'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

henktennapel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:59

annelies2468 schreef:
Ja, ik zeg het ook. De foto's van het letsel zijn erg, maar niets er op wijst dat dat tijdens het vervoer is gebeurd. Kan net zo goed op een ander moment zijn geweest.

Henk, ik vind het super wat je doet. En er zouden meer mensen zulk werk moeten doen. Waar waren de mensen zoals u toen ik die nodig had.

Maar sorry als u op Mvr. D. aan komt. Dan kunt u gewoon veel weerstand verwachten. En persoonlijk lijkt het me helemaal niet goed voor u en uw stichting om zo iemand te helpen of steunen. Maar ik snap wel dat als het om dierenleed gaat u gelijk in de benen springt, echt super vind ik dat. Ik snap dat u voor zulke dingenen opkomt.

Maar waarom uitgerekend met het transport van de paarden uit Harbrinkhoek. Waarom niet een ander transport, maar dat transport, wat openbaar moet worden gemaakt. Doen jullie geen vooronderzoek. En sluiten jullie niet bepaalde mensen uit. Wij zijn gewoon bang dat u schade loopt.

De foto's zijn gewoon erg. Maar Henk waar maakt u uit, dat dit door transport komt? En niet ergens anders van komt.

vinden jullie het erg als ik op een later tijdstip daar uitvoerig op in ga? wij hebben namelijk meerdere bewijzen, waaronder een getuigenis van een meneer die de oplsaghouder heeft gewezen dat er bloed uit de trailer lekte. dat lijkt me toch al een heel belangrijk stukje bewijs....maar er is veel meer dan dat ?

wij komen op voor niemand, anders dan de dieren

Amy77

Re: 'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:01

En ook even voor de lezers hier Henk, die meneer die het bloed gezien heeft is een bekende van Daphne he? En onder ede zal deze meneer de waarheid spreken..

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:02

annemieke19 schreef:
Heb alleen willen zeggen, dat ik steeds gewezen heb op dat artikel.
Niemand vond het nodig, dit serieus te lezen, nu ineens wel, dat is ook goed zo.

Er staat ze waren in een schrale conditie, maar waren gezond.
Dat schraal zijn, duidt niet op hongerlatten of zoiets.

En men weet toch ook dat mensen met stress ook hun eten slechter kunnen verteren, en afnemen???
Dus dat is ook geen steekhoudend argument, dat ze op depot erop verbeterde.
Het is niet zo, prop ze maar vol, en ze worden dik.
Dat kan je met ganzen doen, niet met paarden.

Feit is, dat de paarden weer teruggebracht moesten worden, en dat de LID dat gedaan heeft, in vorm van de depot houder.
Hoe precies dat weten waarschijnlijk wel meerdere mensen, ik weet het niet hoe en wat.
Maar ik trek de Stichting Zorgeloosgeweld tegen dieren, niet in twijvel dat ze zomaar iets in het openbbaar brengen, zonder de achtergronden te weten over dit transport.

Ik heb nergens uit kunnen opmaken dat de mensen die meepraten het artikel niet hebben gelezen. alleen het artikel is een eenzijdig verhaal. en dan ook nog het verhaal van iemands wiens geloofwaardigheid niet al te sterk is. (zacht gezegd) want er zijn, blijkens uit de stukken op de site, met gegronde reden paarden in beslag genomen.

idd even snel vetvoeren kan niet. na zes weken verzorging waren ze nog altijd schraal. is logisch. bevestigd juist idee dat het aan begin opslag hongerlatten of zoiets waren........

feit is dat rechter uitspraak deed de paarden terug te plaatsen.
feit is dat er beelden zijn van akelige verwondingen.
feit is dat nergens uit op te maken valt hoe die verwondingen zijn veroorzaakt.

maar nogmaals mijn vraag, Annemieke. en ik zou het op prijs stellen als je die beantwoord. waarom ben jij zo strijdig tegen het bespreken van mogelijke redenen van de inbeslagname? de dame in kwestie heeft nogal ernstige aanklacht laten publiceren. mag de info eromheen dan niet meegenomen worden? dat is beetje raar.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:02

slimmerik schreef:
Ik heb ook mijn twijfels over de DB. Maar als het de stalhoudster betreft die ik vermoed. Dan gaan de paarden alleen maar verder achteruit.

