Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sflj schreef:Niemand kan toch ontkennen dat deze maatregelen (die tenslotte alleen nog maar een idee zijn van de Bit-redactie, meer niet dus waar maak je je druk om?) niet het welzijn van de paarden verbeteren of zelfs verslechteren? Dus waarom kan een paardenliefhebber / -ster het daar niet mee eens zijn?! Kost het teveel moeite, tijd en/of geld ofzo?
anneliesdj schreef:sflj schreef:Niemand kan toch ontkennen dat deze maatregelen (die tenslotte alleen nog maar een idee zijn van de Bit-redactie, meer niet dus waar maak je je druk om?) niet het welzijn van de paarden verbeteren of zelfs verslechteren? Dus waarom kan een paardenliefhebber / -ster het daar niet mee eens zijn?! Kost het teveel moeite, tijd en/of geld ofzo?
Veel van deze regels zijn te kort door de bocht en totaal niet over nagedacht.
Hoe denk je dat het met de prof's gaat als er nog maar 25 wedstrijden per jaar gereden mag worden en een paard maar een beperkt aantal uren op de trailer mag? Als dit allemaal doorgevoerd gaat worden is het met de prof's en semiprof's snel gebeurd.
Citaat:Daarbij is er ook niet over nagedacht aangezien er eerst gezegd wordt dat ze ALLE dwangmiddelen willen verbieden maar vervolgens wel spoortjes en zweep willen toestaan, hulpteugels mogen dan weer niet evenals stang en trens ed. Is niet alles wat op het paard hangt een dwangmiddel? Zelfs je halster en zelfs jouw handen zijn dwangmiddelen! Het ligt er maar net aan hoe je het gebruikt!
Ik zie liever een paard wat met stang en trens en slof gereden wordt door een kundige ruiter dan een paard wat met trensje in de krul gedwongen wordt door een penny die ooit eens heeft gehoord dat een paard zijn hoofd moet buigen.
Citaat:Zo ook de maten van stallen; zo zwart/wit kun je het niet stellen. Ik zie liever een paard wat 's nachts in een box van 3x3 staat zonder luik maar van 8 tot 8 buiten is met vriendjes dan een paard wat dag na dag in een box van 5x5 staat en alleen via een luikje kan genieten van de buitenlucht(of per gratie eens een uurtje buiten mag). Welk paard is er volgens jou gelukkiger??
En zo kan ik nog wel even doorgaan, het is allemaal niet zo zwart/wit als de BIT suggereert.
Als je de eerste pagina's van het topic goed gelezen had hoefde ik nu niet alles weer uit te leggen.
sflj schreef:Die hebben andere belangen dan de paarden of de mensen die het welzijn van die paarden willen verbeteren. Profs zijn (het woord zegt het al) in de eerste plaats bezig met geld verdienen en niet -zoals het in mijn ogen zou horen in een sport met dieren!- met het welzijn van paarden bezig. Kortom, cru gesteld: met profs hebben we niks te maken, in deze.
sflj schreef:Maar nogmaals; (en blijkbaar heb jij ook niet goed gelezen want ook dit is al meerdere keren gezegd) Dit zijn maar ideeën van de redactie van een blad én echt de basis van het minimum, om het zo maar even te noemen én moet je niet kijken naar wat er nog meer allemaal beter zou kunnen, ook aan andere slechte toestanden wordt wel wat gedaan, maar moet je ergens beginnen en gaat het nu om dít. En mij lijkt dat een goede zaak! Dat anderen met andere belangen daar hinder van ondervinden... tja, so be it. Jammer, de goeien moeten altijd onder de kwaden lijden maar zo is het nou eenmaal met alles.
sflj schreef:Wie is er hier nou zwartwit?
Zij stellen voor dat paarden áltijd en volgens mij zelfs een minimum aantal uren per dag, naar buiten komen. Dus van 24u in een stal van 5x5 kan dan geen sprake zijn.