Ongelukken tijdens gevaarlijke race in Engeland *Foto's*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liefling

Re: Ongelukken tijdens gevaarlijke race in Engeland *Foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:29

ik vind dat deze tak van de paardensport verboden moet worden!
heel veel paarden raken wel gewond of breken hun been of nek!
ik vind dat niet een normale beoefening van sport
sorry hoor!
een paard ook wel eens moe en dan moet hij nog over zon hoge heg springen?? soms haalt hij dat niet meer doordat ze vermoeit zijn en breken daarom hun benen of nek??
sorry maar dat vind ik echt niet kunnen! zeer dieronvriendelijk!!
mag van mij echt verboden worden!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:30

Ja mag van mij ook verboden worden.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:31

Ik snap dat jet aantal gewonden en doden in het geniep vallen
wat betrefd de gewone buitenritjes.
Wel ben ik weer een miep in het feit dat het paard jouw
vertrouwd en het jouw verandwoording is om het beestje en
jezelf weer veilig te laten terug keren.
Het paard doet alles voor het baasje, en als ik die fot's zie ...

brrrr kippenvel !

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:35

marleeniej schreef:
voor degene die het filmpje eens goed bekijken zie je ook dat alle paarden onmiddelijk weer zijn opgestaan en het grootste deel vrolijk ( en zonder dwang van een ruiter, want die ligt op de grond ) verder rennen....

ik zeg niet dat dit mijn favoriete tak van sport is maar om er nou een groot drama van te maken. Overigens is ook te zien in een slow motion dat de ruiters vooral veel bewegingen maken met de zweep en weinig echte tikken uitdelen.

Ik zag er anders geen 1 heel vrolijk weer opstaan.. Wat een rare opmerking zeg.. Het feit is dat er binnen 10 min 7 paarden keihard onderuit vliegen en dat er 12 ruiters naast liggen.
De paarden staan snel op omdat ze bij de "kudde" willen blijven.. Dus dat is niet meer dan logisch!

Jammer, had van de voorstanders graag onderbouwd antwoord gehad.. Maar misschien komt dat nog :)
Laatst bijgewerkt door Nessah op 05-04-09 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:36

Heel vervelende foto's! Jammer dat er niet meer aan gedaan wordt om de race veiliger te maken. Cross is toch ook veel veiliger geworden, waarom de GN dan niet?!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:42

Belachelijk! Arme beestjes.

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:57

Nessah schreef:
marleeniej schreef:
voor degene die het filmpje eens goed bekijken zie je ook dat alle paarden onmiddelijk weer zijn opgestaan en het grootste deel vrolijk ( en zonder dwang van een ruiter, want die ligt op de grond ) verder rennen....

ik zeg niet dat dit mijn favoriete tak van sport is maar om er nou een groot drama van te maken. Overigens is ook te zien in een slow motion dat de ruiters vooral veel bewegingen maken met de zweep en weinig echte tikken uitdelen.

Ik zag er anders geen 1 heel vrolijk weer opstaan.. Wat een rare opmerking zeg.. Het feit is dat er binnen 10 min 7 paarden keihard onderuit vliegen en dat er 12 ruiters naast liggen.
De paarden staan snel op omdat ze bij de "kudde" willen blijven.. Dus dat is niet meer dan logisch!

Jammer, had van de voorstanders graag onderbouwd antwoord gehad.. Maar misschien komt dat nog :)

wees blij dat ze al opstaan!
in plaats van dat ze dood of gewond op de grond blijven liggen..

Megacarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:01

Ik vind dit echt verschrikkelijk om te zien!
Vind dat ze die hindernis uit het parcours moeten halen...

Dit is gewoon iets waar je je leven voor waagt!!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:08

@LauraLala: Zeg ik dan dat ik liever heb dat ze dood gaan :?
Misschien beter het topic doorlezen voordat je zoiets plaatst :7

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:31

Is de race ergens terug te zien, op internet ofzo?

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:39

wat een ophef allemaal weer, ja heel triest dat dat er een paard is overleden. Ik ben van mening dat er maar weinig paarden in het dagelijks leven het zo goed hebben als renpaarden. (ben zelf een aantal jaren mee geweest, paarden voorbrengen)

Kijk in de dressuursport; bekende ruiters die hun paarden vierkant in de bandages hebben staan op stal, ze tussen de palen vastzetten, met de zweep meppen totdat die piaffeert, is dit normaal?
Springruiters die hun paarden lood in de peesbeschermers doen, balken omhoog trekken boven de hindernis om maar ff die beentjes aan te tikken, zodat ze ze beter optillen
Allemaal normaal..... NEE en dit gebeurd dagelijks!!

(KNHS :De Trakehner hengst TCN Partout is zaterdagochtend bezweken aan een hartstilstand tijdens het dekken.)
(Het oudste paard (21 jaar) dat bij de politie in dienst was, is dinsdagavond overleden. Dat gebeurde volgens het Korps Landelijke Politie Diensten rond 20.30 uur toen hij aan het werk was bij de kerstmarkt in Almere)

Om maar eens iets op te noemen buiten de Grand national om
Er gebeurd altijd en overal wel iets wat een ander niet aan staat.