Vraag me ook sterk af door wie en wanneer die verwondingen geconstateerd zijn.

En anders ik wel, ik ga geen namen noemen, maar ik weet uit eerste hand dat die mevrouw en haar medewerkers niet zo heel erg zorgvuldig met hun dieren omgaan, jammer dat ze terug gaan, ik hoop het beste voor ze...

En komen die verwondingen echt van de Inspectie dienst af?
Wat is daar dan in godsnaam gebeurd...???

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:19

Bahoe schreef:
maar nogmaals mijn vraag, Annemieke. en ik zou het op prijs stellen als je die beantwoord. waarom ben jij zo strijdig tegen het bespreken van mogelijke redenen van de inbeslagname? de dame in kwestie heeft nogal ernstige aanklacht laten publiceren. mag de info eromheen dan niet meegenomen worden? dat is beetje raar.

annelies2468

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:37

Wij komen op voor niemand, anders dan de dieren. Goed zo, maar sta wel open dat de mensen van de dieren, beesten kunnen zijn.

Als deze getuige de compangon van D. is. Dan zou ik daar niet op vertrouwen.

Mevrouw heeft een goed excus gevonden om de paarden zo schraal en overzorgd op stal te houden. De paarden die in beslag zijn genomen feb. 2008 doe zouden van de stichting van mevrouw afkomstig zijn. Deze dieren waren van mevrouw zelf en hadden met die stichting niets van doen. De meeste dieren die inbeslag waren genomen stonden er al zeker 6-7 jaar. Alleen nu heeft mevrouw een excus gevonden om ze schraal te houden en onverzorgd te houden. Omdat ze altijd kan zeggen, die heb ik net opgevangen, toen die op binnen kwamen was het nog veel erger. Zo werkt het nu eenmaal niet. Er zijn en komen steeds meer mensen die voor deze gedupeerde dieren opkomen. Henk als je zo voor dieren op komt, dan zou jij ook hier voor moeten vechten.

Ik vind dat die genen die verantwoordelijk is voor het bloedbad van deze paarden gestraft dient te worden. Maar met mijn ervaring sta ik overal voor open. En sluit ik helemaal niet uit dat de eigenaan of stichting dit bloedbad zelf veroorzaakt heeft. Maar ja, er kan altijd wel iets gebeuren tijdens het transport. Ik kan wel zeggen. Dat ik zeker weet dat Mevrouw. de paarden zelf niet heeft opgehaald. En dat de stalhouder die de paarden terug heeft gebracht heeft gezegt de dieren in goede conditie te hebben afgeleverd. Als men zegt dat er bloed uit de trailer komt. Dan zie je toch gelijk bij het uitladen dat er wat aan de hand is. Ik kan me niet voorstellen dat hij in de auto is blijven zitten en zonder te hebben gekeken weg is gereden. Dat lijkt me sterk.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:39

Ach zowieso, die hele stichting stelde toch geen REET voor?
Dat hele zooitje deugd van geen kant!

annelies2468

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:49

Barbalala ik ben het helemaal met je eens.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:53

Er zijn destijds ook inzamelingen gehouden onder valse voorwendselen .... nòg een strafbaar feit.

annelies2468

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:59

Het is zeker dat een van de paarden, dat bij de eerste inbeslagname vreselijk mager was, niet als mager of mishandeld of getraumatiseerd of onhandelbaar of wat dan ook is binnengekomen bij de 'stichting'. dit was een gezond en glanzend paard in volle glorie. prachtig dier en in gedrag niks mis mee. daar is bewijsmateriaal van. ik ken de eigenaar die het dier aan haar gaf. omdat het dan een goed tehuis zou krijgen...........

dus dat hele excuus van de stichting valt daar al om.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 23:59

Denk dat de stichting z'n best wel doet maar er in is geluist. We zuiden in nederland dierenpolitie moeten hebben zoals in Amerika die wel wat voor de dieren mogen doen, ze zelf opvangen en onderzoeken en dat door echte dierenartsen.

