Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: Anky van Grunsven is niet bang voor de allerlaatste rit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:06

Ze zouden het eens moeten doen dan is er waarschijnlijk een hoop geleuter de wereld uit. En dan doel ik vooral op een hoop vooroordelen die men heeft over hen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:08

jep :j Ik zou het ook gewoon graag eens zien. :) Lijkt me interessant om te zien hoe ze het dier even aanvoelen en zich aanpassen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:09

Anky stapt zelfs zo op een Quarter, totaal andere discipline, waarom dan niet op Satchmo of Warum Nicht.? Als dat plaats zou vinden ga ik kijken! Dàt zou nog eens een publiekstrekker van formaat zijn! Alle Duitsers Nederlanders en Belgen er heen!

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:12

_Lotte_ schreef:
Oakland1990 schreef:
Ach ja, vandaag won ze weer op de FEIworld. Mijn ma (echte leek) vond Isabelle Werth veel netter rijden al was het maar omdat Satchmo vierkant stond en PaintedBlack nog niet eens stil kon staan. Maar wààrom krijgt Anky daar dan goede punten op? Zelfs in onze "simpele" proefjes krijg je een vier als je niet onbewegelijk stil staat.

Hier ben ik het niet echt mee eens.
Isabel had een paar grote fouten en Warum Nicht stond op het einde ook niet stil ;)
Anky had ook niet super gereden, maar vond het wel beter dan Isabel.
Alleen vond ik het puntenaantal wel heel ver uit elkaar liggen, had het terrecht gevonden als Isabell ook iets van 80% had gekregen.

Voor mijn gevoel had Warum Nicht een aantal tactfouten aan het einde? PB reed niet altijd super maar een aantal onderdelen gingen ze wel voluit. Warum Nicht stond ook niet stil en volgens mij nog minder stil dan PB?
En wanneer je zelf zegt dat je moeder een leek is denk ik niet dat we veel waarde aan haar mening mogen hechten?
Ik vond Anky echt beter rijden dan Isabelle, en dat alleen Anky geen 5jes krijgt geloof ik niet zo in, dit geld ook voor Isabelle hoor.

Ik denk dat dit stukje trouwens gewoon heel verkeerd is geschreven door de journalist. Maar ze heeft over het algemeen wel gelijk, het duurt een lange tijd voordat er weer iemand 3x goud achter elkaar op de OS haalt. Minimaal 12 jaar he :+ Dan is het nog maar de vraag of Adelinde inderdaad een opvolger voor Parzival kan vinden, en dat zegt ze ook terecht.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:15

Ik bedoelde maar even dat zelfs iemand die er niks van kent het verschil kan zien tussen een goede halt en een minder goede.
Ik denk vooral dat Anky bang is geen goeie opvolger te vinden en dus geen top zal blijven met een ander paard?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:16

Ik betwijfel eigenlijk eerder of Anky "nog wel zin" heeft....
Dat haal ik dan eerder er uit, als of ze er al op voorbereid dat ze toch geen paard naar haar zin vind (imo vind je geen goed paard als je geen zin hebt om nog echt wedstrijden te rijden) en dus waarschijnlijk niet meer lang zal mee gaan als nederlands paradepaardje?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:21

Die Quarter van haar zal ook niet min zijn, daarmee blijft ze hoogstwaarschijnlijk ook geen amateur, denk dat ze nu daarin goed wil meedraaien en dat ze enkel de dressuur beu is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:23

Dat zou ook heel goed kunnen, dat ze "gewoon" de overstap gaat maken en dus eerder naar quarters uit kijkt, daar vind je inderdaad geen grand prix dressuurpaarden tussen vrees ik :=

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:24

Grandprixjes niet :D maar wel toppers uit de westernwereld, ik geloof dat ze reining wil doen?