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:39

sanniejj op you tube

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:41

dankje, dan ga ik hem zometeen even kijken :)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:43

jammer dat andere sporten dan naar beneden gehaald worden(dresuur,springen ed)terwijl je het zelf ook vervelend vind als de rensport of eventing naar beneden halen.

in iedere tak van de sport gebeuren wel dingen die niet normaal zijn.
maar als je zelf dan andere sporten naar beneden gaat halen,ben je net zo vervelend bezig.

de rensport is absoluut niet mijn smaak,maar die van een ander weer wel.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:47

dit moet echt verboden worden... waarom het gevaar zo opzoeken als er ook genoeg wedstrijden in deze disipline zijn die wel uit te rijden zijn zonder de dood op te moeten zoeken

velvet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:49

ik geef alleen maar een voorbeeld, wat NOOIT in het nieuws komt omdat het niet op tv komt, maar wel degelijk dagelijks gebeurd. Omdat dit uitgezonden wordt en dus door iedereen gezien wordt is er gelijk een hoop gezeik over.

Nergens voor nodig in elk onderdeel gebeurd het maar ook mijn voorbeeld van de hardstilstanden, het gebeurd vaker dan alleen maar bij de grand national. (wat wel nadelig in het nieuws verschijnt)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:49

@velvet: Lees mijn vorige bericht op pagina 7.. ik zeg daar wat je in deze wedstrijd ziet en oordeel zelf. Andere dingen naar beneden halen heeft geen zin.. Er gebeurd in elke tak van de sport wel wat.. Alleen bij deze wedstrijd is het wel extreem.

Rensport heb ik niks op tegen, in nederland zijn er ook hele nette regels. Alleen dit van het topic gaat me wel echt te ver en tot nu toe reageert niemand op mijn bericht van vorige pagina op een onderbouwde manier.

Waar zie je in 10 minuten wedstrijd 7 paarden keihard vallen en 12 ruiters dan? Want het gaat toch nu om deze wedstrijd en daar zie je dat.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:31

velvet schreef:
wat een ophef allemaal weer, ja heel triest dat dat er een paard is overleden. Ik ben van mening dat er maar weinig paarden in het dagelijks leven het zo goed hebben als renpaarden. (ben zelf een aantal jaren mee geweest, paarden voorbrengen)

Kijk in de dressuursport; bekende ruiters die hun paarden vierkant in de bandages hebben staan op stal, ze tussen de palen vastzetten, met de zweep meppen totdat die piaffeert, is dit normaal?
Springruiters die hun paarden lood in de peesbeschermers doen, balken omhoog trekken boven de hindernis om maar ff die beentjes aan te tikken, zodat ze ze beter optillen
Allemaal normaal..... NEE en dit gebeurd dagelijks!!

(KNHS :De Trakehner hengst TCN Partout is zaterdagochtend bezweken aan een hartstilstand tijdens het dekken.)
(Het oudste paard (21 jaar) dat bij de politie in dienst was, is dinsdagavond overleden. Dat gebeurde volgens het Korps Landelijke Politie Diensten rond 20.30 uur toen hij aan het werk was bij de kerstmarkt in Almere)

Om maar eens iets op te noemen buiten de Grand national om
Er gebeurd altijd en overal wel iets wat een ander niet aan staat.

moet dit de steeple chases goedpraten dan?

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:36

Nessah schreef:
@LauraLala: Zeg ik dan dat ik liever heb dat ze dood gaan :?
Misschien beter het topic doorlezen voordat je zoiets plaatst :7

Ik lees dit topic al de hele tijd mee hoor.
en dat bedoelde ik er ook niet mee, maar er word zoveel ophef gemaakt over 1 dood paard (of de 57 over 173 jaar ofzoiets)
alle paarden die ik heb zien vallen heb ik ook weer gelijk op zien op staan..
fijn toch dat die paarden gelijk opstaan?!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:39

LauraLala: het is zeker fijn dat ze weer opstaan, maar ik heb paarden door zien rennen met een gebroken been...

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:42

Ja paarden gaan door het vuur voor hun baasjes vooral als ze weten dat als ze het niet goed doen daarna een paar flinke klappen kunnen verwachten :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:43

xEline: Dat vind ik geen eerlijke redenering. Die zijn er overal, mensen die kwaad worden, maar ik denk dat er meer mensen zijn die hun paard belonen na de wedstrijd voor de inzet.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:53

Nee natuurlijk doet niet iedereen dit :) ik denk dat een het over grote deel eerlijk met hun paard omgaan. Maar ik denk dat het toch wel iets zegt als een paard met een gebroken been door gaat rennen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:54

suleilitha schreef:
Cijfertjes niet gelezen Ragdollcat? Een dood paard in de DRIE jaar?

In 1 wedstrijd? ;) Niet in de gehele sport toch?! Want dat zou betekenen dat het zo ongeveer de minst-risicovolle tak van sport is! Dus heb je je paard lief, ga steeple - chasen! :+
Kom op jongens, natuurlijk lopen de paarden risico's in verschillende takken van hippische sport maar we kunnen het er toch wel over eens zijn dat dit 1 tak is waar de paarden meer risico lopen dan in de dressuurring?
En dat deze paarden beter verzorgd worden dan het paard van willekeurig wie, is natuurlijk onzin.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:20

xEline schreef:
Nee natuurlijk doet niet iedereen dit :) ik denk dat een het over grote deel eerlijk met hun paard omgaan. Maar ik denk dat het toch wel iets zegt als een paard met een gebroken been door gaat rennen

Ik denk niet dat je recht hebt om te spreken hóe de mensen met hun paarden omgaan, want dat weet je niet. Ieder mens is op zich weer anders. Helaas reageren sommige mensen zich af, maar als een paard niet door wilt rennen, doet ie dat echt niet hoor..