Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleeniej schreef:voor degene die het filmpje eens goed bekijken zie je ook dat alle paarden onmiddelijk weer zijn opgestaan en het grootste deel vrolijk ( en zonder dwang van een ruiter, want die ligt op de grond ) verder rennen....
ik zeg niet dat dit mijn favoriete tak van sport is maar om er nou een groot drama van te maken. Overigens is ook te zien in een slow motion dat de ruiters vooral veel bewegingen maken met de zweep en weinig echte tikken uitdelen.
Nessah schreef:marleeniej schreef:voor degene die het filmpje eens goed bekijken zie je ook dat alle paarden onmiddelijk weer zijn opgestaan en het grootste deel vrolijk ( en zonder dwang van een ruiter, want die ligt op de grond ) verder rennen....
ik zeg niet dat dit mijn favoriete tak van sport is maar om er nou een groot drama van te maken. Overigens is ook te zien in een slow motion dat de ruiters vooral veel bewegingen maken met de zweep en weinig echte tikken uitdelen.
Ik zag er anders geen 1 heel vrolijk weer opstaan.. Wat een rare opmerking zeg.. Het feit is dat er binnen 10 min 7 paarden keihard onderuit vliegen en dat er 12 ruiters naast liggen.
De paarden staan snel op omdat ze bij de "kudde" willen blijven.. Dus dat is niet meer dan logisch!
Jammer, had van de voorstanders graag onderbouwd antwoord gehad.. Maar misschien komt dat nog
velvet schreef:wat een ophef allemaal weer, ja heel triest dat dat er een paard is overleden. Ik ben van mening dat er maar weinig paarden in het dagelijks leven het zo goed hebben als renpaarden. (ben zelf een aantal jaren mee geweest, paarden voorbrengen)
Kijk in de dressuursport; bekende ruiters die hun paarden vierkant in de bandages hebben staan op stal, ze tussen de palen vastzetten, met de zweep meppen totdat die piaffeert, is dit normaal?
Springruiters die hun paarden lood in de peesbeschermers doen, balken omhoog trekken boven de hindernis om maar ff die beentjes aan te tikken, zodat ze ze beter optillen
Allemaal normaal..... NEE en dit gebeurd dagelijks!!
(KNHSe Trakehner hengst TCN Partout is zaterdagochtend bezweken aan een hartstilstand tijdens het dekken.)
(Het oudste paard (21 jaar) dat bij de politie in dienst was, is dinsdagavond overleden. Dat gebeurde volgens het Korps Landelijke Politie Diensten rond 20.30 uur toen hij aan het werk was bij de kerstmarkt in Almere)
Om maar eens iets op te noemen buiten de Grand national om
Er gebeurd altijd en overal wel iets wat een ander niet aan staat.
Nessah schreef:@LauraLala: Zeg ik dan dat ik liever heb dat ze dood gaan![]()
Misschien beter het topic doorlezen voordat je zoiets plaatst
suleilitha schreef:Cijfertjes niet gelezen Ragdollcat? Een dood paard in de DRIE jaar?
xEline schreef:Nee natuurlijk doet niet iedereen ditik denk dat een het over grote deel eerlijk met hun paard omgaan. Maar ik denk dat het toch wel iets zegt als een paard met een gebroken been door gaat rennen