voor fjorden

dus dat daar minder problemen worden gemeld kan ik me iets bij voorstellen ja

Nee,friezen lopen alleen maar dom hun rondje zondags voor de wagen.... en alleen paarden die hoger dressuur lopen hebben last van die transponder???
En de wedstrijdpaarden dan die op hoog nivo lopen??? Zijn dat de uitzonderingen?
Om op hoognivo dressuur te kunnen rijden, zul je wel een ruiter moeten hebben die dit ook kan, en ook voor dat er uberhaupt nagedacht werd over transponders waren er al meer paarden niet geschikt voor het hogere werk dan anderen.....

nickyu schreef:
en hoe bewijs je jaren nadien
dat paard niet lekker los kan dressuuren door een chip of dat die gewoon
weg niet zo geschikt is daarvoor ?? word er uberhaubt dan wel overnagedacht dat
het misschien wel andere reden dan domweg stijve knol kan zijn?

Er worden ook paarden verpruts door onkundige rijerij maar daar hoor je niemand over... het is gewoon prettiger om een transponder de schuld te geven dan te moeten toegeven dat je iets te kort komt...

nickyu schreef:
bij friezen zie je wel vaker mindere manen groei thv de chip
bij fjorden valt het niet op door de boog

túúrlijk...
Alleen kom ik die friezen niet tegen... wel eens eentje die onder een voerhek door gegeten hebben en daardoor kale plekken hebben....
maar wederom langleve de intelligente transponders...

nickyu schreef:
daarbij is de verplichting tot chip en geen alternatief of of etc
idd IN STRIJD MET DE EU WETGEVING

lees en leer....

nickyu schreef:
ach laat maar
praat toch tegen muur
word er ondertussen simpel van

Beste Nickyu jij was al anti chip eer je peerd, hond, kat, konijn en cavia, gestolen ontvoerd of wat dan ook werden... had je eigen DA volgens jou zeggen geen weet van hoe en wat betreffende de I&R regeling, maak jij met jouw beesten meer mee dan een gehele bevolkingsgroep in hun hele leven....
Jij bent tegen chippen, no problemo... ieder zijn eigen... maar ga geen onzin verkondigen over (en dat bedoelik niet persoonlijk anar jou toe maar gewoon in het algemeen naar die mensen die niet willen chippen....)

nickyu schreef:
JA MEESTAL gaat het goed
en soms .. helaas gaat het soms ook fout
en dan kan je NERGENS aankloppen ..

Jawel hoor.... :j

nickyu schreef:
je mag het melden bij virbac
maar ondertussen weet ik dat dat absoluut geen zin heeft
iig niet voor de eigenaar noch dier

in jouw geval niet nee, belgisch gechipt, 16 jaar geleden....

nickyu schreef:
en als men ZO overtuigd is van hun product
dan is schadeloos stellen bij problemen
toch wel het allerminste wat ze kunnen doen ..

Doen ze toch ook... en ze zijn nog steeds niet failliet. :D
faculteit Utrecht... horen en zien niets...
DAP's horen en zien niets....

nickyu schreef:
buiten het punt dat ik TEGEN een lichaams vreemd voorwerp in een dier ben
en indien niet medisch noodzakelijk in een mens ook
druist het plan van onze regering
tegen alle normen waarden en de eu wetgeving in

Niet tegen de Eu wetgeving, jij bent erop tegen... sportpaarden fokkers zien er minder problemen in, die chippen immers ook, en al voor het wettelijk verplicht werd.... Niet alleen in NL maar ook in bijv. Duitsland...

nickyu schreef:
wil wat met mijn blackie (draver .. die groep ben je vergeten
word ook al jaaaaaaaren gechipt , de baanlopers althans ..
zat minimaal 1 chip in , in mijn toen onozelheid er 3 bij laten plaatsen zijn er 2 uit gezweerd, en nieuwe eigenaren hebben er nog 1 bijgeplaatst )

per keer is je verhaal anders... dan heb je hem 1 X laten chippen en was de chip ontvindbaar bij verkoop en nu heb je hem 3 X laten chippen... en zijn de transponder er spontaan uitgezweerd????

nickyu schreef:
en mijn pablo ( 2 chips eerst ene kant stijf en mindere manen groei nu andere zijde ook stijver
ach loopt die recht :+ ) en mijn chico (hond .. worden ook al jaren gechipt.. chip thv knie ..
leuk die chip vor als die de weg kwijt raakt .. niet dat men bij een 74cm hoge hond ooit
daar zal zoeken ..) niet herhalen

raar toch dat je hierover nooit iets hoort bij de DA.... heb een paar jaar terug een kudde puppy's laten chippen, no problemo... DA verwees alles naar het land der fabelen.... botchip etc,
je vergeet trouwens je paard nog met de transponder ergens bij zijn hoef.. :j

nickyu schreef:
zal andere ervaringen (gelukkig ook veel goeie maar ook een paar minder goede die ik in de jaren tegen gekomen ben niet meenemen in het betoog ..maar vergeet ze niet)
en dat risico wil ik ABSOLUUT NIET lopen

En ik hobbel al jaren rond op wedstrijdterreinen op diverse stallen/ bij diverse fokkers... en niets nakkes nada.. een ieder is er tevreden over, geen problemen.

nickyu schreef:
hoe ga ik aan mijn zoontje uitleggen als het wel fout gaat ??

ja sorrie schat maar de regering ...

denk dat die spontaan zijn koffers pakt en eist dat we gaan emigreren

net zo als je een kind kunt uitleggen dat haar pony overleden is omdat er iets mis ging met scannen,en als je dan een beetje geluk hebt in ieder geval het veulen nog hebt die op dat moment 14 dagen oud was.... (is al weer een paar jaar geleden,maar goed)

nickyu schreef:
weet je wat ik hoop
dat ze als alternatief bijvoorbeeld de keuze geven
tussen OF vriesbranden OF brandmerken OF tatoeeren
waardoor zo'n paard direct uitgesloten word van de voedsel keten

hele probleem opgelost ... zo simpel kan het zijn ..

zo simpel is een brandmerk over te branden, veelal niet te herkennen, vriesbrand idem en nog maar te zwijgen over uitgesneden tongen en lippen bij tattoo's bij paarden... PLUS verboden bij wet....

jacobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 01:22

Alane schreef:
jacobus schreef:
Kortom :
Chippen heeft geen bijdrage aan het indammen van besmettelijke dierziekten. Zeker weten van wel... op dezelfde manier als dat ook gebeurd bij varkens en runderen... men weet waar een dier geweest is en waarlangs... En daar zal het uiteindelijk heen moeten, alleen zijn nog steeds niet alle paarden gechipt

Chippen heeft geen bijdrage aan de voedselveiligheid omdat de medicijnregistratie niet aan de chip gekoppeld is,maar aan het paspoort wat vervangen kan worden als er geslacht wordt. En transponder koppelt paard aan paspoort... Even een nieuw paspoort aanvragen is er niet bij, je moet aangifte doen van verlies en bent dan zo'n 165 euro armer, plus een paard/transpondeer combinatie met een paspoort waarop staat duplicaat....

chippen levert geen bijdrage bij opsporing bij diefstal Nee, maar kan wel helpen in een geschil, de I&R regeleing is ook nooit in leven geroepen als antidiefstal methode...
Chippen zegt niets over de verblijfsplaats Nee de I&R regeling in zijn totaliteit zal dat doen... een transponder is niets anders dan een identificatiemiddel om paard en paspoort te koppelen...

Chippen zegt niets over het eigendom Nope, een paspoort is geen juridisch bewijs van eigendom, een paspoort moet ook altijd het paard begeleiden...

Dus laten we ons allemaal onzin op de mouw spelden om Virbac goede zaken te laten doen.
ER IS GEEN ENKEL STEEKHOUDEND ARGUMENT OM TE CHIPPEN
HOELANG LATEN WE ONS NOG EEN OOR AAN NAAIEN,geld uit de zak kloppen en onze veulentjes risico s laten lopen??? Om over dierenwelzijn maar te zwijgen

Het steekhoudende argument is dat het wettelijk verplicht is, of nu virbac de reseller is of AH... doet niets ter zaken...
Geld uit de zak kloppen... zoveel meer zijn de kosten niet van transponder/paspoort/papier tov paspoort/papier..
Veulentjes risico lopen en de groten der aarde die niet chippen.....
Geen idee op Salinero wel of niet gechipt is... Die is wel herkenbaar en te identificeren...
Wat ik in een ander topic ook al schreef: Paul Schockemoehle chipt ca 900 veulens per jaar, meeste veulens zijn geboren uit draagmoeders, en geloof maar dat het geen 2 kwartjes veulens zijn... die worden niet meer gebrand, maar dus chipt, docu die gisteravond erop was was van 2008, of hij nog nog zu chippen als het zo schadelijk zou zijn?

De patenthouder op rfid is Sokymat (tenminste 8 jaar geleden nog, kan inmiddels veranderd zijn)
RFID bestaat al zo'n 30 jaar... wordt al heel lang toegepast als identificatiemethode, ook bij dieren...
Even met een magneet erover gaan om het kapot te maken is er niet bij.... tenminste als je het paard heel wilt houden..

Het argument: er wordt niet of nauwlijks gecontrolleerd... Dan mogen we ook gewoon doorrijden als het verkeerslicht op rood staat, er staat immers niet bij ieder verkeerslicht een politieagent....