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:25

Oakland1990 schreef:
Goh, ik vind het stukje nogal arrogant overkomen, je mag héél erg trots zijn dat je 3x (eigenlijk 4x) Olympische kampioene bent geworden, maar zo komt ze niet over. Zal wel aan de schrijfwijze liggen? Op de foto toont ze nou ook niet echt haar beste kant.

hier ben ik het volledig mee eens :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:27

Oakland1990 schreef:
Grandprixjes niet :D maar wel toppers uit de westernwereld, ik geloof dat ze reining wil doen?

Geen idee wat ze precies wil doen. Ja toppers uit de western wereld natuurlijk wel. Da's nog helemaal niet zo'n domme gedachtengang die je daar maakt Oakland....

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:28

In de reining kan ze nog onder de top eindigen zonder dat iemand er wat van zegt, in de dressuur moet ze presteren al was het maar omdat iedereen anders het zo wil hebben. In de reining kan ze alles veel rustiger aandoen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:30

Da's waar, sowieso is de westernwereld volgens mij iets "relaxter"? Het is toch een andere wereld lijkt me.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:32

Ik neem les van iemand die reining rijdt, het rijden op zich is relaxter maar de mensen reageren net hetzelfde hoor: uiteindelijk gunt niemand elkaar het licht in elkaars ogen als dat tenkoste van hun gaat. Zo zijn de meeste mensen nu eenmaal.
Maar de pattern (=proef) mag gereden worden zoals men wil, al gaat men achterste voren er opzitten, als je je pattern goed rijdt win je punt uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:32

:') Lijkt me wel geinig als iemand eens achterstevoren zittend binnen komt :')

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:34

pharagirlke schreef:
Dat zeg ik ook niet! Jeetje lees mijn berichten eens. Ik zeg dat als je niet wil luisteren of leren, je ook je talent voor het paardrijden onmogelijk ten volle kan ontplooien. Dus als je als talentvolle ruiter met een k*tinstelling bij Anky terecht komt (of Sjef, doet er even niet toe) dan kunnen zij niet alles er uit halen wat er in zit., Dus is dat niet ten volle gebruiken van talent bij winnaars als Sjef en Anky het gevolg van niet willen luisteren/leren.

Kom op zeg adil, doen wij toch ook? Als jij goede punten krijgt ga jij dan met een instelling van stomme jury hem vragen hoe hij het in zijn hoofd haalt je zulke punten te geven? Ze is boven al MENS. Als ik betere punten krijg dan ik verdient had denk ik "tja, eigenlijk verdien ik ze niet" maar ik denk ook meteen er achterna "ach, mooi meegenomen toch?"

Ik lees wel wat je zegt

Als je wíl luisteren en leren dan gebruik je bij een persoon als Anky al je talent. Of denk ik nu zo onlogisch?

Anders geformuleerd: Dan al benut je je talent, wanneer je wilt luisteren en leren...! Maar willen luisteren en leren zegt niks over je talent op rijgebied op zich! Er zijn genoeg mensen die met hart en ziel zouden luisteren en willen leren van Anky, maar te weinig talent hebben om het te benutten.

Bovendien formuleer je de zin nu zo alsof willen luisteren en leren een talent is, waarop ik heel terecht zeg dat dit een instelling is en geen talent. Als je dus wilt dat het anders geinterpreteerd wordt, moet het anders formuleerd worden.

Over het laatste: Natuurlijk zou ik het ook doen, maar dan moet je ook leven met de consequentie dat er mensen zijn die zeggen dat je op je naam rijdt... ;)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:35

Uiteindelijk is springen nog het eerlijkste := snelste tijd minste balken en klaar :D

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:36

Oakland1990 schreef:
Uiteindelijk is springen nog het eerlijkste := snelste tijd minste balken en klaar :D

Jep :D

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:36

pharagirlke schreef:
:') Lijkt me wel geinig als iemand eens achterstevoren zittend binnen komt :')

_O- ja kan het me al helemaal inbeelden, maar men mag ook stemhulpen gebruiken, ruiter of publiek maakt niet uit, zolang het paard maar goed zijn proef aflegt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:37

Adil18 schreef:
Ik lees wel wat je zegt

Als je wíl luisteren en leren dan gebruik je bij een persoon als Anky al je talent. Of denk ik nu zo onlogisch?

