Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik zou het ook gewoon graag eens zien.
Lijkt me interessant om te zien hoe ze het dier even aanvoelen en zich aanpassen. _Lotte_ schreef:Oakland1990 schreef:Ach ja, vandaag won ze weer op de FEIworld. Mijn ma (echte leek) vond Isabelle Werth veel netter rijden al was het maar omdat Satchmo vierkant stond en PaintedBlack nog niet eens stil kon staan. Maar wààrom krijgt Anky daar dan goede punten op? Zelfs in onze "simpele" proefjes krijg je een vier als je niet onbewegelijk stil staat.
Hier ben ik het niet echt mee eens.
Isabel had een paar grote fouten en Warum Nicht stond op het einde ook niet stil
Anky had ook niet super gereden, maar vond het wel beter dan Isabel.
Alleen vond ik het puntenaantal wel heel ver uit elkaar liggen, had het terrecht gevonden als Isabell ook iets van 80% had gekregen.
Dan is het nog maar de vraag of Adelinde inderdaad een opvolger voor Parzival kan vinden, en dat zegt ze ook terecht.
maar wel toppers uit de westernwereld, ik geloof dat ze reining wil doen? Oakland1990 schreef:Goh, ik vind het stukje nogal arrogant overkomen, je mag héél erg trots zijn dat je 3x (eigenlijk 4x) Olympische kampioene bent geworden, maar zo komt ze niet over. Zal wel aan de schrijfwijze liggen? Op de foto toont ze nou ook niet echt haar beste kant.
Lijkt me wel geinig als iemand eens achterstevoren zittend binnen komt
pharagirlke schreef:Dat zeg ik ook niet! Jeetje lees mijn berichten eens. Ik zeg dat als je niet wil luisteren of leren, je ook je talent voor het paardrijden onmogelijk ten volle kan ontplooien. Dus als je als talentvolle ruiter met een k*tinstelling bij Anky terecht komt (of Sjef, doet er even niet toe) dan kunnen zij niet alles er uit halen wat er in zit., Dus is dat niet ten volle gebruiken van talent bij winnaars als Sjef en Anky het gevolg van niet willen luisteren/leren.
Kom op zeg adil, doen wij toch ook? Als jij goede punten krijgt ga jij dan met een instelling van stomme jury hem vragen hoe hij het in zijn hoofd haalt je zulke punten te geven? Ze is boven al MENS. Als ik betere punten krijg dan ik verdient had denk ik "tja, eigenlijk verdien ik ze niet" maar ik denk ook meteen er achterna "ach, mooi meegenomen toch?"
snelste tijd minste balken en klaar
Adil18 schreef:Ik lees wel wat je zegt
Als je wíl luisteren en leren dan gebruik je bij een persoon als Anky al je talent. Of denk ik nu zo onlogisch?
Anders geformuleerd: Dan al benut je je talent, wanneer je wilt luisteren en leren...! Maar willen luisteren en leren zegt niks over je talent op rijgebied op zich! Er zijn genoeg mensen die met hart en ziel zouden luisteren en willen leren van Anky, maar te weinig talent hebben om het te benutten.
Bovendien formuleer je de zin nu zo alsof willen luisteren en leren een talent is, waarop ik heel terecht zeg dat dit een instelling is en geen talent. Als je dus wilt dat het anders geinterpreteerd wordt, moet het anders formuleerd worden.
Over het laatste: Natuurlijk zou ik het ook doen, maar dan moet je ook leven met de consequentie dat er mensen zijn die zeggen dat je op je naam rijdt...

Ik heb nergens beweerd dat willen luisteren en leren een talent is. Ik zeg dat het een voorwaarde is om je talent tot uiting te laten komen. pharagirlke schreef:Adil18 schreef:Ik lees wel wat je zegt
Als je wíl luisteren en leren dan gebruik je bij een persoon als Anky al je talent. Of denk ik nu zo onlogisch?
Anders geformuleerd: Dan al benut je je talent, wanneer je wilt luisteren en leren...! Maar willen luisteren en leren zegt niks over je talent op rijgebied op zich! Er zijn genoeg mensen die met hart en ziel zouden luisteren en willen leren van Anky, maar te weinig talent hebben om het te benutten.
Bovendien formuleer je de zin nu zo alsof willen luisteren en leren een talent is, waarop ik heel terecht zeg dat dit een instelling is en geen talent. Als je dus wilt dat het anders geinterpreteerd wordt, moet het anders formuleerd worden.
Over het laatste: Natuurlijk zou ik het ook doen, maar dan moet je ook leven met de consequentie dat er mensen zijn die zeggen dat je op je naam rijdt...
Ik zie Anky niet klagen hier?
Dus als er mensen zijn die niet willen luisteren en leren, benut je niet ten volle je talent, en dat heeft Anky niet graag, wat zeg jij nu zo anders dan mij?Ik heb nergens beweerd dat willen luisteren en leren een talent is. Ik zeg dat het een voorwaarde is om je talent tot uiting te laten komen.
(denkt aan haar eigen misverstanden met bokkers
) pharagirlke schreef:Ja dat snap ik wel dat je dat niet zegt. Maar dat komt zo over alsof Anky zich in haar kont gebeten voelt omdat mensen dit zeggen. Terwijl dit meer door bokkers (ik dus) gezegd word. En dat vind ik dan weer het zelfde verhaal als mensen die beweren dat Anky steeds weer uitvluchten heeft, maar van Anky zelf heb ik nog maar weinig uitvluchten gehoord, het zijn bokkers die bij het winnen van Adeline zeiden "jamaar salinero was er niet... " en dat werd hier in Anky haar mond gelegd, dat vind ik niet fair. (en nee jij was dat niet die dat zei dat weet ik.)