Je kakelt zo wild in het rond dat je je eigen uitspraken al lang weer vergeten bent. Lees dus nog maar terug wat je schreef mbt de dierziektebestrijding........NET ALS BIJ DE KOEIEN EN DE VARKENS.....JE WEET WAAR EEN DIER LANGS IS GEGAAN .....etc
Ga nu niet nu doen alsof je alleen grensoverschrijdend verkeer bedoelde want dat is slechts een promilage van het aantal verplaatsingen. Mij dan ook nog verwijten dat ik niet goed lees......... daarmee diskwalificeer je jezelf. En iedereen die hier aap, noot , mies kan lezen zal tot dezelfde conclusie komen. Jammer , maar dat doe je echt zelf.
En waarom bestrijd je de DNA ontheffing zo fel als ieder van jou het zijne mag. Waarom zeg je dan niet gewoon okee, ik chip en jullie mogen best jullie ruimte houden om niet te chippen. Waarom erken je niet dat mensen ook andere opvattingen mogen hebben. Waarom moet gerede twijfel onder het vloerkleed geveegd worden . Met onderzoeken dat het veilig is ben je nog niet aangekomen. Denk je niet dat de voedselveiligheid bij runderen spelbreker is geweest met de introductie van de chip. Hoe hoog denk je dat het verlies van oorflappen is bij runderen? Hoe vaak denk je dat een rund zonder oorflappen (uitgescheurd) rondloopt. En hoe denk je dat dat opgelost wordt? Juist ....... door DNA onderzoek. Ondanks al die ellende toch geen chip. Oja een koe heeft natuurlijk geen nekband he? En dus heeft dat alles te maken met............de voedselveiligheid

Mijn stellingen tav diergezondheid en voedselveiligheid blijven vanaf het begin af aan nog recht overeind . Jij bent degene die nu gaat draaien en daarbij anderen verwijtend dat ze niet lezen en niet leren. Welnu Alane hier het bewijs dat ik je goed gelezen hebt en het ook nog goed onthouden heb. :D

PS
En je verschuilen achter Schockemohlendie die zo zuinig zou zijn op zijn paarden..........Hij heeft juist 500 fokmerries door de worstmachine laten halen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 03:12

Citaat:
Wat jij doet is dingen door elkaar gebruiken, in België gechipt, naar Nederland gehaalt, chip niet te lezen... migreerd, verplaatst en lost op in het niets...

alane ..
pablo heeft in be geplaatste chip .. 2 zelfs

blackie heb ik vd baan af NEDERLANDSE BAAN
NEDERLANDS gefokt paard , nederlandse baan , nederlandse chip , nederlandse nieuwe chips ..

hond heeft nl chip ..

maar daar jij zo stellig er van overtuigd bent dat daar een protocol voor is
heb je er ervaring mee ?? :D :D
wel eens geprobeerd :D

ik wel .. -O-

dan weet je dat je garantie TOT de deur hebt
tot het hun deur uitgaat

de rest is helaas pindakaas , jammer dan , kan gebeuren
en nee niemand behalve eigenaar dier is verantwoordelijk voor de gevolgen

IEMAND DIE WEL EENS PAARD VAN BELGIE HEEFT GEEXPORTEERD ??
(na intreding chip regel be en etc )
of kenner ..?? roep maar of betreffende paard nog in be data bank staat

JA WEET dat branden etc momenteel bij wet verboden is
en KEN de praktijken an wijzigen brandmerk etc etc

maar verder nut chip = voedselveiligheid toch ?

juist m waarom dan niet de mens de kans geven te kiezen
voor een andere (nu idd nog verboden optie) waardoor die automatisch word
uitgesloten van de voedselketen
simpel alles wat gebrand of vriesmerkt is mag niet voor menselijke consumptie worden geslacht
niks vervalsen of evranderen nummers van merken
domweg alles uitsluiten van .. zoals men nu wil bij kwijtraken papieren etc
probleem voor iedereen opgelost

of was er toch een andere reden voor die chip?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:22

jacobus schreef:
Je kakelt zo wild in het rond dat je je eigen uitspraken al lang weer vergeten bent. Lees dus nog maar terug wat je schreef mbt de dierziektebestrijding........NET ALS BIJ DE KOEIEN EN DE VARKENS.....JE WEET WAAR EEN DIER LANGS IS GEGAAN .....etc
Ga nu niet nu doen alsof je alleen grensoverschrijdend verkeer bedoelde want dat is slechts een promilage van het aantal verplaatsingen. Mij dan ook nog verwijten dat ik niet goed lees......... daarmee diskwalificeer je jezelf. En iedereen die hier aap, noot , mies kan lezen zal tot dezelfde conclusie komen. Jammer , maar dat doe je echt zelf.

Het zijn maar woorden die je zo kunt lezen zoals je je ze wilt lezen,dat is het nadeel van een forum... En mijn excuses als ik daar niet zo duidelijk in was.
Ik heb je de regels erbij gezocht.. en nogmaals lees ze, dat zijn europese bepalingen, niet die van mij...
Ik heb enkel gezegd dat men verplaatsingen, zoals bijv. bij wedstrijden kan inzien... Je stuurt immers als deelnemer een coupon op, in 3-voud. De meeste wedstrijden zijn toch een redelijk grote verzamelplaats van paarden.
De i&R regeling paardachtigen is nog steeds niet geheel afgerond en zeker zitten er nu nog gaten en ogen aan, maar dat zegt helemaal niets over de transponder, dat is de regeling an sich... en dan maakt het niet uit of het paard een transponder heeft of DNA vastgelegd is... met dat verschil dat een transponder direct uit te lezen is, je bij DNA afhankelijk bent van diverse schakels in dat proces, en hoe meer schakels hoe meer kans dat het per abuis verkeerd gaat (en dat hoeft niet moedwillig te zijn)

jacobus schreef:
En waarom bestrijd je de DNA ontheffing zo fel als ieder van jou het zijne mag. Waarom zeg je dan niet gewoon okee, ik chip en jullie mogen best jullie ruimte houden om niet te chippen. Waarom erken je niet dat mensen ook andere opvattingen mogen hebben. Waarom moet gerede twijfel onder het vloerkleed geveegd worden . Met onderzoeken dat het veilig is ben je nog niet aangekomen. Denk je niet dat de voedselveiligheid bij runderen spelbreker is geweest met de introductie van de chip. Hoe hoog denk je dat het verlies van oorflappen is bij runderen? Hoe vaak denk je dat een rund zonder oorflappen (uitgescheurd) rondloopt. En hoe denk je dat dat opgelost wordt? Juist ....... door DNA onderzoek. Ondanks al die ellende toch geen chip. Oja een koe heeft natuurlijk geen nekband he? En dus heeft dat alles te maken met............de voedselveiligheid

NL is in tegenstelling tot andere landen een land dat een paard niet ziet als slachtdier, maar als hobbydier... Ik heb al eens veel eerder geschreven dat men eens moet kijken naar hobbydierhouders, die hebben/hadden een andere status alleen dus niet europees, en die term kreeg men niet waterdicht.
vwb runderen = slachtvee. Maar je zult het rapport wel gelezen hebben op de anti chip site... :D

Waar heb ik geschreven dat een MOET gaan chippen? Ik heb enkel mijn mening gegeven over DNA bepaling. Dat ik daar meer haken en ogen aanzitten, de kans dat een paard alsnog een transponder krijgt en het eerste paspoort verdwijnt, teveel schakels etc etc.
Hoe geloof waardig ben je dan als groep als dat je minstens 5 jaar na dato nogalleen maar twijfel kunt zaaien, maar niet met dusdanig concrete bewijzen kunt komen dat transponders zo gevaarlijk zijn?

Ik schrijf het nog maar eens een keer: Toen ik hoorde over de chipverplichting was ik niet gelijk een voorstander... Ik heb me ook wereldkundig gemaakt op internet, en ook de site gevonden en doorgelezen van die antichip groep... en daar staan al zoveel tegenstrijdigheden.... enerzijds schermen ze met het rapport van Bouwman waarin staat dat verwijderen van de chip niet te doen is, evenals onklaar maken... en een stukje verde schrijft men dat op iedere hoek van de straat iets te koop is waarmee je de transponder onklaar kunt maken,zonder schade voor het paard... maar geen concreet bewijs/geen filmpje helemaal niets.
Daarnaast schermen dat de irisscan een goed alternatief is, maar het paard/veulen bij het chippen in de houtgreep genomen moet worden... alsof het braaf stilstaat bij een irisscan...

jacobus schreef:
Mijn stellingen tav diergezondheid en voedselveiligheid blijven vanaf het begin af aan nog recht overeind . Jij bent degene die nu gaat draaien en daarbij anderen verwijtend dat ze niet lezen en niet leren. Welnu Alane hier het bewijs dat ik je goed gelezen hebt en het ook nog goed onthouden heb. :D

PS
En je verschuilen achter Schockemohlendie die zo zuinig zou zijn op zijn paarden..........Hij heeft juist 500 fokmerries door de worstmachine laten halen.

Ik schreef enkel dat het opmerkelijk is dat Schockemoehle zijn toekomstige toppers (de veulens dus) laat chippen en niet branden, terwijl het ozo gevaarlijk is en nog niet verplicht in Duitsland. Wel of niet laten slachten staat daar geheel los van...
en vraag me ook af of hij ze laat slachten, verkoopleverd meer op
http://gestuetlewitz.com/

vraag me af hoever die fansman is met zijn gestolen laptop na een symposium in Japan.. ergens midden op de pagina..
Peterina @ [PP] Twee paarden vonden de dood als gevolg van chip...
Laatst bijgewerkt door Alane op 26-05-09 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:43

nickyu schreef:
Citaat:

alane ..

NEDERLANDS gefokt paard , nederlandse baan , nederlandse chip , nederlandse nieuwe chips ..

hond heeft nl chip ..

ik wel .. -O-

Mischien handiger dat je iets duidelijker bent... dan is wel een belg dan weer geen belg..
link klachtenprotocol: PVV is PDF, helemaal onderaan... doe daar je beklag of de procedure.
http://www.pve.nl/wdocs/dbedrijfsnet/up ... 145608.pdf
Heb je wel een DA nodig die meewerkt... :D

nickyu schreef:
tot het hun deur uitgaat
Zegt dan meer over je DA dan over de regelgeving... :)

nickyu schreef:
de rest is helaas pindakaas , jammer dan , kan gebeuren
en nee niemand behalve eigenaar dier is verantwoordelijk voor de gevolgen

IEMAND DIE WEL EENS PAARD VAN BELGIE HEEFT GEEXPORTEERD ??
(na intreding chip regel be en etc )
of kenner ..?? roep maar of betreffende paard nog in be data bank staat

zoekfunctie bokt mischien?
[TAO] paard kopen in belgie!! wat komt er bij kijken?
zoeken via google naar bedrijven die regelmatig importeren en exporteren, van - naar belgië - Nederland?
topic starten hier op bokt?

nickyu schreef:
[JA WEET dat branden etc momenteel bij wet verboden is
en KEN de praktijken an wijzigen brandmerk etc etc

maar verder nut chip = voedselveiligheid toch ?

nope, chip is om paard aan paspoort te koppelen...

nickyu schreef:
[juist m waarom dan niet de mens de kans geven te kiezen
voor een andere (nu idd nog verboden optie) waardoor die automatisch word
uitgesloten van de voedselketen

Niet NU NOG VERBODEN optie... brandmerken deed men vroegah en is sinds 1996 verboden.... net als tatoo en vriesbranden... dat komt niet meer terug...

nickyu schreef:
[simpel alles wat gebrand of vriesmerkt is mag niet voor menselijke consumptie worden geslacht
niks vervalsen of evranderen nummers van merken
domweg alles uitsluiten van .. zoals men nu wil bij kwijtraken papieren etc
probleem voor iedereen opgelost

Chip NIET voedselveiligheid... enkel en alleen paard aan paspoort koppelen... als een brandmerk over te branden is dan is het paard niet meer te koppelen aan het paspoort, je kunt in het paspoort laten zetten dat jet paad niet geslacht mag worden voor menselijke consumptie.. DNA/CHIP doet niet ter zake....

