Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JahuMulbor schreef:Het penny gehalte van dit topic neemt weer brede vormen aan.![]()
Niet gehinderd door enige kennis van regels, etiquette of gedragsvormen zitten de Bokkers weer achter hun toetsenbord om hun
verdoemenis uit te spreken over mensen die de dressuursport in Nederland groot hebben gemaakt.
Nicole288 schreef:Haha, dat lees je toch verkeerd adilHet is sarcastisch bedoeld, 'niet gehinderd door enige kennis' wil hij/zij mee zeggen dat ze geen kennis hebben
Lovely schreef:Adil, het is een gezegde 'niet gehinderd door enige kennis van zaken..' en wordt in dit soort gevallen wel vaak gebruikt hoor. Het is wel goed genoeg ingeburgerd om op internet te kunnen gebruiken denk ik, het is waarschijnlijk gewoon toeval dat jij deze uitdrukking nog niet kende
.
Mgoooooeeeed, Anky ging het over.
Lovely schreef:Anky heeft dat toch echt niet alleen gedaan, haar collega's hebben ook hun steentje bij gedragen, zowel de Nederlandse als de buitenlandse ruiters.
Wat ik me ook nog herinner uit eind jaren '80 (tijdperk voor Bonfire/Cocktail) is dat er toen begonnen werd om de wereldbeker cyclussen op video uit te brengen en ik weet nog dat 'we' toen gewoon uren bezig waren om proeven te bekijken en nog eens en nog eens en nog eens. Volgens mij heeft dat er ook heel erg toe bijgedragen heeft dat het publiek meer betrokken werd bij de sport, je wist immers wie wie was en hoe iedereen zo'n beetje gepresteerd had in de voorgaande jaren. Ik denk dat dit meer effect gehad dan Anky en haar proefjes.
chevax schreef:Ja, maar jammer blijft het wel. Even zonder het gemekker van Sjef, ik had het leuk gevonden om Anky daar te zien starten. En los van alle regels, volgens mij zouden we dat allemaal wel graag zien. Want ze is wel "onze" topamazone. Ik las hier vandaag in de krant een artikel waarin wordt gezegd dat Anky op haar retour zou zijn omdat ze derde is geworden. Ik denk dat die immense druk die je door de buitenwereld wordt opgelegd toch ook parten speelt. Als je ergens start, verwacht iedereen dat je wint. Win je, dan laait de discussie op of je wel terecht hebt gewonnen. Win je niet maar ben je "slechts" derde, dan wordt de vraag gesteld of je wellicht op je retour bent. Jammer. Ik had Anky daar graag zien starten, even zonder over de regels te miepen.