IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: IHW Stamboek ontzet voorzitter Karel de Lange en bestuurslid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 09:45

Of over de Holsteiners die jij naar nederland gehaald hebt?

Classical

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:00

jan . Als jou aantijgingen kloppen wat doet een organisatie als het ihw dan bij een bedrijf als groenned? En waarom is groenned weer in dienst genomen na het besluit om het te verbreken? Was de inwerking stelling van groenned een ledenbesluit?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:14

Classical schreef:
jan . Als jou aantijgingen kloppen wat doet een organisatie als het ihw dan bij een bedrijf als groenned? En waarom is groenned weer in dienst genomen na het besluit om het te verbreken? Was de inwerking stelling van groenned een ledenbesluit?

Wat ik begrepen heb zijn ze bij Groenned gegaan toen Karel voorzitter werd en Karel zat met het EASP al bij Groenned dus die heeft dat geregeld.
Groenned is niet meer in dienst genomen na het besluit de samenwerking te verbreken. Dit is een solo actie van Karel.

Xander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:26

Naar aanleiding van de opmerking van Janderegelaar wil ik graag bij een ander topic nog een keer de discussie aangaan over de herleving van de Groninger fokkerij in de periode 1978 en 1992 en de bijdragen van diverse mensen hierin. Lees ook eens het verhaal over de ontwikkeling hierin op de site van de VGrP.

Xander
Groninger paard - veel discussie maar de moeite waard !

Classical

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:35

oké. Eerst besluiten de leden dus op een vergadering de 31 e januari dat er via gerechtelijke stappen gestopt word met het bedrijf? En vervolgens word het bedrijf weer in werking gesteld zonder medeweten van de leden? Klinkt een beetje cliché.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:46

Nee, er is besloten om gerechtelijke stappen te ondernemen om de boekhouding etc. terug te krijgen. Om onbegrijpelijke reden heeft Karel Groenned weer opdrachten gegeven terwijl hij het eens was met opzegging van de samenwerking.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:58

Jande regelaa, Hoe kom je erbij dat Karel het ras om wil bouwen naar een type? Heeft die je dat verteld of is het weer eens roddel en achterklap. Stoel je beweringen met feiten want je loopt volgens mij aantijgingen in iemand schoenen te schuiven die je niet kan onderbouwen.

Ik vind het lijken op gefrustreerd gedrag en het onnodig beschadigen van een persoon. Er zit een hoop frustratie in wat je hier schrijft.

Het lijkt gewoon op een ordinaire machtsovername die door enkele gefrustrerde mensen is genomen. Deze hebben alles in het werk gezet om personen in zo een daglicht te zetten dat er onder de leden een draagvlak is ontstaan mee te werken aan hun snode plannetjes. Karel zou notabene aftreden en dat hij een nieuw persoon voorstelt is zijn taak. Leden kunnen daarmee instemmen of niet. Nu is er van alles overhoop gehaald en zijn leden de dupe van roekeloze acties van oproerkraaiers.

Ik zie het vervolg wel van wat er gaat gebeuren want de rechter gaat zich hier hoe dan ook over uitspreken en dan zou blijken of jou veronderstellingen betreffende Karel gebaseerd zijn op feiten of van los zand aan elkaar hangen.

Zo ver ik kan inschatten zou er een spoed kort geding moeten komen omdat er een keuring voor de deur staat en straks leden de dupe worden van machtspelletjes ongeacht wie daaraan schuldig is.

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:03

Senja....ik ben het geheel met je eens... +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Classical

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:04

oké en de kans is groot dat deze fiasco daardoor is ontstaan? Je zou daarom kunnen afvragen wat de motivatie achter het weer in werking kunnen stellen van het bedrijf groenned is? De leden die kiezen voor beëindiging, het bestuur wat dit opvolgd. Zoals ik uit jou visie lees zijn deze dus daarin gedwarsboomd door de oud-voorzitter?

Classical

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:15

belliebel. Ik heb nog steeds geen reactie waarom het stamboekkantoor weer volgens een groep in donkerbroek is gevestigd ondanks dat het geen besluit van de leden was . Hier gaat het dan eigenlijk toch om. De leden.....
Laatst bijgewerkt door Classical op 06-03-09 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:18

Precies. De oud-voorzitter die eerst instemde met het besluit de samenwerking te verbreken. Daarna kwamen er wat lijken uit de kast van gezamenlijke fouten van Karel en Groenned. Fouten die ernstig genoeg waren om Karel te ontzetten uit zijn functie. Dat Karel daarna Groenned weer in werking stelt is dus een one man show en niet in opdracht van het bestuur gebeurd.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:26

Senja_x schreef:
Jande regelaa, Hoe kom je erbij dat Karel het ras om wil bouwen naar een type? Heeft die je dat verteld of is het weer eens roddel en achterklap. Stoel je beweringen met feiten want je loopt volgens mij aantijgingen in iemand schoenen te schuiven die je niet kan onderbouwen.

Dat van dat type heeft hij vaak genoeg gemeld en er zijn ook genoeg mensen die dat kunnen bevestigen. Hij vindt dat het een type fokkerij moet zijn met de klassen: licht, middelzwaar en zwaar.

Senja_x schreef:
Het lijkt gewoon op een ordinaire machtsovername die door enkele gefrustrerde mensen is genomen. Deze hebben alles in het werk gezet om personen in zo een daglicht te zetten dat er onder de leden een draagvlak is ontstaan mee te werken aan hun snode plannetjes. Karel zou notabene aftreden en dat hij een nieuw persoon voorstelt is zijn taak. Leden kunnen daarmee instemmen of niet. Nu is er van alles overhoop gehaald en zijn leden de dupe van roekeloze acties van oproerkraaiers.