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 10:45

Alane, het is echt heel moeilijk om te praten met mensen die anti-chip zijn. Ik heb het ook al een paar keer geprobeerd. Ik ben geen voorstander van de chip, maar ik heb mij ook ingelezen en uitleg gevraagd en heb gepraat met mijn dierenarts. Ik ben er zeker van dat de chip geen problemen oplevert. Dat wil niet zeggen dat ik wild enthousiast ben! Heb er gewoon helemaal geen problemen mee en ik zie ook wel in dat er veel voordelen kunnen aan vastplakken. Tegenstanders zijn echter zonder uitzondering allemaal heel fel tegen de chip gekant terwijl er inderdaad helemaal geen bewijzen worden aangebracht dat er problemen zijn! Het blijft bij spookverhalen en van horen zeggen, ofwel hebben ze zelf de conclusie getrokken dat één of ander probleem bij hun paard te wijten is aan de chip die er in zit. Ik heb nog geen enkel wetenschappelijk onderbouwd bewijs gevonden of gezien dat toont dat de chip de oorzaak is van problemen. Wel gebeurt het dat er ondeskundigen een chip inbrengen, niet steriel of verkeerd en dan krijg je een probleem. Maar dat is dan wederom niet te wijten aan de chip, maar aan de inbrenger. Dus bij mij enkel de dierenarts aan mijn paarden! Evenals het verhaal dat hij o zo makkelijk kan worden onklaar gemaakt worden. Niemand kan mij zeggen hoe! Ik heb het al zoveel geprobeerd, het ding werkt echt perfect, krijg het niet onklaar! Dus als het zo makkelijk is, waarom wil mij dan niemand zeggen hoe het mogelijk is?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:10

@JaBa, bij mij precies zo... ik heb me ingelezen en laten informeren, door dierenartsen, schetsers (die in NL dan wel mogen chippen, en die bij ons komt chipt ze netjes keurig en chipt er ook meer dan mijn DA :D )
Net wat je zegt, verkeerd ingebracht geeft het problemen.. maar er zijn meer paarden die problemen hebben gekregen na het enten maar daar hoor je niemand over...

Er komen steeds jongere lezers op oa bokt, die moet je niets wijsmaken over iets wat niet bewezen is en bewezen kan worden... geeft nachtmerries :j
En ik praat uit ervaring, dochter compleet in paniek na het lezen van de chiptopics...

En heb je nog zo natuurlijk paard-site... grote woorden over het onklaar kunnen maken van een transponder, maar niemand die zijn paard eraan wilde wagen.... :D wel roepen dat transponders zo te verkrijgen zijn via internet,maar niemand eentje kan/wil bestellen...
maar ook niet naar een DA gaan,die vragen om een transponder om het uit te proberen...

Voor mij geldt ook, meer voordelen dan nadelen...

over iets nadenken en afwegen... is niets mis mee.
Maar ik ben ervan overtuigd dat er meer paarden kapot gereden worden dan dat iets te verwijten valt aan de transponder op zich.

JaBa

Re: Tegenstanders chippen teleurgesteld in nieuwe regelgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:21

Wel leuk om eens iemand te ontmoeten die eens dezelfde mening heeft! Ik heb er absoluut geen voordeel bij, maar het is verplicht en ik zie niet in waarom ik zou moeilijk moeten doen.

Ik ben dus wel één van die personen die niet klakkeloos iets doet en heb geluk dat ik een super dierenarts heb, die toevallig nog één van mijn beste vrienden is. Ik heb inderdaad een chip gekregen van mijn veearts en geloof mij, met magneten en dergelijke is dat ding echt niet om zeep te krijgen. Ik heb het allemaal geprobeerd, werkt nog perfect. Dus mij maak je niets wijs!

Er zijn inderdaad veel meer paarden die kapot gaan aan dingen die niet verplicht zijn. Ik denk bijvoorbeeld maar aan ontwormen in het bloed, omdat het goedkoop is. Entreacties zijn niet ernstig maar komen regelmatig voor. Evenals het infiltreren van kniebanden en andere van die gevaarlijke dingen. Daar hoor je helemaal niets van. Maar zo iets onschuldigs als de chip, daarvoor vliegen ze in de gordijnen. En volgens mij is daar maar één reden voor. Geld. Het kost geld en ze zijn als de dood dat er meer controle gaat komen op mest of dat er belastingen komen of wat het ook mag zijn. Dus eigen belang en geld. Daar draait het bij de tegenstanders om. Het is een feit dat de paardensector al jarenlang vriendelijk behandeld werd. Mensen met nutsdieren als koeien en varkens moeten zich aan allerlei regels houden, moeten voor alles betalen en krijgen overal controle. Paarden zijn daar altijd aan ontsnapt. Het is niet meer dan normaal dat ze nu behandeld worden als andere dieren. Helaas zien de mensen dat niet in. En dan worden er in mijn ogen dingen verzonnen die er helemaal niet toe doen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 12:29

lieve alane
lezen blijkt echt heel moeilijk

beter schrijven kan ik helaas niet , maar anderen komen er ook uit dus zou het jou ook moeten lukken

pablo = de beglgische ellende
blackie + chico de nederlandse

nou duidelijker kan ik niet zijn :D

pablo is 1x gechipt net voor wij m kochten
2e x ivm belgische wetgeving en weidegang in be .. 1e chip werd niet geacepteerd
wel afleesbaar in be niet in nl

blackie was gechipt gekocht chip nooit kunnen vinden
2x 3x en 4x bij ons die arts is er reeds jaren me gestopt
had toen geen inet , arts zegt -> hier is adres frabrikant -> fabrikant zegt jammer dan
5x was bij nieuwe eigenaar geen idee wat er daarna is gebeurd ben paard helaas uit oog verloren

chico is jaaren geleden gechipt , niet door ons , voor onze tijd , geen idee door welke arts
dan rest de chip fabrikant

moet je idd wel meewerkende arts hebben ..hele leuke ;)

en "for the record" ent wel jaarlijks en heel bewust voor influenca en tetanus
mijn kind krijgt / heeft gekregen de entingen die wij belangrijk en veilig genoeg vonden
we enten dus niet niet maar wel bewust

iig bij paarden GEEN anti worm inn bloed gezien de gevaren , ben ik net zo fel op
infiltreren kniebanden etc etc sorrie maar uh nee gaan we ook niet aanbeginnen

fijn dat de niet chippers over een kam worden geschoren

vind het prima als iemand anders zonodig moet chippen
maar ik niet meer

het gaat niet om eigenbelang maar OM HET BELANG VH PAARD ..zucht
en vermoed de meeste zoals jullie zeggen anti chippers ook

vertel mij maar waarom het zo belangrijk is dat er een chip moet zijn
die moet aantonen dat dat papiertje bij dat paard hoort ?

daar je nog steeds allerlei onveilige dingen voor de mens mag geven aan je paard zonder
registratie in je paspooort paspoort niet aan eigenaar is verbonden
en het geen eigendoms bewijs is

wanneer bij welk nut is het belangrijk .. daar het nu volgens jullie laatste postst niet over voedselveiligheid gaat

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 13:44

@ Nickyu: even voroaf, ik begrijp wel wat je schrijft maar je berichten veranderen per keer....

Nickyu schreef:
mijn paard is ongeveer 10 jaar geleden in BELGIE gechipt

en dat is inmiddels ook al 3 jaar geleden, dus inmiddels ca 13 jaar geleden in België voorzien van een transponder
toen was er geen chip verplichting in Nederland voor in België gekochte paarden... Dat dat paard 10 jaar geleden een transponder heeft gekregen in België is niet de schuld van I&R regeling... dat is de keuze van de eigenaar toenertijd... En blijkbaar werd die transponder niet geaccpeteerd voor de huidige regelgeving in België want:
Nickyu schreef:
pablo is 1x gechipt net voor wij m kochten
2e x ivm belgische wetgeving en weidegang in be .. 1e chip werd niet geacepteerd
wel afleesbaar in be niet in nl

en dat zijn je eigen woorden... Daarbij zijn de transponders internationaal af te lezen, moet de DA wel beschikken over de jusite readers... tenminste, de DA's waar ik kom kunnen meerdere transponders af lezen,ook de oudere en zelfs die uit andere landen...

Daarbij is wederom gebleken dat mijn duitse DA ook de NL transponders van zowel mijn paarden als mijn hond en katten kan aflezen, en bij de paarden amakt het niet uit van welke kant er gecontrolleerd wordt.

en dan je eigen ervaringen:
Nickyu schreef:
en als deze dus voor de knie of kroon rand en verder echt nergens anders
PIEP zegt dat dat heeeeel misschien .. kleine kans kweet het
maar toch .. zou het dan heel misschien wel eens kunnen zijn dat daar de chip zit ??

en dan is het je hond die last heeft van zwervende chips....
paar jaar eerder je hond en je paard....
14-08-07....
Nickyu schreef:
ook een vorig paard van mij is door een erkende dierenarts
met extra chip opleiding gechipt ..
de 1e was al kwijt
de 2e is er uitgezweert bij de hoef !
de 3e is spoorloos
de 4e is er uitgesneden was 1 kolosale ontsteking in de nek

06-12-05
Nickyu schreef:
heb mijn vorige paard gekocht de eigenaar toen zei dat zij gechipt was , das pech chip weg , niks kunnen vinden weer laten chippen , ze zeiden toen niet dat er een andere methode was
tijdje later verkocht , das pech chip weer weg

denk dat ze ondertussen wel weer gechipt zal zijn

beestje heeft dus 3 chips in zich

Als je DA jou met een kluitje in het riet stuurd, en zich niet aan de regels houd, is dat dan de schuld van die regels of protocollen?

