Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mackie schreef:Binckydenice schreef:Tja dravermensen van bokt, als het topic ging over de vergelijking van een springpaard met een stier waren jullie het er wel mee eens geweest maar omdat het nu over een draver gaat niet....
Uhm.... nee. Ik heb niks tegen springpaarden, vooral niet tegen de topsporters, want die hebben het het beste.Citaat:Ik vindt dat ze meer regels moeten inzetten voor het beleren, houden, verzorgen van dravers.....
Dat vind ik nou ook.... bij sommige mensen met dravers als recreatiepaard!
Dravers in hun sportcarriere worden getraind, beleerd en gehouden door profs die dondersgoed weten waar ze mee bezig zijn en geen regeltjes hierbij nodig hebben, omdat ze ook zo het paard wel gelukkig en blij weten te houden.
De mensen die recreatief met paarden bezig zijn, daar zouden ze regeltjes voor moeten maken, maar dat is een hele andere discussie die we hier maar niet bij moeten betrekken, denk ik
detour schreef:yep, Svdl.![]()
moet zeggen dat ik niet zo'n moeite heb met een normale praam, als ie op het juiste moment op de goede wijze wordt toegepast kan het brokken schelen en een hoop stress. gaat beetje offtopic..
fransje23 schreef:Twiggy2008 schreef:Detour, maar waarom zie ik dan zoveel van die mentaal gestoorde dravers? En waarom zegt o.a. mijn DA dat ze wel degelijk vroege slijtage vaak vinden bij die paarden? Verzinnen ze dat dan? Lijkt mij stug.........
Het opvallende is dat wij op het draversforum, waar heel veel mensen met dravers als rijpaard komen, weinig berichten hebben over mentaal gestoorde dravers. Overigens ook weinig mensen met dravers met atrose. Er zijn zelfs een aantal mensen die nog volop actief zijn met hun draver op leeftijd.
Mijn ervaring is dat er zeker niet meer beenproblemen en stoornissen zijn dan bij andere rassen.
Citaat:Er zijn een hoop JONGE dravers met beenslijtage, meer dan bij andere rassen durf ik zeker wel te zeggen....
Ik zeg niet dat er iets mis is met dravers, het zijn vaak intelligente dieren en voor een hoop inzetbaar, het is alleen jammer dat dit een paardenras is waar vaan misbruik van gemaakt wordt in de topsport en hoe ze aan hun einde komen is niet eerlijk na een kort leventje hart te hebben gewerkt....
Binckydenice schreef:Heb je mij dat horen zeggen?
Denk niet zo zwart-wit, ik ben tegen iedere soort van dierenmishandeling met of zonder dravers.....
Alleen gaat het er in de draverswereld vaak niet erg lief aan toe....

Chantalll schreef:Citaat:Er zijn een hoop JONGE dravers met beenslijtage, meer dan bij andere rassen durf ik zeker wel te zeggen....
Ik zeg niet dat er iets mis is met dravers, het zijn vaak intelligente dieren en voor een hoop inzetbaar, het is alleen jammer dat dit een paardenras is waar vaan misbruik van gemaakt wordt in de topsport en hoe ze aan hun einde komen is niet eerlijk na een kort leventje hart te hebben gewerkt....
en uit wat voor onderzoek baseer je dat dan ? je eigen ? Neem ALLE takten van paardesport eens onder de loep ? Denk dat je er vies bedrogen vanaf komt.
Marjoow schreef:Ik vind dat deze man een goed punt heeft.
Wat ik minder fijn vind, is dat er gesproken word van: Dit is erger dan dit. Stierengevechten zijn ook erg. Maar stierengevechten zijn evenerg als paardenrennen. Evenerg als het verhongeren.
Mishandeling moet gewoon stoppen.
Binckydenice schreef:Heb je mij dat horen zeggen?
Denk niet zo zwart-wit, ik ben tegen iedere soort van dierenmishandeling met of zonder dravers.....
Alleen gaat het er in de draverswereld vaak niet erg lief aan toe....