Vrouwen verkiezen paard boven partner

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:15

ik zeg ook altijd paardjes gaan voor hihi :D en dan roepen mn ouders je school gaat voorXD en die vriendjes die plaats mag je zelf kiezen :o

duckydive

Re: Vrouwen verkiezen paard boven partner

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:20

Ik vind het ook afhankelijk van de reden waarom er gekozen zou moeten worden. Een vriend die mij verbiedt om te gaan zal me nooit gebeuren, want zo'n relatie zal ik nooit aangaan. Mocht mijn vriend invalide worden of i.d. waardoor er geen mogelijkheid is om geld of tijd vrij te maken is dat heel spijtig, maar dan gaat vriendje voor. Ligt aan de situatie.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 13:26

Mijn vorig vriendje zei ooit: "als ik aandacht van jou wil, dan huur ik mij beter een stal naast je paard" :D
Hij moest er mee lachen, maar 't kwam uiteindelijk daar wel op neer.. was ook fout van mij natuurlijk en zegt vaak genoeg over de relatie.
Ik geef (denk ik) mijn huidige vriend toch meer aandacht ;)

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:37

Relaxed schreef:
Laat de mannen het niet lezen :+

:')
het klopt wel eigenlijk :j

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 12:43

Ik heb veel voor mijn vriend over, maar niet tenkoste van m'n pony.
9 jaar onvoorwaardelijke liefde... Dus mocht mijn vriend me voor die keus zetten dan weet ie de deur te vinden.
Gelukkig weet hij hoe gek ik met mn meisje ben en stiekem vind hij haar ook wel wat leuk. Dus zover gaat dat niet komen :)

anneliesjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:45

hahah geweldig zo'n onderzoek :P

en het klopt helemaal:D

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:47

Geweldig onderzoek, maar gelijk hebben ze denk ik wel. Ik houd veel van mijn vriendje maar van mijn paarden net iets meer.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:06

[***] schreef:
Wat een denigrerend stukje
Overgang van poppen naar partner, kom op zeg.
En alsof de relatie met je paard belangrijker zou zijn dan die met je partner. Gevalletje flauwekul onderzoek.
Ben ik het wel mee eens. Ik zie mijn vriend ook tig keer liever dan mijn paard hoor, als je in iemand echt een partner hebt gevonden, dan is dat gewoon zo. Het is wel zo dat hij me ook niet voor de keuze zou moeten zetten! Maar, dat zou dan betekenen dat hij niet de persoon is wie ik denk dat hij is, nml een echte warme dierenvriend die ook mijn keuzes respecteert, en dan zou hij misschien ook aan de deur staan :D
Maar nee hoor, ventje is mijn leven, hoe ontzettend graag ik mijn dieren ook zie (hier gaat er ook nooit eentje weg).

Makkertje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:09

haha, mijn vriend hoeft ook mij niet voor de keuze zetten
hij of mijn paard..
Dan kies ik duidelijk voor mijn paard..
Een paard gaat 100% voor je en dat kan ik van veel mannen niet zeggen :D

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:10

Karin schreef:
Alleen kan de medemens voor zichzelf zorgen, een paard kan dat niet. En dat is jammer genoeg iets wat niet iedere partner begrijpt. ;)
Daar ben ik het ook mee eens :j Daarom gaat er misschien meer tijd naartoe... maar dat betekent niet automatisch liever zien.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:11

Ik vind het vrij ernstig eigenlijk dat zoveel mensen zich in dit onderzoek herkennen! Ik breng toch echt liever tijd door met m'n partner dan met m'n paard!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:13

haha wat grappig zo'n onderzoek !
komt bekent voor bij mij hihi :=

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:30

zouden jullie werkelijk je paard eerst stellen, in een situatie waarbij je op leven en dood zou moeten kiezen tussen partner en paard ? Ik niet hoor.
Ik kan begrijpen dat je paard superveel betekent, en dat vriendlief of manlief het niet in zijn hoofd moet halen om je te dwingen te kiezen. Dat is een andere situatie.
Maar als ik zou moeten kiezen tussen een stinkend dure operatie/behandeling om het leven van mijn man te redden en waarvoor ik mijn paard moet verkopen, of mijn paard houden maar mijn man weten sterven... Dan breekt mijn hart, maar het paard zou weggaan. Hoe erg ook.

Wie zegt dat z'n paard absoluut en totalitair op de eerste plaats komt, heeft in mijn ogen de liefde van z'n leven nog niet gevonden, of beseft niet hoe gruwelijk het is je partner op sterven te zien liggen. Ik kan jullie garanderen dat geen enkel paard dan op de eerste plaats komt hoor.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:35

jokari schreef:
zouden jullie werkelijk je paard eerst stellen, in een situatie waarbij je op leven en dood zou moeten kiezen tussen partner en paard ? Ik niet hoor.
Ik kan begrijpen dat je paard superveel betekent, en dat vriendlief of manlief het niet in zijn hoofd moet halen om je te dwingen te kiezen. Dat is een andere situatie.
Maar als ik zou moeten kiezen tussen een stinkend dure operatie/behandeling om het leven van mijn man te redden en waarvoor ik mijn paard moet verkopen, of mijn paard houden maar mijn man weten sterven... Dan breekt mijn hart, maar het paard zou weggaan. Hoe erg ook.