De enige die hier uit alle macht probeert een machtsovername te doen door het huidige GEKOZEN bestuur te ontzetten en vervolgens zijn eigen stromannen erin te krijgen is Karel zelf. Maar de toekomst zal dat duidelijk maken.

compromie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 11:56

belliebel waarom geeft u geen antwoordt op de gestelde vragen ik volg dit forum al een geruime tijd en constateer dat u van middel matig schrijven nu opeens u zelf overstijgt, zeker inhoudelijk het blijkt in het kamp Karel zit mogelijk als stro figuur in het nieuwe bestuur?
Wilt u daarover duidelijk zijn om de discussie eerlijk voort te zetten.
Het is voor mij een gok de toekomst geeft alles weer.
Karel's acties hebben volgens mij inderdaad de bedoeling ras vermenging E.A.S.P. en I.H.W. bloed voering om de boel naar eigen hand te zetten voor erkenning E.A.S.P.
Ik las ook iets over Dhr. ollievier van het noorden, de beerput staat op een kier.

Classical

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:04

olivier?

Xander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:07

Gelukkig kent de VGrP en het NeWP niet dergelijke problemen; mischien aanleiding voor de mensen met Groninger- Oldenburger paarden om daar eens hun licht op te steken ipv in dit wespennest. Het voor eigen bate benutten (EASP)van de erkenning van het IHW is natuurlijk een gotspe omdat er geen enkele relatie is wat bloedopbouw betreft.

Xander

compromie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:08

zo wordt bestuurslid André Geenhuizen genoemd op dit forum.

Classical

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:13

oké maar de link met de heer olivier en deze heer geenhuizen is mij dan ook onduidelijk.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:28

Xander schreef:
Gelukkig kent de VGrP en het NeWP niet dergelijke problemen; mischien aanleiding voor de mensen met Groninger- Oldenburger paarden om daar eens hun licht op te steken ipv in dit wespennest. Het voor eigen bate benutten (EASP)van de erkenning van het IHW is natuurlijk een gotspe omdat er geen enkele relatie is wat bloedopbouw betreft.

Xander

Tenzij je er een typefokkerij van maakt...

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 12:28

Ik ga me niet mengen in deze discussie maar blijven we wel een beetje aardig tegen elkaar? :(:)
Want er zou juist een oplossing moeten komen ipl van nog meer ruzie? :o

Xander

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:05

De bloedopbouw en daarmee samenhangende uitgangspunten liggen vast, dus van een typefokkerij met allerlei soorten bloed is bij zowel VGrP als NeWP geen sprake.

Xander

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:09

Volgens mij hebben we het hier niet over jouw stamboeken.

Verder kun je alles veranderen, Gelderlanders waren eerst ook een ras en nu een type.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:24

Het zou allemaal zo simpel kunne zijn. Het meest belangrijke is ht zwaar warmbloed paard als ras te behouden, de types komen dan in het register. De fokkers maken de dienst uit met welke hengst er wordt gedekt, en de inspecteur dienst als adviserende kracht.

Iedereen heeft plezier aan zijn/haar hobby, of het nu het gebruiken of het fokken is. Het bestuur werkt nouw samen met de inspecteur en er worden gezellige dagen georganiseerd (keuring, shows etc.).

Hmz, ik zal wel veel te makkelijk denken, of het moet zo zijn dat er ergens heel erg veel eigenbelang zit.....

jumbo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:31

Xander schreef:

Xander

Even een oud gedicht voor personen met een aardig "balkje" in het oog:

Het ware te wensen
dat alle mensen
alvorens te spreken
zichzelf eerst bekeken
dan zouden ze het praten
over anderen wel laten

compromie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:31

Beste Tellom
Er liggen op dit moment drie oplossingen ter discussie bij de leden, en wel: A. Kamp Karel
B. Kamp Baving
C. Een nieuw op te richten zwaar warm bloed apart boek bij het Groninger paard.

Zwart wit gezien, hebben de leden op een nette manier afscheid genomen van groenned, Karel de Lange en Geen huizen
(op mogelijk wanprestatie).
Op dit forum word dit door diverse mensen toe gelicht, wat is er waar en wat niet, Karel zal bezig zijn met een stro kabinet als zijnde nieuw bestuur, wat is waar en wat mogen de leden niet weten wat er werkelijk afspeelt.
Kamp Baving zwijgt grotendeels.
Als de leden hier niet uitkomen en zat zijn van alle coups van beide partijen blijft er alleen punt C. over.

Om tot een oplossing uit deze drie optie's te kunnen komen zal deze discussie verder gevoerd moeten worden daar juridisch gevechten jaren lang kunnen duren wat de voortijdig ondergang van het I.H.W. zal betekenen ten zij er nu eindelijk alles op tafel gaat komen van uit het kamp De Lange en het kamp Baving, het gaat om het behoud van het I.H.W. en anders komen we op punt C. terecht, een gedwongen keuze.
Zonder discussie op dit forum en zonder de echte feiten te kennen, kunnen de leden geen keuze maken tussen A, B, en C.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:36

Misschien is het huidige bestuur wel het wijst en zwijgen ze op internet terwijl er achter de schermen aan een oplossing gewerkt wordt.

Ik denk alleen dat het "kamp Baving" wat kort door de bocht is er is immers een heel bestuur en dat zijn niet alleen de Bavings. Het was ook Rudi van Lutterveld die Groenned ingelicht heeft over het beeindigen van de samenwerking en niet de Bavings.