Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yinari schreef:Ik zou echt niet weten waarom dat niet kan. Je moet natuurlijk wel wíllen hè.
Wat voor factoren heb je het over?
Sjonniej schreef:Manege's hier in de buurt hebben gemiddeld 100 paarden staan en 2 kleine paddocks. Ga maar wisselen.
tita schreef:[
Mijn paard had vorig jaar ernstige koliek, tussen de bedrijven door, ging ik naar huis om te eten de staleigenaar bleef nu op zondag zijn krantje langer lezen in de kantine en hield paard in de gaten letwel het was al ruim 20.30h en de stal is officieel dicht om 19.00h dit soort "service" vind ik wel heel fijn
Sjonniej schreef:Manege's hier in de buurt hebben gemiddeld 100 paarden staan en 2 kleine paddocks. Ga maar wisselen.
Yinari schreef:Ga maar paddocks bij bouwen. Een meerjarenplan weet je wel? Het is echt wel te doen, daar ben ik van overtuigd.
Kendra schreef:Ik vind het wel een goede campagne, schrik me iedere keer weer rot over de weinige kennis die mensen hebben over hoe je een paard moet houden. De vraag is wel of je deze groep bereikt via de Dierenbescherming, want ws. denken deze mensen dat ze niks fout doen - en de DB wordt toch vaak geassocieerd met dierenmishandeling en dat soort zaken.
Citaat:Maar feit blijft dat als je echt van paarden houd, je er dan eigelijk het beste geen kan kopen.. want zodra je erop stapt doe je al iets wat niet past binnen het plaatje welzijn.. En daar wil de DB misschien nog wel naartoe. Paardrijden is zielug!
tita schreef:VERPLICHT![]()
echt niet je houdt je paard op stal met eigen risico.
Hij had gewoon naar binnen kunnen gaan, naar vrouw en kinderen waarom moet hij langer op stal blijven???????
(paard had koliek vanaf uur of 4 tot 2.5 week later)
Later op de avond belde hij vrouw uit bed 22.30 en reden ze ons naar de kliniek ik vind dit service en zie het niet als verplichting
tita schreef:en nog wat nu we over welzijn van de paarden hebben, weet je wel hoeveel paarden een paddock niet leuk vinden, die zand en blub.
De mijne haat het, rolt ff en als het zonnig is wil ie wel staan genieten maar ik vind het zo raar als ik met ander paard loop dat ie zo loopt te gillen naar me en dat is niet uit jaloerzie of omdat ie het zo leuk vind.