Nogmaals, de I&R regeling bestaat uit paspoort en transponder/DNA... de I&R regeling is er oa voor de voedselveiligheid, handelsverkeer etc... transponder verbindt paard aan paspoort... Waar nu een ieder tegen aan schopt is de transponder met als argument dat het geen waarborging is, zijn de regels dan wel deugdelijk als het paard gebrandmerkt is? Of DNA vastgelegd is?
Als je zegt dat de I&R regeling niet deugd als garantie voor voedselveiligheid dan maakt het niet of een paard een transponder heeft of niet...

Dat je DA niet alle medicijnen in het paspoort noteerd zoals het zou moeten, is niet de schuld van de regeling....
Dat een transponder niet correct geplaatst wordt, is dat de schuld van de regeling?

ALS transponders zoveel daadwerkelijke problemen geeft, waar zijn dan de bewijzen? Nergens..

Wat JaBa bedoelt met geld is het paardenbelasting argument.... Mest heffing etc... niet de kosten van de transponder/paspoort/schetsen (die zijn niet veel hoger, tenminste 3 jaar geleden, dan alleen paspoort en schetsen aan huis bij KWPN en NWPCS )

Entingen zijn verplicht als je mee wilt doen aan wedstrijden/keuringen.. ... btw ik laat ook enten, en was ook even als voorbeeld
zoek amar eens op bokt naar aard ziek na enten, entreactie en bedenk nog wat termen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:00

nickyu schreef:
Citaat:

alane ..

hond heeft nl chip ..

ik wel .. -O-

tot het hun deur uitgaat

Dit nog even apart...
Je anda is ca 13 jaar geleden in België voorzien van een transponder... daar kan de NL regeling dus niets aan doen, en derhalve kun je dan ook geen aanspraak maken via het protocol wat ik bedoel... dat je paard dan jaren later een 2e Belgische transponder krijgt, idem... Dat je paard bij de laatste keer rechts is gechipt, is evenmin volgens de NL regels... (en nog steeds de transponder aan beide zijdes van de hals af te lezen)

Idem voor je hond, dat protocol is beoelt voor je paarden...
Het protocol is bestat al langer en heb ik je in het verleden ook al eens op gewezen... maar toen had je je paard met de 5 transponders reeds verkocht...
Wist je niet van het bestaan af en is het ook niet zo vreemd dat je dan geen recht hebt op aanspraken.... Dat je allereigenste DA je niet op de hoogte heeft gebracht van het bestaan van die protocollen is niet de schuld van regeling/fabrikant of welke instantie dan ook... alleen van de onwetendheid van je DA op dat moment.

Dan was er in die periode nog zo in NL dat niet iedere DA mocht chippen in het kader van de I&R regeling paardachtigen en moest er toenertijd nog een extra cursus gevolgd worden door de DA om te mogen chippen,anders waren de extra kosten voor de paardenhouder ca 21 euro toenertijd (en dan praat ik uit ervaring, pony gekocht met een huisdieren transponders, om het zo maar even te noemen, geplaatst door een bevriend DA die niet bevoegd was) :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:06

JaBa schreef:
Wel leuk om eens iemand te ontmoeten die eens dezelfde mening heeft! Ik heb er absoluut geen voordeel bij, maar het is verplicht en ik zie niet in waarom ik zou moeilijk moeten doen.

Ik ben dus wel één van die personen die niet klakkeloos iets doet en heb geluk dat ik een super dierenarts heb, die toevallig nog één van mijn beste vrienden is. Ik heb inderdaad een chip gekregen van mijn veearts en geloof mij, met magneten en dergelijke is dat ding echt niet om zeep te krijgen. Ik heb het allemaal geprobeerd, werkt nog perfect. Dus mij maak je niets wijs!

Er zijn inderdaad veel meer paarden die kapot gaan aan dingen die niet verplicht zijn. Ik denk bijvoorbeeld maar aan ontwormen in het bloed, omdat het goedkoop is. Entreacties zijn niet ernstig maar komen regelmatig voor. Evenals het infiltreren van kniebanden en andere van die gevaarlijke dingen. Daar hoor je helemaal niets van. Maar zo iets onschuldigs als de chip, daarvoor vliegen ze in de gordijnen. En volgens mij is daar maar één reden voor. Geld. Het kost geld en ze zijn als de dood dat er meer controle gaat komen op mest of dat er belastingen komen of wat het ook mag zijn. Dus eigen belang en geld. Daar draait het bij de tegenstanders om. Het is een feit dat de paardensector al jarenlang vriendelijk behandeld werd. Mensen met nutsdieren als koeien en varkens moeten zich aan allerlei regels houden, moeten voor alles betalen en krijgen overal controle. Paarden zijn daar altijd aan ontsnapt. Het is niet meer dan normaal dat ze nu behandeld worden als andere dieren. Helaas zien de mensen dat niet in. En dan worden er in mijn ogen dingen verzonnen die er helemaal niet toe doen.

Ik heb er evenmin voordeel bij, alhoewel anderen soms anders geloven :D

Ik woon nu in Duitsland, hier zijn de paardenhouders nog erg gefixeerd op een brandmerk, kun je nl zien dat een paard papieren heeft...
Maar volgens de insiders wordt er al meer gesproken over het overgaan op transponders...

De volgende stap met transponders zal het beschrijven zijn, en mischien ooit in de verre toekomst is zelfs het paspoort overbodig, en kan alles opgeslagen worden op de transponder, medicijn gebruik etc...

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:15

Zou niet slecht zijn in ieder geval! Kunnen paspoorten ook niet meer kwijt raken. Ik denk niet dat deze evolutie slecht te noemen is. Grote stap voorwaarts als alle dieren de zelfde identificatie hebben!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 14:26

ja het is lastig k weet het

pablo -> witte anda -> was hier in NL gecheckt op chip
werrd niet gevonden , later in belgie ongeveer 2 jr terug
bleek die er wel een te hebben .. dan ga je terug rekenen hoe lang die die gehad moet hebben ...
heb daar nooit protocool oid voor gebruikt , doet er nu ook niet meer toe
paard heeft altijd slecht in kunnen buigen op rechts en heeft daar verminderde manen groei
wat naderhand dus bleek precies thv de chip .. vertel mij het maar

blackie draver zwart merrie .. kreeg nadien te horen dat er reeds chip in heeft gezeten ivm de koersen die ze gelopen heeft ,tja dan komt er zo maar weer een chip bij

chico = hond die zijn chip zat thv de knie
we wisten dat die gechipt was
da checken voor het nummer daar de spullen en papieren zouden worden nagebracht en na een jaar geloof je daar niet meer in en als men naar aanleiding vd chip denkt he die hond hoort daar omdat dat niet gewijzigd is in systeem
dan is het wel handig om dat ff te wijzigen
moet je wel nummertje hebben ..

dus zoeken geen chip , wij hij moet een chip hebben
da verder zoeken en thv knie zei die biep

naar aanleiding vh nummer vd chip in de hond fabrikant toen getraceerd

"het protocool"mens wat een benamning nooit gebrui8kt voor pablo met belgische chip
(weederom door het nummer weten we dat het een be chip gewest moest zjin en nu we meer weten over pablo zijn verleden is dat dus nog langer terug gebeurt/gezet)

bij blackie heb ik op bepaald punt jaren na dato nog wel aan de bel getrokken
van jongens hoe zit dat .. en dan krijg je dus een jammer dan
en nee geen klei of andere rotzooi gebruikt die het teweeg had kunnen brengen
paard kon ook slecht tegen metaal / staal
misschien dat dat er iets mee te maken had

huidige zwarte heeft chip en nergens last van (ja het kan)
en andere voormalige hond ook .. nergens last van tjee het kan echt ..

maar kan dus ook niet goed gaan
en ga geen onnodig risico lopen
ik ansich ben al gevaarlik genoeg ;)

verder ben ik heel erg moe nu
ben al 10 jr chronisch moe en concentratie gaat ook achteruit
kan dus best wel eens ergens een hiaatje inzitten ja

so shoot me als het nu nog niet op een rijtje staat

jacobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 02:37

@ Alane,
Niemand heeft problemen met de chip geconstateerd al die dierenartsen niet ed.zo verkondig je in grote lijnen. Dus waar blijf je nou dat chippen zo gevaarlijk zou zijn . Welnu Alane , we hebben hier in ons midden op dit forum in deze discussie een dierenarts en uitgerekend zij vind het zeer onverstandig om in de halsspier te chippen ivm verklevingen en bindweefselvorming. Dus in deze discussie is dat een 100% score van echte deskundigen die chippen in de halsspier ontraden. Verder heb ik mijn eigen dierenartsen natuurlijk ook uitgewrongen en dan blijkt dat ontstekingen na het implanteren geen uitzondering is en dat het niet uit kunnen lezen van de chip ook geen uitzondering is. Ook is gelogen en de leugen nagepraat ,dat de chip de afmeting heeft van slechts een rijstekorrel. Welnu mijn buro ligt vol met rijstekorrels maar bij 0,65 cm houdt het echt wel op. De chip heeft een lengte van 1,3 cm en is dus liefst 2 x zo groot als de beweerde modale rijstekorrel. Kwalijk vind ik dat niemand een groot onafhankelijk onderzoek heeft gelast,omdat er verklevingen en bindweefsel ontstaan en wat dat voor invloed heeft op de buigzaamheid en stressfactor bij herhaalde inbuigingen van de hals. Simpele logica is :dat er wat in de hals beschadigd wordt. Kies je daar zelf voor dan :eigen schuld dikke bult , maar als je gaat afdwingen dat iedereen verplicht is zijn veulen te beschadigen , dan wordt het een heel ander verhaal. Dan neem je als wetgever zelf de verantwoordelijkheid op je. En dat is nu juist mijn punt dat blijkt uit de door jou zelf aangeleverde links, de minister moet zorgen op grond van de EUregelgeving dat er alternatieven mogelijk moeten zijn. Dat de minister op grond van het welzijnsbesluit landbouwhuisdieren die alternatieven onmogelijk heeft gemaakt ,betekent dat ze dat besluit zal dienen te herzien . Zo simpel is dat. En als je dat niet doet en je ontneent mensen hun vrije keuze dan ben je als overheid direct aansprakelijk voor de gevolgen. En als je als overheid dan voor de rechter staat en je zegt :wE HEBBEN NOOIT IETS GEZIEN OF GEHOORD dan zal de rechter denken :ja zeiden er europese bevolkingsgroepen dat tijdens de oorlog ook niet en hij zal vragen:MINISTER HEEFT U DIT OOK WETENSCHAPPELIJK ONDERZOCHT? Want u heeft nooit iets gehoord maar hier heb ik toch echt een geval waar het wel degelijk niet goed gegaan is en u heeft die mensen ertoe gedwongen om dat te doen. DAAROM staat er in de EU regelgeving -en dat heb ik toch echt goed gelezen Alane- dat alternatieven mogelijk moeten blijven om de mensen een vrije keuze te geven en zodoende hun aansprakelijkheid te kunnen ontlopen.

