Paard met geamputeerde staart bij 'Das je goed recht'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 08:28

Ik zeg natuurlijk ook niet dat elke boer hetzelfde is.
Wat ik bedoel te zeggen, als dit paard ergens achteraf met een deken op in een weiland had gestaan, was het misschien al te laat geweest.

IKbenEllen schreef:
Achteraf is het altijd makkelijk roepen wat je gedaan zou hebben he ;)

Alleen je laatste zin daar ben ik het niet mee eens :) ik sta op een manege, beheerd door boeren, ze bellen inderdaad niet voor alles de veearts, maar ze hebben er echt wel kijk op wanneer het ernstig is en wanneer niet.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:38

Dat heeft niks te maken met of ie bij een boer staat of niet ;) Maar goed, da's een andere discussie.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 13:49

nee dat heeft er niets mee te maken.
Maar ik zal het zo zeggen... misschien snap je het dan wel.
Als dit paard ergens in een wei stond en wat de eigenaren dan ook mogen zijn en er niet naar om keken was dit paard er waarschijnlijk niet meer.

deezjebeezje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:42

je hoort het vehaal maar van 1 kant. Laten we ervan uitgaan dat de da idd niet onder die staart heeft gekeken. Dan zou ikzelf dus al een andere da bellen hoor. Dat vertrouw je toch niet! Het gaat wel om het welzijn van je dier hoor niet om het feit dat je een da laat vallen.
De gezondheid van je paard staat tovh voorop?! Zolang het niet opgelost is zou ik blijven bellen en andere da inschakelen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:41

Ik heb het gezien, wat naar zag dat er uit, uit het hele verhaal heb ik gemist hoe deze wond is ontstaan, ik heb het gevoel dat ik iets mis, dat er nog iets aan vooraf gaat. Wordt niet vermeld, en wellicht is dat wel het begin van deze nare geschiedenis.

Mis eigenlijk ook wel het verhaal van die da, dat hij/zij geen da meer is, heeft wellicht ook wel niets met deze zaak te maken, of wellicht is da wel elders werkzaam en hebben ze niet genoeg gedaan om die te achterhalen.

Vind het naar voor de eigenaren, erg voor het paard, maar een vaag verhaal.

Zie mij al van een afstandje voor de staldeur staan kijken naar mijn paard dat crepeert van de pijn en zich niet laat aanvatten, dus ook de stal niet uit laten halen? Als ik denk dat er wat is dan MOET ik kijken, desnoods met 2 tubes kalmeringszooi door zijn voer. Beroerd voor de eigenaren dat ze nu wijzer zijn geworden en zoveel op andere mensen hun adviezen hebben geleund. Suggesties van stalgenoten en pensioneigenaren kennelijk niet hebben gekregen om al na de eerst mogelijke tekenen van het paard dat het erg serieus was en geen zomaar wondje was wat er zat.

toosjeto

Re: Paard met geamputeerde staart bij 'Das je goed recht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:44

ik heb het vanmiddag gezien op tv (herhaling) en ik vond het gruwelijk
het paard is echt nu misvormd door het ontbreken van de staart
hopelijk krijgen de eigenaars een schadevergoeding al maakt dat de pijn en het verdriet er niet minder om

Elmatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:28

Ik heb het programma gezien! Ziekelijk gewoon, mensen voorliegen over de situatie van hun geliefde paard en dan jezelf nog arts noemen! Wat een schande! Gelukkig gaat het nu weer wat beter met het paard!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:33

Elmatje, we weten helemaal niet of ze voorgelogen zijn aangezien we maar 1 kant van het verhaal hebben gehoord. Naar mijn gevoel zijn de eigenaren ook te afwachtend geweest.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:34

En dat kun je wel zomaar zeggen, gezien de één kant van het verhaal? :+

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:39

Sammie schreef:
En dat kun je wel zomaar zeggen, gezien de één kant van het verhaal? :+

Bedoel je mij of diegene boven mij?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:47

Ik bedoelde jou :)
Je vindt dat aan de hand van het filmpje iemand niet mag oordelen of dat iemand is voorgelogen of niet (persoonlijk vind ik voorgelogen dan weer een te groot woord, maar goed), maar vervolgens stel je wel zelf vast dat ze aan de hand van dat zelfde filmpje te afwachtend zijn geweest. Dat kun je dan ook niet zeggen.
Voor hetzelfde geldt had die da wel verklaard dat ze voor elke klapscheet belden en dan op moest komen draven en dat hij daar nu schoon genoeg van had en daarom zo 'laks' reageerde, want het zal wel mee vallen. (ik noem maar even een dwarsstraat.. maar het zou wel een ander licht op de zaak werpen, niet?)

Ik snap niet dat mensen zo'n dergelijk filmpje niet kunnen zien zonder hun conclussies te trekken... Nee het is gelijk: Ik had dit en ik had dat en je doet toch niet zus en je doet toch niet zo.. We doen het zelf allemaal goed en een ander doet het altijd fout.
Feit is dat iedereen anders reageert in en op een bepaalde situatie. Wees blij! Het zou toch een saaie boel worden als we allemaal hetzelfde zouden zijn. Als ik met de mensen in dit topic op straat zou lopen zou ik, als ik in elkaar zou zakken vanwege een hartkwaal, door iedereen gelijk geholpen worden. Iedereen belt 112 en geeft mond-op-mond beademing, terwijl de praktijk uitwijst dat je in zo'n situatie meer kans op overleven heb als er maar een paar mensen om je heen staan. Moraal van dit verhaal is, je weet pas écht wat je in een bepaalde situatie doet als je het ook daadwerlijk mee maakt. Dáárvoor kun je beter spreken van Ik hoop dat ik zo en zo reageer ipv ik zou zo en zo doen.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:09

Ben het helemaal met je eens sammie!