Wie zegt dat z'n paard absoluut en totalitair op de eerste plaats komt, heeft in mijn ogen de liefde van z'n leven nog niet gevonden, of beseft niet hoe gruwelijk het is je partner op sterven te zien liggen. Ik kan jullie garanderen dat geen enkel paard dan op de eerste plaats komt hoor.

Vind dit zeker waar. :o
je eigen vent waar je van houdt, je leven mee deelt is nog steeds geen dier, hoe ongelofelijk veel je daar ook van kan houden.
maar kiezen in deze is zo ongeveer het moeilijkste wat er is, toch?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:37

tuurlijk detour, heb je helemaal gelijk in. Zo'n keuze, dat wilt niemand moeten meemaken.

maar ik lees hier verdacht veel penny-posts, vind ik. En ik kan nogal erg nuchter zijn, haha.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:44

Ja, is ook mega Penny. Want een dier kan nooit op hetzelfde nivo met je communiceren als een mens, lief en leed delen op die wijze, etc.

Uiteraard zullen sommigen dat hier niet met me eens zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:46

Dat kan een kind ook niet. Althans niet op hetzelfde niveau als een volwassene.

Liefde voor je dier is idd van een andere orde dan de liefde voor een mens. Maar liefde voor je partner is IMO ook van een andere orde dan liefde voor je kind of voor je ouders. En probeer maar eens te kiezen tussen je kind en je partner, of je kind en een ouder, of je partner en een ouder - vooropgesteld dat je 'van allemaal evenveel houdt'.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:50

oeh karin, dat zijn idd onmogelijke keuzes. Maar imo niet te vergelijken met kiezen tussen je partner en je paard/hond/kat whatever. Kind, partner, ouder, broer of zus komen imo allemaal vóor om het even welk dier. Onderling kiezen tussen die relaties, ik zou niet weten hoe. :n

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:51

Ik hoop iig dat ik nooit hoef te kiezen tussen partner en paard.

En is het mijn partner die mij voor die keuze stelt, dan is het duidelijk dat hij blijkbaar niet degene is met wie ik oud wil worden. Maar dat had ik al gezegd.

[Edit] Foutloos typen is lastig.
Laatst bijgewerkt door Karin op 02-02-09 13:52, in het totaal 2 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:52

dat ben ik met je eens, no doubt about that. :)

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:54

Enne als we dit nou even omdraaien? En diezelfde mannen geven hun liefhebberij (wat dat ook moge zijn) prioriteit boven ons als hun partner....wat dan? :D

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:56

Dan lopen de ladies vast te zeuren!
Want eerlijk is eerlijk- miep dan ook niet als je vent zijn hobby boven jou verkiest!

Mijn eerste vriendje zei op een dag:"Ik houd al bijna net zoveel van jou als mijn gitaar!"
En tóch vond ik dat schattig, want dat ding was heilig voor hem.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 13:59

haha detour, maar je zegt 'eerste vriendje'. Dus helemaal snor zat het toch niet tussen jullie. :P

heu als mijn man zijn hobby absoluut boven mij zou verkiezen, nou dan is ie niet de man met wie ik oud wil worden. :D

laten wij nou toevallig graag dezelfde dingen doen. _O- Maar er is ook plaats voor elk z'n ding hoor, 't is niet omdat ik vind dat je partner op de eerste plaats zou moeten komen, dat je constant alles samen moet doen. Laat het uit zeg, ik word gek. :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:01

Had ik al uitgelegd:

Karin schreef:
Als mijn vriend voetbal op 1 heeft staan? Ik denk dat ik dan vooral blij ben dat mijn vriend ook een passie heeft, net als ik.

Maar ik denk zelf dat bij mij het beste iemand past die net als ik afwisselend partner, hobby (passie), werk, familie en eventueel andere dingen op 1 heeft staan.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 14:13

jokari schreef:
haha detour, maar je zegt 'eerste vriendje'. Dus helemaal snor zat het toch niet tussen jullie. :P

heu als mijn man zijn hobby absoluut boven mij zou verkiezen, nou dan is ie niet de man met wie ik oud wil worden. :D

laten wij nou toevallig graag dezelfde dingen doen. _O- Maar er is ook plaats voor elk z'n ding hoor, 't is niet omdat ik vind dat je partner op de eerste plaats zou moeten komen, dat je constant alles samen moet doen. Laat het uit zeg, ik word gek. :=

Nope, hij ging vreemd met de saxofoniste uit de band (ik zong daarin) en ze zijn nu getrouwd en hebben een kindje. ;)

Ik had toen veel energie maar zou nu doodmoe van hem zijn geworden. :o