Eveneens staat -en ook dat heb ik goed gelezen alane- dat het aantal dierbewegingen bij paarden zo veelvuldig is dat het niet de bedoeling is die bewegingen vast te leggen. Zo als ik aangaf dat voor een paard soms wel 72000 aan en afmeldingen geregistreerd zouden moeten worden - jij wilde dacht ik ook nog dat alle doorslagjes bewwaard moesten worden.......... ;( van dat soort gedachten wordt ik inderdaad heel erg verdrietig De IenR KAN DUS NOOIT AANTONEN WAAR DE PAARDEN STAAN EN DUS KAN ZE GEEN ROL SPELEN BIJ DIERZIEKTE BESTRIJDING

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:13

jacobus jij bent beter in woorden dan ik
en maakt exact mijn punt

de enige reden die er dus over blijft voor de chip (buiten belasting heffing
maar dan moet er wel een eigendoms bewijs zijn .. )

is dus de voedselveiligheid

als je de mens de keuze geeft om of te chippen -> mag geslacht worden mits genoteerd
dat de mens keuze heeft gemaakt voor niet in voedselketen
(paard mag nog steeds geslacht worden voor dieren voer of daarna de destructie in)

of bv een brandmerk (en ja weet dat dat in nl nu verboden is ) en daardoor paard automatisch uitsluiten
van de voedsel keten

en als men daar in den haag dan direct eens zorgt dat een paspoort een eigendoms
bewijs word .. dat net als bv auto papieren moet worden worden overgeschreven

dan pak je tig punten te gelijkertijd

mnsen die echt willen frauderen doen dat toch wel
zelfs id kaarten en menselijke paspoorrten bankpassen ed worden vervalst
helemaal uitsluiten gaat nooit lukken

maar de eigenaar heeft dan keuze

ook al word een brandmerk veranderd (streepje of stipje extra zoals bij de , was het nu fjorden
of haflingers gooi dat altijd door elkaar, heeft dan ook geen nut) "een"brandmerk
op bv rechter bil , of tatoo of vriesmerk ..
sluit paard automatisch uit voor de voedsel keten

en als paspoort eigendoms bewijs is
zal ook diefstal moeilijker worden , bewijs last van eigendom makkelijker
zal bij evt uitbraak ziekte ook eerder duidelijk worden dat iemand een paard heeft

en gooi daarbij zelfs de ruiten in als het gaat om belasting :D :+

en mensen zijn dan zelf verantwoordelijk voor het type indentificatie
welke men gekozen heeft en de gevolgen daarvan

(ook bij brandmerken vriesmerken en tatoeren is er een kans
dat het niet 100% goed gaat en kan er bv een infectie optreden)

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit van een tato in de oren
mocht een paard spontaan geen oor meer hebben
die maas in de wet op voorhand sluiten door ook die gevallen direct
uit te sluiten voor hum.consumptie

of vriesmerk ergens (van te voren vastgestelde lokatie )
en die hoeft niet groot te zijn of uniek
vanmijpart de ouderwetse A van aangekeurd _O-
(hoeveeel mensen daar vroeger wel niet voor gevallen zijn )

het hoeft dus geen per paard uniek kenmerk te zijn
om de voedsel veiligheid te waarborgen
waardoor het ook veel minder fraude gevoelig is

wil een eigenaar daar echt wel zuiniger op zijn

als da's bij het niet vinden van een kenmerk
ook direct denken ok dan moeten we bepaalde medicatie met wachttijd
ook melden in paspoort
en indien het kernmerk er wel is weten ze dat alles gegeven mag worden
zonder het te melden

maakt het allemaal wat makkelijker
voor iedereen

en legt de keuze en verantwoording bij de eigenaar

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:17

@jacobus: ik weet echt niet welke chips jij hebt liggen, maar degene die ik heb liggen en die ook in mijn en al de andere paarden zitten, die zijn zo groot als een rijstkorrel! En dan nog een zeer kleine rijstkorrel. Dus wat jij vertelt is echt dikke onzin!

En ja, Coliena heeft verteld dat ze niet zou chippen in de halsspier, maar dat is dus ook wat er nooit wordt gezegd en voorgeschreven. In België is het de nekband, in Frankrijk en in Duitsland ook zeker weten! Dus zover ik weet is het enkel in Nederland dat dit niet gebeurt?

Verder vind ik het ook raar dat jullie spreken van verminderde manengroei bij de chip? Hoe kan dat als jullie in de spier chippen, die minstens 15 à 20 centimeter onder die manen ligt? En wij die chippen in de manenkam, 1 à 2 cm onder de haren zien dat nooit?

Verder is er wel degelijk wetenschappelijk onderzoek gebeurd. Er zijn verschillende artikels, over verschillende jaren opgevolgd (dacht tien jaar), waarbij ook in de nekband werd gechipt. Geen problemen of migraties gezien. Verder zijn er ook de zogenaamde veldstudies, waarop men zich baseert en dat gaat dan om alle dieren die reeds gechipt zijn, dat zijn er dus duizenden en duizenden. Geen problemen.

Ontstekingen en infecties na chippen zijn niet te wijten aan de chip, maar aan onzorgvuldig of vuil inbrengen. Men dient te scheren en te ontsmetten met alcohol. Ontsteking en infectie komt door de inbrenger, niet door de chip.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:17

die paar keer dat ik het chippen in nl gezien heb en toen het verplicht werd in belgie en pablo daar voor de 2e maal gechipt is er NIET geschoren slechts met watje gedept ..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 13:42

JaBa zou je er een foto van kunnen maken met iets er langs ter vergelijking? Het is niet dat ik je niet geloof hoor, maar ik ben ten eerste benieuwd naar hoe zo iets uit ziet, en ten tweede kan hij zo niets zeggen.

Als het twee of zelfs drie keer zo groot is als een rijstkorrel, had mijn DA wel een veeeeel grotere "naald" nodig gehad omdat er in te zetten.... := Verminderde haargroei? Kom dan maar eens kijken naar die KWPN'er met shetlander manen.. Mocht ik willen dat die minder groeiden. Pret is ook niet geschoren... Gewoon gedept en erin.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:28

jacobus schreef:
@ Alane,
Niemand heeft problemen met de chip geconstateerd al die dierenartsen niet ed.zo verkondig je in grote lijnen. Dus waar blijf je nou dat chippen zo gevaarlijk zou zijn . Welnu Alane , we hebben hier in ons midden op dit forum in deze discussie een dierenarts en uitgerekend zij vind het zeer onverstandig om in de halsspier te chippen ivm verklevingen en bindweefselvorming.

Ja zij vindt het onverstandig.... en chipt volgens de Belgische richtlijnen, in la hollandia wordt er anders gechipt, al meer dan 10 jaar, en no problemo...
MAW ALS het zo zou verkleven, en verrot zou zijn, waarom hoor en zie je daar niets over, waarom zou men dan steeds zo chippen????

jacobus schreef:
@ Dus in deze discussie is dat een 100% score van echte deskundigen die chippen in de halsspier ontraden. Verder heb ik mijn eigen dierenartsen natuurlijk ook uitgewrongen en dan blijkt dat ontstekingen na het implanteren geen uitzondering is en dat het niet uit kunnen lezen van de chip ook geen uitzondering is.

Tja dat heeft JaBA al beantwoord :D.. ontstekingen door inbrengen heeft niets met de transponder zelf te maken... En niet uit kunnen lezen van een chip is mogelijk, echter kan dat liggen aan de reader, maar ook war en wanneer het betreffende paard is gechipt..
Met de huidige readers kunnen alle formaten worden uitgelezen, echter zijn die wat duurder en is het aan je DA of hij die wil aanschaffen of niet...

jacobus schreef:
@ Ook is gelogen en de leugen nagepraat ,dat de chip de afmeting heeft van slechts een rijstekorrel. Welnu mijn buro ligt vol met rijstekorrels maar bij 0,65 cm houdt het echt wel op. De chip heeft een lengte van 1,3 cm en is dus liefst 2 x zo groot als de beweerde modale rijstekorrel.

de transponder is ongeveer zo groot als een rijstekorrel...
http://www.wokkelweb.nl/webimages/Infor ... pen_01.jpg
leugen... tja,tis maar net wat je wilt aanhalen om een standpunt te verduidelijken dat je niet wilt chippen... maar eigenlijk tegen de I&R regeling bent :D

http://www.wokkelweb.nl/webimages/Infor ... jpgKwalijk vind ik dat niemand een groot onafhankelijk onderzoek heeft gelast,omdat er verklevingen en bindweefsel ontstaan en wat dat voor invloed heeft op de buigzaamheid en stressfactor bij herhaalde inbuigingen van de hals. Simpele logica is :dat er wat in de hals beschadigd wordt. Kies je daar zelf voor dan :eigen schuld dikke bult , maar als je gaat afdwingen dat iedereen verplicht is zijn veulen te beschadigen , dan wordt het een heel ander verhaal. Dan neem je als wetgever zelf de verantwoordelijkheid op je. En dat is nu juist mijn punt dat blijkt uit de door jou zelf aangeleverde links, de minister moet zorgen op grond van de EUregelgeving dat er alternatieven mogelijk moeten zijn. [/quote]
en dan krijgen we wederom MITS die alternatieven voldoen aan de eisen... en dat is dus momenteel nog niet zo...

