Gebrek aan goede sportpony's dreigt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: Gebrek aan goede sportpony's dreigt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 21:44

@ FuegoJoy, helemaal mee eens!

Las in je pro dat jullie in dit jaar naar Roswinkel komen te wonen, gaat je dochter dan ook springwedstrijden hier rijden?

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:11

die 30.000 is misschien iets overdreven maar een goede Z ponie gaat echt niet voor minder dan 10.000 weg

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:15

SportPony's genoeg, ruiters die de pony's daadwerkelijk ook goed kunnen rijden ontbreken.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 23:23

Dan denk ik dat ze niet zo snel worden verkocht...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 07:25

sportpony kun je maken en breken een goede sportpony is nog geen garantie voor een goede prestatie :)*

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 08:49

mistid schreef:

er zijn der al genoeg weze kijken

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 09:18

MelanieB schreef:
SportPony's genoeg, ruiters die de pony's daadwerkelijk ook goed kunnen rijden ontbreken.

Meer de begeleiding die erbij komt kijken ben ik van mening...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:41

janouke schreef:
mistid schreef:

er zijn der al genoeg weze kijken

Je zegt het precies goed, ze zijn wezen kijken. Maar hij is dus nog neit verkocht.

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:34

omdat ik hun nog niet wil verkopen

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 12:42

je wilt ze nog niet verkopen?
maar je hebt ze wel te koop?
sorry als ik het fout heb dan heb ik erover heen gelezen :P

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:11

nee, er was vraag naar de ponies. er zijn toen mensen gaan kijken, pap zei toen tegen ze: ze staan niet te koop, maar voor een goed bod is alles te koop

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:04

Zo gaat dat bij ons ook.
Ik heb 'de' pony vandaag ZZ gestart, geen wp, maar wel superfijn rondje!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:07

ja en als er dan een gek komt met een goed bod, gaan ze gewoon weg. en krijg ik gewoon weer een goede pony

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:49

janouke schreef:
die 30.000 is misschien iets overdreven maar een goede Z ponie gaat echt niet voor minder dan 10.000 weg

Daar heb je gelijk in. Ik merkte het toen ik mijn pony wilde verkopen. Plaatje om te zien, perfect karakter en super instelling, en correct bewegen. Veel prijzen behaald en goed gereden (niet in de krul getrokken, op eigen benen, heel correct). 5 jaar en M1 dressuur.
We hebben hem niet goedkoop te koop gezet (geen 10.000 hoor!), maar hij was zo verkocht, achteraf hadden we hem wel duurder te koop kunnen zetten :+ , want de meeste mensen die wij hoorden vonden hem niet duur.
Maar wij wilden nog een beetje een normale prijs.
Wat de mensen zeiden die ik hierover sprak was dat er veel gebrek was aan goed gereden pony's. De meeste pony's waren veel met de hand gereden en liepen niet goed meer. Ook vonden ze het vaak belangrijk dat de pony uitstraling had, een dikke hals en toch heel braaf. Dat zijn ook niet alle pony's. Zelf heb ik het idee dat er wel veel goede sportpony's zijn, maar dat die niet goed gereden worden. Maarja, het zijn ook altijd kinderen..
Maar er wordt gigantisch veel geld gevraagd voor pony's vind ik.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 11:44

Maar wat hebben wij eraan als we sportpony's fokken die ongeschikt zijn voor kinderen? Mi heb je het dan niet over goede sportpony's... of willen we alleen nog fokken voor dat handjevol kids dat getalenteerd genoeg is incl. goede begeleiding?

Wat veel ouders ook schijnen te vergeten bij de aanschaf van een wedstrijpony is dat ze de pony kopen en niet de combinatie...
Ooit had ik een D-pony te koop, aspirant kopers wilden succesgarantie :?

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:16

Dat heb ik ook gemerkt, dat mensen denken met een goede pony direct de prijzen binnen te halen.. Terwijl het kind het niet goed genoeg kan.
En gaat het dan niet goed, dan krijgen de vorige eigenaren de schuld, want die hebben de pony niet goed gereden..

Het is toch echt niet zo dat alleen de pony alles doet, vooral bij jonge pony's. Die moeten wel (goed) gereden worden.. En je moet eerst een combinatie vormen. En dat heeft soms ook tijd nodig.

Nicole_ros

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 20:01

Ik denk dat ook ja.
Meisje hier in de buurt heeft een internationale spring pony gekocht maar komt een B parcour niet rond. puur omdat ze zelf niet ervaren genoeg is om een internationale pony te kunnen rijden.

ik denk ook dat er genoeg pony's rond lopen met de cappiciteiten er in. Wij hadden hier ook een 4 jarige D pony van kantjes ronaldo staan is ook goed verkocht naar de juiste mensen die de pony de TIJD geven om zich te ontwikkelen.
Vaak zijn de goede pony's met veel cappiciteiten al snel kapot gereden door dat ze heel veel worden gesprongen op concours, en dan doen ze het goed maar op een gegeven moment kunnen ze dat nog niet aan.
we hebben nu ook wel een leuke D pony staan ook van kantje's ronaldo precies de springmanier van der vader maar die hebben we laten dekken omdat ze er gewoon nog niet klaar voor was om onder het zadel te gaan. Zoiezo hebben die ronaldo pony's wat meer tijd nodig om zich volledig te ontwikkelen.

maar ik denk dat de goede pony's vaak ook te snel en teveel mee word gedaan al op jonge leeftijd.