vindt die wonden er raar uitzien trouwens, alsof ze zijn gemaakt vooral die op de kont kan me niet voorstellen hoe dat anders ontstaat. en die van de hoef. lijkt alsof het er is afgesneden.
Laatst bijgewerkt door Naskapower op 07-03-09 00:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:00

De stichting erin geluist of wij erin geluist?

annelies2468

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:02

Naskapower ik denk er ook zo over. Die wond op de kont en die hoef dat lijken mij ook geen wonden die door transport komen.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:04

bedenk me nog iets

En die SCHUT stallen zijn toch niet helemaal zo'n goed idee...waar inbeslaggenomen dieren staan is niet voor niets geheim. Als je dat verandert in centrale plaatsen in het land vraag je om problemen (en agresieve eigenaars :D )
goede controlle op geheime schutstallen verdeeld door het hele land lijkt me beter

annelies2468

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:06

Even voor de duidelijkheid we hebben het over stichting Horses Care Good. Niet over de stichting en het goede werk dat Henk doet.

Naskapower helemaal mee eens.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:07

Ok, ik dacht al, lees ik verkeerd..want over Henk zn stichting geen kwaad woord.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:08

o nu snap ik het, ik had het over henks stichting

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:11

er is controle over bestaande en geheime schutstallen. zijn mensen met hart voor paarden die hun stallen beschikbaar stellen. staat echt geen winstgevende vergoeding tegenover.
die mensen staat het huilen vaak nader dan het lachen als paarden die ze een beetje hebben opgelapt worden teruggeplaatst. zij hebben ze namelijk zien binnenkomen.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:15

Bahoe schreef:
er is controle over bestaande en geheime schutstallen. zijn mensen met hart voor paarden die hun stallen beschikbaar stellen. staat echt geen winstgevende vergoeding tegenover.
die mensen staat het huilen vaak nader dan het lachen als paarden die ze een beetje hebben opgelapt worden teruggeplaatst. zij hebben ze namelijk zien binnenkomen.....

Het zou mij de zin helemaal ontnemen in ieder geval :j Terug naar een mens die een sadist is wat paarden betreft. :n

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:17

Tja je zal wel altijd weer hoop hebben dat de rechter juist beslist en de dieren het echt beter krijgen.
als ik stallen en land had, deed ik het zeker ook.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:22

Kan ik me voorstellen. Als je je inzet voor een dier wil je dat die beterword, niet dat die halverwege teruggaat naar af.
En ja die geheime stallen die doen geweldig werk. Alleen soms zitten er rotte eieren als stichting Horses Care Good (hoewel die geen geheime opvang is, gelukkig niet)

Artikel schreef:
De eigenares claimt nu dat haar paarden letsel hebben opgelopen. "We krijgen jaarlijks meerdere van dergelijke meldingen. Alleen al bij vogelopvang gaat het om circa tien gevallen per jaar", aldus Ten Napel.

Een woordvoerster van de Dienst Regelingen, het onderdeel van het ministerie van Landbouw dat gaat over in beslag genomen dieren, laat weten dat daar slechts incidenteel een klacht binnenkomt. "Die worden behandeld door speciale klachtencoördinatoren. Momenteel zijn we overigens bezig de toch al strenge kwaliteitseisen voor de beheerders van de opvanghuizen aan te scherpen." Bij klachten volgt royement. "In het verleden is dat wel eens voorgekomen."

vond ik een beetje vreemd. waarom gelijk naar een stichting stappen als je ook naar de klachtencommissie kan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:24

Het feit dat alleen de Telegraaf het heeft willen plaatsen zegt ook genoeg .... die krant staat bekend om het slechte research... en kent amper hoor ...wederhoor :D

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:28

Ja Telegraaf-artikelen zijn leuk voor het wachten bij de kapper.... maar hecht er geen enkele waarde aan.
Zou jammer zijn als een goede stichting als Zinloos Geweld zich daardoor heeft laten leiden en straks kater krijgt.
Maar ben erg benieuwd naar komende onthullingen, want klinkt alsof de stichting keihard bewijs heeft.

tijd om eens te gaan slapen..

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 00:57

slimmerik, die urls in jouw onderschrift die gaan toch over deze vrouw?
dan heb ik het namelijk goed begrepen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 01:03