En nogmaals, hoe denk je dat de transponder is ontstaan in de husiige vorm en omvang? Warom men juist daar chipt waar men chipt?
Door onderzoek door de jaren heen...
En als ik dan aanhal dat bijv.de friezen en fjorden alsinds 1996 chippen, dan worden die weer niet intensief genoeg gebruikt voor de hogere dressuur...
Heb je er wel eens aangedacht dat er mischien helemaal geen problemen zijn met inbuigen die toegewezen kunnen worden aan de transponder?
Het ligt bij de gemiddelde ruiter altijd aan alles en iedereen behalve aan henzelf... instructeur,jury en nu een nieuwe de transponder...

Jacobus schreef:
Dat de minister op grond van het welzijnsbesluit landbouwhuisdieren die alternatieven onmogelijk heeft gemaakt ,betekent dat ze dat besluit zal dienen te herzien . Zo simpel is dat.

Is niet zo simpel, welke alternatieven zijn er dan volgens jou?

Jacobus schreef:
En als je dat niet doet en je ontneent mensen hun vrije keuze dan ben je als overheid direct aansprakelijk voor de gevolgen. En als je als overheid dan voor de rechter staat en je zegt :wE HEBBEN NOOIT IETS GEZIEN OF GEHOORD dan zal de rechter denken :ja zeiden er europese bevolkingsgroepen dat tijdens de oorlog ook niet en hij zal vragen:MINISTER HEEFT U DIT OOK WETENSCHAPPELIJK ONDERZOCHT? Want u heeft nooit iets gehoord maar hier heb ik toch echt een geval waar het wel degelijk niet goed gegaan is en u heeft die mensen ertoe gedwongen om dat te doen. DAAROM staat er in de EU regelgeving -en dat heb ik toch echt goed gelezen Alane- dat alternatieven mogelijk moeten blijven om de mensen een vrije keuze te geven en zodoende hun aansprakelijkheid te kunnen ontlopen.
:+
Waar zijn de bewijzen dan dat er paarden beschadigd zijn,en dat dat toegewezen kan worden aan de transponder (en dit excl. problemen agv inbrengen)
Amerika, het land van rechtzaken.... chipt al jaren en breidt dit ook uit...
http://www.equinespeciesworkinggroup.com

Jacobus schreef:
Eveneens staat -en ook dat heb ik goed gelezen alane- dat het aantal dierbewegingen bij paarden zo veelvuldig is dat het niet de bedoeling is die bewegingen vast te leggen. Zo als ik aangaf dat voor een paard soms wel 72000 aan en afmeldingen geregistreerd zouden moeten worden - jij wilde dacht ik ook nog dat alle doorslagjes bewwaard moesten worden.......... ;( van dat soort gedachten wordt ik inderdaad heel erg verdrietig De IenR KAN DUS NOOIT AANTONEN WAAR DE PAARDEN STAAN EN DUS KAN ZE GEEN ROL SPELEN BIJ DIERZIEKTE BESTRIJDING

Tis maar net wat je wilt lezen....
Ik heb je linken gegeven waarom de I&R regeling paardachtigen er is, sinds wanneer etc etc...
Als jij er zo van overtuigd bent dat de overheid je wat voorliegt en een site die antichippen is niet, dan is daar weinig aan te doen...
Meerdere mensen hebben nu geprobeerd je het uit te leggen,dat je niet overtuigd bent van de werking van de I&R regling, heeft niets te maken met een transponder... die regeling zal dan ook niet werken of je DNA laat vastleggen of je paard laat brandmerken, overschilderen etc...
FEIT is dat het een EU regeling is en daar heb je je aan te houden... jij en ik ook, zeker is er geen tot weinig controle, maar er staat net zo min bij ieder verkeerslicht een politieagent om te controleren of een ieder netjes stopt als het verkeerslicht op rood staat, niet op iedere hoek van de wegen een agent om te controleren of een ieder zich aan de verkeersregels houdt...
Regels staan en vallen bij de naleving van die regels...
Als er foutieve informatie over die regels worden geschreven zullen die regels harder vallen....

En voor de zoveelste keer, en nu graag zonder monddood maken en doofpotaffaires, waar zijn die bewijzen dan?
Waarom zijn het altijd verhalen van horen zeggen over meerdere schakels?

Waarom chippen de friezen en fjorden stamboeken dan nog steeds?
De engelse volbloeden,?
Waarom zou Frankrijk en België ook begonnen zijn, en is men bezig in Duitsland?
Laten we Amerika niet ook nog eens vergeten...

Waarom hebben de volbloeden in de hogere dressuur en springsport nergens geen last van,ergo lopen ze mee op nivo?
De ggk hengsten binnen het KWPN? (ben even kwijt sinds wanneer het KWPN chipt, maar minimaal al 8 jaar, waarvan aldiverse veulens inmiddels behoren tot het corps ggk-hengsten?
Waarom hoor je de topruiters er niet over,denk je dat die mijn gechipte topper zouden laten staan?

Waarom hoor en zie je niets op de wedstrijdterreinen?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:45

........

zoals jij blijft volhouden dat de chip net zo groot is als rijstkorrel
zie immage (heb je ook moeite met inparkeren >??)
en dat ALS het al fout gaat het aan de inbrenger ligt

zo blijf ik volhouden dat het ene paard (gelukkig meerderheid) er goed op reageert
(of eigenlijk weinig bijwerkingen vertoont) en een ander paard
er helemaal niet goed op reageert .. de chip ..

en zo houden we een wellen nietes spelletje

of het nu aan chipper of chip ligt
ik ben tegen een lichaamsvreemd object zonder medische noodzakelijke reden
in een lichaam proppen

en of het nu aan chipper of chip ligt
wil ik niet het risico lopen op problemen

als het aan de EU wet ligt HEB ik die keuze
NL net als BE overtreed die wet ..

EU richtlijnen geven mogelijkheid tot andere mogenlijkheid
NL wet staat ONDER de EU wet
NL wet geeft geen ruimte tot andere mogenlijkheid
NL gaat dus in de fout

bij brandmerken zegt men na verloop van tijd kan het minder duidelijk zichtbaar worden
bij tatoo idem
bij chip kan die naar verloop van tijd niet meer af te lezen zijn (is reeds in onderzoeken naar boven gekomen/bewezen)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:51

nickyu schreef:
jacobus jij bent beter in woorden dan ik
en maakt exact mijn punt

de enige reden die er dus over blijft voor de chip (buiten belasting heffing
maar dan moet er wel een eigendoms bewijs zijn .. )

is dus de voedselveiligheid

Dat heeft niets te maken met de transponder, maar I&R regeling...

nickyu schreef:
als je de mens de keuze geeft om of te chippen -> mag geslacht worden mits genoteerd
dat de mens keuze heeft gemaakt voor niet in voedselketen
(paard mag nog steeds geslacht worden voor dieren voer of daarna de destructie in)

of bv een brandmerk (en ja weet dat dat in nl nu verboden is ) en daardoor paard automatisch uitsluiten
van de voedsel keten

Probleem is niet alleen het verbod op brandmerken, maar ook dat bijv. na overbranden het paard voorzien kan worden van een nieuwe identiteit, brandmerken regelmatig niet goed te lezen zijn, etc etc...
Als je ven goed zoekt op www,dan vindt je genoeg tegens voor bijv brandmerken...

nickyu schreef:
en als men daar in den haag dan direct eens zorgt dat een paspoort een eigendoms
bewijs word .. dat net als bv auto papieren moet worden worden overgeschreven

Is niet mogelijk, omdat het paspoort ten allertijde het paard moet vergezellen, gaat je veulen bijv.naar de opfok, dan zal de beheerder aldaar het paspoort moeten bewaren...
Huur je een transporteur in paard van A naar B te brengen, idem...
Staat je paard ergens bij een pensionstal, dan moet die beheerder het paspoort bewaren ( en dan heb ik het over officieel)

nickyu schreef:
dan pak je tig punten te gelijkertijd

Nee dus... :D

nickyu schreef:
mnsen die echt willen frauderen doen dat toch wel
zelfs id kaarten en menselijke paspoorrten bankpassen ed worden vervalst
helemaal uitsluiten gaat nooit lukken

Zijn andere rfid systemen...kun je vergelijken met een auto en vliegtuig... ze hebben beide en motor, toch kan de auto niet vliegen...
Ik zeg niet dat fraude onmogelijk is..., alleen is de huidge transponder, alleen lezen.... en is het nummer 'ingebakken' , zal anders worden met lezen en schrijven transponders,maar die worden nog niet ingezet...

nickyu schreef:
maar de eigenaar heeft dan keuze

ook al word een brandmerk veranderd (streepje of stipje extra zoals bij de , was het nu fjorden
of haflingers gooi dat altijd door elkaar, heeft dan ook geen nut) "een"brandmerk
op bv rechter bil , of tatoo of vriesmerk ..
sluit paard automatisch uit voor de voedsel keten

De identieteit blijft niet gewaarborgd....

nickyu schreef:
zal ook diefstal moeilijker worden , bewijs last van eigendom makkelijker
zal bij evt uitbraak ziekte ook eerder duidelijk worden dat iemand een paard heeft

I&R regeling is er niet om te kunnen tonen wie wel of geen eigenaar is....

nickyu schreef:
en gooi daarbij zelfs de ruiten in als het gaat om belasting :D :+

De huidige wetten in NL verbieden heffing van belasting op paarden... zowel op antionaal als gemeentelijke belastingen...
Ben geen voorstander,maar waarom zou ik als paardenhouder geen of minder belast worden dan mijn buurman de rundvee houder?

nickyu schreef:
en mensen zijn dan zelf verantwoordelijk voor het type indentificatie
welke men gekozen heeft en de gevolgen daarvan
(ook bij brandmerken vriesmerken en tatoeren is er een kans
dat het niet 100% goed gaat en kan er bv een infectie optreden)

mijn persoonlijke voorkeur gaat uit van een tato in de oren
mocht een paard spontaan geen oor meer hebben
die maas in de wet op voorhand sluiten door ook die gevallen direct
uit te sluiten voor hum.consumptie

Weet je hoe gevoelig een paardenoor is????
En dan telekens als je het wilt nakijken het oor uitscheren?
Dan vervaagd de tatoo na verloop van tijd en dat icm de beharing ben je weer terug bij af.... werkt niet afdoende.

