Nimmy schreef:Denk dat het een combi is van betere voorlichting en verbetering van de sector, de paardensector is nog vollop in ontwikkeling, maakt een grote groei door, met daardoor ook een grote wildgroei van bedrijven (pensionstallen) zonder kennis en ervaring met paarden...
Hou maar op over de wild groei, bij ons in een straal van 10 km hebben we al ongeveer 15 bedrijven.
Het bedrijf van ons is een familie bedrijf mijn man zijn vader heeft het opgezet van 4 pony's naar een stal waar 150 paarden staan.Daarvoor (dus opa en overgroot opa)was het een boerderij waar werkpaarden stonden die het land moesten ploegen, s'middags voor de wagen moesten staan en in het weekend mee moesten naar concours
Dus efficiëntie en personeels beleid met een stal met 150 paarden is heel belangrijk. Vooral de vraag die je bezig houd is...hoe hou ik mijn personeel tevreden, ondanks dat je ze geen top salaris kan geven, want geloof me, de mensen die op dit moment voor ons werken verdienen allemaal een top salaris.
Het is best wel frustrerend, ook van de werkgevers kant bekeken.