Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caira schreef:Je blijft een discussie houden zolang er zoveel verschillen blijven bestaan. De een koopt een paard en probeert alles in het belang van het paard te doen. Een ander koopt een paard wat matcht bij de kleur rijlaarzen van de ruiter. De eerste groep neemt genoegen met een modderige weide en kopje thee uit een thermosfles. De ander komt de jaguar niet uit als er geen Latte Machiato geserveerd wordt in de kantine.
De manier van het houden van paarden verschilt zo enorm tussen deze 2 groepen dat ik denk dat dat nooit en te nimmer verenigbaar is.
Caira schreef:Je blijft een discussie houden zolang er zoveel verschillen blijven bestaan. De een koopt een paard en probeert alles in het belang van het paard te doen. Een ander koopt een paard wat matcht bij de kleur rijlaarzen van de ruiter. De eerste groep neemt genoegen met een modderige weide en kopje thee uit een thermosfles. De ander komt de jaguar niet uit als er geen Latte Machiato geserveerd wordt in de kantine.
De manier van het houden van paarden verschilt zo enorm tussen deze 2 groepen dat ik denk dat dat nooit en te nimmer verenigbaar is.
Twiggy2008 schreef:Het valt me wel op dat het vooral een bepaalde groep is, die altijd zo moeilijk doen. Of zie ik dat verkeerd? Kan, hoor, daarom vraag ik het hier nog even....
Ik vind mijn pony niet zo passen bij mijn zwarte laarzen, maar ach......
manic schreef:Ik denk dat het verschil hem in de nuance zit. Persoonlijk vind ik een uitgehongerd paard met uitstekende heupen/ribben zoals je die wel eens op Animal Planet voorbij ziet schieten een stuk zieliger dan een beestje wat een dagje niet naar buiten kan.
Overigens is dat verhaal dus helemaal niet zo wetenschappelijk bewezen, anders zou het plan van aanpak niet spreken over "onderzoek doen naar". Dan zou er gewoon een wetsvoorstel komen wat betreft huisvesting.
En voordat jullie mij aanvliegen -mijn- paarden staat gewoon buiten hoor.
manic schreef:Ik denk dat het verschil hem in de nuance zit. Persoonlijk vind ik een uitgehongerd paard met uitstekende heupen/ribben zoals je die wel eens op Animal Planet voorbij ziet schieten een stuk zieliger dan een beestje wat een dagje niet naar buiten kan.
Overigens is dat verhaal dus helemaal niet zo wetenschappelijk bewezen, anders zou het plan van aanpak niet spreken over "onderzoek doen naar". Dan zou er gewoon een wetsvoorstel komen wat betreft huisvesting.
En voordat jullie mij aanvliegen -mijn- paarden staat gewoon buiten hoor.
ranna schreef:Leuke werkverschaffing en bezigheidstherapie voor sectorraad en DB maar praktisch niet controleerbaar dus nutteloos rapport.
Dani62 schreef:Ik vind het toch een beetje raar dat er zo fel op gereageerd wordt. Stel dat er dingen aangepast/veranderd moeten worden, dan zal dit alleen maar in het voordeel van het paard zijn. Willen we dat dan niet? Willen we dan niet het beste voor onze paarden?
Ik zie heel vaak voorbij komen: "Ik wil mijn paard wel buiten hebben, maar dat mag nu eenmaal niet op mijn pensionstal." ... Nou, wees dan nu blij met nieuwe regels, wees blij dat er dan ook op jouw pensionstal een buitenplek wordt gerealiseerd!
Ik denk persoonlijk dat ik weinig te vrezen heb wanneer dergelijke regels ingevoerd worden. Mijn paard heeft alleen geen schuilstal op d'r nieuwe plek (ja, wél schuilmogelijkheden), maar ik ben de moeilijkste niet en wat moet dat moet.
Fitzroy schreef:Omdat een heleboel mensen niet in de gelegenheid zijn om hun paard zo te houden als de DB voorstelt, wat zou betekenen dat zij geen paarden meer zouden kunnen houden.
Ik vind het ook veel te ver gaan. Iedereen heeft het beste voor met zijn paard en de paarden die hier in stands staan weg te kwijnen zijn denk ik op 1 hand te tellen.
Nee, dan de vermagerde beestjes die wel 4 uur 'weidegang' (in de blubber in de winter) hebben, die hebben het wel goed?
Ik vind de vergelijking van Manic zo gek nog niet.
De DB slaat wat mij betreft altijd te ver door.