Denk je werkelijk dat men brandmerken/tatoo etc uitgesloten heeft omdat het bij wet verboden?
puur en alleen omdat het niet voldoende garanties biedt....

nickyu schreef:
het hoeft dus geen per paard uniek kenmerk te zijn
om de voedsel veiligheid te waarborgen
waardoor het ook veel minder fraude gevoelig is

wil een eigenaar daar echt wel zuiniger op zijn

Ik denk per duplicaat een amputatie van je bankrekening a 165 euries,je ook wel voorzichtig maakt...
De I&R regeling is er juist om ervoor te zorgen dat ieder paard uniek is, een levensnummer heeft en dat paard en paspoort gekoppeld kunnen worden....

nickyu schreef:
als da's bij het niet vinden van een kenmerk
ook direct denken ok dan moeten we bepaalde medicatie met wachttijd
ook melden in paspoort
en indien het kernmerk er wel is weten ze dat alles gegeven mag worden
zonder het te melden

maakt het allemaal wat makkelijker
voor iedereen

en legt de keuze en verantwoording bij de eigenaar

DA's zijn nu verplicht te controleren of paard en paspoort bij elkaar horen....
Met jouw methode, is de kans op fraude nog vele malen groter...

ik heb paard Chippie, voorzien van Transponder,die ziek is... neem paspoort mee van Brandy en geen vermelding in paspoort omdat brandmerk/vriesmerk/tatoo niet te lezen is...
Chippie krijgt zijn medicijnen zonder registratie...

Nu is Chippie verkocht... en handige Harry laat peerd branden... krijgt een nieuw paspoort en huppa Chippie gaat als Brandy peerd door het verdere leven...

Maar heeft Chippie peerd een transponder en stoute DA zet er een 2e transponder bij in... zullen beide transponders reageren,en blijft transponder nummer 1 ten allertijde de hoofdtransponder....

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 15:00

nickyu schreef:
........

zoals jij blijft volhouden dat de chip net zo groot is als rijstkorrel
zie immage (heb je ook moeite met inparkeren >??)

Ben je nu weer moe aan het worden????
met alle respect... vertel me eens waar ik heb geschreven dat een transponder net zo groot is als een rijstekorrel?????
Ter illustratie een foto erbij gezet, met de tekst ONGEVEER zo groot...

nickyu schreef:
en dat ALS het al fout gaat het aan de inbrenger ligt

Schrijf ik nergens....

nickyu schreef:
zo blijf ik volhouden dat het ene paard (gelukkig meerderheid) er goed op reageert
(of eigenlijk weinig bijwerkingen vertoont) en een ander paard
er helemaal niet goed op reageert .. de chip ..

zijn helaas geen voorbeelden waar het wel fout is gegaan...

nickyu schreef:
en zo houden we een wellen nietes spelletje

Kom dan eens met bewijzen..... en dan niet met een transponder uit België van 13 jaar of langer geleden... die niet te lezen is.
Of over je hond....

nickyu schreef:
of het nu aan chipper of chip ligt
ik ben tegen een lichaamsvreemd object zonder medische noodzakelijke reden
in een lichaam proppen

Dat maakt wel een wezenlijk verschil... of het de chip of chipper is...
Maar je gaat wel op je paard zitten?
je gebruikt wel hoofdstel/bit/etc
ent wel... ontwormen,en als er een neiuw ontwormmiddel op de markt komt, dan vraag je ook om rapporten of het veilig is voor je paard????
Heb je de rapporten gelezen en gezien over de entstof die ze gebruiken bij je paard?

nickyu schreef:
en of het nu aan chipper of chip ligt
wil ik niet het risico lopen op problemen

Mischien zijn er wel geen problemen...

nickyu schreef:
als het aan de EU wet ligt HEB ik die keuze
NL net als BE overtreed die wet ..

Die heb je dus niet.... de NL regering moet een alternatief aanbieden MITS etcetc....

nickyu schreef:
EU richtlijnen geven mogelijkheid tot andere mogenlijkheid
NL wet staat ONDER de EU wet
NL wet geeft geen ruimte tot andere mogenlijkheid
NL gaat dus in de fout

Nope... EU maakt regels, en land mag regels zelfs verschrepen....
kijk bijv. naar de wegenverkeerswet.
belastingheffingen
abortuswet...

nickyu schreef:
bij brandmerken zegt men na verloop van tijd kan het minder duidelijk zichtbaar worden
bij tatoo idem
bij chip kan die naar verloop van tijd niet meer af te lezen zijn (is reeds in onderzoeken naar boven gekomen/bewezen)

kom maar met dat rapport....
je hebt zelf een bewijs op stalstaan van het tegenover gestelde... 13 jaar geleden gechipt....

jacobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 23:52

Alane schreef:
jacobus schreef:
@ Alane,
Niemand heeft problemen met de chip geconstateerd al die dierenartsen niet ed.zo verkondig je in grote lijnen. Dus waar blijf je nou dat chippen zo gevaarlijk zou zijn . Welnu Alane , we hebben hier in ons midden op dit forum in deze discussie een dierenarts en uitgerekend zij vind het zeer onverstandig om in de halsspier te chippen ivm verklevingen en bindweefselvorming.

Ja zij vindt het onverstandig.... en chipt volgens de Belgische richtlijnen, in la hollandia wordt er anders gechipt, al meer dan 10 jaar, en no problemo...
MAW ALS het zo zou verkleven, en verrot zou zijn, waarom hoor en zie je daar niets over, waarom zou men dan steeds zo chippen????

jacobus schreef:
@ Dus in deze discussie is dat een 100% score van echte deskundigen die chippen in de halsspier ontraden. Verder heb ik mijn eigen dierenartsen natuurlijk ook uitgewrongen en dan blijkt dat ontstekingen na het implanteren geen uitzondering is en dat het niet uit kunnen lezen van de chip ook geen uitzondering is.

Tja dat heeft JaBA al beantwoord :D.. ontstekingen door inbrengen heeft niets met de transponder zelf te maken... En niet uit kunnen lezen van een chip is mogelijk, echter kan dat liggen aan de reader, maar ook war en wanneer het betreffende paard is gechipt..
Met de huidige readers kunnen alle formaten worden uitgelezen, echter zijn die wat duurder en is het aan je DA of hij die wil aanschaffen of niet...

jacobus schreef:
@ Ook is gelogen en de leugen nagepraat ,dat de chip de afmeting heeft van slechts een rijstekorrel. Welnu mijn buro ligt vol met rijstekorrels maar bij 0,65 cm houdt het echt wel op. De chip heeft een lengte van 1,3 cm en is dus liefst 2 x zo groot als de beweerde modale rijstekorrel.

de transponder is ongeveer zo groot als een rijstekorrel...
leugen... tja,tis maar net wat je wilt aanhalen om een standpunt te verduidelijken dat je niet wilt chippen... maar eigenlijk tegen de I&R regeling bent :D

http://www.wokkelweb.nl/webimages/Infor ... jpgKwalijk vind ik dat niemand een groot onafhankelijk onderzoek heeft gelast,omdat er verklevingen en bindweefsel ontstaan en wat dat voor invloed heeft op de buigzaamheid en stressfactor bij herhaalde inbuigingen van de hals. Simpele logica is :dat er wat in de hals beschadigd wordt. Kies je daar zelf voor dan :eigen schuld dikke bult , maar als je gaat afdwingen dat iedereen verplicht is zijn veulen te beschadigen , dan wordt het een heel ander verhaal. Dan neem je als wetgever zelf de verantwoordelijkheid op je. En dat is nu juist mijn punt dat blijkt uit de door jou zelf aangeleverde links, de minister moet zorgen op grond van de EUregelgeving dat er alternatieven mogelijk moeten zijn.

en dan krijgen we wederom MITS die alternatieven voldoen aan de eisen... en dat is dus momenteel nog niet zo...

En nogmaals, hoe denk je dat de transponder is ontstaan in de husiige vorm en omvang? Warom men juist daar chipt waar men chipt?
Door onderzoek door de jaren heen...
En als ik dan aanhal dat bijv.de friezen en fjorden alsinds 1996 chippen, dan worden die weer niet intensief genoeg gebruikt voor de hogere dressuur...
Heb je er wel eens aangedacht dat er mischien helemaal geen problemen zijn met inbuigen die toegewezen kunnen worden aan de transponder?
Het ligt bij de gemiddelde ruiter altijd aan alles en iedereen behalve aan henzelf... instructeur,jury en nu een nieuwe de transponder...

Jacobus schreef:
Dat de minister op grond van het welzijnsbesluit landbouwhuisdieren die alternatieven onmogelijk heeft gemaakt ,betekent dat ze dat besluit zal dienen te herzien . Zo simpel is dat.

Is niet zo simpel, welke alternatieven zijn er dan volgens jou?

Jacobus schreef:
En als je dat niet doet en je ontneent mensen hun vrije keuze dan ben je als overheid direct aansprakelijk voor de gevolgen. En als je als overheid dan voor de rechter staat en je zegt :wE HEBBEN NOOIT IETS GEZIEN OF GEHOORD dan zal de rechter denken :ja zeiden er europese bevolkingsgroepen dat tijdens de oorlog ook niet en hij zal vragen:MINISTER HEEFT U DIT OOK WETENSCHAPPELIJK ONDERZOCHT? Want u heeft nooit iets gehoord maar hier heb ik toch echt een geval waar het wel degelijk niet goed gegaan is en u heeft die mensen ertoe gedwongen om dat te doen. DAAROM staat er in de EU regelgeving -en dat heb ik toch echt goed gelezen Alane- dat alternatieven mogelijk moeten blijven om de mensen een vrije keuze te geven en zodoende hun aansprakelijkheid te kunnen ontlopen.
:+
Waar zijn de bewijzen dan dat er paarden beschadigd zijn,en dat dat toegewezen kan worden aan de transponder (en dit excl. problemen agv inbrengen)
Amerika, het land van rechtzaken.... chipt al jaren en breidt dit ook uit...
http://www.equinespeciesworkinggroup.com

Jacobus schreef:

Tis maar net wat je wilt lezen....
Ik heb je linken gegeven waarom de I&R regeling paardachtigen er is, sinds wanneer etc etc...
Als jij er zo van overtuigd bent dat de overheid je wat voorliegt en een site die antichippen is niet, dan is daar weinig aan te doen...
Meerdere mensen hebben nu geprobeerd je het uit te leggen,dat je niet overtuigd bent van de werking van de I&R regling, heeft niets te maken met een transponder... die regeling zal dan ook niet werken of je DNA laat vastleggen of je paard laat brandmerken, overschilderen etc...
FEIT is dat het een EU regeling is en daar heb je je aan te houden... jij en ik ook, zeker is er geen tot weinig controle, maar er staat net zo min bij ieder verkeerslicht een politieagent om te controleren of een ieder netjes stopt als het verkeerslicht op rood staat, niet op iedere hoek van de wegen een agent om te controleren of een ieder zich aan de verkeersregels houdt...
Regels staan en vallen bij de naleving van die regels...
Als er foutieve informatie over die regels worden geschreven zullen die regels harder vallen....