Anders geformuleerd: Dan al benut je je talent, wanneer je wilt luisteren en leren...! Maar willen luisteren en leren zegt niks over je talent op rijgebied op zich! Er zijn genoeg mensen die met hart en ziel zouden luisteren en willen leren van Anky, maar te weinig talent hebben om het te benutten.

Bovendien formuleer je de zin nu zo alsof willen luisteren en leren een talent is, waarop ik heel terecht zeg dat dit een instelling is en geen talent. Als je dus wilt dat het anders geinterpreteerd wordt, moet het anders formuleerd worden.

Over het laatste: Natuurlijk zou ik het ook doen, maar dan moet je ook leven met de consequentie dat er mensen zijn die zeggen dat je op je naam rijdt... ;)

Ik zie Anky niet klagen hier? :?

Dus als er mensen zijn die niet willen luisteren en leren, benut je niet ten volle je talent, en dat heeft Anky niet graag, wat zeg jij nu zo anders dan mij? :? Ik heb nergens beweerd dat willen luisteren en leren een talent is. Ik zeg dat het een voorwaarde is om je talent tot uiting te laten komen.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:38

conclusie: de wil om te leren (luisteren) brengt je een hoop verder dan talent. Iedereen kan leren rijden maar de kunst compleet beheersen is voor weinigen weggelegt omdat zij degenen zijn die kunnen en willen leren én al hun uitgesproken talent benutten.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:51

pharagirlke schreef:
Adil18 schreef:
Ik lees wel wat je zegt

Ik zie Anky niet klagen hier? :?

Dus als er mensen zijn die niet willen luisteren en leren, benut je niet ten volle je talent, en dat heeft Anky niet graag, wat zeg jij nu zo anders dan mij? :? Ik heb nergens beweerd dat willen luisteren en leren een talent is. Ik zeg dat het een voorwaarde is om je talent tot uiting te laten komen.

Ik zeg ook niet dat Anky klaagt, of wel? Ik zeg alleen wat de gevolgen kunnen zijn...

Laten we het niet meer over de formulering hebben, ik heb het gewoon volledig anders geinterpreteerd dan jij bedoelde, mijn fout...!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:54

Ja dat snap ik wel dat je dat niet zegt. Maar dat komt zo over alsof Anky zich in haar kont gebeten voelt omdat mensen dit zeggen. Terwijl dit meer door bokkers (ik dus) gezegd word. En dat vind ik dan weer het zelfde verhaal als mensen die beweren dat Anky steeds weer uitvluchten heeft, maar van Anky zelf heb ik nog maar weinig uitvluchten gehoord, het zijn bokkers die bij het winnen van Adeline zeiden "jamaar salinero was er niet... " en dat werd hier in Anky haar mond gelegd, dat vind ik niet fair. (en nee jij was dat niet die dat zei dat weet ik.)

En kan gebeuren, het is ook niet altijd even simpel op een forum := (denkt aan haar eigen misverstanden met bokkers :') )

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:56

pharagirlke schreef:
Ja dat snap ik wel dat je dat niet zegt. Maar dat komt zo over alsof Anky zich in haar kont gebeten voelt omdat mensen dit zeggen. Terwijl dit meer door bokkers (ik dus) gezegd word. En dat vind ik dan weer het zelfde verhaal als mensen die beweren dat Anky steeds weer uitvluchten heeft, maar van Anky zelf heb ik nog maar weinig uitvluchten gehoord, het zijn bokkers die bij het winnen van Adeline zeiden "jamaar salinero was er niet... " en dat werd hier in Anky haar mond gelegd, dat vind ik niet fair. (en nee jij was dat niet die dat zei dat weet ik.)

Nee, dat snap ik...Daarom zei ik al van begin af aan dat de verslaggever de foute toon geeft aan dit artikel...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:58

pharagirlke schreef:
En kan gebeuren, het is ook niet altijd even simpel op een forum := (denkt aan haar eigen misverstanden met bokkers :') )

He, heb er ook een paar in gedachten ja :+