En voor de zoveelste keer, en nu graag zonder monddood maken en doofpotaffaires, waar zijn die bewijzen dan?
Waarom zijn het altijd verhalen van horen zeggen over meerdere schakels?

Waarom chippen de friezen en fjorden stamboeken dan nog steeds?
De engelse volbloeden,?
Waarom zou Frankrijk en België ook begonnen zijn, en is men bezig in Duitsland?
Laten we Amerika niet ook nog eens vergeten...

Waarom hebben de volbloeden in de hogere dressuur en springsport nergens geen last van,ergo lopen ze mee op nivo?
De ggk hengsten binnen het KWPN? (ben even kwijt sinds wanneer het KWPN chipt, maar minimaal al 8 jaar, waarvan aldiverse veulens inmiddels behoren tot het corps ggk-hengsten?
Waarom hoor je de topruiters er niet over,denk je dat die mijn gechipte topper zouden laten staan?

Waarom hoor en zie je niets op de wedstrijdterreinen?[/quote]

Misschien begin je zelf ook moe te worden, want je begint steeds grotere onzin uit te kramen. Als een chip niet zou verkleven zou deze gaan migreren. DE NIEUWE CHIP VERKLEEFT ZELFS NOG BETER DAN DE OUDE WEET JE? En ik adviseer je ook een bezoekje aan de opticien als je op jouw plaatje niet eens kunt zien dat een chip - ik heb het al aangegeven met 1,3 cm twee x zo lang is als een modale rijstekorrel van 0,65 cm. Hieruit blijkt duidelijk dat alles wat krom is door jou rechtgepraat wordt . Maar meten is toevallig weten Alane.

Alleen al het feit dat in een halsspier een kunststof pin van 1,3 cm wordt geramd ,die dwars door alle spierlagen heen geprikt blijft en daar moet verkleven en tot ver over de helft door dat veulenhals heen gestoken wordt, zegt iets over het niveau van onze beschaving. Maar blijf maar de andere kant op kijken. Steek je kop maar in het zand. Sluit je ogen maar , struisvogeltje.
De veulentjes zullen je eeuwig dankbaar zijn. En als ze net te veel verzet bieden later bij het inbuigen dan ligt het zeker weten aan de ruiter en weet ik veel wat nog meer , maar zeker weten nooit aan de chip. Want we horen nooit wat en we zien nooit wat. Dat je niets ziet dat is me nu wel duidelijk geworden met je rijstekorrel. En dat ik plotseling ook tegen een IenR ben fantaseer je er ook nog even bij.

Waarom hebben ggk hengsten en toppaarden nergens last van.? Misschien kun je nog net inzien hoe belachelijk die vraag is maar waarschijnkijk niet. Het is namelijk een vraag die uit gaat van een volkomen naieve veronderstelling .........dat ze ook nergens last van hebben. Hoe zwaar worden ze vaak niet onder druk gezet . Respect voor de kuit/spoor, respect voor de hand je kent dat wel of misschien eerder wel niet. Het past OVERDUIDELIJK helemaal in jouw straatje dat, tenzij het tegendeel bewezen wordt een paard nergens last van heeft ,ook al verbouwen we hem tot een onderdeel van een computerprogramma. Kleur , aftekeningen ,schets , kruinen , haardraaiingen op de borst , zwilwratten, gebit( leeftijd) ALLEMAAL uiterlijke kenmerken waarbij de EU REGELGEVING zegt dat als er een uiterlijk kenmerk niet 100% waterdicht is er een tweede kenmerk nodig is. .
Maar ja , worden we moe van om daar naar te kijken, veeeeel makkelijker om zo n veulentje te beschadigen. HET SIERT JE ALANE }:0

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 14:42

jacobus schreef:
Misschien begin je zelf ook moe te worden, want je begint steeds grotere onzin uit te kramen.

Als dit de basis om je argumenten kracht bij te zetten????

jacobus schreef:
Als een chip niet zou verkleven zou deze gaan migreren. DE NIEUWE CHIP VERKLEEFT ZELFS NOG BETER DAN DE OUDE WEET JE?

Mischien toch eens beter je infobronnen uithoren/lezen...
De trnsponders die gebruikt worden voor bijv.HONDEN en KATTEN hebben aan een uiteinde een ander ameriaal om ze migreren te voorkomen dat die tansponder bij HONDEN en KATTEN ONDERHUIDS wordt geplaatst...

jacobus schreef:
En ik adviseer je ook een bezoekje aan de opticien als je op jouw plaatje niet eens kunt zien dat een chip - ik heb het al aangegeven met 1,3 cm twee x zo lang is als een modale rijstekorrel van 0,65 cm. Hieruit blijkt duidelijk dat alles wat krom is door jou rechtgepraat wordt . Maar meten is toevallig weten Alane.

Mischien is een cursus striptekenen handiger voor mij,immers heb je alleen het plaatje bekeken en niet de tekst erbij gelezen die ik bij dat ene plaatje gezet hebt :D
En wat is dan nu je standpunt? Ligt je antichip gedachte nu bij het feit dat de chip 3 mm langer is dan de rijstekorrels die jij thuis hebt liggen?

jacobus schreef:
Alleen al het feit dat in een halsspier een kunststof pin van 1,3 cm wordt geramd ,die dwars door alle spierlagen heen geprikt blijft en daar moet verkleven en tot ver over de helft door dat veulenhals heen gestoken wordt, zegt iets over het niveau van onze beschaving.

Tja een handje vol mensen die roepen en gillen,geen concrete bewijzen en steeds meer landen die overgaan tot het chippen, ruim 10 jaar praktijk ervaring...
Hebben we toch zomaar pech dat die transponder niet nog eens 3 mm langer is, dan was die aan de andere kant van de veulenhals er zoweer uitgefloept....

jacobus schreef:
Maar blijf maar de andere kant op kijken. Steek je kop maar in het zand. Sluit je ogen maar , struisvogeltje.

Mischien moet jij je hoofd eens uit het zand halen en verder kijken dan de antichipneuzen lang zijn...
Zoveel landen die chippen, en geen voorbeelden... is dat niet vreemd?

jacobus schreef:
De veulentjes zullen je eeuwig dankbaar zijn. En als ze net te veel verzet bieden later bij het inbuigen dan ligt het zeker weten aan de ruiter en weet ik veel wat nog meer , maar zeker weten nooit aan de chip. Want we horen nooit wat en we zien nooit wat. Dat je niets ziet dat is me nu wel duidelijk geworden met je rijstekorrel. En dat ik plotseling ook tegen een IenR ben fantaseer je er ook nog even bij.

Wie zegt dat er een probleem is met inbuigen door de chip?
Hoeveel topruiters zijn er nu? dat is maar een handje vol, kijk eens naar de gemiddelde wedstrijdruiter, dat ze geen eerste worden ligt altijd aan een ander,jury, bodem,kleur, zon, afstamming.... en dan ook nog eens de chip...

jacobus schreef:
Waarom hebben ggk hengsten en toppaarden nergens last van.? Misschien kun je nog net inzien hoe belachelijk die vraag is maar waarschijnkijk niet. Het is namelijk een vraag die uit gaat van een volkomen naieve veronderstelling .........dat ze ook nergens last van hebben.

De 3 jarigen die ter keuring verschijnen, de jongelingen die na de tig dagen test gaan,is het niet opmerkelijk dat nergens geschreven en gezegd wordt dat het opvallend is dat de huidige hengsten anders/stijver bewegen dan de rest?
Is het niet vreemd dat de de hudige paarden die M en hoger lopen, niet stijver bewegen dan de paarden 20 jaar terug?

jacobus schreef:
Hoe zwaar worden ze vaak niet onder druk gezet . Respect voor de kuit/spoor, respect voor de hand je kent dat wel of misschien eerder wel niet. Het past OVERDUIDELIJK helemaal in jouw straatje dat, tenzij het tegendeel bewezen wordt een paard nergens last van heeft ,ook al verbouwen we hem tot een onderdeel van een computerprogramma.

Kom jij dan eens met bewijzen dat de paarden daar wel last van hebben....
Respect voor de spoor???? ja vlot voor het been,scherp aan de hulpen dat waren de paarden ook al, werd van ze verwacht toen ze nog niet gechipt werden... respect verdien en dwing je niet af.. Mijn straatje?

jacobus schreef:
Kleur , aftekeningen ,schets , kruinen , haardraaiingen op de borst , zwilwratten, gebit( leeftijd) ALLEMAAL uiterlijke kenmerken waarbij de EU REGELGEVING zegt dat als er een uiterlijk kenmerk niet 100% waterdicht is er een tweede kenmerk nodig is. .
Maar ja , worden we moe van om daar naar te kijken, veeeeel makkelijker om zo n veulentje te beschadigen. HET SIERT JE ALANE }:0

kijk eens in mijn profiel, helemaal onderaan,heb er net foto'sbij geplaatst van 1 en hetzelfde paard
1 dag,3 maand, 2,5 jaar en 3 jaar.... Dat is het leuke van schimmels... en de reden waarom een schets niet voldoet...Immers hebben we die optie al lang gehad als enige identificatie methode..
afkortingen en beschrijven die op meerdere manieren uit te leggen waren... hoe hoog is een half wit voetje?
En hoe breed is een bles?
Hoeveel doorsnede heeft een stip?
en welke vorm een sneb?

de tekening: zit die wervel nu 2 cm hoger of lager?

En daarom is een signalement en schets niet voldoende...
wat rest als identificatiemethode: de transponder....

hoeworden in België een veulen gechipt?
let op bevat schokkende beelden :+
chippen van merrie en veulen